Rapport från Starcraft 2-kön

Medlem

får ont i magen om det är som du säger att vuxna människor antingen

A: sjukskriver sig
B: Tar det på semester dagar
C: sjukskriver sig på sin semester


signatur

Godspeed

Medlem

Kul grej, visst, men skulle aldrig göra det själv.
Känns alldeles för extremt för min del

Medlem

Fan va onödigt. Varför köa i flera dagar för ett spel. De borde skaffa sig ett liv. Eller ännu bättre, varför inte bara förboka spelet och få det imorgon?


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Nej, jag kan inte påstå att jag skulle stå i kö längre än femton minuter för något spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Finns säkert en tjusning med att sitta o frysa häcken av sig (eller sitta och svettas vilket ni nu vill) men jag föredrar att i relativt god tid (förra veckan) förbeställa ett exemplar hos ex CDON och ha det liggandes i hallen när man kommer hem från jobbet.
Så om nu bara blizzard kunde ta bort spärren...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Installerar SPELET NUUUUUUUUUUUU!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av SWEBarb:

fattar aldrig vitsen med att köa sånt, är det roligt ens ? folkt tar spelsläpp på lite väl stort allvar.

Kan bara hålla med, förstår de inte att det går bra att boka spelet?
Visst kul att folk från blizz kommer till webhallen, men inte behöver man köa flera dar för det...

Kan ju bero på att de 10 första får köpa CE för 1kr.

Inaktiv

jisses. för SC2.... dagens kids och äldre kiddisar....

Medlem

Det är ju för att det är en kul grej dom gör det. Varför är så många så negativa? Det här är gnäll-zäta, som sagt.

Detta händer på Webhallen inatt:

Skrivet av Webhallen:

Natten till den 27:e juli är slutet på en tolv år lång väntan: StarCraft II släpps!
Webhallen har laddat alldeles extra inför denna högtid och bjuder in dig till stor releasefest.

Specialpris:
Standardutgåvan av spelet säljs för 379:- (ord. pris 429:-)

Konsert:
Ett liveband framför ett medley av låtar från StarCraft och StarCraft II.

CosPlay:
Svida om till din bästa StarCraft-stass och kom till releasen som Jim Raynor, Tassadar eller varför inte en zergling? Fina priser utlovas till de bäst klädda.

Quiz:
Delta i Blizzards StarCraft-quiz. Fem personer går vidare från Webhallen och ställs mot vinnarna från fyra andra officiella nattreleaser runt om i Europa i utlottningen av en resa till BlizzCon.

Signering:
Producenten bakom StarCraft II, Chris Sigaty, är på plats och signerar spel och affischer.

Give-aways:
Alla som köper spelet får bl.a. en exklusiv StarCraft II-poster. De tio första kommer att få köpa Collector's Edition för 1:-. Att vara tidig och stå långt fram i kön kommer att löna sig...

Space Marine n00Bz-figurer, StarCraft II-romanen Heaven's Devils, World of Warcraft Magazine, T-Shirts, StarCraft II-pussel m.m kommer att lottas ut och/eller ges till de som är på plats tidigt.

Inaktiv
Inaktiv

Har precis bestämt mig för att INTE köpa Starcraft 2. Väck mig när det kommer en RIKTIG uppföljare.

Medlem
Skrivet av NTeC:

Är det bara jag som inte kan söka med kollinummret ifrån webhallen? Det skickades den 21 tycker jag borde fått det idag iaf.

Jag har exakt samma problem, står att det skickades den 21 men har inte fått det och det går inte att söka efter paketet någonstans :/

Medlem

HAHA! jag spelar nu! Är på första uppdraget!

*retas med allihopa*

EN TIMME FÖRE!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Lolki:
Skrivet av NTeC:

Är det bara jag som inte kan söka med kollinummret ifrån webhallen? Det skickades den 21 tycker jag borde fått det idag iaf.

Jag har exakt samma problem, står att det skickades den 21 men har inte fått det och det går inte att söka efter paketet någonstans :/

Är det litet paket skickas det som brev och då går det inte spåra såvida ni inte beställde som "postförskott".

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av SWEBarb:

fattar aldrig vitsen med att köa sånt, är det roligt ens ? folkt tar spelsläpp på lite väl stort allvar.

Kan bara hålla med, förstår de inte att det går bra att boka spelet?
Visst kul att folk från blizz kommer till webhallen, men inte behöver man köa flera dar för det...

Kan ju bero på att de 10 första får köpa CE för 1kr.

