Shodan säger hej! System Shock 3 är bekräftat

Robot
Shodan säger hej! System Shock 3 är bekräftat
Medlem
Shodan säger hej! System Shock 3 är bekräftat

JAAAA!

Medlem
Geeks Gaming

"Xerxes säger hej!" ?
"får vi en hälsning från den ondskefulla AIn Xerxes."?
Är det någon på redaktionen som har ens spelat System Shock eller va de vara någon som gjorde en snabb googling och tog det första bästa namnet som ni hitta?

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Så nu har jag givit upp FZ.

"Xerxes säger hej!" ?
"får vi en hälsning från den ondskefulla AIn Xerxes."?
Är det någon på redaktionen som har ens spelat System Shock eller va de vara någon som gjorde en snabb googling och tog det första bästa namnet som ni hitta?

nej självklart är det tomtens ondskefulla nissar som görs inte system shock 3

Medlem

Det är så klart SHODAN, inte Xerxes.

Medlem

Skulle liksom Psychonauts och Doom kanske ha varit intressant för 8-12 år sedan. Tvivlar på att de lyckas fånga ens den minsta aspekt av de första spelen och är det överhuvudtaget ett RPG längre blir jag mycket förvånad.

Skribent
Skrivet av Jinxswe:

"Xerxes säger hej!" ?
"får vi en hälsning från den ondskefulla AIn Xerxes."?
Är det någon på redaktionen som har ens spelat System Shock eller va de vara någon som gjorde en snabb googling och tog det första bästa namnet som ni hitta?

Vi får hoppas att det inte förstörde din dag helt och hållet. Bockar och bugar för rättningen


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Xerxes är iofs ganska trevlig också, speciellt när han spårar ur.

https://www.youtube.com/watch?v=YGWEnaZamBo

Skribent
Skrivet av Stephan:

Xerxes är iofs ganska trevlig också, speciellt när han spårar ur.

https://www.youtube.com/watch?v=YGWEnaZamBo

Hah! Förstår inte hur det här spelet glidit mig ur händerna.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Medlem

var väl bekräftat för 2 veckor sen dock

Medlem

Happy happy joy joy!

Nu ska de bara lyckas göra ett spel som motsvarar förväntningarna.

Håller tummarna med skräckblandad förtjustning.

Medlem

Gött, då kanske FZ kan ta upp det i sin nästa podd då det ska pratas om AI *host host*

Medlem
Skrivet av Vercadi:

var väl bekräftat för 2 veckor sen dock

Sidan kom upp för en vecka sedan, men vi har ju inte haft annat än en text att gå efter, så det är ju intressant att vi fått något mer "riktigt" nu.

Skrivet av FelixenS:

Skulle liksom Psychonauts och Doom kanske ha varit intressant för 8-12 år sedan. Tvivlar på att de lyckas fånga ens den minsta aspekt av de första spelen och är det överhuvudtaget ett RPG längre blir jag mycket förvånad.

Om spelet har hitmarkers och XP-poäng som dyker upp varje gång man dödar en fiende blir jag ledsen.
De måste fullständigt ignorera alla dumma moderna inslag om detta ska kunna bli vettigt någonstans.

Medlem

Woohoo!

Medlem

Spännande, körde inte orginalen men är sci-fic & skräck-nörd, så ska verkligen hålla ett öga på detta.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Spännande, körde inte orginalen men är sci-fic & skräck-nörd, så ska verkligen hålla ett öga på detta.

Tvåan borde du ge en chans. Så länge du klarar av grafik från sent 90 - tidigt 00-tal borde du gilla det.

Jag har inte spelat ettan, då det inte åldrats något vidare. Jag har väldigt svårt för att komma in i det.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Spännande, körde inte orginalen men är sci-fic & skräck-nörd, så ska verkligen hålla ett öga på detta.

Det finns en remaster på ettan och tvåan är fortfarande sjukt bra, så det finns inga undanflykter herr Zauii


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Squee!! Ge mig! HYPE!

Älskade de två första spelen. Det gamla originalet köpte jag på både 3.5" disketter & senare även på CD. Uppföljaren SS2 har jag spelat och moddat massvis gånger under åren.

Dock blir jag lite nervis av "Otherside Entertainment", som är folk jag aldrig hört talas om tidigare. Det ska naturligtvis mycket till för att göra den här serien rättvisa.

