Blizzard inför strikt forumpolicy

Medlem

Rätten till Personlig integritet > Blizzard

nuff said.


signatur

// FeeAC

Medlem

Fullt med folk i denna tråden som inte inser vilken slippery slope detta är... när resten av spelföretagen tar efter detta, för att göra sina spel till "social games" och koppla dem till facebook också, kommer det vara ett stort steg emot att döda anonymiteten på internet.

Många har redan nämnt det i tråden, men det finns enormt många ärkepuckon som spelar MMOs. Har du ett säreget namn är det en enkel sak att hitta dig på facebook och google. Hur roligt skulle det vara om det plötsligt dök upp photoshoppade bögporrbilder på dig på google, bara för att någon hittat dig på foton på facebook? Eller du märker att det startas en grupp som heter "Sätt X Y i fängelse - pedofil som går fri!" där X Y är ditt namn?

Trakasserierna kommer öka lavinartat, och resultatet kommer helt enkelt bli att det dyker upp inofficiella forum som blir alternativen för alla oss som vill diskutera utan att ge ut våra personliga detaljer.

Medlem
Medlem
Citat:

Example? At one point in the huge Real ID thread on Bliz's site, a GM popped in to say "Hey I think Real ID is a good idea!" and posted his real name on the thread. Within minutes his physical address, email address and phone number were posted in a reply. Thanks to the quick "delete" fingers of the Blizzard mods it was removed almost instantly; but the damage was done. If you read Blizzard's Real ID FAQ, it's obvious that what they're trying to build is a Blizzard version of Facebook - a social networking site for you to talk about Blizzard games, get together with your guild, set up matches, etc, etc, etc... The thing is, Facebook's already screwed up security on more than one occasion - and starting out with a policy of "everything you want to post publicly uses your real name" doesn't really bode well in my mind.

- [http://www.gucomics.com]


signatur

"Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power."

Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Till alla som inte tycker att detta är en stor grej, vad är era riktiga namn här då? Finns en anledning till att folk kan vilja vara anonyma eller ha ett alias. Om du inte vill vara känd som Johan_Svensson_6578984839487 så kanske du lyckats få till ett bra användar namn som du kan använda i flera spel så att folk hittar dig.
Du kanske har ett säreget namn som gör att puckon kan hitta dig i ett nafs. Finns redan folk som blivit dödade för en dålig CS match så - anonymitet har sina orsaker. Ingen anonymitet i Blizzard forum - färre kommer att tjattra i dem tror jag.

Var så god och kolla min profil.
Orka att folk är så jävla rädda...

90% av alla spel tillåter dig att vara anonym ändå, detsamma för webbsidor, om nu Blizzard vill ha en annan policy är det väl upp till dem. När du köper spelet / reggar går du med på deras krav. Du kan vara helt anonym och surfa webben, vill du sedan bli användare eller komma åt vissa sidor/tjänster ja då är det upp till varje företag/organisation/privatperson som driver sidan och du får acceptera detta.

Du kan strosa runt på stan helt anonymt , går du sedan in i en butik tvingas du ange saker vid eventuellt köp, hyrning osv... inte särskilt stor skillnad mot hur Internet fungerar.

Skrivet av wrajjt:

Fullt med folk i denna tråden som inte inser vilken slippery slope detta är... när resten av spelföretagen tar efter detta, för att göra sina spel till "social games" och koppla dem till facebook också, kommer det vara ett stort steg emot att döda anonymiteten på internet.

Många har redan nämnt det i tråden, men det finns enormt många ärkepuckon som spelar MMOs. Har du ett säreget namn är det en enkel sak att hitta dig på facebook och google. Hur roligt skulle det vara om det plötsligt dök upp photoshoppade bögporrbilder på dig på google, bara för att någon hittat dig på foton på facebook? Eller du märker att det startas en grupp som heter "Sätt X Y i fängelse - pedofil som går fri!" där X Y är ditt namn?

Trakasserierna kommer öka lavinartat, och resultatet kommer helt enkelt bli att det dyker upp inofficiella forum som blir alternativen för alla oss som vill diskutera utan att ge ut våra personliga detaljer.

Något man skulle tänkt på innan man lade upp bilder på sig själv på Internet.

Skrivet av jedi007:

Rätten till Personlig integritet > Blizzard

nuff said.

Hehe , skrattretande.. pröva med --> de bestämmer över sina egna produkter och tjänster istället och du behöver inte använda dem om du inte går med på termerna.

Medlem

http://wowriot.gameriot.com/blogs/Americans-are-bad-at-games/...

En blizzard anställd som gav ut sit namn för att visa hur ofarligt det är... nu vet man typ allt om honom och jag gissar på att han får gott om nötter som ringer

Jag är inte direkt hemlig av mig på nätet men vissa delar så vill man vara anonym och då ska man få vara det också. Jag kommer absolut inte regga med mitt riktiga namn på real id iaf...

*edit*
Orkar man läsa alla kommentarer finns mer info där btw


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem

ingen big deal imo. men om folk bara gav fan i o va otrevliga så spelar de ingen roll.

