Nästa Operation Flashpoint avtäckt
Med tanke på att dom la ner Dragon Rising innan det fick en riktig chans kan dom ju alltid lägga in dedikerade servrar till PC. Personligen tyckte jag Dragon Rising hade en riktig potential att bli ett riktigt bra klan spel , det hade en bra känsla och snygg grafik. Men utan dedikerade servrar till PC brukar inte såna spel som detta bli lång livat. Jag hoppas att Codemaster tar lärdom av alla som skrev på deras forum om just vad Dragon Rising saknade.
Om utvecklarna läser Dragon Risings forum, sida efter, efter sida, efter sida, efter sida, sida efter, efter sida, efter sida, efter sida, sida efter, efter sida, efter sida, efter sida, sida efter, efter och efter sida, och ändrar, justerar och lägger till det som står där, blir det nog ett spel värt att köpa.
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
Dragon Rising va helt okej, jag körde hela till Xbox 360, men alla krigsfält blev mer one squad ops. Hade förväntat mig något annat, mer ordenligt krig, där man såg andra battaljoner kriga för andra objekt och mål. Att helicoptrar skulle flyga över och slå ut andra mål längre ner i en dal eller att ett par A-10 tog ut ett par pansarvagnar osv, samt på konsol (har ej provat PC) så fick man inte välja Load-Out ibörjan av varje uppdrag, vilket man då man kunnat välja andra vapen som passat bättre för ens egna stil.
Nej Arma är det som gäller nu.
[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz
Dragon rising var 2009s flopp och besvikelse. Buggar som gjorde det ospelbart som t.ex den sparade aldrig när man kom någonstans i kampanjen, de sa att man kunde göra så mycket som aldrig var med i spelet.
2 mp banor YEAY! >:(
wow tar 25 min över ön med en heli. okej... spelar roll om man bara får va på en mycket liten del av hela ön.
Jag gav upp och sålde mitt efter 3-4 veckor.
Waffleman, 300 meters. northwest!
Operation: Mishmash snarare, ser ingen potential i det här då DR var så medioker.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Dragon Rising var ganska medelmåttigt, vilket var synd, för jag håller med om att det fanns potential. Tyckte personligen att det hade en skönare atmosfär och en stabilare motor än Arma 2, och man såg att det fanns bra idéer i grunden, nånstans. Editorn var bra (om än lite cripplad av den oförklarligt låga entitetsgränsen) och lättanvänd. Dessutom var det faktiskt riktigt roligt i coop med en bra vän. Hoppas att Codemasters lyssnar och lär, och undviker samma pitfalls som de föll i med Dragon Rising. Då kan det här bli helt ok.
Jag ska iaf göra som jag alltid gör, och inte döma ut ett spel på förhand. Så länge jag inte själv prövat och blivit motbevisad så håller jag en positiv grundsyn. Livet är liksom trevligare så
Decenniets mest överhypade och sämst levererande spel får en uppföljare! Wow!
Dags att börja leta efter fanboys som kan skratta i ansiktet när spelet släpps och de inser att Codemasters har sålt dem 100% lögn igen.
Titta bara på Sion Lenton. Han bara snackade skit när han skrev något på forumet, sen blev han tyst i sex månader, sen sade han att de slutat med all support till spelet, varit dödstyst sen dess, och nu börjar han smöra, slicka arslen, och vara så duktig på deras forum igen.
Dessutom är hela ban-karusellen igång igen. De bannar allt och alla som säger någonting som är negativt, även om det är befogat och konstruktivt.
Det här kommer aldrig mer återskapas.
http://www.youtube.com/watch?v=ujS4wJ0RUcY&feature=related
Fucking immersion.
Dragon rising var grafiskt snyggt men det är ju 3dmark också och det är ungefär lika kul att spela.
Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.
Är väl väntat att dom gör ett spel till? Dom har ju knappast tänkt att göra en spelmotor och sedan bara göra ett spel av den
De skapade aldrig en separat spelmotor till Dragon Rising. De plockade istället motorn från rallyspelet (!) DIRT och försökte göra ett soldatsim av det. Det vet vi ju alla hur det gick.
Det jag tycker.
-Editorn var begränsad hur många gubbar man kunde ha, SKIT!
-AIn sög ju så innihelvete, sköt på hur långa håll som helst, genom gräs och allt där dem aldrig kunde se en.
-Massa buggar
-Helikoptrarna flög ju så innehelvete fult!?!?
Håller med ,trots att det finns en mod som gör att man kan ha fler gubbar än baneditorn tillåter från början så är det för få .
AI är ojämn , gjorde en egen bana och ena gången hoppade de in i en helikopter och attackerade mig och mina polare nästa gång sprang de fram .
Upplevde menyerna som sega passade antagligen bättre för konsol.
Roligare att testa andras banor än spelets egna
Tur att det finns ett grymt gäng spelare på deras modforum som kan modda och gärna visar hur man gör .
Första OFP spelet är en av världens bästa spel, än idag.... Fy fan vad jag saknar det spelet. Det var krig kan jag säga!
Detta däremot... En riktig besvikelse... Fick aldrig köra något fordon förutom en transport heli... Knappt nå krig alls. typ 10 mot 10 krig... 20 mot 20 kanske en gång.....
Saknar ettan +expansionerna........ =`(
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!