Pokémon Go tappar 15 miljoner dagliga spelare

Robot
Pokémon Go tappar 15 miljoner dagliga spelare

Blev det en så kortlivad fluga?

#pokemon-go


Medlem
Pokémon Go tappar 15 miljoner dagliga spelare

Det vore väl konstigt om det inte gjorde det?
Det är en enda stor grind som kan upplevas repetetiv.
Skolarna har börjat, arbeten har börjat, semestern är slut, vädret blir sämre, hypen börjar lägga sig. Så är någon egentligen förvånad? Snarare förvånad att så många fortfarande spelar!


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Det är ju det. Underhåller man inte en produkt för att hålla den levande så blir det fall plus alla andra bra argument ovanför mitt.

Medlem

Största problemet är ju att de inte lagt till något nytt content sedan spelet kom ut.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Ja det är alldeles för lite att göra. Orkar inte mer grind. Väntar på nåt kul i framtiden och har kvar mitt konto så klart. Kanske återkommer en vacker dag.

Medlem
Skrivet av Freddan:

Det vore väl konstigt om det inte gjorde det?
Det är en enda stor grind som kan upplevas repetetiv.
Skolarna har börjat, arbeten har börjat, semestern är slut, vädret blir sämre, hypen börjar lägga sig. Så är någon egentligen förvånad? Snarare förvånad att så många fortfarande spelar!

Va?
Jag som trodde det berodde på att de spelarna dött i olika incidenter rörande spelet.

Nä men du har rätt, det är klart som korvspad att det är faktorer som du skrev som är bakomliggande.
Inget konstigt alls egentligen.

phi
Medlem

Inte mer? Trodde folk var spyless på spelet redan.

Medlem

Inga battles med andra spelare, ingen trading... De har i princip klippt bort de två roligaste delarna av Pokémonspelen.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Är inte förvånad.

Medlem

Ovanstående kan ha rätt...men jag tror till stor del det beror på serverproblemen. Jag vet att jag lessnar på det då du måste starta om det typ vid varje stop för att få det att funka. Servrarna är lika pålitliga som en alkis på studiebesök på ett bryggeri.

Medlem

Jag slutade vid lvl 18. 2 saker.

1. Det blev tråkigt med grind.
2. Jobbigt att stup i kvarten behöva ta upp telefonen. Risk att man tappar telefonen i asfalten och man har sämre koll på sin omgivning (Stay aware of your surroundings...).

Medlem

Det största felet med spelet är söt det är totalt värdelöst för alla som inte bor i en stad eller större samhälle.

Medlem

Måste säga att jag förväntade mig något annat än "Blev det en så kortlivad fluga?" med tanke på att deras retention rate är dubbla det av industrin.

https://techcrunch.com/2016/07/15/pokemon-gos-retention-rates...

Medlem

Finns ju knappt några gym eller pokestops utanför städer, hur man slåss är nog sämsta design jag sett i ett spel, det fattas typ allt som andra Pokemon spel hade. Jag lär inte spela det mycket mer om det inte fixar till dessa problem snabbt.

Medlem

Så är det väl med alla spel...

Medlem
Skrivet av musse1:

Så är det väl med alla spel...

Men ett tapp på 33% är en del.

Medlem

Älskar att kasta 7 bollar på en cp 80 zubat som sedan flyr...

Jag laddade ned det sisådär 4-5 dagar innan det släpptes i Sverige, när det väl släpptes hade jag nått level 7 och var grymt less på det.

Dock, saknar jag den där extra "långpromenads-motivationen", så jag skulle gärna se fler (och mycket bättre utformade) augmented-reality spel som motiverade till att ge sig ut och röra på sig.

Lvl. 20 och spelar fortfarande men har tröttnat lite. De bör sätta fart på att få in byte och slåss med andra spelare.

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Lvl. 20 och spelar fortfarande men har tröttnat lite. De bör sätta fart på att få in byte och slåss med andra spelare.

Problemet med byte är väl om någon hackar fram hundra dragonite och delar ut till hela skolan. Antingen kommer hundra personer undan ostraffat eller så blir hundra personer bannade. Värre är väl om man tar emot dem i "god tro" eller liknande, hur blir det då med bann?

Medlem

Gav spelet en ärlig chans men ja de e rätt tröttsamt efter 2v med samma content särskilt när man inte kan springa på stan stup i kvarten vilket tvingar folk som bor lite utanför att spendera cash.

Sen är de som sagt med skola, jobb osv som sätter käppar i hjulen dessutom kommer vintern nu så spelet kommer tappa extremt mycket känns de som

Medlem

Ganska givet resultat när de försämrar fångst-ration till en nivå där det är omöjligt att spela spelet utanför städerna, knappt inne i städerna.

Medlem
Skrivet av Spiff:

Älskar att kasta 7 bollar på en cp 80 zubat som sedan flyr...

Kasta bollar på en cp?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Många har också gått över till Ingress då dom tycker det är roligare, kommer man till runt lvl 20 så börjar spelet bli tråkigt och grinden till nästa lvl inte riktigt motiverar en direkt att spela så mycket..

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Spiff:

Älskar att kasta 7 bollar på en cp 80 zubat som sedan flyr...

Kasta bollar på en cp?

cp betyder i spelet combat power alltså ett låg lvl monster som var lätt att fånga när man själv var låg lvl är svårare att fånga när man är lvl 20+ av nån konstig anledning...

Medlem

Att dom aldrig fixade trackern och tog bort trackern har förstört en del av njutningen för mig, då det nu är I princip omöjligt att aktivt söka/jaga efter Pokemons.
Istället stöter man bara på dom helt på måfå nu.

Medlem

Inte oväntat alls. Småpillar fortfarande med det när jag är ute på stan eller till/från jobbet, men det ha ju inget egentligt "spel"-innehåll förutom att samla Pokemons. Mer ett trevligt tidsfördriv.

Med det sagt så tror jag inte att augmented reality är en "fluga" som håller på att dö ut. Tvärt om, det saknas bara riktiga spel till det. Pokemon Go tog första steget och visade hur populärt något kan bli utan att man ens behövde anstränga sig. Kom med något vettigt och det kan bli en bomb.

Medlem

Kan bero på att det inte kommit så mycket nytt content heller.
Men så är det nog med alla spel, många tröttnar när det blir mycket repetitivt, brist på nytt content m.m.

Medlem

På sikt lär det dö ganska ordentligt. Man ska aldrig underskatta den svenska vintern.

Medlem

Dom kunde ju lika gärna ha digitala svampar som man ska leta efter... och sen kan man sälja dem på en marknad. Och där står en man med röda ballonger och försöker lura små barn. Sen går man hem igen och letar ny svamp

12
Skriv svar