Idag syntes en regnbåge ovanför Nintendos högkvarter

Robot
Idag syntes en regnbåge ovanför Nintendos högkvarter

Lämnar Satoru Iwata vår värld via Rainbow Road? En hel spelvärld sörjer Nintendos älskade vd.

#nintendo


Jyu
Medlem
Idag syntes en regnbåge ovanför Nintendos högkvarter

Eh, nyhet?

Medlem

Vem är det som hackar lök här inne!

Medlem

Heheh lite mer Nordkorea-stil på nyheterna tack!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jyu:

Eh, nyhet?

Allting behöver inte handla om medietränade utvecklare, cgi-trailers eller (som det alltid gör nu för tiden) taskig framerate.

Jag resonerar så här: Framerate och sånt kan vi ju snacka om på årets andra 364 dagar. Idag tycker jag det är viktigare att minnas Satoru Iwata och vad han har gjort.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv
Skrivet av kadavriak:

Heheh lite mer Nordkorea-stil på nyheterna tack!

Medlem

Är det en nyhet att spelbranschen sörjer en av sina mest betydelsefulla och omtyckta ikoner? Ge mig frameraten, foven och sluta med larvet tackar!!

I alla seriositet:

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Jyu:

Eh, nyhet?

Allting behöver inte handla om medietränade utvecklare, cgi-trailers eller (som det alltid gör nu för tiden) taskig framerate.

Jag resonerar så här: Framerate och sånt kan vi ju snacka om på årets andra 364 dagar. Idag tycker jag det är viktigare att minnas Satoru Iwata och vad han har gjort.

Tycker ni borde börja recensera spel lite oftare istället för skriva en massa hype och nyheter om spel som inte är släppta.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Astrid Lindgren och han snickrar ihop något nu utan Illuminatis närvaro.

Medlem
Skrivet av Jyu:

Eh, nyhet?

Nej, nånting ännu bättre. Hedring.

Medlem

Vi ses i nangijala.

Medlem

FZ:s läsare är så hjärtlösa. Visa lite respekt.

Medlem

Ni som snackar skit om den här nyheten förstår inte vidden av denna herres impact på spelbranschen. Ni kan tacka han en hel del för att ni i dagsläget får sitta och spela en massa spel öht.
Han var en pionjärer. RIP.

Medlem
Skrivet av TenderInkFish:

Ni som snackar skit om den här nyheten förstår inte vidden av denna herres impact på spelbranschen. Ni kan tacka han en hel del för att ni i dagsläget får sitta och spela en massa spel öht.
Han var en pionjärer. RIP.

Kunde inte sagt det bättre själv. Hur många VD:er skulle personligen sätta sig och nöta kod för att hinna klart till release? Skulle vilja se Yves Guillemot göra samma sak.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kunde inte sagt det bättre själv. Hur många VD:er skulle personligen sätta sig och nöta kod för att hinna klart till release? Skulle vilja se Yves Guillemot göra samma sak.

Tror knappast han når upp till tangentbordet.

Inaktiv

Jag kan inte påstå att jag hade någon inblick i hans inverkan på Nintendo men säkerligen en stor talang som gått förlorad nu. Alldeles för tidigt dessutom. Vila i frid.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag skulle ljuga om jag påstod att jag ens hört talas om honom förut, men vila i frid.

Medlem

Iwata gjorde mycket gott hos Nintendo och folk som hånar nyheten kan ju gå å dra något gammalt över sig.
Fast majoriteten här var ju inte med från starten inom tv/dataspel.
Inte för att jag är ett större fan av Nintendo men dom har varit innovativa och tack vare Iwata så finns dom i princip kvar idag.

Medlem
Skrivet av delli:

Iwata gjorde mycket gott hos Nintendo och folk som hånar nyheten kan ju gå å dra något gammalt över sig.
Fast majoriteten här var ju inte med från starten inom tv/dataspel.
Inte för att jag är ett större fan av Nintendo men dom har varit innovativa och tack vare Iwata så finns dom i princip kvar idag.

Håller med. Är inget större Nintendo fan själv även om jag äger 5 konsoler från företaget (retroköp till tjejen), men Nintendo har gjort väldigt mycket för spelindustrin och många gånger drivit utvecklingen av många speltyper framåt och Iwata var mannen bakom många av dessa framsteg.

Flakmonkey
Skrivet av Sisyr:

Jag skulle ljuga om jag påstod att jag ens hört talas om honom förut, men vila i frid.

Det är nog rätt vanligt... Dock har nog de flesta hört talas om många av de spel han varit en viktig del av: http://nintendo.wikia.com/wiki/Satoru_Iwata

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Sisyr:

Jag skulle ljuga om jag påstod att jag ens hört talas om honom förut, men vila i frid.

Det är nog rätt vanligt... Dock har nog de flesta hört talas om många av de spel han varit en viktig del av: http://nintendo.wikia.com/wiki/Satoru_Iwata

Njae, där har vi nog anledningen till att jag inte hört talas om honom. Inte lirat ett enda spel från de där konsollerna förutom Super Smash Bros, vad jag kan minnas. PC-spelare rakt igenom, även om jag pillat lite med PS3 på senare år.

Medlem

Vilket passande avslut, han tog Rainbow Road upp till gamer-himlen. Jag kommer att sakna hans keynotes i framtiden. Mysigare personlighet får man leta länge efter.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar