Blizzard nerfar Overwatch-Tracers vinnarrumpa efter klagomål

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Senjinone:

Och du kan inte erkänna att ditt "bevis" resonemang är helt fel och att du inte har någon koll på hur forskning fungerar.

http://replygif.net/i/1339.gif

Där tog orden slut. Skönt att veta att du gav upp.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vetebulle:

Men om du är genuint bekymrad av hur män framställs i bild och media, varför måste du då protestera när någon kritiserar hur kvinnor framställs? Det låter som att du är mindre intresserad av mäns rättigheter, och mer intresserad av att tysta ner deras argument. Brinner du för denna fråga så bör du rimligen engagera dig i den istället för att använda det som ett slagträ mot någon annans strävan.

Varför måste någon protestera mot hur kvinnor framställs i spel när det inte på något negativt sätt påverkar spelarna?

Oj jag glömde bort att vi lever i en värld där endast dina upplevelser räknas och alla andra ljuger eller vill bara ha uppmärksamhet. Innerst inne vill vi alla såklart detsamma som du vill.

Skrivet av marcus8958:

Medans kritiken endast negativt hindrar skaparnas kreativitet och hindrar skaparna från att skapa spelet som det var tänkt i början?

Tycker du att det är kreativt med ett spel där kvinnor framställs på det här sättet? Jag ser gärna att spelskapare hittar på lite fler sätt att representera både män och kvinnor än det här. Det finns en plats och tillfälle för dessa uttryck, men den platsen är inte rakt i mitt ansikte överallt hela tiden.

Och om Blizzard nu håller med den som skrev inlägget och dessutom redan hade funderat på att göra samma ändringar själva, är det inte ändå så som spelet var tänkt från början? Keep calm and carry on...

Du får gärna visa resultat från någon undersökning som visar på hur vi påverkas negativt.

Precis som en muslim gillar du inte hur kvinnor klär sig och tar på dig uppgiften att bestämma vad som är rätt eller fel och måste klaga.
Varför inte ge skaparen fria händer?

Jag tycker inte att mitt implicita påstående att vi som människor påverkas av vår sociala omgivning behöver styrkas med bevis, snarare får du gärna försöka bevisa det motsatta som du åtminstone verkar argumentera - att vi är helt atomiserade och opåverkade och inte förändras alls beroende på vilket sammahang vi vuxit upp i och befinner oss i.

Och återigen, är det någon som har tvingat Blizzard till något här? På vilket sätt har de inte haft fria händer?

http://www.forbes.com/sites/olliebarder/2015/04/10/new-study-...

Nu blev ditt påstående krossat med bevis.

Gör om, gör rätt.

Ooooooooooooooooooooooooooh du är så okunning det blir lite gulligt
En studie som påvisar en sak är inte "bevis" fast det är sött att du tror det.

Har studien upprepats av andra forskar team och fått samma resultat?
Hur stor var antalet deltagare?
Fanns det en kontrollgrupp?
Var den lika stor som test gruppen?
Vad skilde dem åt i slutändan?
Lästa du brasklapparna man la in i slutet av artikeln?

Om du ska använda forskning som "bevis" så vore det bra om du kanske lärde dig grunderna i bra/trovärdig forskning. Fast litte gulligt försök i alla fall.

Så du säger att en studie inte väger mer än en enda person personliga åsikt?

https://themindlessphilosopher.files.wordpress.com/2014/08/wh...

Du har fel, vi är minst två av samma åsikt.

Kollade efter studien, men den kostar viss pengar ifall man vill läsa den i sin helhet. Men eftersom du uppenbarligen har läst den så kanske du kan berätta vad den säger om hur sexualisering och objektifiering av kvinnoporträtt i spelindustrin tillsammans med den vi ser i övriga medieindustrin tillsammans med reklam och marknadsföring påverkar samhällssynen på kvinnor i främst västvärlden.

