Helgdiskussion – Vilket spel har skrämt dig mest?

Medlem

Singstar... brr!

Medlem

Silent hill, skön psykisk skräck. Oslagbar musik.

F.E.A.R: mer jump scare. Men då jag ogillar små tjejer med långt mörkt hår så har det nog suttit sina spår.

RE, Första mötet med de levande döda.

Kim Kardasian hollywood spel där. Där snackar vi sjukt twisted shiet...

Medlem

Penumbra Black Plague har nog varit jobbigast för mig.
Att inte längre ha möjlighet till att döda fienderna är så taskigt!
Jag klarade inte av att spela färdigt det.

System Shock 2, Condemned: Criminal Origins, F.E.A.R., Penumbra: Overture, S.T.A.L.K.E.R.x3, Bloodborne, The Witcher 3: Wild Hunt.
Trespasser borde jag nog också lägga till. Det utspelar sig visserligen på dagen, och dinosaurierna är skapligt buggade, men så fort jag hör en velociraptor springer jag så fort jag kan.

Medlem

FEAR. Minns inte om det var första eller hur det var.

Man kliver ner på en stege från en catwalk. När han vänder sig om för att klättra ner från platformen till stegen står Alma precis där man stod nyss och tittar på en. Höll för fan på att skita ner mig.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Singularity hade en enormt billig jumpscare.

När man skulle lyssna på en av de många ljudinspelningarna som fanns över hela spelet så ändrades plötsligt bilden och en närbild på ett monster flashade till, helt utan anledning.

Sen har vi Stalker, fan vad jag hatade labben och bloodsuckers. Inga andra spel har fått mig att skjuta överallt i panik som en bloodsucker. Det blev inte bättre att min gamla dator var så dålig att spelet laggade och gick i 10 fps ibland.

Och sen har vi en viss doktor i Bioshock.

En viss doktor ja, jag var helt oförberedd på det, dels pga lite okoncentration och att jag tittade på lite annat än det man skulle när man gick in i rummet men de kalla kårar jag fick vid själva skrämselmomentet har aldrig slagits av nåt annat, varken spel, film eller riktiga livet. Jag är inte speciellt rädd av mig men då var jag tvungen att stänga av.

Andra tillfällen är väl första gången med hundarna i RE 1 (men då var man ju ganska ung också) och P.T som jag iofs mest tycker är lite obehaglig stämning.

Annars kan man ju bli stressad av att känna sig jagad, som en viss fiende genom hela Dead Spaceserien t ex men det är inte riktigt skräck tycker jag.

Medlem

Assassin's Creed: Unity

PC-versionen skrämde definitivt bort mig från Ubisoft för all framtid.
Jag har inte återhämtat än.


signatur

The Utombys

Medlem

Condemned Criminal Origin hade fet atmosfär och var redigt spooky bitvis.

PT skrämde skiten ur mig. Tveklöst det läbbigaste jag spelat.


signatur
Medlem

DayZ modden, fullt utrustad karaktär som man kört med typ 2 månader. Det är fan riktig rädsla, varje gång man hörde ett skott låg man i en buske i 45 minuter innan jag vågade röra mig.

Skriv svar