Total War: Warhammer

Robot
Total War: Warhammer

Mötet mellan två av spelvärldens mest krigiska varumärken är precis så spektakulärt vi väntat oss. Tobias såg Creative Assemblys demonstration av stridsläget under årets E3 och återvände hem mer än lite imponerad.

#medieval-ii-total-war, #total-war-warhammer-i, #creative-assembly


Medlem
Total War: Warhammer

kommwe odöda vara med som trupper?
isåfall givet köp.

Medlem
Skrivet av Zero303:

kommwe odöda vara med som trupper?
isåfall givet köp.

Vampire Counts känns onekligen odöda. Det är inte glittrande twilightskit direkt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Zero303:

kommwe odöda vara med som trupper?
isåfall givet köp.

Vampire Counts känns onekligen odöda. Det är inte glittrande twilightskit direkt.

Jag tror GW delade upp Undead till två olika fraktioner för några år sedan, Vampire Counts och Thomb Kings of Khemr,i har inte spelat Warhammer på år och dagar dock.

Så antar att de kommer finnas två fraktioner med "Undead"? Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Medlem

men kommer det finnas tillgång till Fanatics, Snotling pump wagon och Squigs? det är ju den stora frågan

Medlem

Även jag, som inte är intresserad av Warhammer, måste säga att det ser bra ut.

Medlem

Skiter i hur djupet blir bättre. 4 raser är tråkigt. Helst när 3 av dem är de mest tråkiga och uttjatade. Varför inte Lizardmen!? Skaven!? Beastmen!?

"Nej, vi tar Människor, dvärgar och orker. De mest överepresenterane raserna i temat fantasy"


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Har spelat nästan alla spel som släppts de senaste 20-åren baserade på Warhammer och inte ett enda av dem har låtit mig få spela mina kära Vampire Counts
Äntligen ser jag nyheter om att VC kan vara en trolig armé som vi ska få spela

Medlem

greenskins, empire, dwarfs och vampire counts kommer vara spelbara faktioner.

Detta är redan bekräftat. men är bomsäker på at CA kommer släppa fler faktioner med tiden.

Skulle inte kännas som ett total war spel annars

Medlem

Hoppas all "ras dlc" blir billigt, blir inte kul för alla fans för alla andra lagen som skaven, lizardmen o.s.v. ifall man måste sälja datorn om man vill ha alla lagen.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Skiter i hur djupet blir bättre. 4 raser är tråkigt. Helst när 3 av dem är de mest tråkiga och uttjatade. Varför inte Lizardmen!? Skaven!? Beastmen!?

"Nej, vi tar Människor, dvärgar och orker. De mest överepresenterane raserna i temat fantasy"

Som nämnt förut om Lizardmen: De raidar inte direkt. och har ingen anledning att lämna sin kontinent. Att de skulle vara med anser jag själv ganska befängt. Dock att Chaos inte är med är kass. Jag ogillar dem själv, men de är en stor del av IP't.

Sen att du tycker raserna är tråkiga får stå till dig, jag tycker själv att det är inte ett Warhammerspel utan Empire, Dwarfs, Greenskins, Elves, Undead och Chaos. Nu saknar jag bara Elves och Chaos, men de kommer komma.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Apministern:

Skiter i hur djupet blir bättre. 4 raser är tråkigt. Helst när 3 av dem är de mest tråkiga och uttjatade. Varför inte Lizardmen!? Skaven!? Beastmen!?

"Nej, vi tar Människor, dvärgar och orker. De mest överepresenterane raserna i temat fantasy"

Som nämnt förut om Lizardmen: De raidar inte direkt. och har ingen anledning att lämna sin kontinent. Att de skulle vara med anser jag själv ganska befängt. Dock att Chaos inte är med är kass. Jag ogillar dem själv, men de är en stor del av IP't.

Sen att du tycker raserna är tråkiga får stå till dig, jag tycker själv att det är inte ett Warhammerspel utan Empire, Dwarfs, Greenskins, Elves, Undead och Chaos. Nu saknar jag bara Elves och Chaos, men de kommer komma.

