EA: spelarna har förståelse för vårt Online Pass

Robot
EA: spelarna har förståelse för vårt Online Pass
Medlem
EA: spelarna har förståelse för vårt Online Pass

Har självklart förståelse för att företag vill ta mina pengar, men jag tycker inte om det. Dock köper jag mest nya spel så drabbas inte så mycket av det själv, förutom att andrahandsvärdet om jag säljer spelet förmodligen går ned.

Medlem

Förstår vad det är de ska göra och varför. När de verkar ha svårt att göra tillräckligt bra spel som tillräckligt med folk vill köpa och sedan behålla så får de väl testa något annat.

Tycker det är helt fel dock. Det är ingen skillnad för EA's servrar om en person spelar på en kopia i fem år eller om det är fem personer som spelar varsitt år på samma (då begagnade) kopia. Det är bara en i taget i alla fall.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Som jag förstått det är andrahandsförsäljning stora pengar för butiker (rätta mig om jag har fel), så försöker dom döda det kan dom istället fokusera på att förbättra digitala försäljningen - vilket inte ens har någon direkt andrahandsförsäljning bry sig om.

Fick nostalgi RPG sug och köpte Oblivion på Xbox Live häromdagen, det skar konstigt i hjärtat betala 349kr för en digital kopia när man kan få det för runt 150kr i butik (är inte fattig nog för att bry mig dock). Har svårt förstå uttalanden som "Vi håller tillbaka digitala försäljningen lite för att inte skada butiksförsäljningen så drastiskt" när man samtidigt gör allt för att totalt döda andrahandsförsäljningen.

Medlem

Det har du rätt i och tycker även det är synd att man 2010 inte kan köpa riktiga spel genom PSN så har helt gått över till PC igen och Steam.

Men visst är det dyrare att ladda ner om man inte är Pirat


signatur

Det var detta...

Medlem

såja! på konsol folket klapp klapp.

men somsagt ja förstår varför dom gör så men tycker inte heller det är helt rätt av dom.

Medlem

drabbar visserligen inte mig... kan förstå att dem vill ha in pengar men kunde dem inte löst det med spel butikerna som sälger spelen istället?

Medlem

Tänk om samma sak skulle gälla för begagnade bilar osv så kanske ni förstår att det är en vidrig affär...

Medlem

Ja bilar är ju som nya efter något år, de tappar inte i värde alls.

Medlem
Skrivet av Newguy:

såja! på konsol folket klapp klapp.

men somsagt ja förstår varför dom gör så men tycker inte heller det är helt rätt av dom.

Förlåt. det var inte min mening att kranka ner på konsol då jag helst spelar spel på PC med stöd för Xbox 360 kontroll till PC och endast spelar online på PSN med PS 3. Att jag spelar kamamj på PC beror endast på att:

Grafiken är 2010 inte 2005
Man kan ladda ner spel från Steam

Annars tycker jag det ger mig större känsla att spela på konsol än att peka och klicka ihjäl massa fiender på PC.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

Ja bilar är ju som nya efter något år, de tappar inte i värde alls.

Ja det är tur att tv-spel inte tappar i värde.

Medlem
Skrivet av stjärnsoldat:
Skrivet av mr_jingles:

Ja bilar är ju som nya efter något år, de tappar inte i värde alls.

Ja det är tur att tv-spel inte tappar i värde.

Självklart tappar de värde pga att nya spel kommer ut, folk tröttnar osv.

Medlem

Hoppas begspelen blir billigare iom detta.
så bryr man sig inte om mp så får man spel billigt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Nej. Försäljning i första led har dom rätt till sen är det stopp. Bara för att ett spel byter ägare så blir det inte fler spelare online, vilket verkar vara det dom vill ha betalt för.

Medlem

Kapitalister, kapitalister, kapitalistfasoner. Nämnde jag kapitalister? EA = Skit, har alltid varit det också.

Medlem

Casuals gör det nog, inte menar ni gamers?!
Men å andra sidan var det flera år sedan ni släppte spel som fokuserade på gamers, som var hardcore?
Tänkte väl det, er målgrupp förstår nog

Medlem
Skrivet av John Riccitiello:

"dessa planer gynnar konsumenterna".

Skitsnack! Utvecklarna gynnar det, ingen annan.
En lokal butik som jag har bra kontakt med säger att dom inte skulle kunna hålla sina dörrar öppna utan begagnadmarknaden, skulle dom dra av $10 på sina begagnade spel så är det inte långt kvar till konkurs.
Visst, dom säljer säkert mer nya spel men där är det sånt jäkla priskrig att den vinsten aldrig kommer kunna täcka "förlusten" dom får av att behöva sänka priset på begagnade titlar. Sälja femhundra spel på +/- 0 kr i vinst ger omsättning och lite bonusar men det betalar icket två anställdas lön. Sänk inköpspriset för mindre butiker i sådana fall för vissa av oss gillar inte lagershopar för fem jävla öre! Hoppas verkligen att EA kommer sitta rätt så ensamma på det där. Fan, tretton år sedan bodde jag så gott som på en butik, socialt som attans att sitta och snacka skit med andra gamers och rota igenom bagagnat-lådorna då dom som hade den butiken lade dom senast inkomna begagnade spelen i botten av lådorna så dom skulle ha en chans att sälja det som ingen ville ha.

Försvinner marknaden för begagnat i Sverige så törs jag lova att en hel del mysiga butiker kommer att försvinna och det gynnar fan inte mig för fem öre..:down:

Medlem

Klart att jag förstår att företag vill tjäna alla pengar de kan, men sanningen är fortfarande att har Kalle 200kr att lägga på ett spel för att han inte har så gott ställt, så kommer han per automatik inte få 400kr extra och köpa spelet helt nytt när det är nysläppt.
Antingen köper han det begagnat och skiter i multiplayer.
Eller så företaget förlorar en potentiell kund när hans ekonomiska situation ordnat upp sig. Vad jag menar är att han inte testat företagets produkter så han har inget köpsug.
Eller så köper han spelet på rean, som oundvikligen kommer och då tjänar företaget inga pengar på spelet ändå.

Dessutom får vi som köper nya dyra spel tillbaka en del av våra pengar o köper nya dyra spel för.

Men visst, EA, foot left FIRE!

Medlem

Ja det gör ju mig inte mer benägen att lyfta min EA-bojkott, för att uttrycka det milt.

1
Skriv svar