Battlefield 3-beta vid köp av nya Medal of Honor

Medlem

Härligt att se att BF3 dominerar artikeln som ska göra pr för Medal of Honor:) Blir inget bf3 till mig om jag kan undvika det, allt för besviken på Dice angående BF1943.

Och enda gången jag kan acceptera cross plattform är om man faktiskt kan spela cross plattform, men tydligen så är konsoll en så kass plattform att det inte skulle gå att balanseras.

Det är synd att utvecklare inte kan se att konsoller(utan tangentbord och mus) haltar i fps, istället för att ta upp konsollerna till spelens nivå tar de ner spelen till konsollernas nivå.
Visst, jag är en pc-fanboy när det gäller fps, men det är fakta-mässigt bevisat att pc är bättre när det gäller fps. Konsoller kan hålla sig till sport, racing och fighting.

Medlem

Skrev ett jättelång svarsinlägg som tydligen inte ville fungera ordentligt.
Pallar inte skriva om det, skiter i det här.

Jag hoppas dock att fzs användare växer upp. Man kan se fler nyanserade inlägg på 99.se än man gör här.
FZ brukade vara ett trevligt forum.

Medlem
Skrivet av ReeBart:

jag trodde inte att DICE var så här tröga :evil:

Hur mycket DICE tror du ligger bakom det här beslutet egentligen? Boven heter EA.

Medlem
Skrivet av Lorran:

Men fortfarande, hur kan ni allesammans (föurotm latex dårå:P) döma ut ett helt spel efter dessa uppgifter om att det även kommer till konsol. Jag tror iallafall på att DICE och EA ändå kommer att skydda och vårda sitt varumärke bättre (iallafall inte sämre) än vad Activision och Infinity Awards gjorde/gör med COD

Kanske för att Det kommer bli en jävla konsolport som suger åsnekuk, precis som alla andra konsolportar har gjort i alla tider, men de klarar sig ändå eftersom en massa idioter köper skiten ändå, för att de går på allt jävla ljug i deras PR.

Var inte så jävla blåögd!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av zhrooms:

http://img137.imageshack.us/img137/5725/repi.jpg

Primarily developed for DX11. (PC)

64-bit OS is recommended. (Kräver mycket Minne)

Vi får se vad Dice säger officielt, hoppet är inte ute ännu.

Inaktiv

Där rök den delen da...

Medlem
Skrivet av zhrooms:

http://img137.imageshack.us/img137/5725/repi.jpg

Primarily developed for DX11. (PC)

64-bit OS is recommended. (Kräver mycket Minne)

Vi får se vad Dice säger officielt, hoppet är inte ute ännu.

Vi kanske inte skall hallshugga Dice riktigt än, men jag är sjukt skeptisk tills jag får se nått av spelet.

Medlem

Och vem säger att BF3 ska använda Frostbite 2.0?
Tror snarare Frostbite 2 är avsedd till nästa generationens konsoller, speciellt då den nämner att det är primärt DX11 och 64-bit som gäller.

Medlem

Tja, om det blir Frostbite 2 till PC så lär vi ju iaf få ett snyggare spel med bättre flyt. Men det betyder inte att allt annat i spelet inte är en standard konsolport. Kommer fortsätta vara skeptisk.

Medlem

Att alla orkar gnälla som ni gör. Det handlar om PENGAR!!!! DICE precis som EA vill tjäna pengar precis som vilket annat bolag som har aktie utdelning. Visst är det tråkigt när ett spel blir en portning på en konsol , men istället för att sitta hemma och kräka av sig en massa fula ord som inte hör hemma i ett spel forum så gör som så många andra. Köp det inte!!!

Spel ska spelar på konsoll var glad att spelet ens kommer till PC istället för att klaga. Hur kan man vara så dum att man ens från början trodde att bf3 bara skulle komma till PC.

Medlem
Skrivet av intro18:

Spel ska spelar på konsoll var glad att spelet ens kommer till PC istället för att klaga. Hur kan man vara så dum att man ens från början trodde att bf3 bara skulle komma till PC.