"First, similar to what has been suggested
for aggression,38 it is likely that there are factors, such as
personal experience and family and peer influences, that
affect the development, proliferation, prevention, or reduction
of sexist attitudes more strongly than (fictional) media
content. Second, general and broad cultivation effects of
video games are somewhat unlikely, as players differ in the
games they play, and the interactivity of the medium also
causes the experience of the same game to differ between
players."

...

" Corroborating previous
findings on video games and cultivation, this study
clearly shows that overall exposure to video games or preference
for specific genres are not predictive of player attitudes
toward real-world issues. Still, as indicated by the
limitations of the present study and the tentative evidence
from previous work, it may well be that, similar to television,
‘‘some genres/games have some [cultivation] effects on
some players.’’36"


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Senjinone:

Och du kan inte erkänna att ditt "bevis" resonemang är helt fel och att du inte har någon koll på hur forskning fungerar.

http://replygif.net/i/1339.gif

Jag är ledsen att säga det marcus8958, men ifall du läser dina egna inlägg så ser du vem som egentligen står för "översittarattityden". Du är fantastiskt duktig på att märka ord och resonera i cirklar. När du blir överbevisad i något byter du snabbt ämne och fokuserar på någon annan detalj som om din ståndpunkt hela tiden kratsat kring den redan från början.

Du påstod från början att kvinnors framställning i spel inte påverkar spelarna på något negativt sätt, följer upp det med en länk som inte bevisar någonting och avslutar med att göra det som du av någon anledning anklagade mig för att göra (och jag som tyckte jag hållit en sådan trevlig ton ^^)...

Skrivet av marcus8958:

Som vanligt omogna korkade kommentarer från dig. Börjar bli standard att du saknar argument och börjar med pajkastning och annat omoget skit.

Jag hoppas för din egen skull att du en dag växer upp.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Senjinone:

Och du kan inte erkänna att ditt "bevis" resonemang är helt fel och att du inte har någon koll på hur forskning fungerar.

http://replygif.net/i/1339.gif

Jag är ledsen att säga det marcus8958, men ifall du läser dina egna inlägg så ser du vem som egentligen står för "översittarattityden". Du är fantastiskt duktig på att märka ord och resonera i cirklar. När du blir överbevisad i något byter du snabbt ämne och fokuserar på någon annan detalj som om din ståndpunkt hela tiden kratsat kring den redan från början.

Du påstod från början att kvinnors framställning i spel inte påverkar spelarna på något negativt sätt, följer upp det med en länk som inte bevisar någonting och avslutar med att göra det som du av någon anledning anklagade mig för att göra (och jag som tyckte jag hållit en sådan trevlig ton ^^)...

Skrivet av marcus8958:

Som vanligt omogna korkade kommentarer från dig. Börjar bli standard att du saknar argument och börjar med pajkastning och annat omoget skit.

Jag hoppas för din egen skull att du en dag växer upp.

Läs inlägget ovan dig så ser du att jag dragit ur två citat ur slutsatsen av det du önskade.
Den stödjer det jag sagt hur länge som helst. TV spel har ingen negativ effekt på spelarna och gör inte spelarna mer sexistiska.

Då kanske du Ender borde tänka på att du kommer påverka din familj mer negativt än alla tv spel i hela världen. Speciellt med tanke på din kommentar tidigare om hur du tyckte kvinnor var för sexiga för att få klä sig som dom vill utan att det är du som måste bestämma det åt dom. Ett sexistiskt tankesätt likt den religiöse mannen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Johnny:

https://www.youtube.com/watch?v=Ydii76-1l5w

https://www.youtube.com/watch?v=z6022yHTvc4

Två klipp som summerar vad jag tycker om Overwatch och Tracers bakdel samt en del som skrivit i den här tråden.

Jag måste fråga, förstår ni hur fruktansvärt löjliga ni låter som blir förolämpande av en sådan sak som en rumpa och en posering som inte ens är utmanande till att börja med?

Har ni ens spelat spelet? Har ni varit i betan? Jag har, det är ett fruktansvärt roligt spel, underbart tempo rakt igenom. Ni som spelat borde inte ni kritisera mer viktigare saker för spelet? spelmekanik, bandesign, balansering av spelet? Saker som faktiskt är viktiga för att spelet ska fungera? Men nej, rumpan är viktigare, posering är viktigare, att finna sex vart man än tittar är tydligen viktigare.

