Helgdiskussion: Tittar du när andra spelar på Youtube och Twitch?

Medlem

Tittar aldrig på Pewdiepie, eftersom han bara spelar skräpspel nuförtiden. Men Kollar däremot på Kanaler som TheRPGMinx, GirlGamerGab, Markiplier och andra som håller sig till skräckspel. Klarar inte av att spela såna spel själv, har inte tid att sätta mig ner och spela men kan lätt se på deras playthroughs när man sitter på tåget/bussen/flyget!

Medlem

Jag tittar en del på t.ex. WoT för att se hur andra spelare gör och se om jag kan lära mig en del på det sättet.


signatur

"Assumption is the mother of all fuckups..."

Inaktiv
Skrivet av silent_tool:

Jag tittar en del på t.ex. WoT för att se hur andra spelare gör och se om jag kan lära mig en del på det sättet.

Gör exakt samma sak, roligt att kolla på twitch när WoT kanalerna spelar tillsamans också.

Medlem

jupp mest twitch dock

Några utval
CohhCarnage
kungen
Ms_vixen
Lirik, lite skrikig men ändå
towelliee


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Blivit en hel del youtubande på sistonde, mestadels "FRANKIEonPCin1080p". Han har en väldigt mysig stämma, samt så brukar han vara underhållande att titta på.

Annars tittar jag mest gameplays inför ett möjligt spelköp.

Medlem

Brukar glo på folk i min egen ålder, dvs runt 30, Jesse Cox, TB, Jontron och Coestar är nog favoriterna dock.

Medlem

TB enligt mig är jävligt roande och intressant att lyssna och titta på.. Han tar upp frågor man vill ha svar på och mkt mer där till.. han tar fram guldkorn som du kanske inte hade köpt och spelat annars..Angry joe är en spel kritiker som jag diggar.. kanske inte för alla men men..

Medlem

Brukar ha en ström öppen på min andra skärm med speedrunners eller nån som är hyfsad på det spel jag just nu kör. "Dudebros" är strikt förbjudet dock, står inte ut med sådana människor.

Medlem

Tittar inte.
Lyssnar istället.
Totalbiscuit podcast, linus tech tips, reviewtechusa, mfl.

Medlem

Twitch är perfekt för en person som mig. Jag älskar att spela med kompisar, både singelplayer, co-op och multiplayer. Är vi inte på samma ställe så blir twitch en bra lösning

FM-guru
F.d. Sisyr

Nöjet i att titta på andra spela spel är för mig icke-existerande. Undantaget är väl om man försöker lära sig ett invecklat spel och någon youtubare förklarar skiten.

Medlem

Jag kollar dagligen på Twitch streams och YouTube game videos, det är min form av TV tittande och jag kollar inte på TV då jag tycker det inte är av intresse för mig.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Följer TB och folket på Tek Syndicate som IRC:ar och chattar medans de spelar.

Medlem

Kollar mest på Hearthstone på Twitch. Klipp, forsen, amazing och p4wnyhof. Blir en del Maximillian Dood också för Mortal Kommit, Street Fighter osv.
Perfekt om jag är för trött för att spela och bara vill skratta lite. Har ofta streams i bakgrunden och lyssnar medan jag spelar.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

LGR, PUR, AVGN, ThatOneVideoGamer, Jon Tron & Felicia Day har jag kollat en hel del på.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Förstår inte grejen med att titta på andra som spelar.
Ett undantag är turneringar i e-sport.
Man spelar för att det är kul att spela, tar man bort själva "spelmomentet", vad finns kvar då?
Är det inte roligare att se en spännande film då istället?

Gillar att ha saker i "bakgrunden". Sätter man på en film missar man det mesta av handlingen men en stream/video på youtube behöver man inte ha så mycket fokus på.

Medlem

Kollar ofta på Twitch på speedruns av From Software-spel. Kollar bara på lugna filbunkar till spelare, chosefria. Vill bara se riktiga experter på spelen i fråga. Hade aldrig pallat att se nån ultramodern spelare som bara skriker och tjattrar och har hur mycket egen grafik som helst i bilden, spelar irriterande musik som överröstar spelet och som har extrema animationer för då en prenumeration på kanalen sker.

Med andra ord, jag vill se dom som inte tjänar några pengar (för gemene tittare verkar inte gilla lugn, reson, rimlighet, avvägdhet osv).

Medlem

Nej jag spelar själv. Jag konsulterar walkthroughs och så om jag kör fast eller för information. Men det är någ inte sådant som avses här.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av humancentipede:

AVGN är nog den jag kollat mest på, men vet inte om det räknas, eftersom det är gamla spel.

