Pewdiepies egna spel toppar försäljningslistorna
Apple-användare flockas till Youtube-stjärnans retroflörtiga plattformsäventyr.
#pewdiepie-legend-of-the-brofist
Väldigt lätt att hate:a, men börjar bli så sjukt less på alla dessa "80-tals" spel. (Bara lotto att det blev pajkillens spel som jag rage:ar på)
Det som det i min teori/mening _egentligen_ handlar om är inte att alla är såååå jävla sugna på att göra ett pixligt retrografiksspel, utan snarare att man "kommer undan" med grafiken.
Hade man lagt samma tid på att göra spelet i en 3d-motor som håller dagens standard... Så hade det inte blivit dagens standard.
För att summera: Min teori är helt snoika att utvecklarna "väljer" att köra "80-tals-stil" för att dom inte har en kapacitet/kompetens att utveckla ett spel som har bra nog 3d-grafik för att inte bli totalt sågat av vad dagens #pcmasterrace spelare förväntar sig....
räcker inga pengarna eller? vilken girig jävel han blivit suck..
Vadå räcker inte pengarna? Ska man säga så till alla som styr företag? Då kan ju lika gärna skådespelarna och musikerna som tjänar miljoner också sluta jobba för de har väl tillräckligt med pengar? Han har gjort ett spel som han säljer för 50kr på vilket sätt är det girigt?
Ärligt, om du hade fått chansen att tjäna en hel del pengar hade du tackat nej efter du tjänat några miljoner och sagt "Nä nu räcker det med pengar jag har tillräckligt". Folk verkar ha svårt att förstå hur pengar och företag fungerar i vår värld.
Väldigt lätt att hate:a, men börjar bli så sjukt less på alla dessa "80-tals" spel. (Bara lotto att det blev pajkillens spel som jag rage:ar på)
Det som det i min teori/mening _egentligen_ handlar om är inte att alla är såååå jävla sugna på att göra ett pixligt retrografiksspel, utan snarare att man "kommer undan" med grafiken.
Hade man lagt samma tid på att göra spelet i en 3d-motor som håller dagens standard... Så hade det inte blivit dagens standard.
För att summera: Min teori är helt snoika att utvecklarna "väljer" att köra "80-tals-stil" för att dom inte har en kapacitet/kompetens att utveckla ett spel som har bra nog 3d-grafik för att inte bli totalt sågat av vad dagens #pcmasterrace spelare förväntar sig....
Fast detta är väl ett mobilspel? 3D grafik på mobil är ju värdelöst, jag har då inte sett ett enda bra spel på mobil med 3D grafik.
räcker inga pengarna eller? vilken girig jävel han blivit suck..
Ja, girigt som fan att fortsätta på sin hype och tjäna ännu mera pengar. För det är inte vad ungefär hela världen gör när chansen finns :D.
Är det där hans tunga vid munnen som petar ut så mycket?
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
räcker inga pengarna eller? vilken girig jävel han blivit suck..
Tro det eller ej, men det är inte Felix som har suttit och kodat/byggt upp spelet själv. Jag är också ganska säker på att det var ett fritidsprojekt för dom som gjorde det och är rimligt säker på att dom vill ha kompensation för sitt arbete #SkyddarInteFelixTänkerBaraEttStegLängre
Peace out
Väldigt lätt att hate:a, men börjar bli så sjukt less på alla dessa "80-tals" spel. (Bara lotto att det blev pajkillens spel som jag rage:ar på)
Det som det i min teori/mening _egentligen_ handlar om är inte att alla är såååå jävla sugna på att göra ett pixligt retrografiksspel, utan snarare att man "kommer undan" med grafiken.
Hade man lagt samma tid på att göra spelet i en 3d-motor som håller dagens standard... Så hade det inte blivit dagens standard.
För att summera: Min teori är helt snoika att utvecklarna "väljer" att köra "80-tals-stil" för att dom inte har en kapacitet/kompetens att utveckla ett spel som har bra nog 3d-grafik för att inte bli totalt sågat av vad dagens #pcmasterrace spelare förväntar sig....
Fast detta är väl ett mobilspel? 3D grafik på mobil är ju värdelöst, jag har då inte sett ett enda bra spel på mobil med 3D grafik.
Förvisso god poäng, men kolla t ex denna som också är en sidescroller:
https://youtu.be/BALBUyoTxQM?t=67
Mn det där är extremt, absolut.
Det är väl mest tycke och smak som standard, men jag gillar mer "tecknade" spel än 80-tals taggiga när det gäller mobilspel ändå.
räcker inga pengarna eller? vilken girig jävel han blivit suck..
