Dramatiskt Mass Effect 2-DLC filmat

Robot
Medlem
Dramatiskt Mass Effect 2-DLC filmat

Nice! En anledning till att spela om ME2 igen.

Jag visste väl att det fanns ett skäl till varför det fanns vehicle controls i options.

Grymt sa grisen och köpte kvällsposten!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Mass Effect-serien är utan tvekan en av tidernas bästa spelserie.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

KoP
Medlem

Riktigt bra, lång och annorlunda dlc. Rekommenderas varm!

Medlem
Skrivet av KoP:

Riktigt bra, lång och annorlunda dlc. Rekommenderas varm!

+1

Av alla DLC's till Mass Effect så är jag som mest nöd med denna, gott arbete bakom,


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Wartex:

Nice! En anledning till att spela om ME2 igen.

Jag visste väl att det fanns ett skäl till varför det fanns vehicle controls i options.

Firewalker....

Medlem

Riktigt trevlig DLC, och om man som jag

Arbetat som personlig assistent åt en Autist, så blir man ju grymt förbannad över hur.. nu har jag glömt namnet på honom.. men hur han blev behandlad och man förstår varför han reagerar som han gör.

Medlem
Skrivet av Woffen:

Riktigt trevlig DLC, och om man som jag

Arbetat som personlig assistent åt en Autist, så blir man ju grymt förbannad över hur.. nu har jag glömt namnet på honom.. men hur han blev behandlad och man förstår varför han reagerar som han gör.

Huh? Autism? Så Gillian Grayson är med i denna eller whut?

Medlem

Overlord är ytterligare en Corridor Shooter DLC. Precis som Zaeed, Kasumi och Firewalker. Det finns inga egentliga RPG-inslag. Enda gången man känner att man gör ett betydelsefullt val i Overlord är precis i slutet, och då är det ju så dags.

Gillar du själsdödande tredjepersonsshooters som inte kräver något som helst tankearbete eller några andra former av ansträngningar? Då är Overlord precis vad du letar efter.

Mass Effect 2 är bara en GoW- och Halo-klon (två riktigt sunkiga spelserier). 100% action och 0% RPG. Detta kanske lockar 14-åriga pizzanyllen med svajiga målbrottsröster men jag är besviken :evil: . Trots det håller jag på att spela igenom ett antal Shepards för att ha redo när ME3 släpps. Hoppas det i sin tur blir lite mer balanserat vad gäller action-RPG.

Man kan ju tycka att Bioware kunde kosta på sig att släppa åtminstone en DLC som låter dig fritt utforska ett större område, låter dig lösa problem (typ bron i The Gauntlet i DAO) och inte minst där dina handlingar får rejäla konsekvenser för vad som händer senare. Men det är väl lika sannolikt som att Håkan Hellström skall ta sitt förnuft till fånga och för alltid ge fan i att försöka sjunga.

Hrumpf!


signatur

"This was not in the manual I did not read!"
The Book of N00b - Johan "BMBM" Kylander

Medlem
Skrivet av Figaro:

Overlord är ytterligare en Corridor Shooter DLC. Precis som Zaeed, Kasumi och Firewalker. Det finns inga egentliga RPG-inslag. Enda gången man känner att man gör ett betydelsefullt val i Overlord är precis i slutet, och då är det ju så dags.

Gillar du själsdödande tredjepersonsshooters som inte kräver något som helst tankearbete eller några andra former av ansträngningar? Då är Overlord precis vad du letar efter.

Mass Effect 2 är bara en GoW- och Halo-klon (två riktigt sunkiga spelserier). 100% action och 0% RPG. Detta kanske lockar 14-åriga pizzanyllen med svajiga målbrottsröster men jag är besviken :evil: . Trots det håller jag på att spela igenom ett antal Shepards för att ha redo när ME3 släpps. Hoppas det i sin tur blir lite mer balanserat vad gäller action-RPG.

Man kan ju tycka att Bioware kunde kosta på sig att släppa åtminstone en DLC som låter dig fritt utforska ett större område, låter dig lösa problem (typ bron i The Gauntlet i DAO) och inte minst där dina handlingar får rejäla konsekvenser för vad som händer senare. Men det är väl lika sannolikt som att Håkan Hellström skall ta sitt förnuft till fånga och för alltid ge fan i att försöka sjunga.

Hrumpf!

Halo-klon? 0% RPG? Vad pratar du om? Mass Effect 2 är ett Action/RPG med tydliga rollspelsinslag. Ja det är en linjär shooter men inte mer linjärt än vad Dragon Age var? Sen så har det kraftfulla karaktärer, fantastiska dialoger och många valmöjligheter, alltså allt som gör ett RPG ett RPG .. eller vänta nu .. det saknar ju ett kasst inventorysystem och osynliga siffror som avgör ifall du träffar där du siktar .. tar tillbaka det jag sa, det är 0% RPG!

