Kommande Witcher 3-patch är "massiv", förbättrar prestandan
Snälla, skicka hela UbiSoft till CD Projekt på studiebesök.
Håller med. Alldeles nyss misshandlade de Heroes of Might and Magic VII. Nog för att de "bara" är utgivare och inte utvecklare, men även som utgivare har man ett visst ansvar för kvaliteten på de produkter man släpper.
Absolut.
Snälla, skicka hela UbiSoft till CD Projekt på studiebesök.
Fast Ubisoft verkar vara en stor inspiration till CDPR, åtminstone när det gäller falsk marknadsföring och tekniska nedgraderingar.
Det visste jag inte. Exempel?
Snälla, skicka hela UbiSoft till CD Projekt på studiebesök.
Fast Ubisoft verkar vara en stor inspiration till CDPR, åtminstone när det gäller falsk marknadsföring och tekniska nedgraderingar.
Om man vill vara extra petig så ja... kanske.
Men knappast.
Snälla, skicka hela UbiSoft till CD Projekt på studiebesök.
Fast Ubisoft verkar vara en stor inspiration till CDPR, åtminstone när det gäller falsk marknadsföring och tekniska nedgraderingar.
Det visste jag inte. Exempel?
Du kanske kommer ihåg att grafiken inte riktigt ser ut som den gjorde när de visade tidigare versioner. Inte hela världen kanske, men Watch dogs fick mycket skit för samma sak. CD projekt verkar vara immuna eftersom det gjort ett "gudomligt" bra spel...
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Snälla, skicka hela UbiSoft till CD Projekt på studiebesök.
Fast Ubisoft verkar vara en stor inspiration till CDPR, åtminstone när det gäller falsk marknadsföring och tekniska nedgraderingar.
Det visste jag inte. Exempel?
Du kanske kommer ihåg att grafiken inte riktigt ser ut som den gjorde när de visade tidigare versioner. Inte hela världen kanske, men Watch dogs fick mycket skit för samma sak. CD projekt verkar vara immuna eftersom det gjort ett "gudomligt" bra spel...
Inte för att jag vill försvara CD projekt, men Watch Dogs var väääldigt långt ifrån vad som visades. Visuellt ganska tråkigt. Witcher såg åtminstone fortfarande bra ut.
Men som sagt, fortfarande en miss från båda läger.
Snälla, skicka hela UbiSoft till CD Projekt på studiebesök.
Fast Ubisoft verkar vara en stor inspiration till CDPR, åtminstone när det gäller falsk marknadsföring och tekniska nedgraderingar.
Det visste jag inte. Exempel?
Du kanske kommer ihåg att grafiken inte riktigt ser ut som den gjorde när de visade tidigare versioner. Inte hela världen kanske, men Watch dogs fick mycket skit för samma sak. CD projekt verkar vara immuna eftersom det gjort ett "gudomligt" bra spel...
Watch Dogs var värdelöst på så många sätt, inte bara det faktum att grafiken totalslaktades
(nedgradering är en underdrift, och jämförelsen med TW3s nedgradering en överdrift)
Och alla som köpt TW3 kunde helt och färdigt se exakt hur grafiken skulle se ut i fulla produkten i massvis med videoklipp och bilder under lång tid före spelet släpptes. Så falsk marknadsföring är inte sant, CDPR undanhöll inget inför release.
Det sagt så ska man såklart inte låta CDPR komma undan med en massa dumheter bara för att de generellt sett agerar bra. Men jag tycker att man gott kan förlåta ett och annat snedsteg då de trots allt sköter sig mycket bättre än de allra flesta utvecklare. Det bör berömmas.
Värre är, kan jag tycka, modverktyget som inte alls uppnår den potential det tydligen var påstått.
Jag hade verkligen önskat få se vad duktiga moddare kunnat ådstakomma med TW3.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Snälla, skicka hela UbiSoft till CD Projekt på studiebesök.
Fast Ubisoft verkar vara en stor inspiration till CDPR, åtminstone när det gäller falsk marknadsföring och tekniska nedgraderingar.
Det visste jag inte. Exempel?
Du kanske kommer ihåg att grafiken inte riktigt ser ut som den gjorde när de visade tidigare versioner. Inte hela världen kanske, men Watch dogs fick mycket skit för samma sak. CD projekt verkar vara immuna eftersom det gjort ett "gudomligt" bra spel...
Watch Dogs var värdelöst på så många sätt, inte bara det faktum att grafiken totalslaktades
(nedgradering är en underdrift, och jämförelsen med TW3s nedgradering en överdrift)
Och alla som köpt TW3 kunde helt och färdigt se exakt hur grafiken skulle se ut i fulla produkten i massvis med videoklipp och bilder under lång tid före spelet släpptes. Så falsk marknadsföring är inte sant, CDPR undanhöll inget inför release.
Det sagt så ska man såklart inte låta CDPR komma undan med en massa dumheter bara för att de generellt sett agerar bra. Men jag tycker att man gott kan förlåta ett och annat snedsteg då de trots allt sköter sig mycket bättre än de allra flesta utvecklare. Det bör berömmas.
Värre är, kan jag tycka, modverktyget som inte alls uppnår den potential det tydligen var påstått.
Jag hade verkligen önskat få se vad duktiga moddare kunnat ådstakomma med TW3.
En nedgradering är en nedgradering. Skulle inte kalla Witcher 3's nedgradering en överdrift heller. Det är stor skillnad på klipp från 2013-2014 i jämförelse med vad vi fick vid släpp.
Snälla, skicka hela UbiSoft till CD Projekt på studiebesök.
Fast Ubisoft verkar vara en stor inspiration till CDPR, åtminstone när det gäller falsk marknadsföring och tekniska nedgraderingar.
Det visste jag inte. Exempel?
Du kanske kommer ihåg att grafiken inte riktigt ser ut som den gjorde när de visade tidigare versioner. Inte hela världen kanske, men Watch dogs fick mycket skit för samma sak. CD projekt verkar vara immuna eftersom det gjort ett "gudomligt" bra spel...
Watch Dogs var värdelöst på så många sätt, inte bara det faktum att grafiken totalslaktades
(nedgradering är en underdrift, och jämförelsen med TW3s nedgradering en överdrift)
Och alla som köpt TW3 kunde helt och färdigt se exakt hur grafiken skulle se ut i fulla produkten i massvis med videoklipp och bilder under lång tid före spelet släpptes. Så falsk marknadsföring är inte sant, CDPR undanhöll inget inför release.
Det sagt så ska man såklart inte låta CDPR komma undan med en massa dumheter bara för att de generellt sett agerar bra. Men jag tycker att man gott kan förlåta ett och annat snedsteg då de trots allt sköter sig mycket bättre än de allra flesta utvecklare. Det bör berömmas.
Värre är, kan jag tycka, modverktyget som inte alls uppnår den potential det tydligen var påstått.
Jag hade verkligen önskat få se vad duktiga moddare kunnat ådstakomma med TW3.
En nedgradering är en nedgradering. Skulle inte kalla Witcher 3's nedgradering en överdrift heller. Det är stor skillnad på klipp från 2013-2014 i jämförelse med vad vi fick vid släpp.
Jag menade att jämförelsen mellan Watch Dogs och Witcher3 är en överdrift, den nedgradering som de genomgick är inte i närheten av varandra.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Snälla, skicka hela UbiSoft till CD Projekt på studiebesök.
Fast Ubisoft verkar vara en stor inspiration till CDPR, åtminstone när det gäller falsk marknadsföring och tekniska nedgraderingar.
Det visste jag inte. Exempel?
Du kanske kommer ihåg att grafiken inte riktigt ser ut som den gjorde när de visade tidigare versioner. Inte hela världen kanske, men Watch dogs fick mycket skit för samma sak. CD projekt verkar vara immuna eftersom det gjort ett "gudomligt" bra spel...
