Vad du än gör, spela inte Skyrim i för hög fps
Det beror egentligen inte på Skyrims motor i sig utan på att den version av Havok som används för fysiken är anpassad för max 60 fps.
Special Edition (vet inte hur det är med Oldrim) har dock möjligheten att anpassa Havok efter skärmuppdateringsfrekvensen med kommandot fMaxTime.
är detta en nyhet från 2011?
Är detta en kommentar från.. Framtiden?
Ursäkta men är inte den här "nyheten" lika gammal som Skyrim själv? Jag vill minnas att det var snack om hur fysikmotorn använde sig av frameraten och att man därför inte skulle överstiga 60 fps.
Men du fick ju i alla fall ett kul klipp!
Skämt åsido, kan tycka att det är anmärkningsvärt att detta fortfarande är ett problem, snart sex år senare, och det lyftes upp tack vare ett blogginlägg här på sajten.
Fast det är ju lite som att klaga på att original Ufo Defense går för fort på en modern maskin. Skyrim är ju trotts allt snart 6 år gammalt och för 6 år sen var skärmar med mer än 60fps inte alls lika vanliga. Kan ju inte förvänta sig att de sitter och uppdaterar ett spel i all oändlighet så fort det kommer nyare bättre hårdvara.
Därför kör konsoler mest 30fps.
Och ni skrattar åt konsolerna med era 144hz skärmar och 4k i 120fps.
30fps FTW
Input lag är en sak som ökar med låg FPS. Dvs från det att man trycker på en knapp och något händer i spelet. Vissa spel känns helt enkelt bättre om man har riktigt bra respons, tänk Call of Duty eller Battlefield, medans vissa spel funkar finfint med kontroll och 30fps.
Ursäkta men är inte den här "nyheten" lika gammal som Skyrim själv? Jag vill minnas att det var snack om hur fysikmotorn använde sig av frameraten och att man därför inte skulle överstiga 60 fps.
Men du fick ju i alla fall ett kul klipp!
Skämt åsido, kan tycka att det är anmärkningsvärt att detta fortfarande är ett problem, snart sex år senare, och det lyftes upp tack vare ett blogginlägg här på sajten.
Fast det är ju lite som att klaga på att original Ufo Defense går för fort på en modern maskin. Skyrim är ju trotts allt snart 6 år gammalt och för 6 år sen var skärmar med mer än 60fps inte alls lika vanliga. Kan ju inte förvänta sig att de sitter och uppdaterar ett spel i all oändlighet så fort det kommer nyare bättre hårdvara.
Att spel sprang mer än 60fps var rätt vanligt förr, när du hade tjockskärmarna...
60fps blev en standard när plattskärmen kom.
Ursäkta men är inte den här "nyheten" lika gammal som Skyrim själv? Jag vill minnas att det var snack om hur fysikmotorn använde sig av frameraten och att man därför inte skulle överstiga 60 fps.
Men du fick ju i alla fall ett kul klipp!
Skämt åsido, kan tycka att det är anmärkningsvärt att detta fortfarande är ett problem, snart sex år senare, och det lyftes upp tack vare ett blogginlägg här på sajten.
Fast det är ju lite som att klaga på att original Ufo Defense går för fort på en modern maskin. Skyrim är ju trotts allt snart 6 år gammalt och för 6 år sen var skärmar med mer än 60fps inte alls lika vanliga. Kan ju inte förvänta sig att de sitter och uppdaterar ett spel i all oändlighet så fort det kommer nyare bättre hårdvara.
Att spel sprang mer än 60fps var rätt vanligt förr, när du hade tjockskärmarna...
60fps blev en standard när plattskärmen kom.
Jag vet men ganska irrelevant i Skyrims fall då jag är tveksam till att särskilt många satt och spelade det med tjockskärm