Fallout 4:s systemkrav ännu inte klara

Robot
Fallout 4:s systemkrav ännu inte klara

Den som väntar på något dyrt får vänta lite längre.

#fallout-4, #bethesda


Medlem
Fallout 4:s systemkrav ännu inte klara

Jag är redo! Fixade ny rigg i förra veckan, fick bra kilopris!

Medlem

Om man kan köra Witcher 3 borde man kunna köra FO4 - jag är redo.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Det är ju samma spelmotor som Skyrim använder så förhoppningsvis är den väloptimerad vid det här laget. Min Pentium 4 med Geforce 4 Ti grafikkort är redo.

k3m
Medlem

Jag påstår att det är dåligt att inte ha färdigt systemkraven så här nära inpå släpp. Vad är det de döljer måntro? Kanske så att systemkraven är så låga, att nyheten om de skulle få köpare att bojkotta spelet? Jag har då knappast tänkt köpa det för nå >300kr ändå. Bethsoft gör sina spel för transparenta för att nå toppstatus, enligt mig.

Medlem

Vackraste och vackraste, det kanske inte blir det mest detaljerade. Men det är inte alltid de mest verklighetstrogna/detaljerade tavlorna genom världshistorien som varit de vackraste. De brukar snarare anses lite fantasilösa.

Medlem
Skrivet av k3m:

Jag påstår att det är dåligt att inte ha färdigt systemkraven så här nära inpå släpp. Vad är det de döljer måntro? Kanske så att systemkraven är så låga, att nyheten om de skulle få köpare att bojkotta spelet? Jag har då knappast tänkt köpa det för nå >300kr ändå. Bethsoft gör sina spel för transparenta för att nå toppstatus, enligt mig.

Transparenta? Hur menar du då?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Redaktör
Skrivet av Witchfinder:

Vackraste och vackraste, det kanske inte blir det mest detaljerade. Men det är inte alltid de mest verklighetstrogna/detaljerade tavlorna genom världshistorien som varit de vackraste. De brukar snarare anses lite fantasilösa.

Håller med dig fullt ut. Men jag tycker fortfarande inte att Fallout-spelen är vackra.


signatur
Medlem

Lär väl fungera med en 8 år gammal PC om de nu kan få det att fungera på konsoler...

Medlem

Som någon som följt utveckllingen av varenda Bethesda-spel dom senaste ~15 åren så är detta inget ovanligt, dom släpper vanligtvis systemkraven 3-4 veckor innan spelet släpps.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Witchfinder:

Vackraste och vackraste, det kanske inte blir det mest detaljerade. Men det är inte alltid de mest verklighetstrogna/detaljerade tavlorna genom världshistorien som varit de vackraste. De brukar snarare anses lite fantasilösa.

Håller med dig fullt ut. Men jag tycker fortfarande inte att Fallout-spelen är vackra.

Är benägen att hålla med där. Men Skyrim tyckte jag faktiskt var riktigt snyggt även som vanilla. Märkligt det där.

Medlem

Modifierad Creation Engine så det e ju troligen inte så svårt att räkna ut kraven.
Personligen tror jag det kommer bli både bättre och snyggare än många verkar tro.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av k3m:

Jag påstår att det är dåligt att inte ha färdigt systemkraven så här nära inpå släpp. Vad är det de döljer måntro? Kanske så att systemkraven är så låga, att nyheten om de skulle få köpare att bojkotta spelet? Jag har då knappast tänkt köpa det för nå >300kr ändå. Bethsoft gör sina spel för transparenta för att nå toppstatus, enligt mig.

De optimerar ju spelet så mycket som de bara kan, för att få bort buggar och för att också - förhoppningsvis - kunna sänka systemkraven ytterligare. De vill ju ha så låga som möjligt.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Inaktiv

Har igentligen inte uppgraderat en dator för ett spel sedan 2007. (Unreal Engine 3/CryEngine)


signatur

You can´t kill whats already been killed!

Medlem

Tycker inte Fallout (3/NV) ser vackert ut heller, men det ser bra och härligt ut. Det ser interagerbart ut. På samma sätt som att GoldenEye till N64 har bättre grafik för syftet än vad GoldenEye Revisited har. Inte en massa onödigheter i miljön som man ändå inte kan gå på/genom/över.

1
Skriv svar