Kanske för att om spelet ska kunna ha hälften av skalan som BF2 hade så måste det komma på PC, eftersom konsolerna är för klena och förlegade klenoder vid det här laget.

Medlem
Skrivet av intro18:

Spel ska spelar på konsoll var glad att spelet ens kommer till PC istället för att klaga. Hur kan man vara så dum att man ens från början trodde att bf3 bara skulle komma till PC.

Du är ju helt bakom flötet.. Vilja ha spel på 5 år gamla konsoller, med uråldrig teknik, istället för på PC, men otroligt mycket större möjligheter...

Söker efter ett bra ord här.... fanboi?

geeez..


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Jahapps BF3 till konsol, då var den drömmen krossad.

Medlem

zhrooms, kul att du är bitter. Ärligt det uppskattas i sammanhanget. Men det låter ju som att du har haft en dålig runda i bf mer än att frostbite jävlas med dig.

BF3 kommer 'antagligen' gå i stil med BF2, större, öppnare och med phrone. Tekniken utvecklad i avstickaren BC serien kommer säkert väl till pass i BF3 plus att tekniken i Mirrors Edge var tänkt till nästa BF så vi får se vad som komma skall. Jag tänker iallafall fortsätta hoppas på bf3 medans jag fragar för fullt i bfbc2.
+De buggar som är klart uppenbara i bfbc2 är enkla att undvika.

Medlem
Skrivet av intro18:

Spel ska spelar på konsoll var glad att spelet ens kommer till PC istället för att klaga. Hur kan man vara så dum att man ens från början trodde att bf3 bara skulle komma till PC.

Du är verkligen en typisk casual gamer med mothugg mot oss PC lirare. Inse att det fanns en tid innan 360n & ps3an och att spelet Battlefield faktiskt har en historia som ett grymt PC spel.

Skrivet av zauii89:
Skrivet av intro18:

Spel ska spelar på konsoll var glad att spelet ens kommer till PC istället för att klaga. Hur kan man vara så dum att man ens från början trodde att bf3 bara skulle komma till PC.

Du är verkligen en typisk casual gamer med mothugg mot oss PC lirare. Inse att det fanns en tid innan 360n & ps3an och att spelet Battlefield faktiskt har en historia som ett grymt PC spel.

Var du ens med och spelade innan ps3 och 360 fanns pojk.
Om du kallar mig för casual så har du ingen anning om vad det ordet står för.

Medlem

NÄÄÄÄH! Fan ta DICE!!!! E så j-la trött på dem nu, som spelutvecklare alltså!

Medlem
Skrivet av Lorran:

Men fortfarande, hur kan ni allesammans (föurotm latex dårå:P) döma ut ett helt spel efter dessa uppgifter om att det även kommer till konsol. Jag tror iallafall på att DICE och EA ändå kommer att skydda och vårda sitt varumärke bättre (iallafall inte sämre) än vad Activision och Infinity Awards gjorde/gör med COD

Använde du precis EA och vårda i samma mening?

Medlem
Skrivet av -=anders=-:

NÄÄÄÄH! Fan ta DICE!!!! E så j-la trött på dem nu, som spelutvecklare alltså!

Fortfarande, tror EA ligger bakom det mesta.

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av intro18:

Spel ska spelar på konsoll var glad att spelet ens kommer till PC istället för att klaga. Hur kan man vara så dum att man ens från början trodde att bf3 bara skulle komma till PC.

Du är verkligen en typisk casual gamer med mothugg mot oss PC lirare. Inse att det fanns en tid innan 360n & ps3an och att spelet Battlefield faktiskt har en historia som ett grymt PC spel.

Var du ens med och spelade innan ps3 och 360 fanns pojk.
Om du kallar mig för casual så har du ingen anning om vad det ordet står för.

Hehe, han var ju faktiskt 6-7 år när Quake släpptes


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av intro18:

Spel ska spelar på konsoll var glad att spelet ens kommer till PC istället för att klaga. Hur kan man vara så dum att man ens från början trodde att bf3 bara skulle komma till PC.