Kostar att utveckla spel. Oavsett om det är till pc, konsol eller mobil. Dessutom finns det inga ads eller in-game köp i spelet. Kanon att man slipper sån skit ju. Dessutom är spelet i sig välgjort och riktigt kul.
Väldigt lätt att hate:a, men börjar bli så sjukt less på alla dessa "80-tals" spel. (Bara lotto att det blev pajkillens spel som jag rage:ar på)
Det som det i min teori/mening _egentligen_ handlar om är inte att alla är såååå jävla sugna på att göra ett pixligt retrografiksspel, utan snarare att man "kommer undan" med grafiken.
Hade man lagt samma tid på att göra spelet i en 3d-motor som håller dagens standard... Så hade det inte blivit dagens standard.
För att summera: Min teori är helt snoika att utvecklarna "väljer" att köra "80-tals-stil" för att dom inte har en kapacitet/kompetens att utveckla ett spel som har bra nog 3d-grafik för att inte bli totalt sågat av vad dagens #pcmasterrace spelare förväntar sig....
Med enstaka undantag (typ shovel knight och andra spel där det passar riktigt bra in) så har du så klart rätt. Men betänk då att många mindre spelstudior har begränsat med resurser, och jag ser hellre ett 2D spel med riktigt bra grafik än ett 3D spel med halvtaskig grafik som dom inte riktigt lyckats hela vägen med.
Väldigt lätt att hate:a, men börjar bli så sjukt less på alla dessa "80-tals" spel. (Bara lotto att det blev pajkillens spel som jag rage:ar på)
Det som det i min teori/mening _egentligen_ handlar om är inte att alla är såååå jävla sugna på att göra ett pixligt retrografiksspel, utan snarare att man "kommer undan" med grafiken.
Hade man lagt samma tid på att göra spelet i en 3d-motor som håller dagens standard... Så hade det inte blivit dagens standard.
För att summera: Min teori är helt snoika att utvecklarna "väljer" att köra "80-tals-stil" för att dom inte har en kapacitet/kompetens att utveckla ett spel som har bra nog 3d-grafik för att inte bli totalt sågat av vad dagens #pcmasterrace spelare förväntar sig....
Verkligen, du tror, din "teori" är att mindre företag, med ofta under tio anställda, och inte sällan under fem väljer att göra spel med pixelgrafik för att det är lättare?
Det låter som om du tror att du har snubblat över en väl bevarad hemlighet...
Väldigt lätt att hate:a, men börjar bli så sjukt less på alla dessa "80-tals" spel. (Bara lotto att det blev pajkillens spel som jag rage:ar på)
Det som det i min teori/mening _egentligen_ handlar om är inte att alla är såååå jävla sugna på att göra ett pixligt retrografiksspel, utan snarare att man "kommer undan" med grafiken.
Hade man lagt samma tid på att göra spelet i en 3d-motor som håller dagens standard... Så hade det inte blivit dagens standard.
För att summera: Min teori är helt snoika att utvecklarna "väljer" att köra "80-tals-stil" för att dom inte har en kapacitet/kompetens att utveckla ett spel som har bra nog 3d-grafik för att inte bli totalt sågat av vad dagens #pcmasterrace spelare förväntar sig....
Fast detta är väl ett mobilspel? 3D grafik på mobil är ju värdelöst, jag har då inte sett ett enda bra spel på mobil med 3D grafik.
Förvisso god poäng, men kolla t ex denna som också är en sidescroller:
https://youtu.be/BALBUyoTxQM?t=67
Mn det där är extremt, absolut.
Det är väl mest tycke och smak som standard, men jag gillar mer "tecknade" spel än 80-tals taggiga när det gäller mobilspel ändå.
Smaksak ja. Själv avskyr jag "tecknad" grafik i mobilspel, ser så fattigt ut. Tycker det ser ut som något flashspel som man spelat i en webbläsare tidigt 00-tal.
Pixelgrafik är betydligt vackrare, speciellt eftersom det inte är konturer runt allting. Detta är förövrigt mer tidigt 90-tal a la SNES än 80-tal.
Finns ju inga 2d-spel med vektorgrafik som är lika snygga som t.ex. Super Metroid:
Eller Symphony of the Night(fast det har lite 3d-effekter också)
Helt klart ett av de bättre mobilspelen jag någonsin köpt till både Android och iOS. Absolut värt de 49 kronor som detta kostar.
Pewdiepie gjorde även en dedikerad video angående varför spelet kostar pengar. Det är inte så att det är Felix som knåpat ihop spelet helt själv, det ligger ändå en studio bakom och ett sådant här välproducerat spel ska självfallet belönas och personalen ska få lön.