8-årig tjej fantiserade om Tracer i skolan, hyllas av Blizzard

Medlem
Skrivet av Morhaxvith:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Statsmakten:

Nu vill jag inte vara den som är den, men är det verkligen vettigt att en spelutvecklare hyllar en 8-åring för att spela deras spel som har en åldersgräns på 13 år? Det känns lite som att det underminerar spelbranschens ställning att det är "föräldrarnas ansvar".

Skulle man använda samma åldersmärkning på film skulle Ronja Rövardotter vara från 18år... bara en tankeställare där hur jävla galet systemet är.

Är inte så säker på det, den enda som dör i Ronja Rövardotter är ju Skalleper, och av naturliga orsaker.

Vilken åldersgräns skulle "Bröderna Lejonhjärta" ha då?
Det första som händer i boken/filmen är att huvudrolls innehavarna dör och de är barn, ingen gammal skallig tok.

Bröderna Lejonhjärta har och är av otrolig betydelse för barn som ligger inför döden, och för deras familjer. Den har fått barn att förstå liv och död och gett dem mod att inte vara rädd för döden. Att du för in Astrid Lindgrens verk i det här sammanhanget är befängt.

Medlem

Vad vad kul att blizzard överraskade flickan med lite roliga ting! Och man behöver allt sina hjältinnor och hjältar!
Hon och systern ser väldigt nöjda ut med presenten

Och ja, typiskt så kommer den sämre delen av spelkulturen fram i några få av kommentarerna.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Statsmakten:

Nu vill jag inte vara den som är den, men är det verkligen vettigt att en spelutvecklare hyllar en 8-åring för att spela deras spel som har en åldersgräns på 13 år? Det känns lite som att det underminerar spelbranschens ställning att det är "föräldrarnas ansvar".

Skulle man använda samma åldersmärkning på film skulle Ronja Rövardotter vara från 18år... bara en tankeställare där hur jävla galet systemet är.

Är inte så säker på det, den enda som dör i Ronja Rövardotter är ju Skalleper, och av naturliga orsaker.

Hon är helt naken i en scen vilket ger minst 18 års gräns om nu den skulle få någon märkning alls innan den blir bannad.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Statsmakten:

Nu vill jag inte vara den som är den, men är det verkligen vettigt att en spelutvecklare hyllar en 8-åring för att spela deras spel som har en åldersgräns på 13 år? Det känns lite som att det underminerar spelbranschens ställning att det är "föräldrarnas ansvar".

Skulle man använda samma åldersmärkning på film skulle Ronja Rövardotter vara från 18år... bara en tankeställare där hur jävla galet systemet är.

Är inte så säker på det, den enda som dör i Ronja Rövardotter är ju Skalleper, och av naturliga orsaker.

Va fan. Jag har ju inte kommit dit i boken. Tack för spoilern! =p

Medlem

Tja hoppas hon inte spelar defends med tracer.

Fått min dos av noobs inte vet hur man spelar.

Medlem
Skrivet av broken-arrow:

Tja hoppas hon inte spelar defends med tracer.

Fått min dos av noobs inte vet hur man spelar.

Blir ju väldigt lätt för nya spelare med den inställningen....

Medlem
Skrivet av Vroomfondel:
Skrivet av broken-arrow:

Tja hoppas hon inte spelar defends med tracer.

Fått min dos av noobs inte vet hur man spelar.

Blir ju väldigt lätt för nya spelare med den inställningen....

Hur menar du nu? Vet du hur tråkig matcherna blir när flera envisas köra totalt fel hero för situationen.

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Statsmakten:

Nu vill jag inte vara den som är den, men är det verkligen vettigt att en spelutvecklare hyllar en 8-åring för att spela deras spel som har en åldersgräns på 13 år? Det känns lite som att det underminerar spelbranschens ställning att det är "föräldrarnas ansvar".

Skulle man använda samma åldersmärkning på film skulle Ronja Rövardotter vara från 18år... bara en tankeställare där hur jävla galet systemet är.

Är inte så säker på det, den enda som dör i Ronja Rövardotter är ju Skalleper, och av naturliga orsaker.

Va fan. Jag har ju inte kommit dit i boken. Tack för spoilern! =p

Va? Både boken och filmen är ju riktigt gammla nu. Men du kanske är ung:p går boken trögt så se filmen, är riktigt bra (tyvärr inte läst boken, i för sig inte läst många av Astrids böcker, men filmerna har jag sett).

Medlem
Skrivet av broken-arrow:
Skrivet av Vroomfondel:
Skrivet av broken-arrow:

Tja hoppas hon inte spelar defends med tracer.

Fått min dos av noobs inte vet hur man spelar.

Blir ju väldigt lätt för nya spelare med den inställningen....

Hur menar du nu? Vet du hur tråkig matcherna blir när flera envisas köra totalt fel hero för situationen.

Vet du hur tråkigt det blir för nya spelare som inte kommer in i spelet just för att de bland annat kallas noobs?
Jag spelar själv väldigt lite MP just för att jag känner att "jag inte har där att göra"...

Medlem
Skrivet av Vroomfondel:
Skrivet av broken-arrow:
Skrivet av Vroomfondel:
Skrivet av broken-arrow:

Tja hoppas hon inte spelar defends med tracer.

Fått min dos av noobs inte vet hur man spelar.

Blir ju väldigt lätt för nya spelare med den inställningen....

Hur menar du nu? Vet du hur tråkig matcherna blir när flera envisas köra totalt fel hero för situationen.

Vet du hur tråkigt det blir för nya spelare som inte kommer in i spelet just för att de bland annat kallas noobs?
Jag spelar själv väldigt lite MP just för att jag känner att "jag inte har där att göra"...

Blizzard borde ha hårdare gräns när man kan köra competitive. QP skiter jag fullständigt i om man kör totalt fel hero.

Det är då man inte vill ha noobs som inte ens kan träffa en lagårdsvägg eller har inte en aning om hur man använder heros och att det inte går ut på att jaga kills.

Medlem
Skrivet av broken-arrow:
Skrivet av Vroomfondel:
Skrivet av broken-arrow:
Skrivet av Vroomfondel:
Skrivet av broken-arrow:

Tja hoppas hon inte spelar defends med tracer.

Fått min dos av noobs inte vet hur man spelar.

Blir ju väldigt lätt för nya spelare med den inställningen....

Hur menar du nu? Vet du hur tråkig matcherna blir när flera envisas köra totalt fel hero för situationen.

Vet du hur tråkigt det blir för nya spelare som inte kommer in i spelet just för att de bland annat kallas noobs?
Jag spelar själv väldigt lite MP just för att jag känner att "jag inte har där att göra"...

Blizzard borde ha hårdare gräns när man kan köra competitive. QP skiter jag fullständigt i om man kör totalt fel hero.

Det är då man inte vill ha noobs som inte ens kan träffa en lagårdsvägg eller har inte en aning om hur man använder heros och att det inte går ut på att jaga kills.

Det kan jag hålla med om. Men något som är lika irriterande är folk som ska vara general och bestämma vilka man ska spela och hur. Sista generalen jag hade i mitt team skrev mer än han spelade. Och självfallet så är allt andras fel. QP är mycket roligare då man slipper allt det där...oftast.

Medlem
Skrivet av Statsmakten:

Nu vill jag inte vara den som är den, men är det verkligen vettigt att en spelutvecklare hyllar en 8-åring för att spela deras spel som har en åldersgräns på 13 år? Det känns lite som att det underminerar spelbranschens ställning att det är "föräldrarnas ansvar".

Är det inte det man gör här dock? Uppenbarligen har hennes föräldrar bestämt att Tracer är okej, iaf som det framgår i texten. Kan hålla med om at åldersmärkning är ett riktigt ormbo dock.

