Dice förklarar hur vapnen funkar i Battlefield 1
Jag är lite orolig för att det kommer bli för mycket automatvapen. Om jag minns historielektionerna rätt så hade väl infantriet nästan exklusivt gevär på västfronten och ett mindre antal automatvapen vid försvaret av sina skyttegravar?
Det är ju inte direkt någon Simulator, det ska ju vara skoj att spela också, det blir kanske lite för slött om det inte är mycket automatvapen. Men håller med dig lite, man får hoppas de får in en bra balans på det hela. Det är ju det viktigaste, att det är roligt att spela, inte historiskt korrekt.
Artikelbilden ser verkligen stämmningsfullt ut, med mörker och regn. Men kommer det regn i spelet sedan också? Jag kan inte påminna mig om när jag såg regn i en shooter senast.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Jag är lite orolig för att det kommer bli för mycket automatvapen. Om jag minns historielektionerna rätt så hade väl infantriet nästan exklusivt gevär på västfronten och ett mindre antal automatvapen vid försvaret av sina skyttegravar?
Vore intressant om det krävdes 4 man för att släpa runt en vattenkyld browning kulspruta. En för för vapnet, en för stativet, en för ammo och en för vattendunken.
Jag är lite orolig för att det kommer bli för mycket automatvapen. Om jag minns historielektionerna rätt så hade väl infantriet nästan exklusivt gevär på västfronten och ett mindre antal automatvapen vid försvaret av sina skyttegravar?
Det är ju inte direkt någon Simulator, det ska ju vara skoj att spela också, det blir kanske lite för slött om det inte är mycket automatvapen. Men håller med dig lite, man får hoppas de får in en bra balans på det hela. Det är ju det viktigaste, att det är roligt att spela, inte historiskt korrekt.
Precis, dom har ju själva sagt att dom ska prioritera gameplay över att vara historiskt korrekta. Men samtidigt så känner jag att inlevelsen skulle brytas om halva laget springer runt med kulsprutor i WW1. Hoppas dom hittat en bra balans som gör både gameplay och WW1 temat rättvisa
Game long and prosper
Tänk om det verkligen blev ett bra spel från DICE denna gången,
ett riktigt shooter spel utan en massa funktioner gjorda för att förenkla allt och göra det lättillgängligt för icke gamers.
Vi har ju tyvär börjat vänja oss vid att spelen ser väldigt bra ut, är väldigt lätta att komma in i och dötråkiga efter nån vecka
MattiAceGaming
Jag är lite orolig för att det kommer bli för mycket automatvapen. Om jag minns historielektionerna rätt så hade väl infantriet nästan exklusivt gevär på västfronten och ett mindre antal automatvapen vid försvaret av sina skyttegravar?
Det är ju inte direkt någon Simulator, det ska ju vara skoj att spela också, det blir kanske lite för slött om det inte är mycket automatvapen. Men håller med dig lite, man får hoppas de får in en bra balans på det hela. Det är ju det viktigaste, att det är roligt att spela, inte historiskt korrekt.
Precis, dom har ju själva sagt att dom ska prioritera gameplay över att vara historiskt korrekta. Men samtidigt så känner jag att inlevelsen skulle brytas om halva laget springer runt med kulsprutor i WW1. Hoppas dom hittat en bra balans som gör både gameplay och WW1 temat rättvisa
Hela spelet ser ut som en fantasy/steampunk-variant av första världskriget, uniformer och vapen de visat upp går mellan relativt korrekt till totalt ihopfantiserat, så förvänta dig inte mycket inlevelse såvida inte första världskriget är något helt nytt för dig.
Semi autos? Nu menar dom väl ändå bolt actions.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fusil_Automatique_Mod%C3%A8le_1...
Halvautomatiskt gevär, som användes i slutet av WWI.
Jag är lite orolig för att det kommer bli för mycket automatvapen. Om jag minns historielektionerna rätt så hade väl infantriet nästan exklusivt gevär på västfronten och ett mindre antal automatvapen vid försvaret av sina skyttegravar?
Det är ju inte direkt någon Simulator, det ska ju vara skoj att spela också, det blir kanske lite för slött om det inte är mycket automatvapen. Men håller med dig lite, man får hoppas de får in en bra balans på det hela. Det är ju det viktigaste, att det är roligt att spela, inte historiskt korrekt.
Funkar med typ 90% riflemen i Red Orchestra 2 utan att det känns segt, hade ju varit kul om det fanns ett "Realism Mode" i BF1 i alla fall.
Alternativt att man får ställa in sådant själv på sin server, vet att BF1942 har class limit så det skulle funka bra, något man saknade i BF3/BF4. Valmöjligheter är bäst!
Semi autos? Nu menar dom väl ändå bolt actions.
Man får hoppas det. Även om semi-automatiska gevär fanns så var det inget land som antagit dem som huvudvapen för dess armé.
Sant, under WW2 till och med användes mestadels Bolt-action. Varför man ofta ser Garand, Gewehr 43 o.s.v är ju att de användes sista åren av kriget i. 44- och framåt. Här gör många filmer och spel fel.
I en ny avdelning på den officiella sajten för Battlefield 1 förklarar Dice hur de designat arsenalen i spelet och att de delas in i sex kategorier.
Tacksamt om ni också länkar till den officiella sajten, i artikeln. Så slipper man kanske googla fram resultatet.
🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid
Semi autos? Nu menar dom väl ändå bolt actions.
