Nästa Operation Flashpoint avtäckt

Medlem

Tycker CM ska lägga ner användandet av "OFP", de äger namnet och lever på det första som tillverkades av bohemia interactive. CM tog namnet, skar det i bitar och förgrep sig på det och lämnade sedan namnet att dö i snön. Jag hade hoppats på att de hade kunnat leverera, men de kom inte äns i närheten...

Medlem

sämst, jag köptet t.o.m det värsta köp utöver MW2 jag gjort.

Medlem

Ett jävla skämt och en förolämpning mot namnet och orginalet är vad Dragon Rising var.

Under ett annat namn hade jag kunnat svälja det (om inte utvecklarna samtidigt övergett sitt buggfyllda misslyckade skräp efter bara en månad) men inte som Operation Flashpoint.

Städar dom till ALLT SKIT som var i Dragon Rising och inte överger det likt EA och deras sportspel så kan det bli ett roligt spel att spel men något flashpoint blir det aldrig någonsin...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

bättre texturer kontrollerna var avskyvärda mm mer av det som fanns i orginal flashpoint och större skala, helt enkelt mer content.

Medlem

Jag trodde först detta var ett skämt. Jag följde Codemasters under utvecklingen tills en färdig produkt och jag blev verkligen förbannad över hur usel produkt de fick fram till slut. Det snackades om open warfare osv men det var verkligen 2009 sämsta spel (om man ser till vad man förväntade sig).

Usch och fy!


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Medlem

'Spelet som FZ gav 5 av 5 i betyg trots att det luktade ost II'. Åh fan. Och nej tack.

Medlem
Skrivet av Rafner:

'Spelet som FZ gav 5 av 5 i betyg trots att det luktade ost II'. Åh fan. Och nej tack.

Mjo det var en jävligt knepigt betyg

Medlem

Ingen PvP? där rök hoppet om dedikerade servrar.....
Hoppet om spelet dog 5 sek efter.

Inaktiv

Operation Flashpoint: Dragon Rising är den största skiten jag sett. Aldrig sett något företag marknadsföra sitt spel som dom gjorde! Visst, det fanns "potential" men dom förstörde skiten så jävla enkelt genom att skita i dedikerade servrar osv. Bara genom att lägga till det vore spelet 10 gånger bättre.

Skrattar bara när jag ser på deras PR filmer som kom innan spelets släpp. Tur att man inte köpte skiten.

Medlem
Skrivet av Remus:

Saknar ettan +expansionerna........ =`(

Bara att installera och spela.
Själv återinstallerade jag originalet efter att ha konstaterat att Dragon Rising var en kass generisk FPS konsollport.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av rickzzorr:

Dragon Rising va helt okej, jag körde hela till Xbox 360, men alla krigsfält blev mer one squad ops. Hade förväntat mig något annat, mer ordenligt krig, där man såg andra battaljoner kriga för andra objekt och mål. Att helicoptrar skulle flyga över och slå ut andra mål längre ner i en dal eller att ett par A-10 tog ut ett par pansarvagnar osv, samt på konsol (har ej provat PC) så fick man inte välja Load-Out ibörjan av varje uppdrag, vilket man då man kunnat välja andra vapen som passat bättre för ens egna stil.

eh vet inte om du syftar på SP lr MP men om du menar Mp där olika Squads skulle ha olika uppdraget skulle det nog bli svårt då konsol spel brukar ha en limit av 24 spelare


signatur

Rwa?

Medlem

Ser fram emot skitstormen.

Medlem

Snälla Codemasters, använd inte OPF-namnet. Det förtjänas inte att dra i sån konsollsmuts.

Medlem

Dragon Rising var lätt den sämsta skiten jag köpt.. Har aldrig spelat ett spel som sög så mycket röv som det gjorde.

Ångrar djupt att jag förbokade o köpte det.
Fan för CM som sedan lägger ner patchandet.

Medlem

Sålänge konsolbakåtsträvarna ska vara med att göra Operation flashpoint så kommer spelet vara väldigt begränsat.
Om dom dumpar konsolneandertalarna så kan spelet bli riktigt bra.

