Dessa spel påverkades mest av Steams nya recensionssystem

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av walter_iego:

Har aldrig hört talas om spelen i listan.

Då är vi två.

gör det till tre

Då blir vi 4!

Medlem
Skrivet av magma:

Hör nog inte hemma på den här listan, om du går längst ner på sidan du länkade så ser du att det spelet bara har 2 (av totalt 177) recensioner från personer som inte köpt spelet på steam.

Medlem
Skrivet av MrVodka:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av walter_iego:

Har aldrig hört talas om spelen i listan.

Då är vi två.

gör det till tre

Då blir vi 4!

Och så hör vi det till 5


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av acrylamid:

Borde det inte fungera bättre ifall bara betyg från folk som spelat över 1h räknades?

Nej det kommer inte fungera bättre. Informationen står där synlig och tydlig. Och du kommer aldrig komma ifrån att du måste välja vad du läser och hur du letar information.

Fast det är ju mer intressant att veta vad nån tycker som spelat lite, än att produkten är köpt via Steam.
Var den är inköpt är helt ointressant för min del.

Absolut, men det står ju hur länge de spelat säger jag ju.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Paddington:

Bra ändring. Det som är bekymmersamt är att när jag vill läsa negativa recensioner så fick jag bara tillgång till 9 stycken till Xcom 2. "Språkinställningar" var det någon som sa men jag kollade samma sak på ett annat spel häromdagen och hade engelska ikryssat med samma typ av resultat.

Det känns censurerat.

Skrivet av walter_iego:

Har aldrig hört talas om spelen i listan.

OK

Jaså? Jag hade inga problem att scrolla ner (recensionerna laddas efter hand) och ta del av alla (ja, så långt jag pallade scrolla iaf ner, dvs ett par sidor) de som var negativa. Hade du det inställt på Most Helpful All time också?

Tror jag klickade frenetiskt på knappen att läsa in fler utan lycka. Jag försäkrar att jag sparade ingen scroll-energi i min kamp att finna det jag sökte: flera negativa recensioner. Vill minnas att språk-inställningar löste det för Xcom 2 och sen i ett annat spel stötte jag på samma patrull och försäkrade mig igen om språkinställningar och det funkade ändå inte. Det låter snurrigt i mina öron också, men så var det. Om det händer igen så ska jag redogöra tydligt för allt här igen.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Steam "recensioner". En stor mängd har mer gemensamt med kommentarer på Youtube än att vara i närheten av en recension.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av walter_iego:

Har aldrig hört talas om spelen i listan.

Då är vi två.

gör det till tre

Vad jag önskar att FZ hade behållit sitt tumme ner system nu.

Men då kan ju någon ta illa upp och det får aldrig någonsin ske!!!

Medlem
Skrivet av Paddington:

Tror jag klickade frenetiskt på knappen att läsa in fler utan lycka. Jag försäkrar att jag sparade ingen scroll-energi i min kamp att finna det jag sökte: flera negativa recensioner. Vill minnas att språk-inställningar löste det för Xcom 2 och sen i ett annat spel stötte jag på samma patrull och försäkrade mig igen om språkinställningar och det funkade ändå inte. Det låter snurrigt i mina öron också, men så var det. Om det händer igen så ska jag redogöra tydligt för allt här igen.

Ja det är ju troligare att tänkarna på Valve har konspirerat kring deras användarrecensioner med mästerdraget att göra så att det inte går att trycka på "läs fler"-knappen under recensionerna, än att mjukvaran har låst sig åt dig.

Nu får du fan gå ett varv runt huset och ta lite luft tror jag.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Fenrisulven:

Men då kan ju någon ta illa upp och det får aldrig någonsin ske!!!

Jag orkar inte fler finniga internetliberaler från typ märsta som inte fattar att alla inte fungerar och tycker som dom gör.

Tumme upp/ner systemet var rätt fundamentalt bristfälligt, eftersom, hypotetiskt, den mest uppmärksammade kommentaren genom alla tider där 10 000 människor kunde ha tummat upp och ner skulle det stå 0 på. Och att se vad folk har för känslor kring något är ju hela poängen med ett sånt system.

Men nä fan det är feministerna & miljöpartiet som gör att det inte ska vara kvar.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar