The Witcher 3 har inget leveltak

Robot
Medlem
The Witcher 3 har inget leveltak

Folk har datamine:at och hittat att DLC 9 kommer vara new game +. Goda nyheter om det stämmer.

Medlem

så i slutändan så blir det som att springa runt i en wow startzon i lvl 100 ? xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

så i slutändan så blir det som att springa runt i en wow startzon i lvl 100 ? xD

Gissar på att världen skalar med ens lvl

Medlem
Skrivet av MilkBoy:
Skrivet av cute_ninja:

så i slutändan så blir det som att springa runt i en wow startzon i lvl 100 ? xD

Gissar på att världen skalar med ens lvl

Felgissat, ingen skalning på fienders level. Går du ut en bit i skogen i början av spelet så kan det lätt bli ens död.

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

Folk har datamine:at och hittat att DLC 9 kommer vara new game +. Goda nyheter om det stämmer.

Hade varit underbart! Lite som borderlands, där fienderna gärna får bli lite svårare. Och kanske lite exklusiva vapen för ng+
Har ännu inte klarat ut spelet, försöker inte rusha!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av MilkBoy:
Skrivet av cute_ninja:

så i slutändan så blir det som att springa runt i en wow startzon i lvl 100 ? xD

Gissar på att världen skalar med ens lvl

Finns ingen level scaling i Witcher 3 vad jag vet, träffar på hög levl:ade mobs som hög level och tvärt om. Du kan hitta uppdrag som är rekommenderat som level 23 när du själv är kring level 6-7.

Medlem

Kommer säkerligen att komma ett kostnadsfritt DLC med New Game + där även fienderna skalar i level med karaktären. Jag har ingen tvekan om att CDPR kommer att införa detta

Skrivet av tirim4:
Skrivet av MilkBoy:
Skrivet av cute_ninja:

så i slutändan så blir det som att springa runt i en wow startzon i lvl 100 ? xD

Gissar på att världen skalar med ens lvl

Felgissat, ingen skalning på fienders level. Går du ut en bit i skogen i början av spelet så kan det lätt bli ens död.

Var lvl 2 och mötte en lvl 6 björn. lyckades döda den med igni och en massa kitande.

Medlem

Tycket det går bra att slåss uppåt i levlarna, men jag önskar också att quest inte kunde bli under ens egen lvl. Nu lutar det mot att jag hoppar över quest som hamnar efter istället och kanske spelar igenom det en gång till med andra fokus och val för att "lösa" det. Vilket inte är något straff direkt

Medlem

Ja det vore riktigt kul om man kan köra om spelet och behålla allt och det blir svårare, jag är lvl 4 nu och 14 timmar spelade, dödade nyss en lvl 18 Forktail hehe tog sin tid! Skulle vilja spela Gwent mot andra spelare, typ man sätter sig i en tavern och går online där för att spela Gwent

Medlem

New game + vore fint.
Det känns också som om det vore bättre om alla monster och quests baserades på den level man själv är, redan från början.

Medlem
Skrivet av returpack:

New game + vore fint.
Det känns också som om det vore bättre om alla monster och quests baserades på den level man själv är, redan från början.

Håller med, detta skulle ha fixat XP buggen som dem ska patcha i 1.05. Vilket inte ser ut att komma idag enligt Marcin Momot.

"As soon as we have the info regarding the patch release date, we will share it with you here, on the forums, along with the full change list. "

http://forums.cdprojektred.com/threads/45118-CDPR-trust-poll-...

Vi kan glädja oss åt två nya DLCs idag åtminstone! När dem går att ta ner.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av chrisragnar:

Tycket det går bra att slåss uppåt i levlarna, men jag önskar också att quest inte kunde bli under ens egen lvl. Nu lutar det mot att jag hoppar över quest som hamnar efter istället och kanske spelar igenom det en gång till med andra fokus och val för att "lösa" det. Vilket inte är något straff direkt

Jag vet inte, det känns som att det inte gör så mycket om uppdragen är några levlar under. Fan, jag kommer ihåg att det i början av mainstoryn är ett uppdrag du rekommenderas att göra som lvl 10, och när du gjort det följer ett uppdrag där du rekommenderas att vara minst lvl 7...

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Skulle vilja spela Gwent mot andra spelare, typ man sätter sig i en tavern och går online där för att spela Gwent

Haha absolut! Tycker Gwent är riktigt kul, hade varit grymt roligt att möta andra 1+ for that!

Medlem

Jag är på både på Gwent online samt ng+!

