Diskussion: Bästa hjälten i Overwatch?

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Adirwyn:

De borde nerfa mcree så hans stun blir en flash, då har man endå en chans mot han!

Ja eller så kan man helt enkelt bara lära sig att spela.

fuck vad jag hatar argument som dessa.

Medlem

Favoriterna är Junkrat och Zenyatta

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Adirwyn:

De borde nerfa mcree så hans stun blir en flash, då har man endå en chans mot han!

Ja eller så kan man helt enkelt bara lära sig att spela.

fuck vad jag hatar argument som dessa.

Då kanske du ska läsa resten av mitt inlägg där jag utvecklar det hela.
Men det kanske är för mycket begärt?

Är rätt uppenbart att McCree är en närstridshjälte, vet man då om att man möter en McCree så gör man då bäst i att välja en som är medel- eller långdistans.

Men jag kan förstå att det inte är roligt att få läsa/höra att man ska lära sig spelet, i ens egen ögon är man allt som oftast bäst i världen.
Men det är inte förrän man själv kommer till insikt om ens svagheter som man egentligen kan utvecklas.
En del i detta är att inte klaga över att en hjälte är "op" utan istället tänka, vad kan JAG göra för att hjälpa laget att stänga ner McCree (i det här fallet)?

Om du inte visste så går det att mitt under ett game byta hjälte till en annan, lär dig vilka hjältar som en hjälte är stark mot och vilken den är svag mot.
Utnyttja detta.

Medlem

"Bästa" hjältarna är nr. 1-21. Roligast har jag just nu med D.Va, Junkrat och Symmetra.

Medlem

Bästa hjälten eller den mest OP.

McCree behöver definitivt en nerf. Om hans flashbang bara rootade instället för full stun så är det en början.

Tracer i händerna på en bra spelare är helt ostoppbar.

Medlem

Jag älskar McCree. Känslan av att naila 5 hs i rad är maximal 360 MLG noscope. Dock så har jag sällan chans att spela honom eftersom det redan är 3 ägg som valt samma klass i standard quickplaylag.

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Mjau123:

mcree är överlägset den bästa hjälten med sin flashbang, men knappast den roligaste att spela eller inärheten av att vara en favorit.

Jag blir lika arg varje gång man kommer runt en hörna och blir stunnad av en McCree som sedan dödar en direkt med en högerklick. Otroligt löjligt är det.

Meh, McCree måste vara så nära att man hör fotstegen enkelt. Knappast unfair om man tänker på att två hjältar ser genom väggar eller varför inte minor, fällor, riptires, autoaim.

Medlem
Skrivet av xorpen:

Jag älskar McCree. Känslan av att naila 5 hs i rad är maximal 360 MLG noscope. Dock så har jag sällan chans att spela honom eftersom det redan är 3 ägg som valt samma klass i standard quickplaylag.

Jag förstår verkligen inte allt skriveri om McCree. Ser i regel max en totalt sett under en match, men ofta inget. Antar det finns olika metan beroende på ens nivå dock. En bra Genji är däremot ett helvete att möta.

Medlem

D-Va är grym. snabba på att ta sig över banan kan vända en strid i slutsekunderna rejält med sin ulti. Sen har hon typ två liv. Hennes sköld blockar de mesta. Gillar henne skarpt.

Medlem
Skrivet av Izig:
Skrivet av xorpen:

Jag älskar McCree. Känslan av att naila 5 hs i rad är maximal 360 MLG noscope. Dock så har jag sällan chans att spela honom eftersom det redan är 3 ägg som valt samma klass i standard quickplaylag.

Jag förstår verkligen inte allt skriveri om McCree. Ser i regel max en totalt sett under en match, men ofta inget. Antar det finns olika metan beroende på ens nivå dock. En bra Genji är däremot ett helvete att möta.

Jag tror Mcree är extremt effektiv i så gott som alla lagsammansättningar på så gott som alla kartor, det sagt så är ett lag med flera (eller enbart!) Mcrees inte särskilt effektivt.
Gissar jag då jag aldrig mött ett lag med endast mcrees. Har mött enbart torbjörns dock, det gick åt helvete!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Skulle nog säga Reinhart och Lucio är de som är mest användningsbara i alla situationer.

McCree får många "OP!"-stämplar, vilket han antagligen förtjänar. Men inte ens McCree är bra i alla situationer, vilket jag tycker Reinhart och Lucio är.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Izig:
Skrivet av xorpen:

Jag älskar McCree. Känslan av att naila 5 hs i rad är maximal 360 MLG noscope. Dock så har jag sällan chans att spela honom eftersom det redan är 3 ägg som valt samma klass i standard quickplaylag.

