Blizzard: World of Warcraft har inte 10 miljoner prenumeranter igen

Robot
Blizzard: World of Warcraft har inte 10 miljoner prenumeranter igen
Medlem
Blizzard: World of Warcraft har inte 10 miljoner prenumeranter igen

Jag undrar varför det ska vara så hemligt...alla vet ju att de har flest oavsett vilket


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag undrar varför det ska vara så hemligt...alla vet ju att de har flest oavsett vilket

Aktieägare skulle jag gissa, om de visar låga siffror så tappar de värde men om de inte visar några siffror alls så minimerar man risken till det.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Ankh:

Jag undrar varför det ska vara så hemligt...alla vet ju att de har flest oavsett vilket

Aktieägare skulle jag gissa, om de visar låga siffror så tappar de värde men om de inte visar några siffror alls så minimerar man risken till det.

Du har en poäng där


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Ankh:

Jag undrar varför det ska vara så hemligt...alla vet ju att de har flest oavsett vilket

Aktieägare skulle jag gissa, om de visar låga siffror så tappar de värde men om de inte visar några siffror alls så minimerar man risken till det.

Aktieägarna vet garanterat hur många prenumeranter WoW har i dagsläget. Det är deras rättighet att veta, eftersom de trots allt äger företaget.

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Ankh:

Jag undrar varför det ska vara så hemligt...alla vet ju att de har flest oavsett vilket

Aktieägare skulle jag gissa, om de visar låga siffror så tappar de värde men om de inte visar några siffror alls så minimerar man risken till det.

Aktieägarna vet garanterat hur många prenumeranter WoW har i dagsläget. Det är deras rättighet att veta, eftersom de trots allt äger företaget.

Betvivlar att alla aktieägare har den informationen, större ja, innehavare med mindre poster tror jag inte.

Medlem
Skrivet av Andyrew:
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Ankh:

Jag undrar varför det ska vara så hemligt...alla vet ju att de har flest oavsett vilket

Aktieägare skulle jag gissa, om de visar låga siffror så tappar de värde men om de inte visar några siffror alls så minimerar man risken till det.

Aktieägarna vet garanterat hur många prenumeranter WoW har i dagsläget. Det är deras rättighet att veta, eftersom de trots allt äger företaget.

Betvivlar att alla aktieägare har den informationen, större ja, innehavare med mindre poster tror jag inte.

Det handlar inte om ägarna vet siffrorna eller inte, det handlar om att om man börjar publicera minskade siffror officiellt då börjar värdet sjunka på börsen vilket gör att ägarna kan börja förlora pengar. Håller man tyst så inte allmänheten vet de riktiga siffrorna då minimerar man förlusten.

MEG
Medlem

Tror att Blizzard kommer att sluta släppa WOW, D3 och Warcraft liknande spel, pengarna ligger i microtransaktioner och "onlinetävlingar"...


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Tror att Blizzard kommer att sluta släppa WOW, D3 och Warcraft liknande spel, pengarna ligger i microtransaktioner och "onlinetävlingar"...

Du tror inte att ett par miljoner sålda expansioner för ett par hundra styck klirrar gott i kassan?

De tjänar mest på spelarna. Prenumerationen. Börja med lite matte där och säg för enkelhetens skull att det kostar en hundring i nånaden. Mer än så i sverige men säg 100 spänn...

Säg också att de har runt 10 miljoner spelare. Säg att alla de betalar sin hundring i månaden. Här börjar siffrorna bli bizarra att de månad efter månad drar in... Yes, hur mycket?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

MEG
Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av MEG:

Tror att Blizzard kommer att sluta släppa WOW, D3 och Warcraft liknande spel, pengarna ligger i microtransaktioner och "onlinetävlingar"...

Du tror inte att ett par miljoner sålda expansioner för ett par hundra styck klirrar gott i kassan?

De tjänar mest på spelarna. Prenumerationen. Börja med lite matte där och säg för enkelhetens skull att det kostar en hundring i nånaden. Mer än så i sverige men säg 100 spänn...

