Dela med dig av dina Pokémon Go-historier

Robot
Dela med dig av dina Pokémon Go-historier

Spelet har knappt släppts men Internet svämmar redan över med berättelser - vi vill höra din!

#pokemon-go


Medlem
Dela med dig av dina Pokémon Go-historier

Varför håller skribenter på och skriver "mest oväntade succé" och liknande?
Det är väl ingen som trott att spel som detta skulle vara annat än just succé? Det är ju vad folk önskat sig i åratal, men Nintendo vägrat inse...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför håller skribenter på och skriver "mest oväntade succé" och liknande?
Det är väl ingen som trott att spel som detta skulle vara annat än just succé? Det är ju vad folk önskat sig i åratal, men Nintendo vägrat inse...

men det är ju en sucee? vad sak dom skriva då? vart ingen flopp trotsallt?
och det är väl ingen som kan veta om det kommer funka och gillas ut bland folk tills finns där:P? (kolla på flesta spel som släpps idag, HYPETRAIN)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:
Skrivet av Newklear:

Varför håller skribenter på och skriver "mest oväntade succé" och liknande?
Det är väl ingen som trott att spel som detta skulle vara annat än just succé? Det är ju vad folk önskat sig i åratal, men Nintendo vägrat inse...

men det är ju en sucee? vad sak dom skriva då? vart ingen flopp trotsallt?
och det är väl ingen som kan veta om det kommer funka och gillas ut bland folk tills finns där:P? (kolla på flesta spel som släpps idag, HYPETRAIN)

Jag måste å andra sidan säger att jag inte riktigt vet om det är en succé eller ej. Det är pokemon. Det är klart det laddas ner/ köps. Vänta en månad och se vad som händer då. DÅ vet man om det är en succé eller ej.
Bara för att ett koncept (typ som star citizen) är makalöst intressant så betyder ju inte det att det är en succé.

Medlem

Typ 10 pers i Kungsträdgården i Stockholm som försöker slåss om gymmet där :D. Jag undrar om det kommer eskalera när det är officiellt släppt i Sverige så det blir ännu fler kanske.

Medlem

Historia: Stirrar med livlös blick i skärmen pga frånvaro av just officiella EU-släppet av nämnda spel..


signatur

Fueled by coffee.

Skribent

Står och köper snus i affären. In springer en Pokémon Go-spelare jag stötte på tidigare och skriker: Det finns en sån där stenbumling utanför!

Sen ringer Borås Tidning och stör när jag ska fånga en zubat.

‪#‎svärtan‬


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Står och köper snus i affären. In springer en Pokémon Go-spelare jag stötte på tidigare och skriker: Det finns en sån där stenbumling utanför!

Sen ringer Borås Tidning och stör när jag ska fånga en zubat.

‪#‎svärtan‬

Skit i Go - berätta mer om varför Borås tidning ringde i stället?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare

När släpptes det i eu ?

Medlem

Något jag undrar är om allt kommer bli resettat när det väl släpps här? Skulle va tråkigt att bli av med alla man har fångat och få börja om på noll.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Skribent
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Johan Olander:

Står och köper snus i affären. In springer en Pokémon Go-spelare jag stötte på tidigare och skriker: Det finns en sån där stenbumling utanför!

Sen ringer Borås Tidning och stör när jag ska fånga en zubat.

‪#‎svärtan‬

Skit i Go - berätta mer om varför Borås tidning ringde i stället?

Dom ville prata Pokémon Go


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av miffot:
Skrivet av Newklear:

Varför håller skribenter på och skriver "mest oväntade succé" och liknande?
Det är väl ingen som trott att spel som detta skulle vara annat än just succé? Det är ju vad folk önskat sig i åratal, men Nintendo vägrat inse...

men det är ju en sucee? vad sak dom skriva då? vart ingen flopp trotsallt?
och det är väl ingen som kan veta om det kommer funka och gillas ut bland folk tills finns där:P? (kolla på flesta spel som släpps idag, HYPETRAIN)

Varför måste något vara oväntat för att vara en succé..?

Ta bara bort ett ord så blir det mer korrekt, och mindre clickbait...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av nisp88:

Något jag undrar är om allt kommer bli resettat när det väl släpps här? Skulle va tråkigt att bli av med alla man har fångat och få börja om på noll.

Går rykten om alla konton som skapades i regioner där det inte släpptes än ska bli nollade men inget är hundra om det verkligen blir så..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av nisp88:

Något jag undrar är om allt kommer bli resettat när det väl släpps här? Skulle va tråkigt att bli av med alla man har fångat och få börja om på noll.

Går rykten om alla konton som skapades i regioner där det inte släpptes än ska bli nollade men inget är hundra om det verkligen blir så..

Eftersom det inte hände för amerikanerna hade det varit helsjukt om det hände i andra regioner. Får hoppas att Nintendo har lite vett i skallen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hittar inte pokemon go i app store :S Pls halp!

Medlem

När släpps det i Sverige?

Releasehästryttare
Skrivet av sgt_lol:

Hittar inte pokemon go i app store :S Pls halp!

Efterssom ingen svarade min fråga om spelet släpps här så förmodligen så har alla en piratversion...

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Hittar inte pokemon go i app store :S Pls halp!

Skrivet av Devan:
Skrivet av sgt_lol:

Hittar inte pokemon go i app store :S Pls halp!

Efterssom ingen svarade min fråga om spelet släpps här så förmodligen så har alla en piratversion...

Det har inte släpps här än men om man loggar ut från app store och gör ett nytt konto för amerikanska app store kan man ladda ner det och sen logga in på sitt vanliga konto.

Följde den här:
www.macworld.co.uk/how-to/iphone/how-get-pokemon-go-on-iphone...


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Hittar inte pokemon go i app store :S Pls halp!

Det är ju som sagt inte släppt i EU än, så till iPhone måste du skapa t.ex. ett australienskt Apple-ID för att få tillgång. På android är det enklare, bara att ladda ner en apk.

Medlem
Skrivet av brandefors:

Typ 10 pers i Kungsträdgården i Stockholm som försöker slåss om gymmet där :D. Jag undrar om det kommer eskalera när det är officiellt släppt i Sverige så det blir ännu fler kanske.

VI har ju hört en massa om hur Pokemonspelare-råkar springa in i både det en och andra i den ickedigitala världen. Men hur lång tid innan de tar den digitala världen ut ur maskinerna? Stockholms första Pokemon-baserade gängvåld tidigt hösten 2016?

Medlem

Är det ingen förutom jag som tycker att det här med Pokemon är störtlöjligt?

Releasehästryttare
Skrivet av Zleec:

Är det ingen förutom jag som tycker att det här med Pokemon är störtlöjligt?

ÄR förmodligen många , men de kommenterar inte in trådar om spel som inte intresserar dem in the first place

Medlem

Låt spelet få bli officiellt släppt här i Sverige innan ni skriver en sån här artikel/tråd. Lovar att ni då får relaterade kommentarer här under då istället

Medlem
Medlem

För de som undrar hur man får tag på spelet.

Android:
Ladda ner en APK fil från en 3:e part sida och installera den på telefonen. Det installeras då som spelet skall och fungerar utmärkt. Det enda som jag kan tänka mig som är problemet är uppdateringar, är lite osäker på hur de fungerar då jag inte har laddat ner APK spel innan Pokémon Go.

Jag laddade ner spelet från: http://www.apkmirror.com/apk/niantic-inc/pokemon-go/pokemon-g...

iPhone:
Nisp88 länkade en process som bör fungera.

Inaktiv

Har inget att berätta förutom att jag lyckats gå in i en skylt och in i en gren.
Dessutom verkar Kungsträdgården vara poppis. Var massa som spelade när jag var där.

Medlem

Bor 5 minuter från Googles högkvarter i Mountain View, CA. Igår gick jag ut i en park klockan 23:30 för att se om jag kunde fånga lite nattpokemons. Trodde jag var ensam om detta smarta påfund. När jag kommer till parken står cirka 20-30 personer och letar pokémons. Nu tänker ni kanske "kids har inget bättre för sig". Men detta var inte kids, detta var folk i min ålder mellan 25-35 år. Plötsligt brister en kille ut "There's a Bulbasaur in the parking lot!" 10 personer börja springa (jag har redan Bulbasaur, vem bryr sig om en till. För övrigt bygger jag en råttarmé av Ratticates.

Medlem

En fråga.. Vad gör man med sina Pokemons när man fångat dom? Tränar upp dom på gym har jag hört.. Men till vilken nytta? Får man slåss mot andra spelare? Eller måste man besegra pokemons ute i världen för att få dom och därför måste man träna upp sina gubbar för att kunna fånga bättre?

Medlem
Skrivet av zeotrix:

Bor 5 minuter från Googles högkvarter i Mountain View, CA. Igår gick jag ut i en park klockan 23:30 för att se om jag kunde fånga lite nattpokemons. Trodde jag var ensam om detta smarta påfund. När jag kommer till parken står cirka 20-30 personer och letar pokémons. Nu tänker ni kanske "kids har inget bättre för sig". Men detta var inte kids, detta var folk i min ålder mellan 25-35 år. Plötsligt brister en kille ut "There's a Bulbasaur in the parking lot!" 10 personer börja springa (jag har redan Bulbasaur, vem bryr sig om en till. För övrigt bygger jag en råttarmé av Ratticates.

Du behöver fånga flera av samma för att kunna "evolvera" dem. För varje "exemplar" som du fångar kan du få en av den motsvarande valuta som behövs för att utvecklas till nästa steg.

Skrivet av Stuff:

En fråga.. Vad gör man med sina Pokemons när man fångat dom? Tränar upp dom på gym har jag hört.. Men till vilken nytta? Får man slåss mot andra spelare? Eller måste man besegra pokemons ute i världen för att få dom och därför måste man träna upp sina gubbar för att kunna fånga bättre?

Man tar över de gym som finns utspridda och slåss mot andra spelare för att hålla kontrollen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Min arma brorson fick 800kr i böter för att han hade felparkerat när han skulle jaga pokemon.


signatur

Miner, don´t shoot!

12
Skriv svar