EA: "Inget nytt Battlefield på ett par år"

Medlem
EA: "Inget nytt Battlefield på ett par år"

"Inget mer Battlefield på ett tag, men nästa år släpps Battlefront." lol...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Releasehästryttare

Kommer det inga rogue one spel nu lagom till filmens premiär ?

Medlem

Ett par år? Menar de om två år då? Och nästa år släpps Battlefront

Medlem

Battlefield 1 kommer roa mig ett långt tag framöver så inga klagomål där!

Medlem

Jag äger inget Dice spel till dags dato så jag gick in på deras sida för och titta i deras katalog. Det är inte vansinnigt mkt variation där.. åtminstone inte på senare år.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Bf1 behöver fler morotar att spela spelet.. När du når lvl 10 på alla klasser .. vad är det då att sträva efter utom spela själva spelet .. Medaljerna är ju bara en skämt... vi behöver ett system där du kan låsa upp saker utifrån prestationer... inte detta konsol skitet där du i princip får allt gratis...

Medlem
Skrivet av onliner72:

Bf1 behöver fler morotar att spela spelet.. När du når lvl 10 på alla klasser .. vad är det då att sträva efter utom spela själva spelet .. Medaljerna är ju bara en skämt... vi behöver ett system där du kan låsa upp saker utifrån prestationer... inte detta konsol skitet där du i princip får allt gratis...

U wot m8?

Bjud på alla unlocks direkt för h-vete så man kan fokusera på spela spelet med vapen man vill bli bra på. Varför är unlocks så viktigt? Är spelet så tråkigt?

Medlem
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av onliner72:

Bf1 behöver fler morotar att spela spelet.. När du når lvl 10 på alla klasser .. vad är det då att sträva efter utom spela själva spelet .. Medaljerna är ju bara en skämt... vi behöver ett system där du kan låsa upp saker utifrån prestationer... inte detta konsol skitet där du i princip får allt gratis...

U wot m8?

Bjud på alla unlocks direkt för h-vete så man kan fokusera på spela spelet med vapen man vill bli bra på. Varför är unlocks så viktigt? Är spelet så tråkigt?

Precis min tanke, kosmetika kan få låsas upp efter prestation och lvl, men vapen och mods borde vara fritt från start.

Medlem
Skrivet av Nån slipsgubbe:

We were very excited about how Star Wars [Battlefront] came out last year. It's a beautiful game, people loved it. I think if there was criticism they just wanted more

Blir alltid lite orolig när jag läser sådant här. Är som att de ignorerar den feedback de får från kritiker och användare. Förstår att de utåt sett alltid måste låta såhär men det är ju långt från sant. Det var inte materialet som var de stora problemen med Battlefront. 2:an kan säkert bli väldigt bra, men då måste de ju ta åt sig kritiken.

Medlem

Tja jag håller faktiskt med om att Battlefronts största problem var för lite content. Inte det enda men det största. De har för lite resurser att hinna göra ett BF varje år. 2-3 år emellan och DLC hade passat mig fint.

Medlem

Battlefield 2143, Battlefield ww2, Battlefield vietnam, Battlefield bad company 3 or gtfo.

Medlem
Skrivet av onliner72:

Bf1 behöver fler morotar att spela spelet.. När du når lvl 10 på alla klasser .. vad är det då att sträva efter utom spela själva spelet .. Medaljerna är ju bara en skämt... vi behöver ett system där du kan låsa upp saker utifrån prestationer... inte detta konsol skitet där du i princip får allt gratis...

Detta är nog inget spel för dig om du konstant strävar att låsa upp saker. RPG-spel är mer av den genren.

phi
Medlem
Skrivet av onliner72:

Bf1 behöver fler morotar att spela spelet.. När du når lvl 10 på alla klasser .. vad är det då att sträva efter utom spela själva spelet .. Medaljerna är ju bara en skämt... vi behöver ett system där du kan låsa upp saker utifrån prestationer... inte detta konsol skitet där du i princip får allt gratis...

Det är fantastiskt vad olika vi tänker.

Personligen hatar jag allt vad unlocks och achievements innebär och måste tvinga mig själv att låsa upp saker som kommer att ge mig fördelar mot andra spelare.

För min del så "börjar" spelet efter maxrank när man har alla saker upplåsta och kan fokusera på spelet och själv bli en bättre spelare.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av onliner72:

Bf1 behöver fler morotar att spela spelet.. När du når lvl 10 på alla klasser .. vad är det då att sträva efter utom spela själva spelet .. Medaljerna är ju bara en skämt... vi behöver ett system där du kan låsa upp saker utifrån prestationer... inte detta konsol skitet där du i princip får allt gratis...

Det är fantastiskt vad olika vi tänker.

Personligen hatar jag allt vad unlocks och achievements innebär och måste tvinga mig själv att låsa upp saker som kommer att ge mig fördelar mot andra spelare.

