The Division skördar säljrekord första dygnet

Gnällkuk
Skrivet av stoff75:

Jag är tudelad. För Massives del måste jag säga att dom har ju gjort ett strålande jobb med själva spelet även om det kan kännas repetetivt redan nu. Så dom får gärna en 4+ av mig, om någon bryr sig.

Men där det fallerar är Ubisoft! Först timmen kom jag inte ens in. Igår var det en halvtimme på kvällen där servrarna inte gick att nå och nu på f.m är det 2 timmar "planerad" downtime. Sen fick man inte tillgång till sina "rewards" förrän dagen efter lanseringen, halva idén med att erbjuda saker för preorders etc var ju att man vill ha dom, t.ex vapen, direkt när man börjar spelet (kalla mig "pay2win" lamer om ni vill, men har man begränsat med tid att spela och en bra storlek på plånboken är valet ganska lätt!). Och deras kundtjänst är som dom är oxå. Så tyvärr drar dom ned betyget så spelet får bara 3 av mig.

Å andra sidan fick Diablo3 oxå det vid lansering och jag spelar fortfarande det

Med tanke på hur stort spelet blivit och hur mycket det sålts så tycker jag släppet gick oerhört smärtfritt. Inte haft en enda bugg eller problem hittills och att det tog ett dygn extra innan man fick alla renarna rör mig inte ryggen


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Kiario:

Skitbetyg från recensioner. Skulle aldrig köpa detta skitspel

Vilka recensioner då? Jag har hittat ett fåtal som satt betyg redan, och då uteslutande positivt. Användarbetygen på Metacritic är lägre, men där ska man komma ihåg att inte alldeles omtyckta Ubisoft står bakom spelet - sånt färgar betygen. Och även där är snittet 7,1, vilket knappst är skit.

Skulle tom säga att 7.1 är rätt högt för att vara metacritic


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av stoff75:

Jag är tudelad. För Massives del måste jag säga att dom har ju gjort ett strålande jobb med själva spelet även om det kan kännas repetetivt redan nu. Så dom får gärna en 4+ av mig, om någon bryr sig.

Men där det fallerar är Ubisoft! Först timmen kom jag inte ens in. Igår var det en halvtimme på kvällen där servrarna inte gick att nå och nu på f.m är det 2 timmar "planerad" downtime. Sen fick man inte tillgång till sina "rewards" förrän dagen efter lanseringen, halva idén med att erbjuda saker för preorders etc var ju att man vill ha dom, t.ex vapen, direkt när man börjar spelet (kalla mig "pay2win" lamer om ni vill, men har man begränsat med tid att spela och en bra storlek på plånboken är valet ganska lätt!). Och deras kundtjänst är som dom är oxå. Så tyvärr drar dom ned betyget så spelet får bara 3 av mig.

Å andra sidan fick Diablo3 oxå det vid lansering och jag spelar fortfarande det

Med tanke på hur stort spelet blivit och hur mycket det sålts så tycker jag släppet gick oerhört smärtfritt. Inte haft en enda bugg eller problem hittills och att det tog ett dygn extra innan man fick alla renarna rör mig inte ryggen

Spela mer så upptäcker du dom fina buggarna som i att ramla genom golvet för att bli teleporterad till närmsta safehouse, eller när man ska modda vapen så är allt nattsvart, eller när man precis ska få en evakuering av sina blåa "contaminated items" i DZ så slängs man ut och får felmeddelande "your character isn't accessible"... så näe, det har verkligen inte gått smärtfritt. Och som sagt, rewards fanns inte förrän dagen efter, känns som någon glömde köra ett SQL script som lätt kunde körds dagarna innan.

Men spelet, när det går, är fint och underhållande, inga problem med det i sig.

Medlem

Jag har inte haft såhär kul i ett spel sedan tidiga WoW. Har spelat 35+ timmar sen release och fyfan vad bra det är. Det som gör det roligt är svårighetsgraden. Inte för alla med challenge modes, så riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Kiario:

starburst magazine 3/10. Hela spelet verkar vara ett stort upprepande av saker ju

http://www.starburstmagazine.com/reviews/games-reviewspc-xbox...

Djupaste recensionen i år.