Watch Dogs var värdelöst på så många sätt, inte bara det faktum att grafiken totalslaktades
(nedgradering är en underdrift, och jämförelsen med TW3s nedgradering en överdrift)
Och alla som köpt TW3 kunde helt och färdigt se exakt hur grafiken skulle se ut i fulla produkten i massvis med videoklipp och bilder under lång tid före spelet släpptes. Så falsk marknadsföring är inte sant, CDPR undanhöll inget inför release.
Det sagt så ska man såklart inte låta CDPR komma undan med en massa dumheter bara för att de generellt sett agerar bra. Men jag tycker att man gott kan förlåta ett och annat snedsteg då de trots allt sköter sig mycket bättre än de allra flesta utvecklare. Det bör berömmas.
Värre är, kan jag tycka, modverktyget som inte alls uppnår den potential det tydligen var påstått.
Jag hade verkligen önskat få se vad duktiga moddare kunnat ådstakomma med TW3.
CDPR meddelade klart och tydligt bara dagar innan release att "Grafiken är inte nedgraderad, köp och se själva" medan de fortfarande visade upp screens och trailers i nivå med E3-materialet. Två veckr senare kröp de till korset och bekräftade de massiva nedgraderingarna. Falsk marknadsföring så det skriker om det.
Ja, så var det ju helt klart. Glömde bort det av någon anledning. Började spela "TW2", men tappade lusten när menysystemet är så fruktansvärt dåligt.
Två veckr senare kröp de till korset och bekräftade de massiva nedgraderingarna.
Var har de gjort det? Inget jag har sett.
Sen är det så typiskt att när någon har en åsikt ska det förstärkas med hyberbol i form av adjektiv som "massiva" eller liknande. Tagga ner ett par snäpp och använd mer verklighetsförankrade beskrivningar så blir det trovärdigare.
Två veckr senare kröp de till korset och bekräftade de massiva nedgraderingarna.
Var har de gjort det? Inget jag har sett.
Sen är det så typiskt att när någon har en åsikt ska det förstärkas med hyberbol i form av adjektiv som "massiva" eller liknande. Tagga ner ett par snäpp och använd mer verklighetsförankrade beskrivningar så blir det trovärdigare.
Marcin twittrade om det, dom har även skrivit i cdprojectred forumet när någon frågade om det går uppnå samma grafik som i pax trailern i det färdiga spelet. Han sa att det var möjligt (vilket naturligtvis inte går) så han ljög
Problemet med stora studiosen är ju inte utvecklarna eller dom som är chefer för spelen.
Problemet ligger i att dom som bestämmer är ju dessa satans jävla aktietagarna som kan fara och flyga åt helvete ursäkta ordspråket.
CD Project är faktiskt börsnoterade i Warszawa så äger du fonder som investerar i Europa och framförallt baltländerna är chansen stor att du faktiskt är en av dessa aktieägarna.
Snälla, skicka hela UbiSoft till CD Projekt på studiebesök.
Fast Ubisoft verkar vara en stor inspiration till CDPR, åtminstone när det gäller falsk marknadsföring och tekniska nedgraderingar.
Det visste jag inte. Exempel?
Du kanske kommer ihåg att grafiken inte riktigt ser ut som den gjorde när de visade tidigare versioner. Inte hela världen kanske, men Watch dogs fick mycket skit för samma sak. CD projekt verkar vara immuna eftersom det gjort ett "gudomligt" bra spel...
Watch Dogs var värdelöst på så många sätt, inte bara det faktum att grafiken totalslaktades
(nedgradering är en underdrift, och jämförelsen med TW3s nedgradering en överdrift)
Och alla som köpt TW3 kunde helt och färdigt se exakt hur grafiken skulle se ut i fulla produkten i massvis med videoklipp och bilder under lång tid före spelet släpptes. Så falsk marknadsföring är inte sant, CDPR undanhöll inget inför release.