Ni som inte spelat eller inte tänker spela har rätt till er åsikt men har ni inte något vettigare för er, i vilken värld är det ok att ni tror att det är helt godtagbart att personer som inte ens ska lägga en sekund på Overwatch ska vara med och tycka till, känner ni er så förolämpade att ni bara måste rädda alla från den hemska rumpan som tydligen är ett brott mot alla kvinnor i hela mänskligheten.

Hur många kvinnor tror ni egentligen tar åt sig av det här? Jag har gott om kvinnliga vänner och jag har visat just det här för dom för jag ville ha en annan åsikt en min egen. Inte en enda såg något fel med det, ingen såg något som var kränkande, stötande eller förnederande mot kvinnor, en del skrattade åt det hela. Ni som tar åt er i den här tråden verkar vara uteslutande män, män som verkar gilla att föra talan åt kvinnor och tror att ni vet bäst vad kvinnor behöver, att dom alla är offer, att dom inte kan tala för sig själva det är mer äcklande och sexsitiskt än något annat jag läst i den här tråden.

Jag brukar inte skriva när sådant här kommer upp, håller mig mest i bakgrunden och läser det som läggs upp på FZ men en sak har jag märkt och det är att oftast när den senaste nyheten som den här dyker upp att det är samma personer som aldrig skriver annars som helt plötsligt kommer fram och skriver noveller av ren smörja, är det allt ni är intresserade av att diskutera? Strunta i gameplay, strunta i story, att ha kul i ett spel vad är det? Det är den där rumpan som är kärnan i spelet, det är den som är viktigast och allt annat som råkar handla om, sex eller naket. Resten av spelet är bara en bonus?

Spelar ni ens? Eller är en del av er bara intresserade av att hitta fel där det inte finns några? För ibland har jag svårt att tro det då så mycket tid verkar gå åt att bevisa att den personen har fel samt att det verkar finnas ett pris för den som är otrevligast på nätet.

Ni kan påstå att ni vill kvinnors bästa inom spel, bra börja med att fråga dom själva, om den här rumpan är det värsta i ett spel som Overwatch.

Och ja dom finns som med alla människor som bara letar efter saker att bli arga och förolämpade över men dom är en minoritet, inbilla er inget annat.

Men vad är det själv du klagar över? Att en person upprördes över en liten detalj och framförde sina åsikter till Blizzard? Jag vet inte hur det skulle förändra Tracers victory pose ifall man spelat betan eller inte, men jag kan inte låta bli att undra över hur negativt du själv påverkats av att Blizzard gjort korrigeringar. Är det väldigt besvärligt?

Vad menar du ens med att "finna sex vart man än tittar"? Frestande att länka in ytterligare en bild från Tom Of Finland så jag kan beskylla dig för att leta homoerotik där den inte finns
Och ifall det hade varit en kvinna som anmärk på bilden då, hur många kommentarer om "Nazifeminister" hade tråden inte florerat av då tror du?

Det finns säkert tusentals rader av feedback angående Overwatch övriga gameplay och funktionalitet. Varför blir du så upprörd över just det här? Själv är jag intresserad av allt som rör Overwatch, och i synnerhet med ett ämne som ligger mig ganska varmt om hjärtat, speciellt då jag har sådan fascination över hur folk har så svårt att resonera kring det utan att tugga fradga.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Läs inlägget ovan dig så ser du att jag dragit ur två citat ur slutsatsen av det du önskade.
Den stödjer det jag sagt hur länge som helst. TV spel har ingen negativ effekt på spelarna och gör inte spelarna mer sexistiska.

Vart står det att sexualisering inom spelvärlden tillsammans med alla andra medier där sådan förekommer inte har en skadlig (vad man nu definierar som sådan) påverkan? Står det någonting om att sexualisering av kvinnor i alla medier inklusive tv-spel inte kan påverka unga kvinnors syn på ideal som inte är uppnåeliga utan kirurgiska ingrepp? Jag ser det inte, men min engelska är ju också lite rostig inom den litteraturvetenskapliga sfären.

