Meteoriter slår ner mitt i stan när Cities: Skylines får ny expansion

Robot
Meteoriter slår ner mitt i stan när Cities: Skylines får ny expansion
Medlem
Meteoriter slår ner mitt i stan när Cities: Skylines får ny expansion

Har dom fixat årstider än ?
Eller är det fortfarande, Vinter: Av eller på ?

Medlem
Skrivet av Wranz:

Har dom fixat årstider än ?
Eller är det fortfarande, Vinter: Av eller på ?

Det är inte fixat och vettifan om det någonsin blir då jag är osäker om de anser det vara ett problem. Tycker det ska ändras också...

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Wranz:

Har dom fixat årstider än ?
Eller är det fortfarande, Vinter: Av eller på ?

Det är inte fixat och vettifan om det någonsin blir då jag är osäker om de anser det vara ett problem. Tycker det ska ändras också...

Hmm, surt.
Tycker det borde prioriteras över annat "extra" material.

Medlem
Skrivet av Wranz:

Har dom fixat årstider än ?
Eller är det fortfarande, Vinter: Av eller på ?

Det är riktigt uselt :/

Medlem

När släpps expansionen?

Det är ett roligt spel som borde kunna göras ännu bättre. Det är ju inte direkt nån utmaning att bygga en stad. Det borde finnas fler hinder, fler möjligheter att planera rutter för tung trafik.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Hoppas, men tvivlar på, att dom utökar själva simulationen.

Spelet är rätt bra som ett sandlådespel så att säga, men väldigt ointressant om man vill ha nån utmaning som inte är relaterad till den dåliga trafik-AIn..

Medlem
Skrivet av NexusSolo:

När släpps expansionen?

Det är ett roligt spel som borde kunna göras ännu bättre. Det är ju inte direkt nån utmaning att bygga en stad. Det borde finnas fler hinder, fler möjligheter att planera rutter för tung trafik.

Yup, jag kom aldrig till senare delen av att bygga en stad när dom riktiga problemen börjar, trafiken... För det kändes bara som man byggde en liten pissväg för att få 0,5% av trafiken att försvinna åt ena hållet...

När tunnlar kom, ujujuj så min stad såg ut undertill, bara massa tattiga vägar ÖVERALLT för att underlätta huvudvägarna

Medlem

Medan naturkatastrofer är ett steg i rätt riktning så finns det en sak från SimCity 2013 som jag verkligen saknar och det är byggnader med någon form av funktion - resource management.

Upptäcker att jag snabbt blir uttråkad av Cities Skylines just för att det inte finns någon som helst utmaning i spelet. Den enda utmaningen som finns är att få staden att se vacker ut, vilket inte är det mest tilltalande för mig. Medan jag vill göra min stad vacker så vill jag även att den ska fylla någon funktion.

I SimCity 2013 hade vi ju byggnader för att skapa komponenter för att skicka vidare till andra fabriker eller butiker, för att skapa ytterligare komponenter eller saker som sedan exporterades osv. Det är vad jag älskade att göra men SimCity 2013 var helt enkelt ett uselt spel när det kom till mycket annat som vi alla vet.

Önskar att Cities Skylines fick något liknande.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Medan naturkatastrofer är ett steg i rätt riktning så finns det en sak från SimCity 2013 som jag verkligen saknar och det är byggnader med någon form av funktion - resource management.

Upptäcker att jag snabbt blir uttråkad av Cities Skylines just för att det inte finns någon som helst utmaning i spelet. Den enda utmaningen som finns är att få staden att se vacker ut, vilket inte är det mest tilltalande för mig. Medan jag vill göra min stad vacker så vill jag även att den ska fylla någon funktion.

I SimCity 2013 hade vi ju byggnader för att skapa komponenter för att skicka vidare till andra fabriker eller butiker, för att skapa ytterligare komponenter eller saker som sedan exporterades osv. Det är vad jag älskade att göra men SimCity 2013 var helt enkelt ett uselt spel när det kom till mycket annat som vi alla vet.

Önskar att Cities Skylines fick något liknande.

This is so true

Mer utvecklat från hela transportsystemet från SimCity vore nice

Jag tyckte faktiskt det var roligt att titta på lastbilar som transportera kol till elektronikfrabriken som sedan körde till processorfrabriken så kom även återvunnet material från sopbilar osv osv

Medlem

Rekommenderar moddarna "Realistic Population and Consumption" och "Traffic++" med "vehicle despawn" avvaktiverat. Blir MYCKET planering och optimering för att få staden att fungera. Blir duktigt med utmaning längre in vid 100k+ befolkning.

1
Skriv svar