Medlem

Jag köpte digital collector's edition på Steam. Ubisoft skickade ändå en fysisk extra kopia av spelet (sleeper agent boxen). Så jag gav en polare en nyckel inklusive season pass.

Spelet i övrigt är underbart svårt (spelar enbart mission's på Hard och är inte överlevlad för dom). Det är tyngd i striderna, bra ljud och känsla för hetta i striderna. Särskilt mot burners...

Co-op är enkelt och smart och man blir inte bestraffad av att spela hög level med låg level. Tyvärr är deras chat helt värdelös.

De story element man stöter på är välspelade och i vissa fall även gripande. Känslan av desperation är ständigt närvarande. Toppad av människors galenskap när världen ställs på sin spets.

+ Story, känsla, strider
- Chat, alla man skjuter heter Alex, clunky meny system

Medlem

Jag har inte heller haft några problem med spelet, rewardsen eller servrarna sen midnatt i tisdags.

Betyg på steam och metacritic får man ju ta med en stor näve salt när okunniga/butthurts röstar. Många tror att spelet är ett mmo, vilket det inte är, och ger negativa betyg när det visar sig att spelet inte är ett mmo och många ger negativa reviews pga att ubisoft är inblandade.

Medlem

Hade mina preorder/closed/open beta rewards ungefär 02:00 natten mellan mån/tisdag, 2 timmar efter att det startade, var det för sent menar ni?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Saxit:
Skrivet av SID 6.7:

Jag har väntat på ett liknande spel alldeles för länge. Co-op actionrollspel i postapokalyptisk skrud, vad mer kan man begära?

Jag vill ha ninjor, vikingar, pirater, zombies, och godzilla i samma spel men jag får nog vänta ett tag till...
Mechar, glöm inte mechar...

Slår du till på Chivalry: Deadliest Warrior får du ju 3/5 (ninjor, vikingar och pirater) i alla fall! Samt extra bonus i form av spartaner, riddare och samuraier.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av stoff75:

Jag är tudelad. För Massives del måste jag säga att dom har ju gjort ett strålande jobb med själva spelet även om det kan kännas repetetivt redan nu. Så dom får gärna en 4+ av mig, om någon bryr sig.

Men där det fallerar är Ubisoft! Först timmen kom jag inte ens in. Igår var det en halvtimme på kvällen där servrarna inte gick att nå och nu på f.m är det 2 timmar "planerad" downtime. Sen fick man inte tillgång till sina "rewards" förrän dagen efter lanseringen, halva idén med att erbjuda saker för preorders etc var ju att man vill ha dom, t.ex vapen, direkt när man börjar spelet (kalla mig "pay2win" lamer om ni vill, men har man begränsat med tid att spela och en bra storlek på plånboken är valet ganska lätt!). Och deras kundtjänst är som dom är oxå. Så tyvärr drar dom ned betyget så spelet får bara 3 av mig.

Å andra sidan fick Diablo3 oxå det vid lansering och jag spelar fortfarande det

Ubisoft verkligen hatar sina kunder. De älskar våra pengar men vi som kunder är ett nödvändigt ont som de måste dras med. UPlay är en skräptjänst och deras servrar är så snålt tilltagna att man verkligen känner att "hade vi kunnat så hade vi inte haft några servar alls..". Bandbredden du får via deras digitala tjänster är skrattretande och en central faktor till varför jag ALDRIG kommer att köpa en produkt via eller från dem igen.

Ännu en ubisoft bojkottare, angenämt! De spelen som haft störst problem vid släpp för mig har varit Ubisofts spel. Därav mitt agg, däremot så blir man lite sugen på division.

Gnällkuk
Skrivet av stoff75:
Skrivet av tricky:
Skrivet av stoff75:

Jag är tudelad. För Massives del måste jag säga att dom har ju gjort ett strålande jobb med själva spelet även om det kan kännas repetetivt redan nu. Så dom får gärna en 4+ av mig, om någon bryr sig.