Man får hoppas det. Även om semi-automatiska gevär fanns så var det inget land som antagit dem som huvudvapen för dess armé.
Sant, under WW2 till och med användes mestadels Bolt-action. Varför man ofta ser Garand, Gewehr 43 o.s.v är ju att de användes sista åren av kriget i. 44- och framåt. Här gör många filmer och spel fel.
Hela Amerikanska armén hade Garanden 1941... de fick sina första exemplar September 1937.
Gewehr 43 bygger på Gewehr 41 som också var en halvautomat, 41 eftersom den kom 1941, samma år som Panzer III var vanligaste stridsvagnen i Tyska armén.
Jag måste bara fråga; när kommer det en recension på det dansk-utvecklade spelet "heroes and generals" här på fz.se igentligen? Asså nu när vi ändå pratar krigsspel. Jag har kollat lite i historiken och kan inte se att har lagt nån tid alls på detta spelet.
Varför jag tycker att "ni" borde göra detta är givetvis pga det ända fps:en där ute som har ett inbyggt RTS i samma spel som gör det möjligt att lira ett fullskaligt krig från ena sidan av Europa till den andra!
Dessutom är det ju givetvis roligt för våra vänner i söder att få en stund i rampljuset också ^_^
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Jag måste bara fråga; när kommer det en recension på det dansk-utvecklade spelet "heroes and generals" här på fz.se igentligen? Asså nu när vi ändå pratar krigsspel. Jag har kollat lite i historiken och kan inte se att har lagt nån tid alls på detta spelet.
Varför jag tycker att "ni" borde göra detta är givetvis pga det ända fps:en där ute som har ett inbyggt RTS i samma spel som gör det möjligt att lira ett fullskaligt krig från ena sidan av Europa till den andra!
Dessutom är det ju givetvis roligt för våra vänner i söder att få en stund i rampljuset också ^_^
Kollade in heroes and generals. Såg rätt så najs ut faktiskt får lite Day of Defeat- vibbar. Grafiken såg lite daterad ut bara
Jag är lite orolig för att det kommer bli för mycket automatvapen. Om jag minns historielektionerna rätt så hade väl infantriet nästan exklusivt gevär på västfronten och ett mindre antal automatvapen vid försvaret av sina skyttegravar?
Det är ju inte direkt någon Simulator, det ska ju vara skoj att spela också, det blir kanske lite för slött om det inte är mycket automatvapen. Men håller med dig lite, man får hoppas de får in en bra balans på det hela. Det är ju det viktigaste, att det är roligt att spela, inte historiskt korrekt.
är ju bara att dom använder det fiffiga system som till exempel vissa spel kör med att bara en viss andel kan använda en slags bössa.
i DoD och i red orchestra 1 samt 2 så fanns det mods till dod samt inställningar i RO 1 & 2 att man satte en gräns på kanske 1,2 eller 3 kunde köra med sniper och dylikt sen att resterande fick köra med bolt action bössor så som kar98 eller liknande och amerikanerna fick köra med garand
Heroes and generals hade en del coola saker, tyvärr blev jag aldrig hooked.
Grafiken var sådär, tråkig vapenkänsla och det var arkadigt. Det behöver inte nödvändigtvis vara dåligt men för mig kändes det aldrig like kul som Red Orchestra 2.
Battlefield 1 ser lovande ut, men det jag längtar mest efter ett Arma liknande spel i Ww-2 setting. (Jag vet, Iron Front finns, men det var tyvärr aldrig bra.)
Artikelbilden ser verkligen stämmningsfullt ut, med mörker och regn. Men kommer det regn i spelet sedan också? Jag kan inte påminna mig om när jag såg regn i en shooter senast.
Ja det hoppas jag också.
Så att det inte bara är en fiende med vapen man måste hålla utkik efter utan att vädret spelar in en stor roll också.
"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets
What you don't learn with wisdom, you learn with pain.
Kpistar? Det fanns för tusan bara en kpist under hela kriget, och den kom 1918. Den vanligaste vapnet var ett gevär som krävde mantelrörelse. För tusan, om ni ska ha ett spel som utspelar sig i Första världskriget, använda vapen som var vanliga då.
Nostalgia is a hell of a drug Benny.
Detta:
http://www.militaryfactory.com/smallarms/ww1-machine-guns.asp
http://www.militaryfactory.com/smallarms/ww1-guns.asp
http://www.firstworldwar.com/weaponry/index.htm
Finns ett flertal till som ej är listade på dessa sajter...
Värsta historielektionen o läsa alla kvasiintellektuella inlägg här. Värsta...
Acta Non Verba - Verba Non Acta
Blåsningen är monumental som vanligt när det gäller DICE... Folk peppar som fan innan spelet är släppt och 2 månader efter release så har folk tröttnat då Dice som vanligt urvattnat och fördummat spelet. Att folk aldrig tycks lära sig?!? Finns ingenting som säger att detta inte kommer bli precis lika urvattnat som de senaste årens kavalkad av missfoster i BF serien. Inte en spänn får de av mig.
Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook
Kpistar? Det fanns för tusan bara en kpist under hela kriget, och den kom 1918. Den vanligaste vapnet var ett gevär som krävde mantelrörelse. För tusan, om ni ska ha ett spel som utspelar sig i Första världskriget, använda vapen som var vanliga då.
Tror någon behöver gå en historielektion gällande vapnen som fanns under ww1, om du tror det bara fanns en kpist under första världskriget så måste jag tyvärr ge dig underkänt i historia.