Medlem

Mycket bra spel vid relase, gillade singelplayer stort men multiplayer var ingen höjdare pågrund av icke-dedikerade servrar samt den enligt mig dåliga "lobbyn" Dessutom är det arma II som är en hit just nu


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

Dom får göra om spelet rejält om jag ska röra eländet igen. Bara en sådan sak som field of view på PC-versionen, den gjorde att man kände sig sjösjuk efter 2 minuter. Hela spelet kändes extremt begränsat och konsolligt på PC. Tvi, tvi, tvi!

Edit: Minns nu även de rena lögner man kom med i reklamfilmerna före releasen av Dragon Rising. Till och med på omslaget till spelet stod det saker som spelet inte innehöll. Fy fan vilket skitspel och vilket skitföretag!

Medlem

Första hade verkligen potential, och vad stundtals väldigt underhållande, men kanske inte riktigt levde upp till förväntningarna. Putsar man till detaljerna, slänger på dedikerade servrar och inte lägger för mycket fokus på konsol-spelarna så kan detta bli väldigt bra, kanske till och med mästerligt. Dock är jag tveksam till om Codemasters är rätt för uppgiften.

Medlem

Dragon Rising var bra optimerat grafiskt. Inget snack om den saken. Jag vet inte vad de som gråter över FPS pysslar med, men för mig så flöt det mjukare än en baby rumpa.
Det jag irriterade mig på var dock att jag förväntade mig något annat. OFP hade sina CP-kontroller som tog dagar att lära sig men när man väl kommit in i det så var det första gången som jag verkligen kände att jag var i strid. Du hade din pluton i stridsställning och bara väntade på rätt ögonblick att ge eldkommando. Och när det funkade och du slog ut halva fiende styrkan i första eldöppnandet så kändes det rätt att det tagit 30 minuter att ta sig fram och förbereda sig.
DET saknade jag i Dragon Rising. Visst var det koolt att kunna köra t o m traktorer i OFP, men det var inte det som jag direkt störde mig på. Det var att de tagit bort SIM känslan. Att det var upp till dig att utföra uppdraget på ditt eget sätt. Här var men tvungen att hålla sig till orienteringskontroller annars fuckade uppdragen upp sig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag spelade bara till 360 och mina intryck är därifrån. Jag är fullt medveten att PC-versionen är djupare men jag tänker påpeka vad jag Vill ha utifrån konsol.

Som någon sa är det trist att inte kunna välja loadout innan uppdragen och inte kunna påverka den taktiska starten på något sätt. Kan man dessutom önska en baneditor till konsol?

Att göra fiender och medsoldater mera levande önskas. De var som spelpjäser med kass AI.

Sen är det patchproblem jag Hoppas man kan undvika från grunden. Som att inte behöva skjuta någon fem gånger.

Jag kommer köpa detta. Är för coolt koncept.

Medlem

Är det ens säkert att det blir ett soldatspel denna gång?

Citat:

In addition i think it's important to remember that as a franchise we see Flashpoint as being wide open. It's not about one genre, one type of gameplay or one platform, that would be limiting.
Why shouldn?t there be a RTS flashpoint or perhaps a version focussed solely around air combat

källa

Medlem

Det var rent av pinsamt att Dragon Rising fick en femma av FZ.

Inaktiv

Jag kommer med all kraft att undvika köpa något med Codemasters signatur framöver och hoppas andra gör likadant. Förhoppningsvis kontaminerar de inte spelmarknaden med mer skräp utan går i KK.

Medlem

Första spelet sög riktigt hårt.

Spelet som sådant hade ju stor potential, grafiken va najs osv men vad hände med alla banor? Vad hände med dom dedikerade servrarna? Vad hände med konsolportningen?! Vad hände med att ha cdkey för att behöva spela? Vart tog alla fordon vägen? osv osv.

Jag minns fortfarande hur lite jag spelade spelet och hur hårt jag ångrade köpet, och även hur mkt tid jag sågade spelet och eran femma i recensionstråden.

Jag bor i gbg, roffa hit mitt äpple. Vart bor du!

