Få pengar för ärr?

Medlem
Få pengar för ärr?

Jag har två ärr på knät. Dom är cirka två centimeter bred och 1 centimeter hög. Jag ramlade i en osandad trappa på vintern och skrapade upp knäet på grus. Detta hände cirka tvåhundra meter från skolan under skoltid och detta hände för cirka 3 år sedan. Kan man få pengar för detta?

Medlem

Jag (min familj) fick 17k efter ett foto på mitt ärr i övre pannan. Är jag nyklippt syns det ganska tydligt då håret inte växer där. Pengarna var menade att användas till operation när jag var färdigvuxen (var 7 år när jag föll nerför trappen med huvve före), men har inte orkat ännu. Jag gillar att vara Harry Potter.

Medlem

Bedömt är chansen att få någon ersättning 1%.
Varför anmälde du inte skadeståndskrav tidigare i samband med olyckan?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

I och med att du inte anmälde det i samband med olyckan så är nog dina chanser lika med noll. Kolla upp med försäkringsbolaget, men de brukar gilla dokumentation från start.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Alltså, vad är detta för skräp? Nog för att Herr Reinfeldt hämtar inspiration från USA, men jag blir riktigt äcklad när en vanlig Svensson gör det. Det är en sak om du blivit av med båda benen och behöver pengastöd för att du inte längre kan arbeta, men för att du har några ytterst små märken på dem? Skämmes!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

MFC
Medlem
Skrivet av Boomer:

Alltså, vad är detta för skräp? Nog för att Herr Reinfeldt hämtar inspiration från USA, men jag blir riktigt äcklad när en vanlig Svensson gör det. Det är en sak om du blivit av med båda benen och behöver pengastöd för att du inte längre kan arbeta, men för att du har några ytterst små märken på dem? Skämmes!

känner folk som fått 30kkr o mer för sånt här.

personligen föredrar jag ärr.. gör mig mer.. motståndskraft .. nja jag bara skojar.. men vafan.. ärr är koolt


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

jag tänkte inte på det då, jag trodde att det skulle läka men det är fortfarande skitfult och det skadade mitt knät, Får ont ibland som jag fick efter olyckan.

Jag tycker att ärr är coolt också jag tycker bara att dom kunde ha gjort ett bättre jobb att fixa såret, De som fixade det på läkarkliniken var ju inte precis kompetent för jobbet om jag säger så:P slarvig var dom.

Medlem

Jag har läst om människor som inte har anmält ett sådant fall när det hände och 10 år senare så har dom fått pengar för det, känner folk som har fått pengar för det också.

Medlem

själv har jag ett par keloid ärr på skulderbladen, eftersom jag typ aldrig kommer kunna få bort dessa utan att förvärra ärren eller få fler, så undrar man ju lite nu om man själv kan fixa någon sorts peng från fösäkringen, jag har haft dessa i några år, och dem har tyvärr växt till under åren, besökt hudläkare som inte kan göra ett skit och dem syns hyffsat bra och jämntemot vanliga ärr så är dem inte specielt snygga, och stör både fysiskt och mentalt.

Jag tackar fan inte nej till lite pengar för köpa choklad för slippa deppa om man kan fixa det från fösäkringsbolaget!

Medlem

Skadeståndslagen §5:1! Yesssssssss

Medlem

Vad fan ska man säga när man ringer då?:P

Medlem

Off Topic: Trådtiteln måste låta fördjävla weird för icke-svenskatalande. FOE PENGARRR FOERRR ERRRR

Medlem

Off Topic: Men detta är ett svenskt forum, dom som inte förstår....

Medlem
Skrivet av Nestor:

Bedömt är chansen att få någon ersättning 1%.
Varför anmälde du inte skadeståndskrav tidigare i samband med olyckan?

För att han var en jävla klant och ramlade. Och nu, såhär långt efteråt har han hört att han kan tjäna pengar på det!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Frijs:

Vad fan ska man säga när man ringer då?:P

"Hej jag är en sniken snubbe som fick höra att man kan få cash om man säger att man ramlade på en osandad trappa i skolan för tre år sedan?"

Då kommer de antingen avfärda dig som systemsutnyttjare, eller ta det hela emd ro och begära in dokumentation o form av läkarintyg, vårdkvitton osv osv osv.

Annars lär det bli svårt...

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Nestor:

Bedömt är chansen att få någon ersättning 1%.
Varför anmälde du inte skadeståndskrav tidigare i samband med olyckan?

För att han var en jävla klant och ramlade. Och nu, såhär långt efteråt har han hört att han kan tjäna pengar på det!

Det mest sannorlika som skrivits hittils!

TS Hur kommer det sig att du väljer att regga dig här för att direkt fråga om ersättningar för skada?
Finns ju oavkortat bättre och lämpligare forum för att fråga det.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Du kommer nog inte få ett piss. Om du är optimist så ser du fram emot att kunna käka dina 5 eller 6 tuggummin om ett år eller så

Bara för att visa att det går att få skadestånd så ska jag berätta om en jag känner. Han har ett höft problem sen han föddes och när dom skulle operera det för nåt år sen så misslyckades läkarna fatalt och han fick höftproblem på andra höften också. Dom fixade det sen men bara för det fick han 17000

Vad glad att du inte skadade dig mer, för försäkringar brukar oftast inte gälla...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Var du till läkare och sydde eller behandlade såret?
Om du nu är försäkrad och har fått någon sorts läkarvård av såret så har du stor chans att få pengar. Skicka in ett foto på ärret tillsammans med något form av intyg till försäkringsbolaget och voila (hoppas att du förstår att du får kolla in på det lite nogrannare vilket form av intyg du ska skicka in osv)

Min bror fick 8k för ett ärr på sin armbåge som vad jag minns var ca 3-4 år gammalt.
Har du dock inte vart till läkare med såret så får du inte ett öre.

Medlem

samma sak med whiplash.. råkar man ut för det skall det anmälas direkt, och helst uppsöka läkare eller sjukhus i samband.

om du "kommer på det" 3 år efteråt är du rökt, tyvärr


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Men om man fått en lyrsörsarmatur i ansiktet på jobbet och fick sy 8 stygn i ögonbrynet bör det finnas en krona eller två att hämta?
Vart ett bestående ärr, inte så stort men det syns.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

om jag minns rätt så säger min personförsäking jag har att om jag inte har whinat inom 6mån efter det händer så säger de fuck you.
3år är alldeles för lång tid iallaflall.
Men den jag har skulle jag nog ha fått nått. Beror nog lite på vad man har.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Nestor:

Bedömt är chansen att få någon ersättning 1%.
Varför anmälde du inte skadeståndskrav tidigare i samband med olyckan?

För att han var en jävla klant och ramlade. Och nu, såhär långt efteråt har han hört att han kan tjäna pengar på det!

Håller med Mr.Bjosarn.

1
Skriv svar