Är Fallout 4 snyggt eller fult? Se bilder från apokalypsen

Medlem
Skrivet av Pettor:

Det är inget fel på den där grafiken. Det som möjligen är synd är att nextgen inte riktigt har någon "tappa hakan"-effekt och det kanske är lite det många saknar. Det känns som PS3+ (eller Xbox 360+ så ingen känner sig utpekad). Skyrim ser ju faktiskt ungefär lika snyggt ut om man moddar det.

Kommer ihåg när man för första gången såg en skärmdump på Morrowind och tänkte "det här fan inte sant, hur snyggt kan ett spel bli". Oblivion med sina stora skogar var som en dröm som aldrig tidigare kunnat existera. Känns som Witcher 3 (hur snyggt det än är så blev det ju nergraderat) hade den effekten men det var ju också "för bra" för nextgen.

Spelet kommer dock bli hur läckert som helst

HAHHAHAAHAHAHHAHAHAHAHA Skyrim ser ju ungefär lika snyggt ut om man moddar det? Skämtar du? HAAHHAHAAHAHHAAHHAAH

Skyrim ser 100000 ggr bättre ut om man moddar det. Skärp dig.

Medlem

Det ser patetiskt ut. Men visst, har dem lagt all krut på handling och det levererar där så visst.. Men, tror knappast dem har story att backa upp för denna 90tals grafiken..

Inaktiv
Skrivet av eCore:

Det ser patetiskt ut. Men visst, har dem lagt all krut på handling och det levererar där så visst.. Men, tror knappast dem har story att backa upp för denna 90tals grafiken..

Du är väl en sån där pajas som tyckte Crysis 2 och 3 var bra... Och för er som säger att det inte ser bättre ut än Fallout 3 kan ju spana in den här bilden:

Medlem
Skrivet av tgaharry:

Är det Michael Jackson från "Smooth Criminal" som går där på gatan i hatt på sista bilden?

Hahaha, jag tyckte väl det kändes igen. Kunde inte
placera det bara


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av eCore:
Skrivet av Pettor:

Det är inget fel på den där grafiken. Det som möjligen är synd är att nextgen inte riktigt har någon "tappa hakan"-effekt och det kanske är lite det många saknar. Det känns som PS3+ (eller Xbox 360+ så ingen känner sig utpekad). Skyrim ser ju faktiskt ungefär lika snyggt ut om man moddar det.

Kommer ihåg när man för första gången såg en skärmdump på Morrowind och tänkte "det här fan inte sant, hur snyggt kan ett spel bli". Oblivion med sina stora skogar var som en dröm som aldrig tidigare kunnat existera. Känns som Witcher 3 (hur snyggt det än är så blev det ju nergraderat) hade den effekten men det var ju också "för bra" för nextgen.

Spelet kommer dock bli hur läckert som helst

HAHHAHAAHAHAHHAHAHAHAHA Skyrim ser ju ungefär lika snyggt ut om man moddar det? Skämtar du? HAAHHAHAAHAHHAAHHAAH

Skyrim ser 100000 ggr bättre ut om man moddar det. Skärp dig.

Blir en gris snygg när man sminkar den? O.o

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det är ju något begränsat hur mycket 'snyggare' man kan göra ett utbränt ödelandskap med en massa rostigt skrot. Det ser naturligtvis ut som Fallout 3 för att det är samma värld och landskap.

Metro? Till exempel.

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av eCore:

Det ser patetiskt ut. Men visst, har dem lagt all krut på handling och det levererar där så visst.. Men, tror knappast dem har story att backa upp för denna 90tals grafiken..

Du är väl en sån där pajas som tyckte Crysis 2 och 3 var bra... Och för er som säger att det inte ser bättre ut än Fallout 3 kan ju spana in den här bilden:

http://i.imgur.com/vMeVmoU.jpg

Du kanske är en sådan där tönt som inte läser vad folk faktiskt skriver?

Inaktiv
Skrivet av eCore:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av eCore:

Det ser patetiskt ut. Men visst, har dem lagt all krut på handling och det levererar där så visst.. Men, tror knappast dem har story att backa upp för denna 90tals grafiken..

Du är väl en sån där pajas som tyckte Crysis 2 och 3 var bra... Och för er som säger att det inte ser bättre ut än Fallout 3 kan ju spana in den här bilden:

http://i.imgur.com/vMeVmoU.jpg

Du kanske är en sådan där tönt som inte läser vad folk faktiskt skriver?