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Cladrius:

Skulle vilja spela Gwent mot andra spelare, typ man sätter sig i en tavern och går online där för att spela Gwent

Haha absolut! Tycker Gwent är riktigt kul, hade varit grymt roligt att möta andra 1+ for that!

Har inte ens hunnit testa detta än. Men det låter spännande.

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Cladrius:

Skulle vilja spela Gwent mot andra spelare, typ man sätter sig i en tavern och går online där för att spela Gwent

Haha absolut! Tycker Gwent är riktigt kul, hade varit grymt roligt att möta andra 1+ for that!

Ta dina polare och sätt er och spela Condottiere, är ett brädspel som Gwent typ rippat direkt ifrån, finns även online men mycket roligare att spela på "riktigt".

Medlem

Mera Gwent! MP Gwent åt folket! Varför inte Gwent turneringar!

Medlem
Skrivet av Mainman:
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Cladrius:

Skulle vilja spela Gwent mot andra spelare, typ man sätter sig i en tavern och går online där för att spela Gwent

Haha absolut! Tycker Gwent är riktigt kul, hade varit grymt roligt att möta andra 1+ for that!

Ta dina polare och sätt er och spela Condottiere, är ett brädspel som Gwent typ rippat direkt ifrån, finns även online men mycket roligare att spela på "riktigt".

Tack för tipset! Ska kolla upp det, såg att man fick med sig en riktig Gwent kortlek om man köpte Xbox One collectors edition. Synd man inte fick det till PC

Medlem
Skrivet av Mainman:

Ta dina polare och sätt er och spela Condottiere, är ett brädspel som Gwent typ rippat direkt ifrån, finns även online men mycket roligare att spela på "riktigt".

Kollade upp det och verkar riktigt spot on! Det är bud på att införskaffa detta, tack för tipset!

Medlem

kör man på Death march så även fast du möter lägre level mobs så kan dom nita dig rätt snabbt om du inte är med på noterna. Tycker spelet är perfekt atm med att det inte "lvlar" med dig, dock hoppas jag att det finns mycket högre level mobs efterr typ 35, vill gärna kunna hitta fiender som är närmare 50 innan min första playthru är klar.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Mera Gwent! MP Gwent åt folket! Varför inte Gwent turneringar!

Varför inte ett fristående Gwent spel ?!!!

Medlem
Skrivet av Tapiwen:
Skrivet av returpack:

New game + vore fint.
Det känns också som om det vore bättre om alla monster och quests baserades på den level man själv är, redan från början.

Håller med, detta skulle ha fixat XP buggen som dem ska patcha i 1.05. Vilket inte ser ut att komma idag enligt Marcin Momot.

"As soon as we have the info regarding the patch release date, we will share it with you here, on the forums, along with the full change list. "

http://forums.cdprojektred.com/threads/45118-CDPR-trust-poll-...

Vi kan glädja oss åt två nya DLCs idag åtminstone! När dem går att ta ner.

single player rpg's blir numera pressade av kunderna att leverera snabba patchar för balansering och icke game-breaking buggar. Så långt det har kommit
Kul att CDPR verkar vara snabba iaf!

Inaktiv

Har inte satt mig in i Gwent förutom första tutorial-rundan men min första anblick var att det var rätt b. Men ska kanske ge det en till chans.

Medlem
Skrivet av eatem:

Har inte satt mig in i Gwent förutom första tutorial-rundan men min första anblick var att det var rätt b. Men ska kanske ge det en till chans.

Tjusningen i det ligger väl i att du drar 10 kort sen ska du klara av att vinna en bäst av tre. Första rundan är rätt så lätt att vinna, bara att använda alla kort. Men runda 2 och 3 blir tuffare.

Medlem
Skrivet av trancenote:
Skrivet av eatem:

Har inte satt mig in i Gwent förutom första tutorial-rundan men min första anblick var att det var rätt b. Men ska kanske ge det en till chans.

Tjusningen i det ligger väl i att du drar 10 kort sen ska du klara av att vinna en bäst av tre. Första rundan är rätt så lätt att vinna, bara att använda alla kort. Men runda 2 och 3 blir tuffare.

Beror helt på leken
Kör med 22 unit cards + 7 special. Av units så är 5st spies, + 2 decoys bland special för de lägen där motståndaren spelar en spy.

Med en sån lek så har man rejält med otur om man blir begränsad till de första korten man drar. Oftast får man dra runt 20-22 kort.
Och de enda motståndare som har varit ens lite utmaning är dom i high-lvl turneringen man kan delta i.

1
Skriv svar