De har sagt i intervjuer att det kommer komma massor av med raser. Det är tydligen tänkt att de kommer släppa "expansions" där man låser upp större delar av warhammer världen och därmed mer spelbara raser, så det kan blir riktigt kul i mina ögon!

Medlem

Ser bra ut. Får lira Mark of Chaos intensivt i väntan på att detta släpps och buggfixas.

Medlem
Skrivet av Epoxlol:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Zero303:

kommwe odöda vara med som trupper?
isåfall givet köp.

Vampire Counts känns onekligen odöda. Det är inte glittrande twilightskit direkt.

Jag tror GW delade upp Undead till två olika fraktioner för några år sedan, Vampire Counts och Thomb Kings of Khemr,i har inte spelat Warhammer på år och dagar dock.

Så antar att de kommer finnas två fraktioner med "Undead"? Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Det stämmer. Tomb Kings är mumier, präster, animerade golems i olika former och mer klassiska skelett-fotsoldater. Vampire Counts är skelett i olika variationer, zombies, necromancers, vampyrer i flera smaker (ingen gnistrande dock!), jättefladdermöss samt zombie-drakar.

Tomb Kings bygger helt enkelt på ett "egyptiskt" tema medans Vampire Counts hämtar inspiration från mer "klassisk" västerländsk syn på undead samt öst-Europa.

Medlem

Kommer ju inte köpa spelet, men kommer bli intressant att spela.

Trött på CA och deras DLC shit.

Medlem

Kan och verkar bli bra.

Märkligt ingen ens tagit upp detta att efter Rome 2 "spektaklet" så gick dom ut och påstod att nästa spel skulle dom ha en längre public beta och inte bara intern QA?

Utan en längre public beta blir det absolut inget köp det första eller även andra året.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Apministern:

Skiter i hur djupet blir bättre. 4 raser är tråkigt. Helst när 3 av dem är de mest tråkiga och uttjatade. Varför inte Lizardmen!? Skaven!? Beastmen!?

"Nej, vi tar Människor, dvärgar och orker. De mest överepresenterane raserna i temat fantasy"

Som nämnt förut om Lizardmen: De raidar inte direkt. och har ingen anledning att lämna sin kontinent. Att de skulle vara med anser jag själv ganska befängt. Dock att Chaos inte är med är kass. Jag ogillar dem själv, men de är en stor del av IP't.

Sen att du tycker raserna är tråkiga får stå till dig, jag tycker själv att det är inte ett Warhammerspel utan Empire, Dwarfs, Greenskins, Elves, Undead och Chaos. Nu saknar jag bara Elves och Chaos, men de kommer komma.

Kan ju ha och göra med att "Chaos" inte är en faktion i loren utan är mer ett fenomen som handlar om korruption. Vem som helst kan bli en del av "faktionen" och därför kan det hända att en chaos arme uppkommer från ingenstans.

Skrivet av Mirage:
Skrivet av Apministern:

Skiter i hur djupet blir bättre. 4 raser är tråkigt. Helst när 3 av dem är de mest tråkiga och uttjatade. Varför inte Lizardmen!? Skaven!? Beastmen!?

"Nej, vi tar Människor, dvärgar och orker. De mest överepresenterane raserna i temat fantasy"

Som nämnt förut om Lizardmen: De raidar inte direkt. och har ingen anledning att lämna sin kontinent. Att de skulle vara med anser jag själv ganska befängt. Dock att Chaos inte är med är kass. Jag ogillar dem själv, men de är en stor del av IP't.

Sen att du tycker raserna är tråkiga får stå till dig, jag tycker själv att det är inte ett Warhammerspel utan Empire, Dwarfs, Greenskins, Elves, Undead och Chaos. Nu saknar jag bara Elves och Chaos, men de kommer komma.

Precis. Känns som att spelet och de kommande exp fokuserar på olika dela av världen och det är därför det ser ut som det gör.