Du är verkligen en typisk casual gamer med mothugg mot oss PC lirare. Inse att det fanns en tid innan 360n & ps3an och att spelet Battlefield faktiskt har en historia som ett grymt PC spel.

Var du ens med och spelade innan ps3 och 360 fanns pojk.
Om du kallar mig för casual så har du ingen anning om vad det ordet står för.

Klart jag kallar dig för casual gamer efter ett så enormt korkat uttalande. För övrigt så lirade jag ett bra tag innan 2005, må ha varit ung men hade iaf huvudet på skaft för min ålder. Ser inte riktigt vad det har med saken att göra då jag är och förblir lika mycket PC lirare oavsett hur gammal jag är.

Det sorgliga är väl snarare att bland dagens pers och de flesta i min ålder så ere bara konsoller som gäller till gameandet.

Köpte förövrigt både Mohaa, BF1942 på releasen...(runt 2002) om det intresserar dig

Medlem

Inte ofta folk förtjänar denna video men intro18 och Latex lyckades:

http://www.youtube.com/watch?v=5hfYJsQAhl0

Medlem
Skrivet av bionicman:
Skrivet av Yabba:

Nice! det här kommer bli asbra! hoppas dom kör frostbitemotorn och lite mindre banor än BF2 bara.

*aktiverar ironi-detektorn*
haha glöm inte autoaim och ta bort crouch-funktionen
det blir för komplicerat annars

Hoppas att de gör en CoD MW 2 och fixar en luta-sig-runt-hörn-funktion som är konsol-exklusiv samt tar bort alla dedikerade servrar också!

Medlem

Tja - istället för att böla som en 5 åring så väntar jag och ser vad det blir av spelet istället


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Tja - istället för att böla som en 5 åring så väntar jag och ser vad det blir av spelet istället

Samma här, blir ett köp i vilket fall som helst.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Wow, ett ofärdigt spel med på köpet, man tackar!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Det var inte BF3 svarade han på Twitter.

Medlem

Tror nog EA/Dice blivit rädda för att de aldrig kan konkurrera med CoD på konsol, och därför satsar helt på att försök vinna lite på PC-fronten. Om BF3 till Pc blir bra eller ej återstår att se,
i vilket fall som helst så lär piratkopieringen på PC bli grov som alltid, men något ex kan de förhoppningsvis sälja.
Annars får vi hoppas att de gör en välutvecklad konsolversion också, så de inte missar majoriteten av sina betalande kunder...
Gör de en dålig konsolversion förlorar de hur som helst långt mer än en dålig PC-version. De får porta från PC till konsol så länge de optimerar och fixar, och tvärt om. Ett PC-spel med sämsta grafik ser alltid sämre ut än ett konsolspel, kan inte vara svårt att ha konsolerna som lägsta-nivå, iaf inte 360, där de kan porta spelet rakt över utan problem.

Innan BF3 släpps kommer ändå allt i ens PC vara svårt daterat och måsta bytas, men då riskerar de att förlora för mycket folk. Ska de satsa på dålig grafik (som SC2) bara för att alla PC-spelare ska få vara med?
PC kan prestera bättre grafik, men det är långt ifrån standard att folk har hårdvaran (alla är inte hardcore på PC heller ).

Medlem

Får väl vänta och se vad dem säger imorgon.

Kan dem prioritera PC på ett bra sätt, dvs ha med crouch funktion och 64 spelare osv, ev mod stöd- men det betvivlar jag tyvärr, så bör det väl bli ett ok spel.

Men blir det något ihopkladd, då är det inte bra stil mot PC marknaden som snällt suttit och väntat på ett bra BF till PC.

I och med att det är en 3'a det handlar om så tycker man ju att det måste bli större banor etc i alla fall, och därmed kan man kanske få bort det outhärdliga höga speltempot i BC2.

Men som sagt, vill se att PC blir prioriterat, för helskotta.

Skriv svar