No Man's Sky-patchen "kommer göra människor mycket glada"

Robot
No Man's Sky-patchen "kommer göra människor mycket glada"
Medlem
No Man's Sky-patchen "kommer göra människor mycket glada"

Vad gör man om man inte köpt spelet via steam då ?

Redaktör
Skrivet av theailer:

Vad gör man om man inte köpt spelet via steam då ?

Då får du nog göra som PS4-folket och vänta. Jag förtydligade nyheten om det.


signatur
Medlem

För att få tillgång till beta-uppdateringen så måste man ange koden "3xperimental".

Medlem

vagt och intetsägande som vanligt från Sean "It blows my mind" Murray

Redaktör
Skrivet av Bojkott:

För att få tillgång till beta-uppdateringen så måste man ange koden "3xperimental".

Bra, missade det. Tack!


signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:

För att få tillgång till beta-uppdateringen så måste man ange koden "3xperimental".

Testar just nu och måste säga att det flyter bra mycket bättre.. nice! Och tack för koden

Medlem
Citat:

Får man inte igång spelet på pc rekommenderas den här listan med generella tips. Om de inte funkar och tålamodet tryter (och om du köpt spelet via Steam) kan du testa en tidig version av uppdateringen, av utvecklarna kallad "experimental branch".

Eller så kan man köra på en refund genom steam. Låter som den bättre metoden.

Medlem

Hoppas det, krävs rejäla prestandaförbättringar för att göra mig glad. Har inte en värsting värsting dator men spelar på gtx 1070 och i5-4690 och måste gå ner till 900p för att annars blir det en jäkla massa microstrutters och korta fryslagg hela tiden. CPU load ligger nära 100% mest hela tiden (ok jag fattar att det är CPU tungt spel, men känns ändå lite i överkant)

Förutom prestandaproblem så blev jag glatt överraskad av detta spel, även om prislappen är åt helvete för vad det är.

Medlem
Skrivet av snubben:

Hoppas det, krävs rejäla prestandaförbättringar för att göra mig glad. Har inte en värsting värsting dator men spelar på gtx 1070 och i5-4690 och måste gå ner till 900p för att annars blir det en jäkla massa microstrutters och korta fryslagg hela tiden. CPU load ligger nära 100% mest hela tiden (ok jag fattar att det är CPU tungt spel, men känns ändå lite i överkant)

Förutom prestandaproblem så blev jag glatt överraskad av detta spel, även om prislappen är åt helvete för vad det är.

...Om CPU:n ligger i 100% så är det ju positivt?

Medlem

Måste vara en av få som inte har några problem med prestanda. Märkt av att ps4 kontrollen hakar upp sig ibland men inget som stör nämnvärt. Perfekt spel när man vill ha något mindre krävande.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av theailer:

Vad gör man om man inte köpt spelet via steam då ?

Då får du nog göra som PS4-folket och vänta. Jag förtydligade nyheten om det.

Var kanske mest en pik till hello games
Taskigt att låsa alla utom en platform ute.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av snubben:

Hoppas det, krävs rejäla prestandaförbättringar för att göra mig glad. Har inte en värsting värsting dator men spelar på gtx 1070 och i5-4690 och måste gå ner till 900p för att annars blir det en jäkla massa microstrutters och korta fryslagg hela tiden. CPU load ligger nära 100% mest hela tiden (ok jag fattar att det är CPU tungt spel, men känns ändå lite i överkant)

Förutom prestandaproblem så blev jag glatt överraskad av detta spel, även om prislappen är åt helvete för vad det är.

...Om CPU:n ligger i 100% så är det ju positivt?

Kan också innebära att något är väldigt fel, även de som har mycket kraftfullare cpu:er verkar också få stora problem. Med tanke på hur kass CPU:n i ps4:an är borde inte en i5-4690 ha några som helst problem att köra spelet.

Medlem

När cpu går i 100% så är det inget tecken på fel.
Den ska arbeta fullt ut annars drar du ju ingen nytta av fulla prestandan?
Det är tempen vid full load som skvallrar om ev fel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Snart får ni mitt finger HG!