Skrivet av marcus8958:

Då kanske du Ender borde tänka på att du kommer påverka din familj mer negativt än alla tv spel i hela världen. Speciellt med tanke på din kommentar tidigare om hur du tyckte kvinnor var för sexiga för att få klä sig som dom vill utan att det är du som måste bestämma det åt dom. Ett sexistiskt tankesätt likt den religiöse mannen.

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01428/Burqa_14286...

Intressant hur du lägger ord i min mun för att ta det som någon slags bekräftelses på att jag är något jag inte är. Som att spela luffarschack med sig själv liksom

Intressant bild du länkar i sammanhanget där. Vad är det som säger att personen under lakanet inte har valt att klä sig i det själv bara för att du anser att hon är förtryckt? Fundera på det ett tag, samtidigt som du läser igenom vad du just påstod att jag har för åsikter.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

Läs inlägget ovan dig så ser du att jag dragit ur två citat ur slutsatsen av det du önskade.
Den stödjer det jag sagt hur länge som helst. TV spel har ingen negativ effekt på spelarna och gör inte spelarna mer sexistiska.

Vart står det att sexualisering inom spelvärlden tillsammans med alla andra medier där sådan förekommer inte har en skadlig (vad man nu definierar som sådan) påverkan? Står det någonting om att sexualisering av kvinnor i alla medier inklusive tv-spel inte kan påverka unga kvinnors syn på ideal som inte är uppnåeliga utan kirurgiska ingrepp? Jag ser det inte, men min engelska är ju också lite rostig inom den litteraturvetenskapliga sfären.

Det är inte en undersökning om hur andra medier påverkar spelarna. Det är en undersökning över 3 år som ser hur spelare både kvinnor och män i åldrarna 14 och uppåt påverkas av att spela tv-spel och om det påverkar negativt personerna och gör dom mer sexistiska.
Reslutatet visar att det inte finns något samband mellan sexism och tv-spelande i helhet. Oavsett om du spelar översexualiserade spel som Dead or Alive 5 eller damsel in distress typer av spel som Mario (typiska Anita Sarkeesian hatobjekt).

Det jag citerade tog upp den enda jämförelsen med annan typ av media som fanns på pappret. Att personliga händelser och familj har större påverkar på utvecklingen än tv-spel och andra typer av media.
Och att olika personer påverkas olika av olika typer av media

"The current study addressed
this issue by examining the influence of video game
exposure on sexist beliefs and attitudes over a 3 year period.
However, no evidence for a cultivation effect on sexist attitudes
was found."

Det här forskningen är viktig då det är en av få undersökningar vi gjort på hur tv-spel påverkar oss psykologiskt. Tidigare undersökningar om våld i tv-spel har följt i samma fotspår där det visar rätt tydligt att den yttre påverkan från det riktiga livet är det som förändrar oss och inte det fiktionella.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Nu skojar du allt!
Snälla, säg att du skojar?

De tror, tycker, anar mm mm samtidigt som de tydligt säger att det kana vara så att de har fel...

Skitsamma, summan är jäkligt enkel?
En del gillar bilden - andra ogillar bilden.
De som ogillar den sa till om att så var fallet.
Blizzard, i sin fulla rätt och kreativa frihet, valde att ta bort den.
Jag förstår inte vad ni gnäller över?

Får inte Blizzard göra som de vill?
Måste de göra det ni tycker att de ska göra?
Vad ger er rätten att diktera för Blizzard hur de ska ställa sig till sådana här saker?
Blir så trött på OB-maffian... (Ouppfostrade Barnrumps maffian alltså)

Jag ser en massa.... pojkar.... som kommer med någon variant av detta:
"Titta på den här bilden, den sexualiserar män men den säger feministerna inget om!"

VA!!! Sicken chock att feministerna skiter i hur män framställs!
Jag har aldrig sett Greenpeace engagera sig aktivt mot tv-skatten....
Inte heller har jag sett Sveriges vegansällskap uttala sig om skicket på vägen mellan Gävle och Bollnäs...

Varför, varför, varför ska FEMMINISTER engagera sig i en fråga - hur män framställs - som inte har ett skit med deras sak att göra?

Så:
Om bi blir stötta över hur män framställs i spel - som det verkar att MÄNGDER med folk här blir så är det bara att börja arbeta mot det och framföra era klagomål till de som kan ändra på det. Precis som de kvinnor som tröttnat gör och som är det sätt ALLA mogna människor agerar när de vill ändra på saker.

eller:
Om det nu är så att ni inte bryr er hur män framställs men lik förbannat ska gnälla på de kvinnor som vill ändra hur de framställs, ja då är ni ju bara dum i huvudet... "Jag är nöjd med mitt och då ska fan alla andra vara nöjd med sitt också!!"

Wow...

Medlem
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Puscifer:

Vad är det för sexuellt med den posen? Alla har en rumpa, så det är inga konstigheter där. Problemet ligger snarare i att folk antar att det är något sexuellt med posen bara för att man kan skymta en rumpa. Löjligt att hänga upp sig på en sådan småsak, och skamligt av Blizzard att ge med sig.

Oavsett vad man tycker om posen och huruvida den hör hemma eller inte så förstår jag inte hur man kan säga att den inte försöker vara sexuell.

Har du provat att själv ställa dig i en sådan pose? Krök på ryggen så att rumpan din putar ut, vicka på höften lite, skjut fram brösten och titta leende över axeln och säg att du känner dig bekväm och naturlig. Kan du föreställa dig Master Chief, Gordon Freeman eller Snake i samma pose?

Jag tycker det här är en intressant historia, eftersom argumentet som framförs inte handlar om huruvida något som helst sexuellt bör få framhävas eller inte - personen som påpekade det hela argumenterade logiskt för varför det inte passade för just den här karaktären. Ingen har i denna ordväxling sagt att kvinnliga karaktärer aldrig får sexualiseras - bara att det är onödigt att alla kvinnliga karaktärer, oavsett hur de framställs i övrigt, ska sexualiseras.

Jag skulle lätt kunna tänka mig Deadpool skulle göra detta.

Medlem
Skrivet av Senjinone:

VA!!! Sicken chock att feministerna skiter i hur män framställs!

Så alla dessa påståenden om att feminism handlar om jämställdhet eller likvärdighet mellan könen är alltså felaktiga? Det är inte en dikotomi, utan en rörelse vars enda intresse är att sträva för kvinnors rättigheter?

Missförstå mig rätt här, men ju fler personer som definierar vad feminism är, desto mer tydligt är det att feminism är en enda röra av individer som självrättfärdigt använder feminism som ett politiskt slagträ för att driva sin egen agenda.

Oavsett detta så är den blatanta sexismen i detta fall lika uppenbart som den blatanta rasismen i fallet Rodney King.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

ZF
Medlem

intressant tråd, att så många verkar anse att kvinnor helt saknar egen tankar på att välja saker.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

"First, similar to what has been suggested
for aggression,38 it is likely that there are factors, such as
personal experience and family and peer influences, that
affect the development, proliferation, prevention, or reduction
of sexist attitudes more strongly than (fictional) media
content. Second, general and broad cultivation effects of
video games are somewhat unlikely, as players differ in the
games they play, and the interactivity of the medium also
causes the experience of the same game to differ between
players."

...

" Corroborating previous
findings on video games and cultivation, this study
clearly shows that overall exposure to video games or preference
for specific genres are not predictive of player attitudes
toward real-world issues. Still, as indicated by the
limitations of the present study and the tentative evidence
from previous work, it may well be that, similar to television,
‘‘some genres/games have some [cultivation] effects on
some players.’’36"

Studien säger alltså att den har funnit andra faktorer, som tydligare än media, påverkar utvecklandet av sexistiska värderingar.

Studien säger att det är svårt att säga något generellt om hur spelare påverkas i och med att spelen som de spelar skiljer sig åt (vilket alltså innebär att spel påverkar mer eller mindre) samt att det är olika från spelare till spelare.

Avslutningsvis säger studien alltså att spel mf. inte är direkt avgörande för spelares värderingar i irl frågor. Men även att vissa tuper av spel mest troligen har en påverkan.

Ganska ointressant studie helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Danternas:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Danternas:

Denna killen är minst lika sexualiserad.

http://guidelive.imgix.net/1454105564-duke-nukem-3d.png

Sexualisering är inte sexism.

Är han? Vad är det som du tänder mest på?

Som sagt är det inte sexet som gör spelet. Däremot säljer sex. Vi föredrar att identifiera oss med attraktiva personer. Både män och kvinnor.

Attraktiva kanske, men kan en kvinna inte vara attraktiv utan att också sexualiseras? Att dessutom säga att "sex säljer" tillför inte mycket i form av motargument till Blizzards beslut.

Menar du alltså att bilden ovan inte är sexualiserad? Precis som att det kan klagas på att Tracer har tighta kläder och en onaturlig pose för att vara sexig har Duke Nukem en onaturlig pose och tighta kläder för att vara sexig.

Att "sex säljer" är ett ypperligt argument varför sex används i marknadsföring. Du tänkte nog inte så långt?

Betydligt bättre antagande än att Blizzard använder sex i sin marknadsföring för att systematiskt förtrycka kvinnor; som vissa verkar tro.

Skrivet av ZF:

intressant tråd, att så många verkar anse att kvinnor helt saknar egen tankar på att välja saker.

http://i.imgur.com/zyc0WGl.gif

Precis, Overwatch inget realistiskt spel. Det är intressant hur det överanalyseras om Tracer är "realistisk" men sen lyfter ingen ett ögonbryn åt:


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Danternas:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Danternas:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Danternas:

Denna killen är minst lika sexualiserad.

http://guidelive.imgix.net/1454105564-duke-nukem-3d.png

Sexualisering är inte sexism.

Är han? Vad är det som du tänder mest på?

Som sagt är det inte sexet som gör spelet. Däremot säljer sex. Vi föredrar att identifiera oss med attraktiva personer. Både män och kvinnor.

Attraktiva kanske, men kan en kvinna inte vara attraktiv utan att också sexualiseras? Att dessutom säga att "sex säljer" tillför inte mycket i form av motargument till Blizzards beslut.

Menar du alltså att bilden ovan inte är sexualiserad? Precis som att det kan klagas på att Tracer har tighta kläder och en onaturlig pose för att vara sexig har Duke Nukem en onaturlig pose och tighta kläder för att vara sexig.

Att "sex säljer" är ett ypperligt argument varför sex används i marknadsföring. Du tänkte nog inte så långt?

Betydligt bättre antagande än att Blizzard använder sex i sin marknadsföring för att systematiskt förtrycka kvinnor; som vissa verkar tro.

Igen då, vart är Duke sexualiserad? Han har i likhet med Tracer (nästan lika) tighta byxor, men utöver det då? Har du hört något klagomål från någon om Tracers tights? Man kan dessutom ha en "onaturlig pose" utan att den är sexualiserad...en karaktär kan typ stå på huvudet. Hur är det en bra jämförelse tycker du?

Det har framförts en synvinkel på att Tracer (och bara henne) helt omotiverat står och svankar med arslet iklädd trikåer in i kameran. Det finns redan minst 2 karaktärer i Overwatch som redan gör det, och som många håller med så passar det rätt illa med att även Tracers karaktär gör det.
Många håller med om detta, inklusive Blizzard som ändrade EN karaktär efter vad de tydligen ansåg vara konstruktiv kritik. Svårt att leva med det eller?

Att "sex säljer" säger jag inte emot. Droger säljer också, liksom slavar gjorde en gång i tiden. Är det "rätt" som argument då, att acceptera någonting bara för att det "säljer"? Du tänkte nog inte särskilt lång själv där. Däremot tänkte du nog lite för långt när du säger att någon blivit upprörd över att sexualiseringen har något med systematiskt kvinnoförtryck att göra. Det har snarare med kvinnosynen att göra. Håller du med om att väldigt många män har en dålig kvinnosyn?
Hur tycker du att man ska ändra på det, slappna av och låta det hända av sig själv?

Skrivet av Danternas:
Skrivet av ZF:

intressant tråd, att så många verkar anse att kvinnor helt saknar egen tankar på att välja saker.

http://i.imgur.com/zyc0WGl.gif

Precis, Overwatch inget realistiskt spel. Det är intressant hur det överanalyseras om Tracer är "realistisk" men sen lyfter ingen ett ögonbryn åt:
http://media.blizzard.com/overwatch/hero/reinhardt/background...

Naturligtvis är det, som alla spel inte realistiskt, men män och kvinnor finns på riktigt, och hör och häpna nu, män och kvinnor kan sexualiseras oavsett ifall deras ben/muskler inte står i realistisk proportion med resten av kroppen. När du ser Tracer, tänker du: A. Pixlar, B. Binär kod, C. Bokyllan Billy eller D. En kvinna?

Folk hade säkert lyft på ögonbrynen ifall Reinhardt haft en vicory pose som såg ut såhär, tror du inte?

Medlem
Skrivet av Ender:

Att "sex säljer" säger jag inte emot. Droger säljer också, liksom slavar gjorde en gång i tiden. Är det "rätt" som argument då, att acceptera någonting bara för att det "säljer"? Du tänkte nog inte särskilt lång själv där. Däremot tänkte du nog lite för långt när du säger att någon blivit upprörd över att sexualiseringen har något med systematiskt kvinnoförtryck att göra. Det har snarare med kvinnosynen att göra. Håller du med om att väldigt många män har en dålig kvinnosyn?
Hur tycker du att man ska ändra på det, slappna av och låta det hända av sig själv?

Ja, Duke ser ju ut som vilken snubbe som helst en lördagsmorgon. Du verkar inte riktigt förstå att en sexig man inte har samma pose som en sexig kvinna. I vissa fall kanske, men inte generellt. Hade Tracer varit klädd och i samma pose som snubben du länkade hade jag kunnat ge med mig att det är överflödigt (även om sex inte är dåligt, se nedan).

Så du tycker att sex är ungefär lika dåligt som slaveri och droger? Men förlåt, jag ska förtydliga mig så att även du förstår ;). Sex säljer och är dessutom ofarligt. Ja, det är faktiskt helt ofarligt. Tvärt om är det faktiskt bra för din kropp att bli upphetsad då och då.

Och jag tror inte att botemedlet mot dålig kvinnosyn är att ta bort allt som sexualiserar kvinnor. Precis av samma anledning som dina bilder på sexualiserade män inte magiskt fått kvinnor (och män?) att ha dålig manssyn. Påstår du att bilden på Tracer gör att män får en sämre syn på kvinnor så får du nog allt också förklara varför och hur detta inte gäller för män (som du gladeligen sexualiserar).

Och när det kommer till Blizzard så tyckte dem att posen var helt okej tills det att överupprörda och sex-hatande feminister hotade att ställa till en scen. Så som de flesta företag så väljer de hellre att vika sig för den högljudda minoriteten än att så upp för sina idéer.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Danternas:
Skrivet av Ender:

Att "sex säljer" säger jag inte emot. Droger säljer också, liksom slavar gjorde en gång i tiden. Är det "rätt" som argument då, att acceptera någonting bara för att det "säljer"? Du tänkte nog inte särskilt lång själv där. Däremot tänkte du nog lite för långt när du säger att någon blivit upprörd över att sexualiseringen har något med systematiskt kvinnoförtryck att göra. Det har snarare med kvinnosynen att göra. Håller du med om att väldigt många män har en dålig kvinnosyn?
Hur tycker du att man ska ändra på det, slappna av och låta det hända av sig själv?

Ja, Duke ser ju ut som vilken snubbe som helst en lördagsmorgon. Du verkar inte riktigt förstå att en sexig man inte har samma pose som en sexig kvinna. I vissa fall kanske, men inte generellt. Hade Tracer varit klädd och i samma pose som snubben du länkade hade jag kunnat ge med mig att det är överflödigt (även om sex inte är dåligt, se nedan).

Överdrivet stora muskler är inte att sexualisera något. Det finns gott om vältränade kvinnor och män som inte är sexualiserade bara för att de är välbyggda. Sen finns de ju såklart de som har lite speciell smak. Vissa tänder ju t o m på bilar så ifall du ser något hos Duke som "väcker gnistan i dig" så är du nog relativt ensam om det.
Jag misstänker att bilden på snubben skulle falla många kvinnor i smaken och jag skulle nog påstå att den är hyfsat sexualiserad medans Duke inte är det någonstans.

Skrivet av Danternas:

Så du tycker att sex är ungefär lika dåligt som slaveri och droger? Men förlåt, jag ska förtydliga mig så att även du förstår ;). Sex säljer och är dessutom ofarligt. Ja, det är faktiskt helt ofarligt. Tvärt om är det faktiskt bra för din kropp att bli upphetsad då och då.

Läs igen, läs rätt.

Skrivet av Danternas:

Och jag tror inte att botemedlet mot dålig kvinnosyn är att ta bort allt som sexualiserar kvinnor. Precis av samma anledning som dina bilder på sexualiserade män inte magiskt fått kvinnor (och män?) att ha dålig manssyn. Påstår du att bilden på Tracer gör att män får en sämre syn på kvinnor så får du nog allt också förklara varför och hur detta inte gäller för män (som du gladeligen sexualiserar).

Vad bra att ingenting i artikeln eller efterföljande diskussioner handlar om att "ta bort allt som sexualiserar kvinnor". Inte heller tror jag, vilket borde vara uppenbart ifall man läst mina inlägg i enbart denna tråd, att man blir sexistisk, mansgris eller våldtäktsman bara för att man ser Tracers svankande rumpa. Jag kan lista tusentals saker som man separat inte tar intryck av, men slår man ihop allting så händer det grejer.

Skrivet av Danternas:

Och när det kommer till Blizzard så tyckte dem att posen var helt okej tills det att överupprörda och sex-hatande feminister hotade att ställa till en scen. Så som de flesta företag så väljer de hellre att vika sig för den högljudda minoriteten än att så upp för sina idéer.

Spekulationer, dumheter och fördomar.

Medlem

Jag tror inte vi kommer längre i diskussionen nu. Jag har trots allt sagt allt jag vill säga.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

ZF
Medlem

good news everybody!

Medlem
Skrivet av ZF:

good news everybody!

http://techraptor.net/wp-content/uploads/2016/04/Comparison-b...

Var inte tanken med ändringen att Tracer skulle avsexualiseras? Känns konstigt att de byter ut posen till en klassisk pinup pose.

Inaktiv

inspiration är vackert vare sig det var menat eller ej:)

ZF
Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av ZF:

good news everybody!

http://techraptor.net/wp-content/uploads/2016/04/Comparison-b...

Var inte tanken med ändringen att Tracer skulle avsexualiseras? Känns konstigt att de byter ut posen till en klassisk pinup pose.

nä, tanken var att det skulle bli en pose som bättre representerade karaktärens personlighet.

men baktanken bakom det som formulerades ungefär så hade nog den avsikten. blev visst ett litet bakslag i så fall.

för nu kan det ju inte mycket tydligare bli att karaktärsdesignern resonerat ungefär så som jag spekulerade i första posten. såvida inte någon nu kommer på att denna råkat tänka fel två gånger i rad.

framtiden utvisar..

Medlem

Foliehatt på!

Ju mer jag tänker på det så känns det mer och mer som en marknadsföringsgrej av Blizzard. Folk som inte pratar om spelet har börjat prata om det på diverse forum, tidningar skriver om det. Folk kollar upp spelet som inte vetat om det förut. Kolla bara på youtube där nästan alla inlägg om Tracers röv har över 100-tusen visningar.

Skriv svar