Medlem

@ zauii89 klart att det är upp till dem att hitta på sina system, men upp till mig att reagera på det. Och självklart kommer jag personligen inte att vara med i deras forum. Men det är mitt val - men jag önskar och kommer att fortsätta att tycka att det är en dum idé.
De borde ha tittat mer på Facebook problemen innan de startar ditt sociala gaming. Trött på social- och casual- gaming trenden.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Helt sinnessjukt, avbokar cataclysm och sc2 omedelbart!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av zauii89:

Något man skulle tänkt på innan man lade upp bilder på sig själv på Internet.

Skrivet av jedi007:

Rätten till Personlig integritet > Blizzard

nuff said.

Hehe , skrattretande.. pröva med --> de bestämmer över sina egna produkter och tjänster istället och du behöver inte använda dem om du inte går med på termerna.

Hur hindrar du andra från att lägga upp bilder på dig på internet då?

Och TOS/EULA får inte bryta mot lagen ändå, vare sig användaren godkänner dem eller inte. Och det är tveksamt om det är lagligt att tvinga användare att ge ut sina riktiga namn för allmänt beskådande i Europa 8)

Inaktiv

Om det var trevilg stämmning - ännu bättre.

Medlem

Dum lösning på problemet.
- Har man ett unikt efternamn så finns de risk att folk letar upp en på andra sociala medier för att jävlas och ta reda på information som man kanske inte vill att de alla man spelar med ska veta. Vad är nästa steg? Ska blizzards forum integreras med Facebook så man bara kan klicka på postaren så kommer man till deras facebook sida?
- Tjejer som spelar löper ännu större risk för onlinestalking på de här sättet.

Visste de kanske blir mindre trolling men de gör att man inte kan hålla sär på spelande och privatliv.

Inaktiv

Trist blizzard, då får man väl regga om sig till Ben Dover.

Medlem

Fanimig bra! Kanske man slipper mupptroll och folk som ger sig på andra till höger och vänster.

Medlem
Skrivet av badpop:

Dum lösning på problemet.
- Har man ett unikt efternamn så finns de risk att folk letar upp en på andra sociala medier för att jävlas och ta reda på information som man kanske inte vill att de alla man spelar med ska veta. Vad är nästa steg? Ska blizzards forum integreras med Facebook så man bara kan klicka på postaren så kommer man till deras facebook sida?
- Tjejer som spelar löper ännu större risk för onlinestalking på de här sättet.

Visste de kanske blir mindre trolling men de gör att man inte kan hålla sär på spelande och privatliv.

word


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Är det ett forum man måste posta något i?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan ju knappast ha med forumtroll att göra, då jag ser inte det som något problem. Folk som spammar osv blir bannade av moderatorer redan. Folk som trollar och skämtar om andra spelare hör till gaming scenen, tar man åt sig så är det ens eget fel.
Detta måste ha något med piratkopiering eller nåt annat shit att göra.

Inaktiv

Nej men vad roligt. Hoppas att deras enda tanke med det är att förhindra trollande.

Medlem

jävla facebook liknande trams, sen när ska spel och namn gå ihop bara för man vill skriva nåt..

Medlem

Bra, mindre rövhål som postar skit på forumen.

Medlem

Har man bara rent mjöl i påsen så...

Jag har nog överskattat Blizzard i det förgågna; vidrigt förslag.

Medlem

Så... hur kollar de om namnen är äkta eller inte? <.<


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

mitt namn kommer 2:e och 3:e 4:e 5:e på en goggle sökning, rätt lätt för en idiot att kolla upp mig, var jag bor etc


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

De skriver att det ska gå att posta utan att visa namnet på sina karaktärer, så det där hämd argumentet som en del av er använder håller inte riktigt. Så länge ni inte planerar att hejdlöst förolämpa folk på forumet dvs.

Det finns dock bra argument till varför det Blizzard gör är dåligt (och de har redan nämts här).

Medlem

Lysande förslag. De negativa punkterna anser jag är vida överdrivna.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av jedi007:

Rätten till Personlig integritet > Blizzard

nuff said.

Hehe , skrattretande.. pröva med --> de bestämmer över sina egna produkter och tjänster istället och du behöver inte använda dem om du inte går med på termerna.

Nej, min personliga åsikt över hur jag reagerar över detta system är helt min egen. respektera andras åsikter. Alla kan inte tycka lika. Visst är det upp till blizzard som bestämmer över skitet , helt klart, men det är fortfarande jag som användare som lämnar min syn på vad JAG tycker, och JAG tycker det är urbota dumt.


signatur

// FeeAC

Medlem

Fy fan vad skönt att slippa alla jävla Trollande idioter som postar under falskt namn eller falsk karraktär.


signatur

P.L.U.R

Medlem

signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

dmn
Medlem
Skrivet av palmtree:

Vill du verkligen att den där 14-åriga snubben du nyss gankade ska kunna ta reda på ditt hemnummer, din adress, och diverse annat i offentliga register eller genom google?

lol, vem bryr sig om en liten snorunge har den infon? eller nån annan för den delen...det är redan offentlig information.

Medlem

<--- Mitt riktiga namn så jag bryr mig ej, men jag är nog både mot och för detta förslag

Skriv svar