Orginalspelet utspelar sig i "Old World" där Empire, Dwarfs, Orcs och VC alla är som talrikast. Antar att VC kommer fokusera på Von Carsteins och Sylvania.

Sedan känns det väl som att en expansion fokuserad på Lustria innehållande Lizardmens och Skaven samt en fokuserad på Ulthuan-Naggaroth med High och Dark Elves.

Bretonnia och Wood Elves hänger ju ihop och lär väl bli en expansion. Nehekhara och Tomb Kings vete dock tusan hur de skall binda in, kanske gör något roligt med Araby?

Chaos kan ju läggas in lite var som helst beroende på om man vill ha Warriors, Demons eller Beastmen.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Apministern:

Skiter i hur djupet blir bättre. 4 raser är tråkigt. Helst när 3 av dem är de mest tråkiga och uttjatade. Varför inte Lizardmen!? Skaven!? Beastmen!?

"Nej, vi tar Människor, dvärgar och orker. De mest överepresenterane raserna i temat fantasy"

Äsch, de är betydligt mer intressanta än raserna du rabblar, undantaget Skaven, kanske.

Det är ju även därför de är så pass välanvända. Nu är jag dock inget Warhammer-fan, så för mig kvittar det om en ras är "överanvänd" sen tidigare eller inte.

Medlem

Khemri vs ogre kingdoms?

Jag tror dock fyra lag blir mer än nog. Dom är ju asymmetriska. Ingen klagar på att Starcraft bara har tre sidor för de är så olika.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Skiter i hur djupet blir bättre. 4 raser är tråkigt. Helst när 3 av dem är de mest tråkiga och uttjatade. Varför inte Lizardmen!? Skaven!? Beastmen!?

"Nej, vi tar Människor, dvärgar och orker. De mest överepresenterane raserna i temat fantasy"

Man använder väl de raserna som de flesta kan relatera till. Ett spel med enbart furrie-raser hade knappast slagit i mina ögon iaf. Alla har sina favoriter och de hade varit svårt att ge 10 raser rättvisa och balans utan flera år av utvecklingstid.

Ser framför mej massor av trevliga expantioner och DLC med andra raser.

Medlem

CHAOS DWARFS! Kom igen BigHats!

Medlem

Hmm...
Älskar gamla warhammer "old world" men även om jag inte är övertygad om "age of sigmar" figurspelet så skulle den nya warhammer eran göra sig riktigt bra på dator.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av ForsakenJester:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Apministern:

Skiter i hur djupet blir bättre. 4 raser är tråkigt. Helst när 3 av dem är de mest tråkiga och uttjatade. Varför inte Lizardmen!? Skaven!? Beastmen!?

"Nej, vi tar Människor, dvärgar och orker. De mest överepresenterane raserna i temat fantasy"

Som nämnt förut om Lizardmen: De raidar inte direkt. och har ingen anledning att lämna sin kontinent. Att de skulle vara med anser jag själv ganska befängt. Dock att Chaos inte är med är kass. Jag ogillar dem själv, men de är en stor del av IP't.

Sen att du tycker raserna är tråkiga får stå till dig, jag tycker själv att det är inte ett Warhammerspel utan Empire, Dwarfs, Greenskins, Elves, Undead och Chaos. Nu saknar jag bara Elves och Chaos, men de kommer komma.

Precis. Känns som att spelet och de kommande exp fokuserar på olika dela av världen och det är därför det ser ut som det gör.

Orginalspelet utspelar sig i "Old World" där Empire, Dwarfs, Orcs och VC alla är som talrikast. Antar att VC kommer fokusera på Von Carsteins och Sylvania.

Sedan känns det väl som att en expansion fokuserad på Lustria innehållande Lizardmens och Skaven samt en fokuserad på Ulthuan-Naggaroth med High och Dark Elves.

Bretonnia och Wood Elves hänger ju ihop och lär väl bli en expansion. Nehekhara och Tomb Kings vete dock tusan hur de skall binda in, kanske gör något roligt med Araby?