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:
Skrivet av broken-arrow:
Skrivet av Vroomfondel:
Skrivet av broken-arrow:
Skrivet av Vroomfondel:
Skrivet av broken-arrow:

Tja hoppas hon inte spelar defends med tracer.

Fått min dos av noobs inte vet hur man spelar.

Blir ju väldigt lätt för nya spelare med den inställningen....

Hur menar du nu? Vet du hur tråkig matcherna blir när flera envisas köra totalt fel hero för situationen.

Vet du hur tråkigt det blir för nya spelare som inte kommer in i spelet just för att de bland annat kallas noobs?
Jag spelar själv väldigt lite MP just för att jag känner att "jag inte har där att göra"...

Blizzard borde ha hårdare gräns när man kan köra competitive. QP skiter jag fullständigt i om man kör totalt fel hero.

Det är då man inte vill ha noobs som inte ens kan träffa en lagårdsvägg eller har inte en aning om hur man använder heros och att det inte går ut på att jaga kills.

Det kan jag hålla med om. Men något som är lika irriterande är folk som ska vara general och bestämma vilka man ska spela och hur. Sista generalen jag hade i mitt team skrev mer än han spelade. Och självfallet så är allt andras fel. QP är mycket roligare då man slipper allt det där...oftast.

Inte vara den, men teamwork är a och o för att vinna. Kör så låg nivå att jag skäms (nästan;)), bliz tyckte jag passade med 860 i rank på 3an och nu ligger jag fast mellan 1500/1620, lyckades få ihop ett omaka lag och vi hade vinst efter vinst, vi totalt krossade allt vi mötte tack vare en ledde laget (jag hjälpte till i början i chatten, sen körde main resten med mic). Var underbart kul och man kände att man faktiskt gjorde något vettigt.

Sen har jag inte lyckas få ihop något liknande igen och gråter nästan varje match hur uselt vissa faktiskt kör (det är ibland så illa att man bara vill sälja spelet).

Orkar inte själv bråka med mic (måste ju trycka på knapp för att prata och det hinner inte jag i stridens hetta);) sen att vissa tror det cod är bedrövligt, vägrar byta och bara kör troll karaktärer Bara för dom inte får köra sin älskling.

Jag är snarare för flexibel, jag kör ju flera gånger heros jag inte bemästrar än (blir tungen för vi ska ens ha liten chans att vinna). Men får ju lära mig på vägen att köra flertalet heros.

Inte sällan man får köra rain (men börjar få kläm på han, men kör han inte bra än och inte kul att möta en rain som spelar han bättre än en själv). Har bara 150timmar QP och 40 på season 3 kommer inte ihåg hur många på 2an, säger inte att jag är expert men vissa gånger känns det som man är 1 mot 6 och får göra jobbet själv (resultatet är ju inget vidare alla gånger, beror på hur dåliga motståndarna är).

Medlem

Teamwork är så klart absolut viktigast. Men att någon spendera en stor tid skrivandes är lika illa som att ha någon afk.

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Teamwork är så klart absolut viktigast. Men att någon spendera en stor tid skrivandes är lika illa som att ha någon afk.

Jo självklart skriver jag inte mer än nödvändigt (om det inte blir väldigt kritiskt under matchen).

Medlem
Skrivet av Statsmakten:

Nu vill jag inte vara den som är den, men är det verkligen vettigt att en spelutvecklare hyllar en 8-åring för att spela deras spel som har en åldersgräns på 13 år? Det känns lite som att det underminerar spelbranschens ställning att det är "föräldrarnas ansvar".

OH NOES! THINK OF THE CHILDREN!

Medlem
Skrivet av Vroomfondel:
Skrivet av broken-arrow:

Tja hoppas hon inte spelar defends med tracer.

Fått min dos av noobs inte vet hur man spelar.

Blir ju väldigt lätt för nya spelare med den inställningen....

Nya spelare hamnar normalt inte med mer erfarna, inte ens i quickmatch.

12
Skriv svar