Det sagt så ska man såklart inte låta CDPR komma undan med en massa dumheter bara för att de generellt sett agerar bra. Men jag tycker att man gott kan förlåta ett och annat snedsteg då de trots allt sköter sig mycket bättre än de allra flesta utvecklare. Det bör berömmas.
Värre är, kan jag tycka, modverktyget som inte alls uppnår den potential det tydligen var påstått.
Jag hade verkligen önskat få se vad duktiga moddare kunnat ådstakomma med TW3.
CDPR meddelade klart och tydligt bara dagar innan release att "Grafiken är inte nedgraderad, köp och se själva" medan de fortfarande visade upp screens och trailers i nivå med E3-materialet. Två veckr senare kröp de till korset och bekräftade de massiva nedgraderingarna. Falsk marknadsföring så det skriker om det.
ska vi sluta svamla nu? så här ligger det nog till. I början av utvecklingen skickade de ut prototypfilmer som visade upp bästa uppenåeliga grafik. mot slutet av utvecklingen hade de trimmat produkten, alltså dragit ner på grafiken (på sina ställen iaf) för att få det att ens rulla på konsolerna. när folk frågade RED om grafiken före släpp. så vågade de inte säga nåt (inte riktigt), då de var rädda att försäljningen skulle bli lidande. efter spelsläppet gick de ut med trimmningen. sist så får vi inte glömma att grafik innefattar mer än tjock rök! jag föredrar viewdistance och detaljer och npcer framför tjockrök. så förstå. de drog ner på röken när de satte dit mer detaljer. alltså förbättrat grafiken, fast då de förbättringarna inte syns lika tydligt, så tror vissa att grafiken blivit sämre.
Snälla, skicka hela UbiSoft till CD Projekt på studiebesök.
Fast Ubisoft verkar vara en stor inspiration till CDPR, åtminstone när det gäller falsk marknadsföring och tekniska nedgraderingar.
Det visste jag inte. Exempel?
Du kanske kommer ihåg att grafiken inte riktigt ser ut som den gjorde när de visade tidigare versioner. Inte hela världen kanske, men Watch dogs fick mycket skit för samma sak. CD projekt verkar vara immuna eftersom det gjort ett "gudomligt" bra spel...
Watch Dogs var värdelöst på så många sätt, inte bara det faktum att grafiken totalslaktades
(nedgradering är en underdrift, och jämförelsen med TW3s nedgradering en överdrift)
Och alla som köpt TW3 kunde helt och färdigt se exakt hur grafiken skulle se ut i fulla produkten i massvis med videoklipp och bilder under lång tid före spelet släpptes. Så falsk marknadsföring är inte sant, CDPR undanhöll inget inför release.
Det sagt så ska man såklart inte låta CDPR komma undan med en massa dumheter bara för att de generellt sett agerar bra. Men jag tycker att man gott kan förlåta ett och annat snedsteg då de trots allt sköter sig mycket bättre än de allra flesta utvecklare. Det bör berömmas.
Värre är, kan jag tycka, modverktyget som inte alls uppnår den potential det tydligen var påstått.
Jag hade verkligen önskat få se vad duktiga moddare kunnat ådstakomma med TW3.
CDPR meddelade klart och tydligt bara dagar innan release att "Grafiken är inte nedgraderad, köp och se själva" medan de fortfarande visade upp screens och trailers i nivå med E3-materialet. Två veckr senare kröp de till korset och bekräftade de massiva nedgraderingarna. Falsk marknadsföring så det skriker om det.
ska vi sluta svamla nu? så här ligger det nog till. I början av utvecklingen skickade de ut prototypfilmer som visade upp bästa uppenåeliga grafik. mot slutet av utvecklingen hade de trimmat produkten, alltså dragit ner på grafiken (på sina ställen iaf) för att få det att ens rulla på konsolerna. när folk frågade RED om grafiken före släpp. så vågade de inte säga nåt (inte riktigt), då de var rädda att försäljningen skulle bli lidande. efter spelsläppet gick de ut med trimmningen. sist så får vi inte glömma att grafik innefattar mer än tjock rök! jag föredrar viewdistance och detaljer och npcer framför tjockrök. så förstå. de drog ner på röken när de satte dit mer detaljer. alltså förbättrat grafiken, fast då de förbättringarna inte syns lika tydligt, så tror vissa att grafiken blivit sämre.
