Exakt hur för man över data från gammal kosnol till ny på PS4?

Medlem
Exakt hur för man över data från gammal kosnol till ny på PS4?

Hej alla

Har fösökt kolla runt lite på internet och här men hittar inte det direkta svar jag vill så jag gör ett inlägg om hopp att det finns någon som kan förklara simpelt

Har en PS4 med massa spel, tex witcher , battlefield, destiny etc etc. men vill föra över all den data jag har till en ny PS konsol. Har läst att man måste inaktivera sin primära konsol och sen aktivera det på den nya, logga in med dit GameID sen kan man bara ladda ner spelen direkt till den nya konsolen detta har jag förstått,

frågan är nu med att aktivera min nya konsol som primär konsol och ladda ner dessa spel, får jag även med de sparade karaktärerna jag har i dessa spel eller måste jag börja om från början att bygga upp min level, vapen etc? hoppas ni förstår vad jag menar

Andra frågan: måste konsolerna vara jämte varandra när man gör detta eller går det bra att ha distans, ex om jag är i göteborg med den nya konsolen och min gamla är i stockholm, går det fortfarande göra dessa ändringar oavsett distans?

MVH
Gabbse

Medlem

Har du ps+ så kan du ladda upp alla dina sparfiler till molnet och ladda hem dem på din nya konsoll.
Spelen du köpt på psn är knutna till ditt psn id precis som du säger får du göra din nya konsol primär för att ladda hem från psn store.

Medlem

Du kan även föra över datan till usb hårdisk, finns förklaring på google. Så slipper du ladda hem allt igen om du inte har snabbt internet.

Medlem

tack så mycket !!!

1
Skriv svar