The Bard's Tale IV flexar sina grafiska muskler

Robot
The Bard's Tale IV flexar sina grafiska muskler
Medlem
The Bard's Tale IV flexar sina grafiska muskler

Det är en underbar tid att vara RPG-fantast!

Medlem

Påtiden ni tar med det har skickat tips till er sen dag 1 av Kickstarter sidans uppkomst!

Kom igen grabbar/töser - ös in pengar så vi når målet!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Och när spelet släpps:

Medlem

Varför be om mera pengar när dom säkerligen håvat in en del från Wasteland och Torment?

Inaktiv
Skrivet av starboy83:

Om du syftar på buggar så är det relativt frånvarande när det gäller indie och KS project om man skall jämnföra med AAA industrin

Medlem
Skrivet av jonnyfive:

Varför be om mera pengar när dom säkerligen håvat in en del från Wasteland och Torment?

Vad har det med saken att göra?

Edit: Du är medveten om att när de nått sina 1,25m så ska det MINST dubbla det med sina egna pengar?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det har ju gjorts några riktigt usla försök att återuppliva Bard's Tale tidigare, hoppas det här blir bättre.
Jag älskade de ursprungliga spelen på sin tid även om de kanske inte är så mycket att hänga i granen numera.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det har ju gjorts några riktigt usla försök att återuppliva Bard&#039;s Tale tidigare, hoppas det här blir bättre.
Jag älskade de ursprungliga spelen på sin tid även om de kanske inte är så mycket att hänga i granen numera.

Ett försök har väl i stort sett gjort. Den från 2003. Sen finns det en del kloner.
Personligen tycker jag definitivt att det är mycket att "hänga i granen" spelar för tillfället om Might and Magic 2. Men smaken är som...

Yes, jag är Fanboy av The Bards Tale.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Ahris:

Det har ju gjorts några riktigt usla försök att återuppliva Bard&amp;#039;s Tale tidigare, hoppas det här blir bättre.
Jag älskade de ursprungliga spelen på sin tid även om de kanske inte är så mycket att hänga i granen numera.

Ett försök har väl i stort sett gjort. Den från 2003. Sen finns det en del kloner.
Personligen tycker jag definitivt att det är mycket att "hänga i granen" spelar för tillfället om Might and Magic 2. Men smaken är som...

Yes, jag är Fanboy av The Bards Tale.

Hur mycket jag än gillade spelet skulle jag inte sätta mig med det här igen:

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Ahris:

Det har ju gjorts några riktigt usla försök att återuppliva Bard&amp;amp;#039;s Tale tidigare, hoppas det här blir bättre.
Jag älskade de ursprungliga spelen på sin tid även om de kanske inte är så mycket att hänga i granen numera.

Ett försök har väl i stort sett gjort. Den från 2003. Sen finns det en del kloner.
Personligen tycker jag definitivt att det är mycket att "hänga i granen" spelar för tillfället om Might and Magic 2. Men smaken är som...

Yes, jag är Fanboy av The Bards Tale.

Hur mycket jag än gillade spelet skul jag inte sätta mig med det här igen:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/93/C64_The_Bards_T...

Ser betydligt bättre ut på Amiga - men jag spelar gärna det på C64 med trotts dess grafik.
Här ser du vad jag lirar nu:

https://www.youtube.com/watch?v=zxgJVadwO_E


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

inXile kommer att fixa Kickstarter-målet utan problem.

Jag sponsrade spelet igår, because... BTIV!

Medlem
Skrivet av secuda:
Skrivet av starboy83:

Om du syftar på buggar så är det relativt frånvarande när det gäller indie och KS project om man skall jämnföra med AAA industrin

Vrf skulle han syfta på buggar? du ser väl att han syftar på grafiken. Så du menar att mario är en definition av buggar? Jesus -.- Det tråkiga med dagens spel är att dom skär ner grafiken vid släpp så otroligt mkt. Jag kallar det för lurendrejeri. Om folk ska få respekt för spelindustrin och inte ladda ner så tkr jag att dom ska hålla sig vid grafiken dom visar på trailern. Man vill ju inte köpa grisen i säcken. Samma som att köpa en Ferarri och sedan få en vovlo 740 typ...

Inaktiv
Skrivet av Hoof hearted:
Skrivet av secuda:
Skrivet av starboy83:

Om du syftar på buggar så är det relativt frånvarande när det gäller indie och KS project om man skall jämnföra med AAA industrin

Vrf skulle han syfta på buggar? du ser väl att han syftar på grafiken. Så du menar att mario är en definition av buggar? Jesus -.- Det tråkiga med dagens spel är att dom skär ner grafiken vid släpp så otroligt mkt. Jag kallar det för lurendrejeri. Om folk ska få respekt för spelindustrin och inte ladda ner så tkr jag att dom ska hålla sig vid grafiken dom visar på trailern. Man vill ju inte köpa grisen i säcken. Samma som att köpa en Ferarri och sedan få en vovlo 740 typ...

Syftar på kopafågeln som är nere i marken, men nej du tänker fortfarande på "AAA" industrin som släpper feta trailers på sina senaste spel för att sedan komma ut halvdanna. förövrigt är detta baserat på "unreal engine 4" så det kan mycket väl se ut sådär.

Medlem

Notera! Det är inte in-game grafik. Det är in-engine. Stor skillnad!

För övrigt: HYPE!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Folk skulle behöva googla begreppen In-game och In-engine, finns en juridisk anledning att dom använder den ena istället för den andra.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det är en underbar tid att vara RPG-fantast!

Kan bara hålla med. De senaste åren har det släppts många enormt bra RPG. Både klassiska top-down/isometriska party-RPG och 1st/3rd person action-baserade RPG.

Medlem
Skrivet av Hoof hearted:
Skrivet av secuda:
Skrivet av starboy83:

Om du syftar på buggar så är det relativt frånvarande när det gäller indie och KS project om man skall jämnföra med AAA industrin

Vrf skulle han syfta på buggar? du ser väl att han syftar på grafiken. Så du menar att mario är en definition av buggar? Jesus -.- Det tråkiga med dagens spel är att dom skär ner grafiken vid släpp så otroligt mkt. Jag kallar det för lurendrejeri. Om folk ska få respekt för spelindustrin och inte ladda ner så tkr jag att dom ska hålla sig vid grafiken dom visar på trailern. Man vill ju inte köpa grisen i säcken. Samma som att köpa en Ferarri och sedan få en vovlo 740 typ...

Ja ungefär så tänkte jag. Tyckte videon va rätt buggfri och likaså är SMB 1 som jag minns det. Sen är det klart att AAA-branschen kanske drabbas mer av nerskalning av grafiken eftersom de oftast släpper till samtliga plattformar.

Medlem

Det här är ju dock inte en in-game film, utan en in-engine film. De vill väl bara visa vad de kan göra, inget som säger att det måste eller kommer se ut så när spelet släpps.

Medlem

The Bard's Tale från 2004 är en travesti mot hela Bard's Tale-konceptet.
Jag klassar inte ens skiten som ett Bard's Tale-spel utan mer en avart som skulle rida på klassikernas goda namn men föll platt i dyngan.
Detta projekt som nu ligger på kickstart är den värdiga efterföljaren av serien och därmed den riktiga fyran om man nu skall kalla den så
Dock anser jag att trean var den svagaste delen i spelserien och jag hoppas de skippar robotar och stridsvagnar denna gång.
Dock undrar jag om det blir en dungeon crawler som Legend of Grimrock 1 - 2 eller andra nyare spel?!
Eller om de väljer att gå på lite nyare spelmodell.
Videon ser visserligen bra ut men avslöjar ingen direkt info om vad det är för typ av spel det blir.
Jag vill se lite in-game-material och inte in-engine-filmer.

Medlem

Är lite allergisk mot den här "titta hur elak jag är"-stilen, gubbar som gormar med mörk röst, speciellt "muhahahahaha". Man förstörde ju hela Diablo 3 med den skiten, hoppas det inte blir så här!

1
Skriv svar