Medlem
Skrivet av BoZo:

Det var rent av pinsamt att Dragoon Rising fick en femma av FZ.

Ett O. Det är en drake och inte en krydda.
Sen som jag sa i en annan "tråd" så är det inte samma recensent på spelen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av BoZo:

Det var rent av pinsamt att Dragoon Rising fick en femma av FZ.

Ett O. Det är en drake och inte en krydda.
Sen som jag sa i en annan "tråd" så är det inte samma recensent på spelen.

Mmm, hade fått för mig att spelet hette dragoon av någon andledning, http://en.wikipedia.org/wiki/Dragoon

Dessvärre stavas kryddan (örten) inte med två O heller.

Medlem

Det här är ju det sjukaste jag sett på länge
Sån överhypad jävla dygna DR var, blev fan ledsen när jag spelade det så dåligt var det!

Sålde spelet så bra att de vågar göra ett till eller vad är det som händer?!

Och alla mutade recensenter?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av BoZo:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av BoZo:

Det var rent av pinsamt att Dragoon Rising fick en femma av FZ.

Ett O. Det är en drake och inte en krydda.
Sen som jag sa i en annan "tråd" så är det inte samma recensent på spelen.

Mmm, hade fått för mig att spelet hette dragoon av någon andledning, http://en.wikipedia.org/wiki/Dragoon

Dessvärre stavas kryddan (örten) inte med två O heller.

Där fick man på näsan för det - för jag var helt övertygad om att det var två o i kryddan

1-1 eller?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av FZ:

Vad vill du se att Codemasters gör annorlunda den här gången?

Att de lägger ned utvecklingen, ber om ursäkt för skiten de har gjort, hänger med huvudet, och ger tillbaka namnet Operation Flashpoint till de som faktiskt gör Operation Flashpoint-spel, dvs Bohemia Interactive. Det är vad jag vill att de gör.

Medlem

Håller helt med om att föregående spel var direkt dåligt, men som vanligt så är det enkelt att säga "konsolport" och gå vidare.
Seplet var minst lika dåligt till konsol, så det var uppenbarligen inte problemet, snarast handlade det om ett dåligt spel i sig, som var dåligt gjort (försök att se skillnaden nu kära fanboys).
Konsolport = spel som rä utmärkt och mycket trevligt att spela på konsol, men som är en klart sämre upplevelse på PC pga dåliga kontroller samty ej anpassat för mus + tangentbord och liknande.
Dåligt spel = spels som är dsåligt oavsett plattform, brukar vara dålig grafik, buggigt, dåliga kontroller och borttappade funktioner.
Snålt utvecklad/budgetspel = saknar några av de grundläggande funktionerna man förväntat sig på plattformen, som inte tar nämnvärd tid/eller pengar att lägga till. Även grafiken tenderar att bli lidande. Lätt hänt att skylal på konsoler och deras påstådda begränsningar, bara för att man inte vill inse att utvecklaren var snål och blåst en på pengar.
Ex. StarCraft 2, som trots PC-exklusivitet saknar både AA (basic på PC), snygg grafik och LAN.

Vanliga (felaktiga) exempel på "konsolport":
*Dålig AI (spel på konsol kan ha minst lika bra AI som på PC)
*Få spelare online (PS3 klarar bevisligen 256 och 360 32 spelare + bottar samtidigt, alltså standard idag och mer är sällsynt även på PC)
*Inga dedikerade servrar (saknas på konsol, men är varken svårt eller dyrt att lägga till på PC, om man vill. Snåla utvecklare, helt enkelt)
* Dålig grafik (konsolerna har visserligen bara prestanda som en hyfsad dator, men inget hindrar ett företag att lägga konsolgrafiken som lägsta nivå, istället för maxnivå. Snåla utvecklare vill inte spendera pengar på grafik, så även PC-exklusiva spel som StarCraft 2 har dålig grafik)
*självklara meddelanden som stäng inte av datorn när du sparar (har funnits på PC-exklusiva spel långt innan de började portas, en vanlig åtgärd för att slippa ledsna små gamers som inte tänkte först)

123
Skriv svar