Det var det jag gjorde och att kalla det 90-talsgrafik är att överdriva med råge.

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av eCore:
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av eCore:

Det ser patetiskt ut. Men visst, har dem lagt all krut på handling och det levererar där så visst.. Men, tror knappast dem har story att backa upp för denna 90tals grafiken..

Du är väl en sån där pajas som tyckte Crysis 2 och 3 var bra... Och för er som säger att det inte ser bättre ut än Fallout 3 kan ju spana in den här bilden:

http://i.imgur.com/vMeVmsaddasdasdaoU.jpg

Du kanske är en sådan där tönt som inte läser vad folk faktiskt skriver?

Det var det jag gjorde och att kalla det 90-talsgrafik är att överdriva med råge.

Den bästa grafiken var iofs på 90talet, så jag vet inte ens varför folk skulle tycka det är dåligt? =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av eCore:

Det ser patetiskt ut. Men visst, har dem lagt all krut på handling och det levererar där så visst.. Men, tror knappast dem har story att backa upp för denna 90tals grafiken..

Fallout 3s grafik var väl inte heller den bästa för sin tid, men det va ett riktigt kul spel ändå, tycker jag iaf .
Tror inte fallout 4 blir sämre. Inte pga grafiken iaf

Medlem

Ser fint ut! Med tanke på hur roligt F3 var så kommer jag vara jättenöjd med den där grafiken


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Färgpalletten och miljöerna ser bra ut, däremot såg karaktärerna i trailern väldigt b ut. Framförallt animationen på hunden var, rent ut sagt, kass.
Just animationer är gamebryo-engines största nackdel och baserat på trailern så har inget gjorts för att förbättra dem

Medlem
Skrivet av carlman:

Spelar fortfarande Age of Empires 2 så grafik spelar ingen roll för mig

Det är inte rättvist AoE 2 använder sprites, liksom Stronghold och Baldur's Gate. All gamla spel. Men åldras bra pga det. Dom är ju inte "fula" menar jag.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av eCore:
Skrivet av Pettor:

Det är inget fel på den där grafiken. Det som möjligen är synd är att nextgen inte riktigt har någon "tappa hakan"-effekt och det kanske är lite det många saknar. Det känns som PS3+ (eller Xbox 360+ så ingen känner sig utpekad). Skyrim ser ju faktiskt ungefär lika snyggt ut om man moddar det.

Kommer ihåg när man för första gången såg en skärmdump på Morrowind och tänkte "det här fan inte sant, hur snyggt kan ett spel bli". Oblivion med sina stora skogar var som en dröm som aldrig tidigare kunnat existera. Känns som Witcher 3 (hur snyggt det än är så blev det ju nergraderat) hade den effekten men det var ju också "för bra" för nextgen.

Spelet kommer dock bli hur läckert som helst

HAHHAHAAHAHAHHAHAHAHAHA Skyrim ser ju ungefär lika snyggt ut om man moddar det? Skämtar du? HAAHHAHAAHAHHAAHHAAH

Skyrim ser 100000 ggr bättre ut om man moddar det. Skärp dig.

Blir en gris snygg när man sminkar den? O.o

Du kanske ska hitta ett forum för bönder eller nån 14 årig tjej som gillar
smink att diskutera med =).
Vi som sett och testat Fallout/skyrim moddar vet hur snyggt spelet kan bli


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Grafiken i sig har jag inget problem med! Det finns gott om detaljrikedom och jag tycker inte att fler polygoner hade gjort något för grafiken i sig. Texturer på andra sidan återstår att se vad som sker på PC versionen, då om vi känner Bethesda rätt så visar de helst upp konsol-varianten först och främst. Nu förväntar jag inte mig en extrem skillnad - men lite? Annarsa har vi ju moddar som vanligt. Motorn i detta fallet är viktigare än grafiken för mig.

Animationerna där emot är något jag ser fram emot att få se mer utav då jag inte blev övertygad från trailern.

Medlem

Miljöer och vyer ser helt ok ut. Dock modellerna på hunden och inmate 111 Han ser ut på samma sätt som i New Vegas. Måste lägga in det när man kommer hem för att köra igenom det. Men än så länge gillar jag det jag ser.

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av eCore:
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av eCore:

Det ser patetiskt ut. Men visst, har dem lagt all krut på handling och det levererar där så visst.. Men, tror knappast dem har story att backa upp för denna 90tals grafiken..

Du är väl en sån där pajas som tyckte Crysis 2 och 3 var bra... Och för er som säger att det inte ser bättre ut än Fallout 3 kan ju spana in den här bilden:

http://i.imgur.com/vMeVmoU.jpg

Du kanske är en sådan där tönt som inte läser vad folk faktiskt skriver?

Det var det jag gjorde och att kalla det 90-talsgrafik är att överdriva med råge.

En överdrift ja, för att visa poängen. Faktum kvarstår dock att spelet ligger rejält under "standarden". Men grafik är inte allt. Och jag kommer ändå spela spelet och med stor säkerhet ha 200+ timmar. Men det hade varit trevligt om det var vackert samtidigt..

Medlem
Skrivet av ibib:

Jag spelar gärna gamla spel och brukar aldrig klaga på grafiken i spel så länge grafiken inte gör spelet svårare att spela.

Men nu när det är så otroligt hög nivå på all grafik, sitter till exempel och spelar Far Cry 4 på PS4 och imponeras över hur snyggt det är (trots att det inte är lika snyggt som på PC).

Men jag reagerade på Fallout 4-trailern. Jag kom på mig själv med att tänka: "oj, har de inte kommit längre eller är det samma motor som förut?" och "det här ser ut som en betaversion, inte som en säljande trailer".

De ska ha cred för att de visade in-game-footage. Men jag måste säga att jag uppriktigt förvånad.

Jag kommer dock att köpa spelet utan att blinka.

Precis så känner jag också!

Inaktiv

Tycker de verkar fått fram de där rostiga, flagna färgerna som blir under stark sol. verkar gott.

Tycker även vanilla gröna som va i FO3 funkade perfekt..
dock är närkamp rätt uselt i deras motorer så slowmo modden va välkommet in-doors.

ps: använde aldrig v.a.t.s......så slowmo modden in-doors med shotgun va ball.

Medlem
Skrivet av zsm:

Tycker de ska gå tillbaka till rötterna med lite topdown-vy. Är så trött på fps-skiten som förstörde Fallout 3.

Varför klaga på detta när det redan finns nya "fallout" med just den estetiken du verkar efterfråga?
-->Wasteland 2!<---

Medlem
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Prixm:

Folk som inte är nöjda med grafiken är typiska grafiknördar som spelar spel efter grafik. "Det är 2015", ja det må det vara, men vi som älskar spel och allt som har med det att göra, vi älskar spelet för vad det är, inte för grafiken.

Man skaffar inte en fet dator för att sitta o spela spel som ser ut som de kom ut på 80talet. Vad säger att ett spel blir sämre om det är bra grafik?

Vad säger att ett spel blir bättre om det är bra grafik?

Jag säger det, det blir bättre inlevelse när världen har bra grafik. Jag ignorerar all spel med för dålig grafik, man hinner inte spela alla spel som finns så tillbringar hellre tiden med så bra upplevelse som möjligt. Ingen grafik i världen kan göra ett skitspel bra genom bättre grafik men ett bra spel blir så mycket bättre med bättre grafik.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Prixm:

Folk som inte är nöjda med grafiken är typiska grafiknördar som spelar spel efter grafik. "Det är 2015", ja det må det vara, men vi som älskar spel och allt som har med det att göra, vi älskar spelet för vad det är, inte för grafiken.

Man skaffar inte en fet dator för att sitta o spela spel som ser ut som de kom ut på 80talet. Vad säger att ett spel blir sämre om det är bra grafik?

Vad säger att ett spel blir bättre om det är bra grafik?

Jag säger det, det blir bättre inlevelse när världen har bra grafik. Jag ignorerar all spel med för dålig grafik, man hinner inte spela alla spel som finns så tillbringar hellre tiden med så bra upplevelse som möjligt. Ingen grafik i världen kan göra ett skitspel bra genom bättre grafik men ett bra spel blir så mycket bättre med bättre grafik.

Jag håller med om att grafik är en viktig del av ett spel, men så beror det mycket på vad man definerar som 'bra grafik'. Är det mycket detaljrikedom, effekter, texturupplösning eller antalet polygoner, kvalitén på animationer osv? Det varierar från person till person gissar jag på.

