Super Mario Maker
Första Trackmania hade fantastisk baneditor. Man byggde, buggtestade, körde som besatt för att sätta en svår guldtid och lassade upp mästerverket på en FTP till ett par kompisar. Sen hittade nån en glitch och spöade mig med 40 sekunder på en minutlång bana.
Låsningen av verktygen sänkte mitt första intryck något fruktansvärt. Läst runt och ingen vet exakt vad som låser upp verktygen. Vissa säger skapa en massa en andra säger ställ om klockan. Suck...
Har faktiskt insett det är ganska bra man låser upp det efterhand, för då är man tvungen att vara kreativ med det man har istället för att gå all the balls to the walls crazy redan i början. Gjorde en hel-crazy trampolin-bana nu i början och märkte inte ens av att jag var begränsad i mina verktyg, det är inte förrän nu senare jag har insett "fan, jag använde ju nästan bara goombas och koopas över hela banan istället för de där andra".
Anyhoo, alla tycker väl olika. Jag har inte känt skaparglädjen försvinna bara för man inte har allt i början.
Låsningen av verktygen sänkte mitt första intryck något fruktansvärt. Läst runt och ingen vet exakt vad som låser upp verktygen. Vissa säger skapa en massa en andra säger ställ om klockan. Suck...
Har faktiskt insett det är ganska bra man låser upp det efterhand, för då är man tvungen att vara kreativ med det man har istället för att gå all the balls to the walls crazy redan i början. Gjorde en hel-crazy trampolin-bana nu i början och märkte inte ens av att jag var begränsad i mina verktyg, det är inte förrän nu senare jag har insett "fan, jag använde ju nästan bara goombas och koopas över hela banan istället för de där andra".
Anyhoo, alla tycker väl olika. Jag har inte känt skaparglädjen försvinna bara för man inte har allt i början.
Ja jag kan hålla med om att restriktioner kan vara bra för att utmana kreativiteten. Bra ex, analoga synthar vs dagens sequencers och synthar.
Men jag anser mig vara lite av en poweruser så jag hade velat hoppa förbi inkörningen