Act of Aggression

Robot
Act of Aggression

Skaparna av R.U.S.E. och Wargame-serien författar ännu ett kärleksbrev till forna dagars strategiklassiker, men Act of Aggression är inte så romantiskt som det verkar.

#dune-ii-battle-for-arrakis, #warcraft-orcs-humans, #age-of-empires, #command-conquer, #eugen-systems, #act-of-aggression, #act-of-war-direct-action, #command-conquer-generals


Medlem
Act of Aggression

Saknas verkligen bra spel i den här genren just nu...

Medlem

Är så sugen på det här! Men plånboken är lite väl tunn nu efter både MGS:V och Mad Max Ingen som vill "sponsra"?

Medlem
Skrivet av BOMBAii:

Är så sugen på det här! Men plånboken är lite väl tunn nu efter både MGS:V och Mad Max Ingen som vill "sponsra"?

Hinner du verkligen med att spela tre spel samtidigt?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Är det någon som har uppgifter om multiplayer? Har bara sett info om skirmish matcher där man låter kompis eller random gå med.

Finns det något ladder-system så man slipper bli överkörd av någon som spelar 24/7?
Vill egentligen bara välja antal spelare och sedan trycka en knapp för att få en bra balanserad grupp, funkar det?

k3m
Medlem

Har Fz glömt bort Shadowrun HK? Jag hittar ingen recension av det spelet.

Medlem

Jag är ingen storkonsument av RTS, men jag blir faktiskt lite sugen på det här. Tyckte Generals var ganska kul i multiplayer. Obalans är inte hela världen, jag behöver alla handikapp jag kan få i strategispel. Och förhoppningsvis är det något som kan balanseras med patchar.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av BOMBAii:

Är så sugen på det här! Men plånboken är lite väl tunn nu efter både MGS:V och Mad Max Ingen som vill "sponsra"?

Hinner du verkligen med att spela tre spel samtidigt?

Jo typ. Kör MGS mest o lirat ett par timmar med mad max. Medan det här kan jag bara spela ett par skirmish ibland när man känner fört

Medlem

En fråga till skribent Tobias. Bristerna till trots gav spelet dig mersmak av att vilja spela mer? Eller kände du dig "klar" efter genomspelningen för recensionen?

Medlem

Trist att det inte låter som något att ha. Kanske får hålla koll om det dyker upp i julrean.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Av allt jag sett om spelet och då har jag följt det länge, så verkar spelet riktigt jäkla dåligt.

Värdelös zoom, tråkiga enheter, tråkig grafik och bara unit spam igen.

Medlem
Skrivet av storm72:

Är det någon som har uppgifter om multiplayer? Har bara sett info om skirmish matcher där man låter kompis eller random gå med.

Finns det något ladder-system så man slipper bli överkörd av någon som spelar 24/7?
Vill egentligen bara välja antal spelare och sedan trycka en knapp för att få en bra balanserad grupp, funkar det?

Ja det finns rankade multiplayermatcher för 1v1 och 2v2 utöver det vanliga lobbysystemet. Jag vet ärligt talat inte hur bra matchmakingen fungerar på de högre nivåerna, men de rankade matcher jag provade kändes ganska balanserade. Men jo, du kan om du vill bara välja antal spelare, trycka på en knapp och få en match.

Skrivet av Lindskog:

En fråga till skribent Tobias. Bristerna till trots gav spelet dig mersmak av att vilja spela mer? Eller kände du dig "klar" efter genomspelningen för recensionen?

Hmmm. Jag kommer nog aldrig röra kampanjen igen, det är ett som är säkert. Verkligen ett exempel på allt som gjorts dåligt i alla tidigare RTS-kampanjer. Däremot har jag sett att de förbättrat AI:n en smula sedan release, och om några av de mer obalanserade enheterna och strategierna patchas kan jag nog tänka mig att spela det då och då, särskilt med en kompis eller två.

Medlem

Men har det en fantastiskt lökig kampanj? Det är ju halva grejen med de gamla RTS-spelen!


signatur

Videomupp

Medlem

Kommer att älska detta okontrollerat. Förmodligen.
Om det är ens i närheten av Act of War så lär det ju vara helt fantastiskt.

Och tänk - för bara någon dag sedan hade jag ingen aning om att detta ens fanns på kartan!

Medlem

Ska noteras på steam önskelistan till någon rea


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Spelet är kul i MP men tar verkligen minst 20 spel för att lära sig hur det fungerar med resurser, hur man spelar defensivt (min spelstil) och vilka enheter som är bra och mot vad.

Sen är obalans alltid en faktor inom RTS, det kommer bli bättre alt. är det du som spelare som inte vet hur man spelar. (inte riktat mot skribenten).

Jag har spelat ca 90h och storgillar det. Om någon vill lära sig grunder och kanske ha en kamrat, så lägg till mig på Steam - Kuci (Rysk flagga med ett stopptecken på).

Medlem
Skrivet av Moriquende:

Saknas verkligen bra spel i den här genren just nu...

Håller med fullständigt

Gnällkuk
Skrivet av Moriquende:

Saknas verkligen bra spel i den här genren just nu...

Testat Grey Goo?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar