Fotbollsracing är populärt – Rocket League har laddats ner 4 miljoner gånger

Robot
Fotbollsracing är populärt – Rocket League har laddats ner 4 miljoner gånger
Medlem
Fotbollsracing är populärt – Rocket League har laddats ner 4 miljoner gånger

Blir väl att skaffa detta snart då...

Medlem

Spelet är hur roligt som helst.

dmn
Medlem

Det intressanta är inte hur många som hakar på orkesterkärran vid release, utan hur många aktiva spelare spelet har om nån månad eller två.

Medlem
Medlem

Det här spelet påminner mig lite om Altitudes fotbollsläge vilket jag hade otroligt roligt med. Kanske borde testa när man får tillbaka datorn.

Medlem

Timing är allt. Spelet är mer eller mindre en kopia på deras lite äldre spel, det använder till och med samma motor.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

PC har det bara sålts i ~350k kopior, sedan är ju nerladdningen gratis på PS om man har PS+ eller vad det heter? Så jag gissar att många har laddats ner där.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

PC har det bara sålts i ~350k kopior, sedan är ju nerladdningen gratis på PS om man har PS+ eller vad det heter? Så jag gissar att många har laddats ner där.

Precis vad jag tänkte. Har det nedladdat men inte spelat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Hipshot:

PC har det bara sålts i ~350k kopior, sedan är ju nerladdningen gratis på PS om man har PS+ eller vad det heter? Så jag gissar att många har laddats ner där.

Bara och bara. Om du kolla på Steamspy så lär du väl ha sett hur kurvan ser ut. Inte många spel som ökar så där efter release. För 10 dagar sen låg det på cirka 80k ex.Lär inte öka så i all tid förstås, men det är imponerande vad "word of mouth" kan göra.
http://steamspy.com/app/252950

Medlem

GOTY 2015, utan tvekan


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Förbaskat kul spel. Körde hela kvällen med tre polare. Vi skulle *bara* testa en timme. Den timmen blev snabbt sexdubblad.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

PC har det bara sålts i ~350k kopior, sedan är ju nerladdningen gratis på PS om man har PS+ eller vad det heter? Så jag gissar att många har laddats ner där.

Ja preciss det är ju inte så att de tjänar pengar på det under gratis månaden som de gör när folk köper på steam.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Hipshot:

PC har det bara sålts i ~350k kopior, sedan är ju nerladdningen gratis på PS om man har PS+ eller vad det heter? Så jag gissar att många har laddats ner där.

Bara och bara. Om du kolla på Steamspy så lär du väl ha sett hur kurvan ser ut. Inte många spel som ökar så där efter release. För 10 dagar sen låg det på cirka 80k ex.Lär inte öka så i all tid förstås, men det är imponerande vad "word of mouth" kan göra.
http://steamspy.com/app/252950

Det blev lite fel, så klart har det sålt mycket på steam, 350k+ är ju ganska mycket ändå, få spel säljer ju så bra! Och visst, rykte och så ger väldigt mycket, på mitt jobb köptes det ju lite pga det tror jag, nästan så jag dragits med i det hela också - men jag kom ur det hela med stoltheten i behåll.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

yep verkar som om majoriteten spelar på ps4, då det för tillfället är 66 tusen online i spelet, varav 12 tusen spelar det enligt steam's statistik

Medlem

Kommer ihåg att jag har spelat minst 2 spel som var precis samma sak förutom att det var lite mer komplicerade banor. Kommer också ihåg att intresset för dem banade efter någon månad.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det blev lite fel, så klart har det sålt mycket på steam, 350k+ är ju ganska mycket ändå, få spel säljer ju så bra! Och visst, rykte och så ger väldigt mycket, på mitt jobb köptes det ju lite pga det tror jag, nästan så jag dragits med i det hela också - men jag kom ur det hela med stoltheten i behåll.

Absolut, det förstod jag. Men ändå rätt imponerande ökning, och det ligger i topp på Steams säljlista just nu.

Btw, ska inte du komma tillbaks till Swec igen?

Var kan man köpa PC versionen förutom på steam?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Sällan sett något mer amerikanskt än det här, men ibland blir det väldigt roligt.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Var kan man köpa PC versionen förutom på steam?

fast2play, för 170kr ca

Medlem
Skrivet av dmn:

Det intressanta är inte hur många som hakar på orkesterkärran vid release, utan hur många aktiva spelare spelet har om nån månad eller två.

Exakt. Jag tror säkert det här är jätteroligt ett litet tag. Sen: on to the next new thing.

Skrivet av Palanor:

GOTY 2015, utan tvekan

Lol


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

dmn
Medlem
Skrivet av naess91:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Var kan man köpa PC versionen förutom på steam?

fast2play, för 170kr ca

Det är ju vad det kostar på steam...

1
Skriv svar