Jag förstår verkligen inte allt skriveri om McCree. Ser i regel max en totalt sett under en match, men ofta inget. Antar det finns olika metan beroende på ens nivå dock. En bra Genji är däremot ett helvete att möta.

Jag tror Mcree är extremt effektiv i så gott som alla lagsammansättningar på så gott som alla kartor, det sagt så är ett lag med flera (eller enbart!) Mcrees inte särskilt effektivt.
Gissar jag då jag aldrig mött ett lag med endast mcrees. Har mött enbart torbjörns dock, det gick åt helvete!

McCree är stabil, absolut. Men upplever på samma nivå som reaper. Problemet med McCree och kanske Widowmaker som många nämner är väl att man känner sig rätt maktlös efter en stun eller ett headshot, vilket ju bara går att komma undan med att röra sig oberäkneligt.

Medlem

jag tycker problemet med Mcree är att hans skillset är så jäkla Anti-Fun, en duktig mcree kan få en att bli helt tokig. tycker han kan behöva en remake imo.

i övrigt anser jag Lucio vara enormt stark i ett koordinerat lag, hans ult är smått bisarr om den används i rätt tillfälle.

Medlem

Älskar pharah, känns lite som att spela ett slött quake, på ett bra sätt. Kan få ut så sjukt mkt dmg och bra mot tanks. Lucio är ju också helt enormt bra på hålla punkten kartor

Medlem

Mccree är lite faceroll closecombat 1v1 ja, men som någon nämnde fyller han en funktion att låsa tracer.

På medium/lång distans, för att maxa hans potential så måste man vara jävligt high med aimandet.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Releasehästryttare
phi
Medlem

Ge mig ett raketgevär och mobilitet på ett eller annat sätt och bra skit händer.

Pharah.

Medlem
Skrivet av phi:

Ge mig ett raketgevär och mobilitet på ett eller annat sätt och bra skit händer.

Pharah.

Om det hade gått att centrera vapnet i mitten av skärmen hade Pharah varit helt perfekt!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

GIllar också Pharah, hon har definitivt svagheter, men när det går bra med henne så går det riktigt jävla bra.

Annars tycker jag Mei och Mcree verkar jävligt farlig.

Medlem

Jag valde tracer och genji för att jag tycker de är roligast just nu. Beror på att de är svåra att bli bra på, men sen när man är bra så kan man verkligen göra skada.

Medlem

NEJ!!! @#¤*%¤ Hulken klår stålmannen om dom blablabla... *ehemm


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

shi
Medlem

Jag tycker mercy är sjukt rolig. Tajma hennes ultimate rätt, och hon kan vända en match själv.

Medlem

Mcree är nog den klass som är bäst just nu om man tar 1v1

Men en riktigt bra Lucio är väldigt bra för hela laget. Man dör sällan och har en aoe heal på alla i line of sight. I healingmängd och survivability så vinner Lucio över Mercy med hästlängder. Samt att det är så ruskigt kul att pusha ut folk över kanter.

Medlem

Jag älskar lira tracer tycker hon är bra, men atm så är Mcree högst upp på listan för han behöver en nerf. Vilket även blizzard har själv gått ut å sagt.

Medlem

Mcree, junkrat, d.va och torbjörn är nog mina favoriter för tillfället

Medlem
Skrivet av FuzioN:

att ytterst få röstar reinhart bevisar ju bara så lite folk vet

dom har 99.99% pickrate i competetive precis som mercy.

Reinhart Bastion combo på def e fan gött. Sen kastar man in en mercy och widow på det. Räty svårslagen kombo.

Medlem

Hanzo. Gillar spelstilen med pilbågen och känns alltid extra skönt och få till en oneshot hs

Relik 📜

Intressant med Mcree ändå, upplever verkligen inte honom som OP. Spelar aldrig själv, men har inte haft känslan att Mcree-motståndare är extra jävliga. Spännande att man har så olika tankar!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Tycker de har lyckats bra med sten, sax, påse mekaniken bland hjältarna och de alla kan vara bra i rätt händer. Det gäller bara att veta när man ska spela vad. Pharah är helt körd om fiended har en bra Widowmaker, en bra Genji plockar Torbjörn och Bastions som om de vore smågodis.

Reinhardt är helt klart favorittanken, väldigt stark och gör grymt med skada om man spelar han rätt. Ser fram mot att de ger Mcree en liten nerf i slutet av juni, han har lite för många typer av hjältar han är bra mot just nu. Dva buffen blir intressant den med, gillar henne skarpt.

Olikt alla andra så är jag inte jätteimpad av mcree: han är dödlig på nära håll men även om han har hög skada även med singelskott så skjuter han väldigt långsamt och det kan vara svårt att träffa. Mei däremot hatar jag mer än allt annat. Från isväggen till att frysa motståndare så blir hon mer och mer irriterande för varje spelomgång.

Skriv svar