Grafik är (åtminsotne nästan)minst lika viktigt som allt annat som skapar spelet. Nu vill jag dock inte dra till en slutsats baserat på enbart det vi sett från Fallout 4 avslöjandet men väntar till E3 och avgör då.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Prixm:

Folk som inte är nöjda med grafiken är typiska grafiknördar som spelar spel efter grafik. "Det är 2015", ja det må det vara, men vi som älskar spel och allt som har med det att göra, vi älskar spelet för vad det är, inte för grafiken.

Man skaffar inte en fet dator för att sitta o spela spel som ser ut som de kom ut på 80talet. Vad säger att ett spel blir sämre om det är bra grafik?

Vad säger att ett spel blir bättre om det är bra grafik?

Jag säger det, det blir bättre inlevelse när världen har bra grafik. Jag ignorerar all spel med för dålig grafik, man hinner inte spela alla spel som finns så tillbringar hellre tiden med så bra upplevelse som möjligt. Ingen grafik i världen kan göra ett skitspel bra genom bättre grafik men ett bra spel blir så mycket bättre med bättre grafik.

Jag håller med om att grafik är en viktig del av ett spel, men så beror det mycket på vad man definerar som 'bra grafik'. Är det mycket detaljrikedom, effekter, texturupplösning eller antalet polygoner, kvalitén på animationer osv? Det varierar från person till person gissar jag på.

Grafik är (åtminsotne nästan)minst lika viktigt som allt annat som skapar spelet. Nu vill jag dock inte dra till en slutsats baserat på enbart det vi sett från Fallout 4 avslöjandet men väntar till E3 och avgör då.

Man ska inte dömma en bok efter omslaget brukar man säga
Känns bara som man missar mycke bra spel om man bara går på att det ska va "bra" grafik

Medlem

om F4 inte når upp till "standarden" var gäller grafik, då undrar jag var standarden ligger? Är det ett maxat gta v eller kanske ett W3 (som folk tycker inte levde upp till reklamen som gjordes för det)? Själv tycker jag den grafiska utveckling i spel går i en rasande fart. Det kanske är jag som inte hänger med längre Själv är jag nog raka motsatsen till många andra här och ber till alla möjliga gudar att jag ens kan starta nyare spel på min dadator. Blev överlycklig när jag kunde spela nya Alien med ok inställningar. Men vafan vet jag mitt arma luder.

Medlem
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Prixm:

Folk som inte är nöjda med grafiken är typiska grafiknördar som spelar spel efter grafik. "Det är 2015", ja det må det vara, men vi som älskar spel och allt som har med det att göra, vi älskar spelet för vad det är, inte för grafiken.

Man skaffar inte en fet dator för att sitta o spela spel som ser ut som de kom ut på 80talet. Vad säger att ett spel blir sämre om det är bra grafik?

Vad säger att ett spel blir bättre om det är bra grafik?

Jag säger det, det blir bättre inlevelse när världen har bra grafik. Jag ignorerar all spel med för dålig grafik, man hinner inte spela alla spel som finns så tillbringar hellre tiden med så bra upplevelse som möjligt. Ingen grafik i världen kan göra ett skitspel bra genom bättre grafik men ett bra spel blir så mycket bättre med bättre grafik.

Jag håller med om att grafik är en viktig del av ett spel, men så beror det mycket på vad man definerar som &#039;bra grafik&#039;. Är det mycket detaljrikedom, effekter, texturupplösning eller antalet polygoner, kvalitén på animationer osv? Det varierar från person till person gissar jag på.

Grafik är (åtminsotne nästan)minst lika viktigt som allt annat som skapar spelet. Nu vill jag dock inte dra till en slutsats baserat på enbart det vi sett från Fallout 4 avslöjandet men väntar till E3 och avgör då.

Man ska inte dömma en bok efter omslaget brukar man säga
Känns bara som man missar mycke bra spel om man bara går på att det ska va "bra" grafik

Instämmer. Visst kan det kännas lite "sådär" ibland om ett spel inte faller i smaken, grafiskt, men jag hade inte avstått från att spela det för den anledningen.

Medlem

Fläskar man på spelet på en schyst pc lär det väl inte vara några som helst problem med grafiken.

Tycker att det ser snyggt ut i sin helhet, och det är väl ungefär exakt det jag är ute efter, och dessutom skulle jag inte vara förvånad ifall screenshots och trailern är från bonde versionen, så ingen rättvisa där inte.

123
Skriv svar