Medlem
Skrivet av lordnizze:

Halo-klon? 0% RPG? Vad pratar du om? Mass Effect 2 är ett Action/RPG med tydliga rollspelsinslag. Ja det är en linjär shooter men inte mer linjärt än vad Dragon Age var? Sen så har det kraftfulla karaktärer, fantastiska dialoger och många valmöjligheter, alltså allt som gör ett RPG ett RPG .. eller vänta nu .. det saknar ju ett kasst inventorysystem och osynliga siffror som avgör ifall du träffar där du siktar .. tar tillbaka det jag sa, det är 0% RPG!

Bryr mej inte om något inventory, stats eller hur många vapen som finns.

Om RPG handlade om inventory skulle ju CS räknas som ett RPG. Om det var stats skulle NOLF2 varit ett RPG. Handlade det om vapen skulle MW2 vara ett RPG. Men inget av de tre spelen är några RPG.

Att din figurs handlingar får konsekvenser för hur historien utvecklas, det är viktigt. Det finns i ME2 t.ex. ingen motsvarighet till vad som hände på Virmire i ME1. I stort sett alla problem i ME2 löser man med våld. Enda undantaget är uppdraget på Omega med Samara/Morinth.

Kan du nämna ett enda tillfälle när man i ME2 måste stanna upp och tänka till? Finns det till exempel någon anledning att inte helt enkelt köra 100% Paragon eller dito Renegade?

Tänk om Bioware hade gjort så att konflikterna mellan Miranda/Jack respektive Tali/Legion helt enkelt inte hade gått att lösa så att båda parterna blev nöjda. Hade inte det gjort historien mer intressant?


signatur

"This was not in the manual I did not read!"
The Book of N00b - Johan "BMBM" Kylander

Medlem

Att en del aldrig ska fatta att man inte ska pilla med AI, första Terminator rullen räckte som varning för mig >.<


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ser trevligt ut, Mass Effect är wunderbar!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Hm... kanske skulle spela igenom mass effect (ettan) som man plockade upp för 20 kr på Jul-rean...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Figaro:

Overlord är ytterligare en Corridor Shooter DLC. Precis som Zaeed, Kasumi och Firewalker. Det finns inga egentliga RPG-inslag. Enda gången man känner att man gör ett betydelsefullt val i Overlord är precis i slutet, och då är det ju så dags.

Gillar du själsdödande tredjepersonsshooters som inte kräver något som helst tankearbete eller några andra former av ansträngningar? Då är Overlord precis vad du letar efter.

Mass Effect 2 är bara en GoW- och Halo-klon (två riktigt sunkiga spelserier). 100% action och 0% RPG. Detta kanske lockar 14-åriga pizzanyllen med svajiga målbrottsröster men jag är besviken :evil: . Trots det håller jag på att spela igenom ett antal Shepards för att ha redo när ME3 släpps. Hoppas det i sin tur blir lite mer balanserat vad gäller action-RPG.

Man kan ju tycka att Bioware kunde kosta på sig att släppa åtminstone en DLC som låter dig fritt utforska ett större område, låter dig lösa problem (typ bron i The Gauntlet i DAO) och inte minst där dina handlingar får rejäla konsekvenser för vad som händer senare. Men det är väl lika sannolikt som att Håkan Hellström skall ta sitt förnuft till fånga och för alltid ge fan i att försöka sjunga.

Hrumpf!

varken Gow lr Halo klon äre inte ser inte en minsta likhet, (förutom att det är i framtiden men det är många spel)

och halo samt Gow skapades inte för att vara RPG utan det äru action så du ger oss bara onödig dynga ungefär som att säga att LOTR är en dålig film/film serie, för att den är 100% fortiden och 0%framtiden...

''100% action och 0% RPG. Detta kanske lockar 14-åriga pizzanyllen med svajiga målbrottsröster'' oxå massa bullshit 1: antagligen äre du som är ett ''pizzanylle'' då du värkar gnälla så mkt över att det inte är ett rpg. Oftast äre dessa fetta killar med chips över sig som gnäller över mindre detaljer som inte är relevanta i sammanhanget. 2: dem flesta 14åringarna har gått genom målbrottet ( iaf den så man har en ''svajig målbrottsröst'') men målbrottet går man ju inte ''ur'' förns runt 25, beroende på individen. däremot märks ofta/aldrig dessa High pitch som slår till ibland under början av målbrottstiden


signatur

Rwa?

1
Skriv svar