Spel som spel, klart det räknas

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Förstår inte grejen med att titta på andra som spelar.
Ett undantag är turneringar i e-sport.
Man spelar för att det är kul att spela, tar man bort själva "spelmomentet", vad finns kvar då?
Är det inte roligare att se en spännande film då istället?

Jag vet inte hur det är med dig, men jag har inte tid/ork att spela alla spel jag är intresserad av. Jobb + pendlande tar upp ca. 12-13 timmar av min dag, sen har man alltid saker som väntar när man kommer hem - laga mat, städa etc. Sen ska man hinna sova fem-sex timmar också, så ibland vill jag bara sitta och se någon annan spela.

Just nu har jag fyra jRPGS jag knappt påbörjat - Record of Agarest War 2, Tales of Xillia 2, Final Fantasy X och Final Fantasy X-2. De kommer att ta MINST 500 timmar att spela igenom, så om jag spelar all ledig tid jag har så kommer bara dessa spel ta över tre månader att ta sig igenom, och efter det har jag Uncharted 3, Dark Souls 2, GTA V plus hela min Steam-backlog.

Sen undrar jag om du tänker på samma sätt när det gäller allt? Varför se på fotbolls-VM när du kan spela fotboll själv? Varför lyssna på andra som spelar musik när du kan greppa en gitarr och spela själv? Varför gå på restaurang när du kan laga mat själv?

Medlem

När det gäller Let's Plays så är det Jesse Cox och Gopher som gäller. Jesse Cox för att han är rolig, Gopher för att han verkligen rollspelar och lever sig in i spelen (Skyrim, Fallout 3, Fallout New Vegas, Witcher, Witcher 2, STALKER), och för att han inte är någon supergamer.

Just nu håller jag på att ta mig igenom BlackLightAttacks genomspelning av Final Fantasy VII.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Kimpur:

Förstår inte grejen med att titta på andra som spelar.
Ett undantag är turneringar i e-sport.
Man spelar för att det är kul att spela, tar man bort själva "spelmomentet", vad finns kvar då?
Är det inte roligare att se en spännande film då istället?

Jag vet inte hur det är med dig, men jag har inte tid/ork att spela alla spel jag är intresserad av. Jobb + pendlande tar upp ca. 12-13 timmar av min dag, sen har man alltid saker som väntar när man kommer hem - laga mat, städa etc. Sen ska man hinna sova fem-sex timmar också, så ibland vill jag bara sitta och se någon annan spela.

Just nu har jag fyra jRPGS jag knappt påbörjat - Record of Agarest War 2, Tales of Xillia 2, Final Fantasy X och Final Fantasy X-2. De kommer att ta MINST 500 timmar att spela igenom, så om jag spelar all ledig tid jag har så kommer bara dessa spel ta över tre månader att ta sig igenom, och efter det har jag Uncharted 3, Dark Souls 2, GTA V plus hela min Steam-backlog.

Sen undrar jag om du tänker på samma sätt när det gäller allt? Varför se på fotbolls-VM när du kan spela fotboll själv? Varför lyssna på andra som spelar musik när du kan greppa en gitarr och spela själv? Varför gå på restaurang när du kan laga mat själv?

Tar det inte lika lång tid att se på ett spel som att spela själv?

Kollar ej på sport och lyssnar endast på musik i hissen eller på jobbet..

Och maten förstod jag inte alls
Restaurang går man ju bara på med sin partner för att göra något med romantisk stämning eller snabbmat för att spara tid


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Nope o glad är jag för det.

Pewpiedie eller vad han heter skriker o gappar som ett mongobarn får ångest varje gång jag råkat starta en video på han på Youtube, försökt hitta en funktion där jag bannar han content från att komma upp igen men inte funnit den funktionen än!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Tar det inte lika lång tid att se på ett spel som att spela själv?

Nej, i alla fall inte för mig. Jag är ingen supergamer, dessutom utforskar jag alltid precis allting. The Last of Us tog över 20 timmar att spela igenom, de flesta klarar det på under 15. Dark Souls tog över 200 timmar första gången.

Sen finns det ju massor av spel med hög inlärningskurva, spel på konsoler jag inte äger, eller genrer som jag inte är intresserad av att spela själv, men de kan vara roliga att kolla på, spel som Mount & Blade: Warband

Medlem

Tål inte Pewdipie.
Brukar kolla på Zerkaaplays, brukar skratta högt ofta, särskilt när de kör GTA V och Cards against humanity.

123
Skriv svar