Rainbow Six: Siege-betan försenad i sista stund

Robot
Rainbow Six: Siege-betan försenad i sista stund

Ingen fara för releasen, säger Ubisoft.

#rainbow-six-siege-2


Medlem
Rainbow Six: Siege-betan försenad i sista stund

Förstår inte hur de har mage att kalla det "Beta" när det släpps om 5 dagar.
Beta för mig är nåt helt annat.

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Förstår inte hur de har mage att kalla det "Beta" när det släpps om 5 dagar.
Beta för mig är nåt helt annat.

För hellre ha problem innan release så man kan hinna ordna till release. tycker det verkar logiskt. kanske inte precis en beta

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Kilrah:

Förstår inte hur de har mage att kalla det "Beta" när det släpps om 5 dagar.
Beta för mig är nåt helt annat.

För hellre ha problem innan release så man kan hinna ordna till release. tycker det verkar logiskt. kanske inte precis en beta

De hinner nog inte ordna så mycket på fem dagar

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Kilrah:

Förstår inte hur de har mage att kalla det "Beta" när det släpps om 5 dagar.
Beta för mig är nåt helt annat.

För hellre ha problem innan release så man kan hinna ordna till release. tycker det verkar logiskt. kanske inte precis en beta

De hinner nog inte ordna så mycket på fem dagar

Hellre att dom iaf påbörjar arbetet 5 dagar innan... Förstår inte varför detta skulle vara något negativt. Serverproblem är oftast det som är det största problemet på releasedagar, och kan dom nu hinna förbereda sig 5 dagar innan är det bara positivt, tycker du inte?

Medlem

Det är alldeles för tight. De skulle haft en beta för 1 månad sen istället. Alla problem de får kommer finnas vid release för de kommer inte hinna fixa dessa. Det är därför man har betan, för att testa att det fungerar som det ska, samt ha tid nog att fixa det som inte fungerar som det ska.

Tycker hellre de borde skjutit upp releasen ytterligare 3-4 veckor. Det enda som händer nu är att folk testar betan (eller inte testar, det är ju trots allt bara 5 dagar till release) och alla problem man irriterar sig på kommer vara där på release-dagen också, och så kommer hela internet att hata dom i en tid. Den stora fördelen, och meningen, med en Beta missas lite när de ändå inte har tid att lösa eventuella problem.

Personligen älskar jag spelet. Har kanske 300+ timmar i battlefield 3 och 350+ timmar i battlefield 4. Har sammanlagt 500+ timmar i Call of Duty och kanske 500+ timmar i alla counter strike spel.

Med andra ord gillar jag FPS spel. Men Siege tycker jag är roligast hittills! Mer strategiskt än dem andra, med ett perfekt tempo. Det är inte långsamt och tråkigt, samtidigt är det inte bara rush -> dö.

Det enda som tyvärr faller är just match-making som knappt har fungerar under closed och open beta. Terrorist-hunt får man till det ganska lätt, men att köra 5vs5 är nästintill omöjligt tyvärr. Hoppas verkligen dem fixar det!

kan förstå varför öppen betan inte öppnar vi som var med i closed beta fick början en dag tidigare och den fungerar inte fel fritt kan man säga, matchmaking är broken som fan, går inte stänga av miken, kommer man in i ett game blir man droppad 90% av tiden

Medlem

Jag som spelat i både den förra och nu spelar denna betan vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta..

Mina förhoppningar för detta spelet är skyhöga, jag tycker spelet är väldigt roligt och jag älskar att se att dom verkligen lyssnar på sin community (Märks i balansen av vapen och hur dom byggt om terrorist hunt)

Jag tycker det är bra att dom väntar med att öppna alphan tills det är löst.
Men att det skall krävas en överväldigande mängd kritik under en väldigt lång period för att dom verkligen ska försöka lösa det mest vitala i deras spel känns lite sådär.

Jag har förbokat, och jag kommer spela det, för jag tror det kan bli väldigt mycket bättre än jag redan tycker det är med några patcher.

Men sådana här problem får inte finnas kvar så länge, annars kommer spelet dö ut snabbare än dom anar.

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Förstår inte hur de har mage att kalla det "Beta" när det släpps om 5 dagar.
Beta för mig är nåt helt annat.

Men det är ju beta versionen det gäller. Det är ju inte samma version som släpps. Det kunde likaväl varit alphan som var öppet för test. Spelar väl egentligen ingen roll när spelet släpps.

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Förstår inte hur de har mage att kalla det "Beta" när det släpps om 5 dagar.
Beta för mig är nåt helt annat.

Det är lättare att säga "Det är bara en beta det är därför vi släppte den här för att hitta problem"

Det funkar inte lika bra om man kallar det för ett "demo".

Beta är det nya ordet för demo så att man enklare kan vifta bort problem. "Det är bara en beta" .

Medlem

Detta stämmer inte för att jag lirade betan i går och dessutom så är betan fortfarande igång!

Medlem
Skrivet av Zedonhia:

Detta stämmer inte för att jag lirade betan i går och dessutom så är betan fortfarande igång!