Säg också att de har runt 10 miljoner spelare. Säg att alla de betalar sin hundring i månaden. Här börjar siffrorna bli bizarra att de månad efter månad drar in... Yes, hur mycket?

Tror att de lägger ner mer jobb på WoW än t ex Heartstone, men det är en gissning, tror även att det tar kortare tid att utveckla ett sådant spel än t ex D3 eller WoW expansion...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Fast det sägs ju iofs inte att de INTE har 10 miljoner prenumeranter, bara att de inte tänker säga nån siffra.

Medlem

Värt att tänka på är att prenumerationsmodellerna för wow skiljer sig ganska avsevärt i olika delar av världen. I kina betalar man exempelvis för varje minut som är spelad, 5 amerikanska dollar för 2700 minuter (45 timmar) var det för ett par år sedan.
Hur ofta och hur länge man spelar, och hur man klassar aktiva spelar gör ju mycket för statistiken.
T.ex är varje kines som loggat in de senaste 30 dagarna klassad som aktiv? Eller är det veckovis? Dagligen? Måste man vara inloggas en viss tid varje dag/vecka/månad för att räknas?
Det finns mycket utrymme att trolla med statistiken för aktiva spelare där.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Andyrew:
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Ankh:

Jag undrar varför det ska vara så hemligt...alla vet ju att de har flest oavsett vilket

Aktieägare skulle jag gissa, om de visar låga siffror så tappar de värde men om de inte visar några siffror alls så minimerar man risken till det.

Aktieägarna vet garanterat hur många prenumeranter WoW har i dagsläget. Det är deras rättighet att veta, eftersom de trots allt äger företaget.

Betvivlar att alla aktieägare har den informationen, större ja, innehavare med mindre poster tror jag inte.

Det handlar inte om ägarna vet siffrorna eller inte, det handlar om att om man börjar publicera minskade siffror officiellt då börjar värdet sjunka på börsen vilket gör att ägarna kan börja förlora pengar. Håller man tyst så inte allmänheten vet de riktiga siffrorna då minimerar man förlusten.

Förstår inte om du skriver till mig, men att välja att inte publicera siffror handlar förmodligen om aktievärdet ja.

Ambassadör
Xbox

Jag förstår inte riktigt fixeringen vid antal prenumeranter... De har ju alltid varit uppblåsta med kinesiska hittepåsiffror ändå.


signatur

Jump in.

Medlem

Skulle antalet spelare minska drastiskt så redovisas det vid kvartalsrapporter inom aktiemarknaden. Sådant har bolaget en skyldighet att redovisa, om det däremot skiftar från vecka till vecka så tror jag inte aktieägare tar del av det. Däremot har man prognoser och riktmål för hur många exemplar som säljs och hur många prenumerationer sålts.

Det skulle vara som att HM redovisar exakt hur många plagg det är som köps från dag till dag.

Jag tror mer det har att göra med felaktiga siffror som dyker upp från andra parter som tex kan hausa upp en aktie utöver värderandet kan påverka kursen och göra den mer volatil än vad den borde vara i ett väletablerat företag.

Troligen därför Paradox bad om att bli bortplockade ur sådana mätningar då de själva ville redovisa siffrorna i kommande rapporter.

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Ankh:

Jag undrar varför det ska vara så hemligt...alla vet ju att de har flest oavsett vilket

Aktieägare skulle jag gissa, om de visar låga siffror så tappar de värde men om de inte visar några siffror alls så minimerar man risken till det.

Aktieägarna vet garanterat hur många prenumeranter WoW har i dagsläget. Det är deras rättighet att veta, eftersom de trots allt äger företaget.

Nej.
Vi vet inte och vi har ingen rätt att få veta det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Att Tom Chilton skulle ha missuppfattat frågan eller att tidningen skulle citerat fel ger jag inte mycket för.

Detta är bara för att släta över det hela för sina aktieägare.

Medlem

Haha, den rubriken

Chilton körde en Trump helt enkelt:
- "...I never said that".
- "Euhm, but we have it on camera..."

1
Skriv svar