Hardcore-spelet Darkest Dungeon blir kortare i nytt spelläge

Robot
Hardcore-spelet Darkest Dungeon blir kortare i nytt spelläge
Medlem
Hardcore-spelet Darkest Dungeon blir kortare i nytt spelläge

De borde ta bort autosave och perma death.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Perma död är sällan roligt. I synnerhet inte tillsammans med opålitlig RNG. Med det sagt så fångade Darkest Dungeon mig och jag klarade av mainstory - men det krävdes mycket svärjande.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Perma död är sällan roligt. I synnerhet inte tillsammans med opålitlig RNG. Med det sagt så fångade Darkest Dungeon mig och jag klarade av mainstory - men det krävdes mycket svärjande.

Har 163h, 2 försök att klara det. Älskar spelet, men min andra genomspelning/försök har jag tröttnat. Pga jag aldrig dör någon karaktär, mer än pga min egen girighet.

Jag skulle vela ha fler RNG moment utanför striderna också.

Medlem

Skönt att permadeath och autosave är kvar :).

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ravenknight:

Perma död är sällan roligt. I synnerhet inte tillsammans med opålitlig RNG. Med det sagt så fångade Darkest Dungeon mig och jag klarade av mainstory - men det krävdes mycket svärjande.

Ja, RNG är allt som oftast sjukt enerverande. Visst kan man maximera sina förutsättningar, men i slutändan anser jag att det är bristfällig speldesign när saker går åt helvete utan att du kunde ha förändrat det. Darkest Dungeon är dock inte så överdrivet farligt rörande detta. Värre med spel som exempelvis Blood Bowl.

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

De borde ta bort autosave och perma death.

Spelet är ju skitlätt. Utan permadeath och autosave hade det ju varit mer spännande med en sagostund på det lokala biblioteket.

Medlem

längtar tills dom utvecklar ett till spel med mer pengar i fickorna detta vart ett sjukt bra spel.

k3m
Medlem
Medlem

Alla som klagar på autosave och permadeath vet uppenbarligen inte vilken genre detta spelet tillhör. Det är ju hela grejen!

Medlem

Tips: CheatEngine och så ökar ni speeden. Brukade köra på 3.5 ökat hastighet. Tog det inte så jävla lång tid att vandra i gångarna.

Så istället för 80h så typ 22h om jag snabbräknade rätt

Medlem

Tycker att problemet med spelet var att de "hjältar" man tränar upp ofta blir obrukbara efter en enda dungeon runda på grund av stress. Till slut tvingas man använda rookies och då går det som det går. Det känns som en väldigt konstgjord spelmekanik.

Medlem

Kör det på vitan och stänger man ner spelet innan alla gubbarna är döda så kan man köra om hela banan. PS vitan är bäst! Så fort man lär sig vart man ska trycka och hur för att ändra på kartan mm.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De borde ta bort autosave och perma death.

Vilket skulle förstöra hela spelets grundide.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Korken:

Tycker att problemet med spelet var att de "hjältar" man tränar upp ofta blir obrukbara efter en enda dungeon runda på grund av stress. Till slut tvingas man använda rookies och då går det som det går. Det känns som en väldigt konstgjord spelmekanik.

Finns ju flera sätt att motverka stress inklusive taktiska sådana.

1
Skriv svar