Jag med. Körde igår kväll och iförrgår med. Så denna info verkar inte korrekt.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Zedonhia:

Detta stämmer inte för att jag lirade betan i går och dessutom så är betan fortfarande igång!

Jo det stämmer visst det. Däremot är den enbart öppen för de som lirade closed beta tidigare. De som inte hade tillgång till den har inte heller tillgång till denna open beta.

Varsågod:

We’re currently seeing issues with matchmaking times and disconnection on all platforms. As such we’re postponing the Open Beta until a later time and keeping the game under Closed Beta status. We apologize for the delay and can assure you this is our top priority. We will keep everyone updated regularly as we continue to deploy improvements.

Medlem
Skrivet av Kilrah:
Skrivet av Zedonhia:

Detta stämmer inte för att jag lirade betan i går och dessutom så är betan fortfarande igång!

Jo det stämmer visst det. Däremot är den enbart öppen för de som lirade closed beta tidigare. De som inte hade tillgång till den har inte heller tillgång till denna open beta.

Varsågod:

We’re currently seeing issues with matchmaking times and disconnection on all platforms. As such we’re postponing the Open Beta until a later time and keeping the game under Closed Beta status. We apologize for the delay and can assure you this is our top priority. We will keep everyone updated regularly as we continue to deploy improvements.

Det är jättekonstig, för i mailet jag fick så står det Open Beta men precis under det står det ' Bara för dig'. Så det verkar som det varit en Closed Beta från början med namnet Open Beta av någon anledning.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Inaktiv

Man blir ju för fan ledsen i ögat på riktigt när man läser va folk skriver här på FZ alltså.
HUR I HELVETE kan folk sitta o säga att detta är kul?

Spelat alphan, Betan o nu öppna betan och av bokade just detta skit spel. Hur man kan lyckas med att göra en beta värre än en alpha 5 dagar från release är ingenting jag riktigt förstår.

Sen hur man kan lyckas med att inte lyssna på 1000st Rainbow fans i ett argt commuinity som gång på gång frågar varför dom förstört Ranbow och ger vapnen ännu mindre rekyl så det stinker COD över d hela och sen även lyckas göra det ännu mera buggigt o trasigt än va det redan va.

Men det är iofs Ubishaft vi snackar om.... Nej detta skräp kommer inte röras med varelse tång elr princett. Dom skulle behållt första versionen av Rainbow Patriots elr gått tebax till Ranbow 6 Grunden. Men det lär väl aldrig hända under min livstid då casual marknaden är som den är.

Man får hoppas på Indie game Devs tar över facklan o skapar något riktigt hardcore fps game.

Medlem

Det är komiskt att se folk säga saker som "Det här är inte CoD", "Om du inte gillar det gå tillbaks till CoD" när CoD från början hade mycket mer gemensamt med gamla Rainbow Six. Snarare är det precis detta som skedde med CoD, det gick från att vara ett strategiskt spel till ett som skulle tilltala så många som möjligt.

Jag har alltid gillat taktiska spel, spel där man måste tänka innan man agerar och där är fortfarande Rainbow Six det bästa tätt följt av SWAT 3/4. Det som gjorde att Rainbow Six var så bra har mycket att göra med möjligheten att ganska ingående planera hur AI´n ska agera. Det är en rejäl utmaning att planera detta utan att själv spela spelet, det påminner en hel del om Frozen Synapse (förvånsvärt bra spel).

Har kollat en del videos och jag kan inte hålla med, det här spelet saknar den viktigaste delen i ett Rainbow Six spel, "solo" läge där man i lugn och ro kan planera hur ens datorstyrda medjälpare ska agera.

Jag tror inte jag är ensam om att tycka att Ubisoft istället borde ha gjort en "remake" på något av de äldre spelen och enbart ändrat på den grafiken och fysiken i det spelet. Det hade för mig varit ett dag ett köp, nu är jag tveksam om jag ens är beredd att betala 50 kr för det här spelet. Jag tror inte alls det kommer sälja lika bra som många hoppas på, tror snarare att det kommer bli F2P inom ett år efter lansering (det är enda sättet jag kan se det här spelet överleva på annars riskerar det att gå samma väg som Evolve).

Medlem
Skrivet av SogeUnleashed:

Man blir ju för fan ledsen i ögat på riktigt när man läser va folk skriver här på FZ alltså.

HUR I HELVETE kan folk sitta o säga att detta är kul?

Spelat alphan, Betan o nu öppna betan och av bokade just detta skit spel. Hur man kan lyckas med att göra en beta värre än en alpha 5 dagar från release är ingenting jag riktigt förstår.

Sen hur man kan lyckas med att inte lyssna på 1000ppl i ett argt commuinity som gång på gång frågar varför dom förstört Ranbow och ger vapnen ännu mindre rekyl så det stinker ännu mera COD över d hela samt lyckas göra det ännu mera buggigt o trasigt är något jag verkligen inte fattar.

Se konturer av dina polare genom väggen (realism?) Ingen rekyl? (relism?) Inga dörrar?(realism?) Ingen voip (Realism?) No breach everywhere (realism?) se genom väggar med en CoD wanna be gadget (Realism?) .... elr inte...

Personligen hade jag hellre sett en fet remake av Rainbow Six och Rouge Spear men det lär väl aldrig hända...

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Det är alldeles för tight. De skulle haft en beta för 1 månad sen istället.

Det hade dom ju.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av ClockWise:

Det är alldeles för tight. De skulle haft en beta för 1 månad sen istället.

Det hade dom ju.

Jo, men inte öppen. Poängen är att köra igång en öppen beta 5 dagar innan release känns sjukt onödigt. De får sina problem 5 dagar tidigare än om det hade varit release, men dom hinner inte fixa något tills release och får alla hate:ers på sig ändå.

Men det är klart, de kunde lika gärna ha struntat i denna betan och släppt spelet och sen hade servrarna havererat totalt. Så helt onödigt har det inte varit i detta fall

Inaktiv
Skrivet av Kilrah:
Skrivet av SogeUnleashed:

Man blir ju för fan ledsen i ögat på riktigt när man läser va folk skriver här på FZ alltså.

HUR I HELVETE kan folk sitta o säga att detta är kul?

Spelat alphan, Betan o nu öppna betan och av bokade just detta skit spel. Hur man kan lyckas med att göra en beta värre än en alpha 5 dagar från release är ingenting jag riktigt förstår.

Sen hur man kan lyckas med att inte lyssna på 1000ppl i ett argt commuinity som gång på gång frågar varför dom förstört Ranbow och ger vapnen ännu mindre rekyl så det stinker ännu mera COD över d hela samt lyckas göra det ännu mera buggigt o trasigt är något jag verkligen inte fattar.

Se konturer av dina polare genom väggen (realism?) Ingen rekyl? (relism?) Inga dörrar?(realism?) Ingen voip (Realism?) No breach everywhere (realism?) se genom väggar med en CoD wanna be gadget (Realism?) .... elr inte...

Personligen hade jag hellre sett en fet remake av Rainbow Six och Rouge Spear men det lär väl aldrig hända...

Håller med dig fullständigt : ).
Det skulle vara en dröm som går i uppfyllelse men d lär väll aldrig hända i dagens casual fps marknad.

Medlem
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av ClockWise:

Det är alldeles för tight. De skulle haft en beta för 1 månad sen istället.

Det hade dom ju.

Med tanke på att samma match making problem fanns i betan som var för 1-2 månader sen och det är fortfarande inte fixat så tror jag verkligen inte dom kommer kunna fixa det tills release. Sen ska vi inte börja prata om hur dåligt det är att spelare hostar matcherna å man får skit ping å sånt. Ne ubisoft är skit å man har ingen förtroelse för dom längre.

Jo, men inte öppen. Poängen är att köra igång en öppen beta 5 dagar innan release känns sjukt onödigt. De får sina problem 5 dagar tidigare än om det hade varit release, men dom hinner inte fixa något tills release och får alla hate:ers på sig ändå.

Men det är klart, de kunde lika gärna ha struntat i denna betan och släppt spelet och sen hade servrarna havererat totalt. Så helt onödigt har det inte varit i detta fall

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Det är komiskt att se folk säga saker som "Det här är inte CoD", "Om du inte gillar det gå tillbaks till CoD" när CoD från början hade mycket mer gemensamt med gamla Rainbow Six. Snarare är det precis detta som skedde med CoD, det gick från att vara ett strategiskt spel till ett som skulle tilltala så många som möjligt.

Jag har alltid gillat taktiska spel, spel där man måste tänka innan man agerar och där är fortfarande Rainbow Six det bästa tätt följt av SWAT 3/4. Det som gjorde att Rainbow Six var så bra har mycket att göra med möjligheten att ganska ingående planera hur AI´n ska agera. Det är en rejäl utmaning att planera detta utan att själv spela spelet, det påminner en hel del om Frozen Synapse (förvånsvärt bra spel).

Har kollat en del videos och jag kan inte hålla med, det här spelet saknar den viktigaste delen i ett Rainbow Six spel, "solo" läge där man i lugn och ro kan planera hur ens datorstyrda medjälpare ska agera.

Jag tror inte jag är ensam om att tycka att Ubisoft istället borde ha gjort en "remake" på något av de äldre spelen och enbart ändrat på den grafiken och fysiken i det spelet. Det hade för mig varit ett dag ett köp, nu är jag tveksam om jag ens är beredd att betala 50 kr för det här spelet. Jag tror inte alls det kommer sälja lika bra som många hoppas på, tror snarare att det kommer bli F2P inom ett år efter lansering (det är enda sättet jag kan se det här spelet överleva på annars riskerar det att gå samma väg som Evolve).

Ärligt talat har jag haft skitkul med Terrorist Hunt läget. Knappast spelat PvP dock. Men Bomb-defuse Terrorist Hunt är lite för obalanserat, men klassiska Terrorist Hunt är helt fantastiskt enligt mig iaf.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

1
Skriv svar