De nedgraderade mer än bara röken i spelet... Allt från ljus, gräs, hairworks, rök, draw distance etc...
Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16
Snälla, skicka hela UbiSoft till CD Projekt på studiebesök.
Fast Ubisoft verkar vara en stor inspiration till CDPR, åtminstone när det gäller falsk marknadsföring och tekniska nedgraderingar.
Det visste jag inte. Exempel?
Du kanske kommer ihåg att grafiken inte riktigt ser ut som den gjorde när de visade tidigare versioner. Inte hela världen kanske, men Watch dogs fick mycket skit för samma sak. CD projekt verkar vara immuna eftersom det gjort ett "gudomligt" bra spel...
Watch Dogs var värdelöst på så många sätt, inte bara det faktum att grafiken totalslaktades
(nedgradering är en underdrift, och jämförelsen med TW3s nedgradering en överdrift)
Och alla som köpt TW3 kunde helt och färdigt se exakt hur grafiken skulle se ut i fulla produkten i massvis med videoklipp och bilder under lång tid före spelet släpptes. Så falsk marknadsföring är inte sant, CDPR undanhöll inget inför release.
Det sagt så ska man såklart inte låta CDPR komma undan med en massa dumheter bara för att de generellt sett agerar bra. Men jag tycker att man gott kan förlåta ett och annat snedsteg då de trots allt sköter sig mycket bättre än de allra flesta utvecklare. Det bör berömmas.
Värre är, kan jag tycka, modverktyget som inte alls uppnår den potential det tydligen var påstått.
Jag hade verkligen önskat få se vad duktiga moddare kunnat ådstakomma med TW3.
CDPR meddelade klart och tydligt bara dagar innan release att "Grafiken är inte nedgraderad, köp och se själva" medan de fortfarande visade upp screens och trailers i nivå med E3-materialet. Två veckr senare kröp de till korset och bekräftade de massiva nedgraderingarna. Falsk marknadsföring så det skriker om det.
ska vi sluta svamla nu? så här ligger det nog till. I början av utvecklingen skickade de ut prototypfilmer som visade upp bästa uppenåeliga grafik. mot slutet av utvecklingen hade de trimmat produkten, alltså dragit ner på grafiken (på sina ställen iaf) för att få det att ens rulla på konsolerna. när folk frågade RED om grafiken före släpp. så vågade de inte säga nåt (inte riktigt), då de var rädda att försäljningen skulle bli lidande. efter spelsläppet gick de ut med trimmningen. sist så får vi inte glömma att grafik innefattar mer än tjock rök! jag föredrar viewdistance och detaljer och npcer framför tjockrök. så förstå. de drog ner på röken när de satte dit mer detaljer. alltså förbättrat grafiken, fast då de förbättringarna inte syns lika tydligt, så tror vissa att grafiken blivit sämre.
De nedgraderade mer än bara röken i spelet... Allt från ljus, gräs, hairworks, rök, draw distance etc...
Två veckr senare kröp de till korset och bekräftade de massiva nedgraderingarna.
Var har de gjort det? Inget jag har sett.
Sen är det så typiskt att när någon har en åsikt ska det förstärkas med hyberbol i form av adjektiv som "massiva" eller liknande. Tagga ner ett par snäpp och använd mer verklighetsförankrade beskrivningar så blir det trovärdigare.
Om du faktiskt ser på nedgraderingarna kontra E3-materialet så är de massiva rent objektivt, lägg ned det fjantiga försvaret av en studio som helt uppenbart utnyttjade sitt goda rykte för att lura kunderna.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150510/har-grafiken-i-the...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150513/detta-har-forsamra...
