Snyggvarning när fanskapad Morrowind-remaster visas upp från sin bästa sida

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Fozboz:
Skrivet av krumpli:

Skämtar ni? Det är ju inte snyggt någonstans...

Skämtar du? Det är ju riktigt snyggt för att vara morrowinds miljöer!
Du kanske inte spelat Morrowind så du inte vet vad du snackar om?

Jämfört med originalet så är det givetvis ett lyft men jämfört med andra moderna spel är det ju inte vidare vackert.

Men nu är det ju så att det inte görs i en "modern" motor, eftersom det är Skyrim motorn...

Moddat skyrim eller moddat Oblivion är fortfarande mycket snyggare. Så visst kan det göras mycket snyggare än det är idag med spelmotorn.

Projektet i övrigt är jävligt imponerande och ett stort lyft grafiskt från originalet men som sagt är det inte snyggt för att vara till Skyrimmotorn.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Fozboz:
Skrivet av krumpli:

Skämtar ni? Det är ju inte snyggt någonstans...

Skämtar du? Det är ju riktigt snyggt för att vara morrowinds miljöer!
Du kanske inte spelat Morrowind så du inte vet vad du snackar om?

Jämfört med originalet så är det givetvis ett lyft men jämfört med andra moderna spel är det ju inte vidare vackert.

Men nu är det ju så att det inte görs i en "modern" motor, eftersom det är Skyrim motorn...

För att ta till bilanalogin:
Det är ju som att påstå att en restaurerad Volvo 240 -84 inte är lika bränslesnål som en modern bil.... nä trodde du det?

Om någon skrev en tråd om bilen med en titel som "seriöst bränslesnålt när MaXMC visar upp sin egentrimmade kärra" så hade jag nog förväntat mig något åt det hållet, jo.

Nu tycker jag dock inte vi behöver hänga upp oss på det, jag är jätteglad för er andras skull att den här modden väcker sådan entusiasm och skönhet är inte allt.

Skrivet av Emret:

Tyckte först att rubriken löd: "Snyggvarning när fanskapet Morrowind-remaster visas upp från sin bästa sida"

jag med först:D men vad är chansens dom blir stämda..vad säger lagarna


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Fozboz:
Skrivet av krumpli:

Skämtar ni? Det är ju inte snyggt någonstans...

Skämtar du? Det är ju riktigt snyggt för att vara morrowinds miljöer!
Du kanske inte spelat Morrowind så du inte vet vad du snackar om?

Jämfört med originalet så är det givetvis ett lyft men jämfört med andra moderna spel är det ju inte vidare vackert.

Men nu är det ju så att det inte görs i en "modern" motor, eftersom det är Skyrim motorn...

Moddat skyrim eller moddat Oblivion är fortfarande mycket snyggare. Så visst kan det göras mycket snyggare än det är idag med spelmotorn.

Projektet i övrigt är jävligt imponerande och ett stort lyft grafiskt från originalet men som sagt är det inte snyggt för att vara till Skyrimmotorn.

Jag tror du blandar ihop växtrer med grafik... Morrowind är en skitful ö, det finns inget grönt på den
För att vara Morrowind är det snyggt.

Sedan kan man visst köra HD-packs å sånt till Skyrim men det är inte samma sak som att skapa något från skratch.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:
Skrivet av Emret:

Tyckte först att rubriken löd: "Snyggvarning när fanskapet Morrowind-remaster visas upp från sin bästa sida"

jag med först:D men vad är chansens dom blir stämda..vad säger lagarna

Man måste äga både Morrowind (med alla expansioner) och Skyrim för att kunna spela Skywind, så de kommer inte att bli stämda.

Det är inte som liknande projekt, där man återskapar ett spel i en annan motor, och kan köra det utan att äga originalet.

12
Skriv svar