Medlem

Hmm, verkar som att PS4 versionen inte kör vidare stabilt heller och den är ju låst till 30fps men ändå ofta droppar ner till 20 och ibland tom lägre. Kanske inte konstigt då att de som försöker lira i 60fps eller mer kan få stora problem med ostabil framerate. Dock verkar man kunna lösa en del av de värre microstrutters genom diverse fixar.

Medlem
Skrivet av Molotov:

När cpu går i 100% så är det inget tecken på fel.
Den ska arbeta fullt ut annars drar du ju ingen nytta av fulla prestandan?
Det är tempen vid full load som skvallrar om ev fel

Tempen vid full load skvallrar väl snarare om eventuellt fel på kylningen och inte spelet? Men ja som folk har sagt så är nog spelet helt enkelt så tungt att driva pga alla uträkningar som måste göras enligt algoritmen. Ps4 versionen har ju som sagt problem att hålla 30 fps också så det är väl inget direkt fel kanske. Däremot att jag inte kan köra högre uplösning än 900p pga stutter är ju såklart ett optimeringsfel.

Medlem
Skrivet av snubben:

Hoppas det, krävs rejäla prestandaförbättringar för att göra mig glad. Har inte en värsting värsting dator men spelar på gtx 1070 och i5-4690 och måste gå ner till 900p för att annars blir det en jäkla massa microstrutters och korta fryslagg hela tiden. CPU load ligger nära 100% mest hela tiden (ok jag fattar att det är CPU tungt spel, men känns ändå lite i överkant)

Förutom prestandaproblem så blev jag glatt överraskad av detta spel, även om prislappen är åt helvete för vad det är.

Hmmm.. Kör på min Gaminglaptop allt maxad,flyter på hur bra som helst inga problem alls. Det ända som var att när jag spelade via SteamLink då var det lagg osv, men igår laddat ner Beta och nu spelet flyter på hur bra som helst via SteamLink med.

Medlem
Skrivet av snubben:
Skrivet av Molotov:

När cpu går i 100% så är det inget tecken på fel.
Den ska arbeta fullt ut annars drar du ju ingen nytta av fulla prestandan?
Det är tempen vid full load som skvallrar om ev fel

Tempen vid full load skvallrar väl snarare om eventuellt fel på kylningen och inte spelet? Men ja som folk har sagt så är nog spelet helt enkelt så tungt att driva pga alla uträkningar som måste göras enligt algoritmen. Ps4 versionen har ju som sagt problem att hålla 30 fps också så det är väl inget direkt fel kanske. Däremot att jag inte kan köra högre uplösning än 900p pga stutter är ju såklart ett optimeringsfel.

Ja men jag tänkte på att blir tempen för hög klockar processor ner och man får rejäla prestanda problem.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av snubben:
Skrivet av Molotov:

När cpu går i 100% så är det inget tecken på fel.
Den ska arbeta fullt ut annars drar du ju ingen nytta av fulla prestandan?
Det är tempen vid full load som skvallrar om ev fel

Tempen vid full load skvallrar väl snarare om eventuellt fel på kylningen och inte spelet? Men ja som folk har sagt så är nog spelet helt enkelt så tungt att driva pga alla uträkningar som måste göras enligt algoritmen. Ps4 versionen har ju som sagt problem att hålla 30 fps också så det är väl inget direkt fel kanske. Däremot att jag inte kan köra högre uplösning än 900p pga stutter är ju såklart ett optimeringsfel.

Ja men jag tänkte på att blir tempen för hög klockar processor ner och man får rejäla prestanda problem.

Ah du menar så

Medlem

Sean Murray har klivit in och fyllt tomrummet efter Peter Molyneux. There's a new sheriff in town!

Medlem

signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

rot
Medlem

[artikelbild]

Så det är alltså fortfarande möjligt att lagra PC-spel på en fysisk skiva idag (eller en patch åtminstone)?

Det var som fan.

1
Skriv svar