No Man’s Sky-utmanaren WiLD lever ännu
Jäklar vad ni och andra hakat upp sig på No Man's Sky. Det här har ju i stort sett inga som helst likheter med NMS. Inte ens hur världen (världarna?) skapas verkar det som.
Det finns en hel massa spel att jämföra det här med och det finns en massa andra riktiga NMS-utmanare, så det känns verkligen som om en del behöver besöka sin "shrink" och snacka ut om sitt NMS-trauma.
F.ö. gillar jag *fortfarande* NMS och förstår inte hur folk kunde bli så traumatiserade av det. Det här spelet känns med nuvarande information lika spännande som DayZ. Tolka det hur ni vill.
Jäklar vad ni och andra hakat upp sig på No Man's Sky. Det här har ju i stort sett inga som helst likheter med NMS. Inte ens hur världen (världarna?) skapas verkar det som.
Det finns en hel massa spel att jämföra det här med och det finns en massa andra riktiga NMS-utmanare, så det känns verkligen som om en del behöver besöka sin "shrink" och snacka ut om sitt NMS-trauma.
F.ö. gillar jag *fortfarande* NMS och förstår inte hur folk kunde bli så traumatiserade av det. Det här spelet känns med nuvarande information lika spännande som DayZ. Tolka det hur ni vill.
Haha! Du har en poäng. Hello Games borde erbjuda gratis e-pedagoger.
Skribent på FZ och allmänt olycklig.
F.ö. gillar jag *fortfarande* NMS och förstår inte hur folk kunde bli så traumatiserade av det. Det här spelet känns med nuvarande information lika spännande som DayZ. Tolka det hur ni vill.
För att det var så in i nordens mycket sämre än vad som lovades. Helt dött och tråkigt spel.
Det verkar som de missade något
Emergent Play – WiLD takes place in a living world where every creature can play a key role in your approach to problems. There are many ways to achieve goals in the game and WiLD encourages emergent gameplay in its systems.
Incarnations – Play as a variety of wild animals. Players can become one with nature by earning the favor of god-like divinities and learn to possess animals in WiLD. From getting the birds-eye perspective of a hawk to leading a pack of wolves, players will have unique gameplay opportunities in animal form.
Survival – In a beautiful but brutal world, survival is not guaranteed. Players will need to master the environment to survive.
Structured Wilderness – WiLD is set in an enormous and lush world with huge variations in terrain types. The world is fictional, but heavily influenced by Northern Europe. This world is populated by animals, divinities and other humans. Shamans will be drawn to sacred landmarks to summon divinities into the world and unlock the secrets of WiLD.
AND SPACE EXPLORATION!
K9
:.:
Detta anser jag är 100% "clickbait" för jag tänkte då att jag skulle få läsa om ett spel som åtminstone har procedurisk genererad spelmiljö som NMS har, men icke sa nicke. Jag blev lurad! T_T
Artikelförfattaren får gärna utveckla hur WiLD är en "utmanare" till NMS. Med denna logik kan vi ju säga att ALLA kommande spel är en "utmanare" till NMS.
Eller tänkte artikelförfattaren mer att WiLD var något som många hade glömt bort och ville få alla att upptäcka vad det var nu igen? NMS är som sagt var en "emotional trigger" för många inom spelsammanhang.
"No Man's Sky-utmanaren 1-2 Switch: kan Nintendo äntligen vända på steken?"
NMS-kopplingen; Jag antar att de menar att det här är nästa stora Open World Survival-spel till Playstation och därmed en utmanare. Ganska logiskt, eller?
De kunde ha skippat "kopplingen" helt och hållet, då många spel är open world i dagsläget. Känns lite väl generellt.