Medlem

Svårtyglad optimism! Får verkligen hoppas att Otherside vet vad de gör nu. Detta FÅR inte bli fel. Hellre inget SS3 än ett SS3 som missar målet.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Dock blir jag lite nervis av "Otherside Entertainment", som är folk jag aldrig hört talas om tidigare. Det ska naturligtvis mycket till för att göra den här serien rättvisa.

Du behöver nog inte oroa dig, företaget består av de som en gång var Looking Glass Studios, inklusive dess grundare. Med andra ord kan det inte bli mer rätt än så här...good times

Här är lite info från ttlg.com:

Skrivet av www.ttlg.com:

Important: Help Fund the Rebirth. Looking Glass Founder And Thief 1 & 2's Lead Designer Team With Additional Looking Glass Vets To Create New Studio. - twisty - 06:06

As you would be aware, this fan site was put together as a tribute to the games produced by LGS (Looking Glass Studios) such as Thief, System Shock and Ultima Underworld, as well as a selection of other games that have been heavily inspired by these classics. While this site has continued to exist post the untimely demise of LGS studios in 2000, we have all had to learn to accept that the unique magic that was produced by this studio and their various game franchises would never again be worked on collectively by the same minds that have greatly influenced the design of many classics produced since that time.

That was until last July when Paul Neurath announced the formation of Otherside Studios and that their first game would be a sequel to Ultima Underworld 2 (minus the Ultima moniker and material). Since this time, the level of excitement has been steadily building as more and more former LGS alumni (Warren Spector, Tim Stellmach, Steve Pearsall, Chris Siegal, Austin Grossman, Jum Berry, and Robb Waters) have joined the cause; not to mention the fact that Underworld Ascendant will also feature the voice talents of Stephen Russell (Garrett) and Terri Brosius (Shodan). To help maintain creative control and adequately fund this effort, Otherside are looking to the community to support this through a Kickstarter campaign.

Jag vill tillägga att jag personligen är eld och lågor över det här, LGS är den största utvecklaren genom tiderna för mig, jag avgudar deras spel.

Medlem

Nu är det ju bara att hålla tummarna spelet behåller sin stil. och inte blir SYSTEMSHOCK call of duty warfare now in STORES! for only 49.99!

Medlem

Hoppas att de kan fånga skräcken som fanns i tvåan där du hade begränsat med ammo och liv samt att det var svårt.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Nu är det ju bara att hålla tummarna spelet behåller sin stil. och inte blir SYSTEMSHOCK call of duty warfare now in STORES! for only 49.99!

Det går att skjuta ner din oro direkt här.
Ett CoD är aldrig så billigt! Knappt efter 2-3 uppföljare

Medlem
Skrivet av jlarss:
Skrivet av FuzioN:

Nu är det ju bara att hålla tummarna spelet behåller sin stil. och inte blir SYSTEMSHOCK call of duty warfare now in STORES! for only 49.99!

Det går att skjuta ner din oro direkt här.
Ett CoD är aldrig så billigt! Knappt efter 2-3 uppföljare

Haha det är ju visserligen sant!

Medlem

Så, frågan är nu hur SHODAN kommer att vara. Kommer hon att vara i Rebeccas kropp eller kommer hon att ha hoppat till ett nytt AI-system någonstans?

Och var någonstans ska 3:an utspela sig? Personligen hoppas jag verkligen inte på Jorden.

Medlem

Med tanke på gänget som ligger bakom så finns det hopp. LGS är en av mina favoritutvecklare någonsin och jag minns hur jag sörjde när de la ner

Det som oroar mig lite var frågan när man signade upp för deras nyhetsbrev "hur intresserad är du av VR skala 1-10?". Finns risk att det blir VR-gimmick.

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Med tanke på gänget som ligger bakom så finns det hopp. LGS är en av mina favoritutvecklare någonsin och jag minns hur jag sörjde när de la ner

Det som oroar mig lite var frågan när man signade upp för deras nyhetsbrev "hur intresserad är du av VR skala 1-10?". Finns risk att det blir VR-gimmick.

Deras tidigare spel lämpar sig för VR, de är väldigt hårt kopplade till förstapersonupplevelsen men jag tror att det mest handlar om att undersöka om det är värt att lägga tid på att utveckla ett alternativt VR-läge.

12
Skriv svar