Chaos kan ju läggas in lite var som helst beroende på om man vill ha Warriors, Demons eller Beastmen.

Såg en intervju utförd av Angry Joe (tror jag det var) med en av developerna.
Där berättade han att Varje expansion kommer funka som en standalone (kan köra en utan att behöva nåt annat), men för varje ny expansion på det första, blir världen större (så varje expansion kommer med en bit av världen där de raser som är eller bor där finns i Warhammer Fantasy universumet)

Tycker det var en intressant koncept att köra med istället för de mindre DLC's som innehåller 2-3 nya klaner/grupper. istället blir det raser + en växande kampanj karta.

Så börjar bli hypad! men får försöka hålla mig tills man får se hur det ser ut när det släpps.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Apministern:

Skiter i hur djupet blir bättre. 4 raser är tråkigt. Helst när 3 av dem är de mest tråkiga och uttjatade. Varför inte Lizardmen!? Skaven!? Beastmen!?

"Nej, vi tar Människor, dvärgar och orker. De mest överepresenterane raserna i temat fantasy"

Som nämnt förut om Lizardmen: De raidar inte direkt. och har ingen anledning att lämna sin kontinent. Att de skulle vara med anser jag själv ganska befängt. Dock att Chaos inte är med är kass. Jag ogillar dem själv, men de är en stor del av IP't.

Sen att du tycker raserna är tråkiga får stå till dig, jag tycker själv att det är inte ett Warhammerspel utan Empire, Dwarfs, Greenskins, Elves, Undead och Chaos. Nu saknar jag bara Elves och Chaos, men de kommer komma.

Kan ju ha och göra med att "Chaos" inte är en faktion i loren utan är mer ett fenomen som handlar om korruption. Vem som helst kan bli en del av "faktionen" och därför kan det hända att en chaos arme uppkommer från ingenstans.

I beg to differ, dear sir. Chaos är indeed en faktion, där de summerar alla som dyrkar kaos gudarna, vilken de nu än väljer. Tzeentch dyrkare syns till och med i introfilmen


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Apministern:

Skiter i hur djupet blir bättre. 4 raser är tråkigt. Helst när 3 av dem är de mest tråkiga och uttjatade. Varför inte Lizardmen!? Skaven!? Beastmen!?

"Nej, vi tar Människor, dvärgar och orker. De mest överepresenterane raserna i temat fantasy"

Som nämnt förut om Lizardmen: De raidar inte direkt. och har ingen anledning att lämna sin kontinent. Att de skulle vara med anser jag själv ganska befängt. Dock att Chaos inte är med är kass. Jag ogillar dem själv, men de är en stor del av IP't.

Sen att du tycker raserna är tråkiga får stå till dig, jag tycker själv att det är inte ett Warhammerspel utan Empire, Dwarfs, Greenskins, Elves, Undead och Chaos. Nu saknar jag bara Elves och Chaos, men de kommer komma.

Hur gör man då när man spelar det riktiga brädspelet? Utesluter varje Lizardmen-spelare för att det vore ologiskt? Det måste inte finnas en logisk anledning för att två faktioner skulle mötas Detta är inget rollspel. (Om det inte är story mode förstås) Spel som Age of Empires 2 skulle aldrig blivit av med det tänket.

Sedan så tycker jag inte raserna i sig är tråkiga. Det är kombinationen av de 3 raserna som gör det tråkigt då de är, som sagt, överrepresenterande.

Sedan kan jag ju tillägga att Lizardmen däremot har en tendens att bli raidade av alla andra faktioner. Det är ju typ vad deras händelseförlopp genom "tiderna" handlar om.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av shaleborn:

men kommer det finnas tillgång till Fanatics, Snotling pump wagon och Squigs? det är ju den stora frågan

åhh en hord av snottlings

Medlem

Vill spela dark elves som var den ras jag spelade back in the day. Får damma av Dark Elvesboken och plugga lite historia igen
Extremt taggad!

1
Skriv svar