Score!
Tjänar 798kr, men 4dagar*16timmar skulle dragit in jäkligt mycker mer om man jobbar.
Och allt annat som händer under kvällen är ju "för alla", så då räcker det ju att man kommer dit 10min innan.

Men som sagt, dom kanske ser nåt nöje i det hela.
Men det är fan inte värt det, då sakerna som ges bort i kön inte kan vara så mycket, huvudsakligen för dom som inte är bland dom 10 första.

Medlem
Skrivet av Remus:

HAHA! jag spelar nu! Är på första uppdraget!

*retas med allihopa*

EN TIMME FÖRE!

Posten har på 4 dagar (varav 2 arbetsdagar) endast packat mitt paket i Stockholm. Great...

Medlem

Fick mitt ex på posten idag (26/7) men kan ej installera det än! De har en väldigt smart install-blocker som inte tillåter dig köra installationen innan den 27/7. Kommer en Pop-up när man ska installera som säger:

"Hell, its not time yet" please come back 27/7/2010!

Så sitter och väntar just nu tills klockan blir 00.01

Edit: Installerar nu med

Terran FTW - Protoss Epic Fail

Medlem
Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Posten har på 4 dagar (varav 2 arbetsdagar) endast packat mitt paket i Stockholm. Great...

Om det är från Webhallen så verkar det som att dem har ett avtal med posten så att paketet inte levereras före den 27:e

Tyckte själv att det var för bra för att vara sant när jag såg att det stod skickat i torsdags, för att sedan se att ordern inte hade behandlats förrän idag >.< (Webhallen brukar alltid skicka så man får på release-dagen om dem har nattöppet)

Aja kom precis hem från jobbet, sova -> hämta ut paketet när man vaknar \o/


signatur

Who Dares, Wins

Air
Medlem

oh! Rickard är ju en gammal skolkompis

Moderator | Testpilot

Men vad alla ska klaga, det är något dom vill göra så låt dem bara göra det. Varför är det idiotiskt? Sure jag skulle inte göra det själv, men säkert massvis med anledningar att dem gör det, som att ni gör massa annat som diverse annat folk säkert skulle skriva "bortkastad" tid till. Ni slösar ju bara er egen tid på att klaga.

Grow the fuck up.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Om det finns någon vänlig själ med en gästnyckel över så tar jag tacksamt emot den

Medlem

Palla att köa för ett spel Om det vore en ny konsol så kunde man ha förstått men ett spel, why? Förhandsbokning och post WTF!!

Medlem

Meeeen, jag såg dig Calle!!
Du tog en bild på mig, fast jag var lite seg på att inse att det var du
Hoppas du kan förlåta mig

Medlem

Seriöst, vem orkar köa i typ fyra dagar?


signatur

Game long and prosper

Medlem

uj va folk är ruggigt avis sitta o kalla människor för massa saker,

visst att man kan tycka dom är galna men att säga vissa saker som sagts här inne är ren dryghet .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

De har i alla fall spelet nu..till skillnad från mig. Vad fan gjorde mitt i Ånge för en timme sedan?

Medlem
Skrivet av shad0w:
Skrivet av Mikaelh:

Posten har på 4 dagar (varav 2 arbetsdagar) endast packat mitt paket i Stockholm. Great...

Om det är från Webhallen så verkar det som att dem har ett avtal med posten så att paketet inte levereras före den 27:e

Tyckte själv att det var för bra för att vara sant när jag såg att det stod skickat i torsdags, för att sedan se att ordern inte hade behandlats förrän idag >.< (Webhallen brukar alltid skicka så man får på release-dagen om dem har nattöppet)

Aja kom precis hem från jobbet, sova -> hämta ut paketet när man vaknar \o/

Norr om Luleå tar paket 1 extra arbetsdag på sig.

Så jag kommer inte få mitt paket förrän imorgon. Tack Posten!

Medlem
Skrivet av polaczek:

Helt galet, gick till webhallen idag för att köpa en riktigt spel, Arma: OA och så ser man massa kids campa utanför för att köpa ett spel... Bra att det är sommarlov så att de inte skolkar i alla fall.
Värre är det nog med alla vuxna människor som sitter där, undrar hur många som är sjukskrivna eller offrar sin semester för att campa ute på sveavägen...

lol

Medlem
Citat:

Norr om Luleå tar paket 1 extra arbetsdag på sig.

Så jag kommer inte få mitt paket förrän imorgon. Tack Posten!

Samma här...:(

123
Skriv svar