"Den officiella hållningen från CD Projekt gällande grafiken i The Witcher 3 har hela tiden varit att inget har försämrats sedan gameplay-demonstrationen för två år sedan."
Första dementeringen av nedgraderingen:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150317/witcher-3-chefen-o...
Och ett par veckor efter release:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150521/cd-projekt-om-fors...
Den andra och mer tydliga dementeringen av nedgraderingarna, vilken gavs dagarna innan release, står som tidigare nämnts inte här på FZ, jag uppdaterar därför med den länken senare (sitter med telefonen nu). Tills dess har vi ju alltid detta citat från 2014:
http://wccftech.com/the-witcher-3-graphical-downgrade-final-v...
"The most important thing here is that the game will come out looking gorgeous when we are done working on it. There will be no downgrade.”
Snälla, skicka hela UbiSoft till CD Projekt på studiebesök.
Fast Ubisoft verkar vara en stor inspiration till CDPR, åtminstone när det gäller falsk marknadsföring och tekniska nedgraderingar.
Det visste jag inte. Exempel?
Du kanske kommer ihåg att grafiken inte riktigt ser ut som den gjorde när de visade tidigare versioner. Inte hela världen kanske, men Watch dogs fick mycket skit för samma sak. CD projekt verkar vara immuna eftersom det gjort ett "gudomligt" bra spel...
Watch Dogs var värdelöst på så många sätt, inte bara det faktum att grafiken totalslaktades
(nedgradering är en underdrift, och jämförelsen med TW3s nedgradering en överdrift)
Och alla som köpt TW3 kunde helt och färdigt se exakt hur grafiken skulle se ut i fulla produkten i massvis med videoklipp och bilder under lång tid före spelet släpptes. Så falsk marknadsföring är inte sant, CDPR undanhöll inget inför release.
Det sagt så ska man såklart inte låta CDPR komma undan med en massa dumheter bara för att de generellt sett agerar bra. Men jag tycker att man gott kan förlåta ett och annat snedsteg då de trots allt sköter sig mycket bättre än de allra flesta utvecklare. Det bör berömmas.
Värre är, kan jag tycka, modverktyget som inte alls uppnår den potential det tydligen var påstått.
Jag hade verkligen önskat få se vad duktiga moddare kunnat ådstakomma med TW3.
CDPR meddelade klart och tydligt bara dagar innan release att "Grafiken är inte nedgraderad, köp och se själva" medan de fortfarande visade upp screens och trailers i nivå med E3-materialet. Två veckr senare kröp de till korset och bekräftade de massiva nedgraderingarna. Falsk marknadsföring så det skriker om det.
ska vi sluta svamla nu? så här ligger det nog till. I början av utvecklingen skickade de ut prototypfilmer som visade upp bästa uppenåeliga grafik. mot slutet av utvecklingen hade de trimmat produkten, alltså dragit ner på grafiken (på sina ställen iaf) för att få det att ens rulla på konsolerna. när folk frågade RED om grafiken före släpp. så vågade de inte säga nåt (inte riktigt), då de var rädda att försäljningen skulle bli lidande. efter spelsläppet gick de ut med trimmningen. sist så får vi inte glömma att grafik innefattar mer än tjock rök! jag föredrar viewdistance och detaljer och npcer framför tjockrök. så förstå. de drog ner på röken när de satte dit mer detaljer. alltså förbättrat grafiken, fast då de förbättringarna inte syns lika tydligt, så tror vissa att grafiken blivit sämre.