För min del så "börjar" spelet efter maxrank när man har alla saker upplåsta och kan fokusera på spelet och själv bli en bättre spelare.

Kan inte annat än hålla med
Man spelar för att det är roligt, BF4 hade ett överflöd av vapen och assignments m.m. Av alla dessa möjliga 100+ vapen man kunde använda så var det ju bara 2-3 vapen per klass som man verkligen använde.

Medlem
Skrivet av blackidus:
Skrivet av phi:
Skrivet av onliner72:

Bf1 behöver fler morotar att spela spelet.. När du når lvl 10 på alla klasser .. vad är det då att sträva efter utom spela själva spelet .. Medaljerna är ju bara en skämt... vi behöver ett system där du kan låsa upp saker utifrån prestationer... inte detta konsol skitet där du i princip får allt gratis...

Det är fantastiskt vad olika vi tänker.

Personligen hatar jag allt vad unlocks och achievements innebär och måste tvinga mig själv att låsa upp saker som kommer att ge mig fördelar mot andra spelare.

För min del så "börjar" spelet efter maxrank när man har alla saker upplåsta och kan fokusera på spelet och själv bli en bättre spelare.

Kan inte annat än hålla med
Man spelar för att det är roligt, BF4 hade ett överflöd av vapen och assignments m.m. Av alla dessa möjliga 100+ vapen man kunde använda så var det ju bara 2-3 vapen per klass som man verkligen använde.

Exakt så. Det avskalade utbudet av vapen är bland det bästa med BF1.

Medlem
Skrivet av onliner72:

Bf1 behöver fler morotar att spela spelet.. När du når lvl 10 på alla klasser .. vad är det då att sträva efter utom spela själva spelet .. Medaljerna är ju bara en skämt... vi behöver ett system där du kan låsa upp saker utifrån prestationer... inte detta konsol skitet där du i princip får allt gratis...

En shooter som kräver morötter i form av unlocks är inte en särskilt bra shooter.

Medlem
Skrivet av onliner72:

Bf1 behöver fler morotar att spela spelet.. När du når lvl 10 på alla klasser .. vad är det då att sträva efter utom spela själva spelet .. Medaljerna är ju bara en skämt... vi behöver ett system där du kan låsa upp saker utifrån prestationer... inte detta konsol skitet där du i princip får allt gratis...

Antar att du är den nya målgruppen i dagens spel där det ska flasha belöningar hit och dit

vad var det för fel på bf1942 då man hade alla vapen från början.
Dice patchade sen in nya vapen men inget man skulle måsta låsa upp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av onliner72:

Bf1 behöver fler morotar att spela spelet.. När du når lvl 10 på alla klasser .. vad är det då att sträva efter utom spela själva spelet .. Medaljerna är ju bara en skämt... vi behöver ett system där du kan låsa upp saker utifrån prestationer... inte detta konsol skitet där du i princip får allt gratis...

Antar att du är den nya målgruppen i dagens spel där det ska flasha belöningar hit och dit

vad var det för fel på bf1942 då man hade alla vapen från början.
Dice patchade sen in nya vapen men inget man skulle måsta låsa upp

Det var tider det! Körde alltid tysk, för att kunna spela med k98an!

Medlem

En bf1942 Remaster skulle inte sitta fel!

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

En bf1942 Remaster skulle inte sitta fel!

En säker förbokning iallefall!

Medlem

Köper det lätt om dem tar bort alla DLCs som delar upp spelarbasen. Annars inget köp.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Devan:

Kommer det inga rogue one spel nu lagom till filmens premiär ?

Rogue One DLC kommer om några dagar. Det är banan Scarif som är med, beachplaneten från nya Rogue One.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av onliner72:

Bf1 behöver fler morotar att spela spelet.. När du når lvl 10 på alla klasser .. vad är det då att sträva efter utom spela själva spelet .. Medaljerna är ju bara en skämt... vi behöver ett system där du kan låsa upp saker utifrån prestationer... inte detta konsol skitet där du i princip får allt gratis...

Jag håller verkligen inte med, tycker faktiskt att bland den tråkigaste aspekten av spelet är att alla assault killar springer runt med hellriegel.

Medlem

Battlefield: Medieval Warfare

Sword, Shield, Axe, Mallet, Spear, Halberd, Bow, Crossbow.
Horses, Battering Ram, mounted crossbows, ladders.
World domination siege, Castle siege, Field of War.

Jag ville ha ett WW1 men nu inser jag att jag ville ha ett medeltia battlefield.

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Köper det lätt om dem tar bort alla DLCs som delar upp spelarbasen. Annars inget köp.

Ingen bryr sig om du köper det eller inte ? Tror du att du gör någon skillnad när du håller kvar dina småpengar?

1
Skriv svar