Men där det fallerar är Ubisoft! Först timmen kom jag inte ens in. Igår var det en halvtimme på kvällen där servrarna inte gick att nå och nu på f.m är det 2 timmar "planerad" downtime. Sen fick man inte tillgång till sina "rewards" förrän dagen efter lanseringen, halva idén med att erbjuda saker för preorders etc var ju att man vill ha dom, t.ex vapen, direkt när man börjar spelet (kalla mig "pay2win" lamer om ni vill, men har man begränsat med tid att spela och en bra storlek på plånboken är valet ganska lätt!). Och deras kundtjänst är som dom är oxå. Så tyvärr drar dom ned betyget så spelet får bara 3 av mig.

Å andra sidan fick Diablo3 oxå det vid lansering och jag spelar fortfarande det

Med tanke på hur stort spelet blivit och hur mycket det sålts så tycker jag släppet gick oerhört smärtfritt. Inte haft en enda bugg eller problem hittills och att det tog ett dygn extra innan man fick alla renarna rör mig inte ryggen

Spela mer så upptäcker du dom fina buggarna som i att ramla genom golvet för att bli teleporterad till närmsta safehouse, eller när man ska modda vapen så är allt nattsvart, eller när man precis ska få en evakuering av sina blåa "contaminated items" i DZ så slängs man ut och får felmeddelande "your character isn't accessible"... så näe, det har verkligen inte gått smärtfritt. Och som sagt, rewards fanns inte förrän dagen efter, känns som någon glömde köra ett SQL script som lätt kunde körds dagarna innan.

Men spelet, när det går, är fint och underhållande, inga problem med det i sig.

Alright, antar väl att jag haft tur än så länge då. Men jobbar fram tills 21 om dagarna så går inte på förrän efter 22 vilket jag antar kan underlätta en del för serverrelaterade buggar så som dc i dz.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av bleetzer:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av stoff75:

Jag är tudelad. För Massives del måste jag säga att dom har ju gjort ett strålande jobb med själva spelet även om det kan kännas repetetivt redan nu. Så dom får gärna en 4+ av mig, om någon bryr sig.

Men där det fallerar är Ubisoft! Först timmen kom jag inte ens in. Igår var det en halvtimme på kvällen där servrarna inte gick att nå och nu på f.m är det 2 timmar "planerad" downtime. Sen fick man inte tillgång till sina "rewards" förrän dagen efter lanseringen, halva idén med att erbjuda saker för preorders etc var ju att man vill ha dom, t.ex vapen, direkt när man börjar spelet (kalla mig "pay2win" lamer om ni vill, men har man begränsat med tid att spela och en bra storlek på plånboken är valet ganska lätt!). Och deras kundtjänst är som dom är oxå. Så tyvärr drar dom ned betyget så spelet får bara 3 av mig.

Å andra sidan fick Diablo3 oxå det vid lansering och jag spelar fortfarande det

Ubisoft verkligen hatar sina kunder. De älskar våra pengar men vi som kunder är ett nödvändigt ont som de måste dras med. UPlay är en skräptjänst och deras servrar är så snålt tilltagna att man verkligen känner att "hade vi kunnat så hade vi inte haft några servar alls..". Bandbredden du får via deras digitala tjänster är skrattretande och en central faktor till varför jag ALDRIG kommer att köpa en produkt via eller från dem igen.

Ännu en ubisoft bojkottare, angenämt! De spelen som haft störst problem vid släpp för mig har varit Ubisofts spel. Därav mitt agg, däremot så blir man lite sugen på division.

De är även de spelen som utöver problem varit mest trasiga, sämst support och dålig kommunikation mot spelarna. Men... The Division känns inte alls som ett Ubi-spel ur den synpunkten. Ett tips är att kolla hur många Ubi-points du har på ditt konto. För 100p kan du byta in dessa mot en voucher som ger 20% rabatt på allt du kan köpa i shoppen, inkl. DLC, förhandsbokningar av spel osv. Då kommer du ner i samma nivå som de billigaste gråzonsnycklarna.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox

Hur väl fungerar det att spela solo? Är det värt det då?


signatur

Jump in.

Medlem

Jag har skit kul. Spelar med sambon och äldsta pojken. Vi bara längtar tills middag e klar och resten av ungarna är sysselsatta så vi kan lira.
Knappt spelat solo, lite i betan och det va väl oxå skoj men gillar teamplay med familjen

Medlem
Skrivet av stoff75:

Jag är tudelad. För Massives del måste jag säga att dom har ju gjort ett strålande jobb med själva spelet även om det kan kännas repetetivt redan nu. Så dom får gärna en 4+ av mig, om någon bryr sig.