De nedgraderade mer än bara röken i spelet... Allt från ljus, gräs, hairworks, rök, draw distance etc...
alltså som jag sa. jämförelserna visar blandat. på vissa ställen är det bättre grafik på släppta versionen och även tvärtom samt lika på sina ställen(ej exakt). jag tolkar att RED inte ljög. de sa att de trimmat grafiken och att vi skulle bli nöjda med grafiken. däremot så teg de att de dragit ner på vissa grafiska effekter för att få spelet att fungera(30 fps) före släpp. och vad gäller modverktyget(ultimata) så kommer det nog vad det lider. de vågar nog inte släppa det ännu pga olika faktorer
Två veckr senare kröp de till korset och bekräftade de massiva nedgraderingarna.
Var har de gjort det? Inget jag har sett.
Sen är det så typiskt att när någon har en åsikt ska det förstärkas med hyberbol i form av adjektiv som "massiva" eller liknande. Tagga ner ett par snäpp och använd mer verklighetsförankrade beskrivningar så blir det trovärdigare.
Om du faktiskt ser på nedgraderingarna kontra E3-materialet så är de massiva rent objektivt, lägg ned det fjantiga försvaret av en studio som helt uppenbart utnyttjade sitt goda rykte för att lura kunderna.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150510/har-grafiken-i-the...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150513/detta-har-forsamra...
"Den officiella hållningen från CD Projekt gällande grafiken i The Witcher 3 har hela tiden varit att inget har försämrats sedan gameplay-demonstrationen för två år sedan."
Första dementeringen av nedgraderingen:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150317/witcher-3-chefen-o...
Och ett par veckor efter release:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150521/cd-projekt-om-fors...
Den andra och mer tydliga dementeringen av nedgraderingarna, vilken gavs dagarna innan release, står som tidigare nämnts inte här på FZ, jag uppdaterar därför med den länken senare (sitter med telefonen nu). Tills dess har vi ju alltid detta citat från 2014:
http://wccftech.com/the-witcher-3-graphical-downgrade-final-v...
"The most important thing here is that the game will come out looking gorgeous when we are done working on it. There will be no downgrade.”
de är inte massiva och på sina ställen har de förbättrat grafiken. se mitt inlägg ovan.
ska vi sluta svamla nu? så här ligger det nog till. I början av utvecklingen skickade de ut prototypfilmer som visade upp bästa uppenåeliga grafik. mot slutet av utvecklingen hade de trimmat produkten, alltså dragit ner på grafiken (på sina ställen iaf) för att få det att ens rulla på konsolerna. när folk frågade RED om grafiken före släpp. så vågade de inte säga nåt (inte riktigt), då de var rädda att försäljningen skulle bli lidande. efter spelsläppet gick de ut med trimmningen. sist så får vi inte glömma att grafik innefattar mer än tjock rök! jag föredrar viewdistance och detaljer och npcer framför tjockrök. så förstå. de drog ner på röken när de satte dit mer detaljer. alltså förbättrat grafiken, fast då de förbättringarna inte syns lika tydligt, så tror vissa att grafiken blivit sämre.
Saker som rök, draw distance, particle effects, ao, bloom är saker som inte behöver optimeras mer än minska värdet för att få det att funka på konsol.
Det kan hända att det behövs mindre optimeringar om tex. particle effects ser galet fel ut men det hindrar inte att man lägger in en slider som tillåter att du ska på PC kunna öka antalet partiklar till 2-4 gånger antalet.
När man pratar om optimering från PC till konsol för att få spelen att flyta bättre. Som tex. mindre polygoner på modellerna och tar bort en del texturer som specular maps osv.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Om du faktiskt ser på nedgraderingarna kontra E3-materialet så är de massiva rent objektivt, lägg ned det fjantiga försvaret av en studio som helt uppenbart utnyttjade sitt goda rykte för att lura kunderna.
Jag har sett alla trailers och jag har spelat spelet på en high-end PC, så jag har koll på det själv från egen erfarenhet och inte bara click-bait artiklar på nätet.
Visst är det inte lika snyggt som på den första trailern (som antagligen var en target render). Men som jag sa, om du inte förstärkte så mycket med hyperbol skulle jag kunna hålla med. Dina inlägg blir inte trovärdiga när du tar i för mycket helt enkelt.