Men där det fallerar är Ubisoft! Först timmen kom jag inte ens in. Igår var det en halvtimme på kvällen där servrarna inte gick att nå och nu på f.m är det 2 timmar "planerad" downtime. Sen fick man inte tillgång till sina "rewards" förrän dagen efter lanseringen, halva idén med att erbjuda saker för preorders etc var ju att man vill ha dom, t.ex vapen, direkt när man börjar spelet (kalla mig "pay2win" lamer om ni vill, men har man begränsat med tid att spela och en bra storlek på plånboken är valet ganska lätt!). Och deras kundtjänst är som dom är oxå. Så tyvärr drar dom ned betyget så spelet får bara 3 av mig.

Å andra sidan fick Diablo3 oxå det vid lansering och jag spelar fortfarande det

Dessvärre är det så det fungerar i mmo världen. Tror inte jag varit med om ett enda mmo som har fungerat felfritt den första dagen/dagarna. När Draenor släpptes var det inte helt spelbart på 3-4 dagar. Och då är det Blizzard vi talar om, som släppt wow och ett antal expansioner då det loggar in miljoner spelade samtidigt.

Medlem
Skrivet av Morti:

Jag har inte läst så mkt om spelet men finns det mycket content i det? Av det lilla jag läst så har folk bara klagat på att det inte finns så mkt att göra förutom att springa och hämta lådor eller något i endgame

Om det är så förstår jag inte vad som lockar, men är som sagt dåligt insatt

Själva spelet, om man bortser från den PvP i Dead Zone som brukar visas upp, sker i en privat instans där du har hela staden för dig själv och din grupp. Den är fullsmockad med olika typer av innehåll.
Dels ska man ta reda på vad som ledde till katastrofen och dels ska man etablera/bygga upp en bas och göra staden säker igen.

Allt håller en väldigt hög kvalitet och för min del är inlevelsen ganska stor när man kutar omkring på övergivna gator och lyssnar på offrens sista telefonsamtal mm.

Angående endgame så är detta är definitivt inte ett MMO utan snarare ett Action-RPG med inbyggd PvP-arena.

Medlem

Dom flesta spelen som har varit katastrofalt buggiga är oftast från ubisofts egna studios. I det här fallet är dom bara utgivare av spelet och har inte pruducerat det. Och jag tycker Massives har gjort ett riktigt bra jobb. Tycker att spelet är grymt kul.

Medlem
Skrivet av Plimp:

Dom flesta spelen som har varit katastrofalt buggiga är oftast från ubisofts egna studios. I det här fallet är dom bara utgivare av spelet och har inte pruducerat det. Och jag tycker Massives har gjort ett riktigt bra jobb. Tycker att spelet är grymt kul.

Även om jag håller med om att dom gjort ett bra jobb i Malmö måste jag rätta dig - "Ubisoft Massive (also known as Massive Entertainment) is a Swedish video game studio based in Malmö, Sweden. The company is fully owned by Ubisoft since 2008." (https://en.wikipedia.org/wiki/Ubisoft_Massive)

Ambassadör
Xbox
Skrivet av stoff75:
Skrivet av Plimp:

Dom flesta spelen som har varit katastrofalt buggiga är oftast från ubisofts egna studios. I det här fallet är dom bara utgivare av spelet och har inte pruducerat det. Och jag tycker Massives har gjort ett riktigt bra jobb. Tycker att spelet är grymt kul.

Även om jag håller med om att dom gjort ett bra jobb i Malmö måste jag rätta dig - "Ubisoft Massive (also known as Massive Entertainment) is a Swedish video game studio based in Malmö, Sweden. The company is fully owned by Ubisoft since 2008." (https://en.wikipedia.org/wiki/Ubisoft_Massive)

Precis. Det är samma "missuppfattning" som många fortfarande har om DICE, de heter EA DICE och är bara en lokalavdelning till EA.


signatur

Jump in.

12
Skriv svar