Quake Champions – se snabba kämpen Nyx springa på väggar och skjuta folk i huvudet

NuZ
Testpilot

Jag förstår att folk blir upprörda av att det är olika "hjältar" osv. Men man måste ju också se att om de gör exakt samma spel som Q3 så är det ju bara samma spel i ny grafik. Spel måste utvecklas och tror att detta spel kommer sälja riktigt bra och vara lätt vara mitt "go to" spel när man är frag sugen. Overwatch skriker det bara en massa kids i chatten i och många hjältar är djupa som en vattenpöl, andra som en hav. Jag längtar som fan efter detta <3


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot

Kommer lätt vara mitt* skulle det stå ibland hatar jag mobilen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hade gärna sett att de använt samma färgpalett som Q3. Väldigt många unika karaktärer och färger där.

Medlem
Skrivet av Nattfisk:

Jag hoppas verkligen att det finns ett spelläge utan sådant här trams. Olika färdigheter för olika karaktärer hör inte hemma i ett Quake.

Quake handlar om att bemästra banor, timers och vapen. Inte välja rätt karaktär.

Jag förstår dig verkligen, problemet blir dock det blir ingen populär eller stor esport alls.

folk vill ha nya saker så är det helt enkelt det är inte att slänga in en kopia utav quake med samma vapen movement och uppdaterad grafik och försöka sälja det som quake.

Det kommer inte vara många som stannar och spelar spelet tyvärr :/

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Nattfisk:

Jag hoppas verkligen att det finns ett spelläge utan sådant här trams. Olika färdigheter för olika karaktärer hör inte hemma i ett Quake.

Quake handlar om att bemästra banor, timers och vapen. Inte välja rätt karaktär.

Jag förstår dig verkligen, problemet blir dock det blir ingen populär eller stor esport alls.

folk vill ha nya saker så är det helt enkelt det är inte att slänga in en kopia utav quake med samma vapen movement och uppdaterad grafik och försöka sälja det som quake.

Det kommer inte vara många som stannar och spelar spelet tyvärr :/

Majoriteten av spelar basen har aldrig spelat quake, det är, enligt defination, nytt för dem.

Problemet är med t.ex quakelive att dom inte hade matchmaking,cosmetics etc att erbjuda för att hålla folk intresserade, csgo hade samma problem i början och hade även svårt att behålla sina spelare, efter att dom börja med cosmetics så explodera spelet.

majoriteten av nytt folk jag pratat med har tyckt t.ex QL har varit skit kul, tills dom stött på folk med 5+ års erfarenhet. De slutar spela QL tillslut för att ingen av deras kompisar kör det, just för att det saknas features som jag nämnt.

Sen vad det gäller esport så känns det inte som att QC kommer bli något stort där heller, iaf inte om deras "esport mode" är som de förklarat.

Inaktiv
Skrivet av pitchatan:

majoriteten av nytt folk jag pratat med har tyckt t.ex QL har varit skit kul, tills dom stött på folk med 5+ års erfarenhet. De slutar spela QL tillslut för att ingen av deras kompisar kör det, just för att det saknas features som jag nämnt.

Jag slutade spela QL för att deras skitdåliga serverbrowser gjorde det ännu svårare att hitta ett game som passade. Dessutom så försvann helt plötsligt majoriteten av alla CTF-servrar, höll upp under en sommaren förra året och när jag kom tillbaka så fanns det helt plötsligt nästan inga att lira mot längre. Då har jag ändå spelat QL sedan de släpptes, och tidigare Q3, Q2, QW sedan 1996..

Medlem
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av pitchatan:

majoriteten av nytt folk jag pratat med har tyckt t.ex QL har varit skit kul, tills dom stött på folk med 5+ års erfarenhet. De slutar spela QL tillslut för att ingen av deras kompisar kör det, just för att det saknas features som jag nämnt.

Jag slutade spela QL för att deras skitdåliga serverbrowser gjorde det ännu svårare att hitta ett game som passade. Dessutom så försvann helt plötsligt majoriteten av alla CTF-servrar, höll upp under en sommaren förra året och när jag kom tillbaka så fanns det helt plötsligt nästan inga att lira mot längre. Då har jag ändå spelat QL sedan de släpptes, och tidigare Q3, Q2, QW sedan 1996..

ctf har varit dött sen 2015 när de gick över till steam, många som hoppa in och spela det för skojs skull var inte villiga att lägga ner pengar på det. De som spelar ctf just nu är tydligen väldigt elitiska från vad jag förstått, så pass att dom kickar alla nya spelare som försöker komma in i det.

Så i andra ord: anledningen ctf servers inte finns är för att ingen spelar det längre, servrarna som funnits står tomma dygnet runt.

Inaktiv
Skrivet av pitchatan:
Skrivet av Berling:
Skrivet av pitchatan:

majoriteten av nytt folk jag pratat med har tyckt t.ex QL har varit skit kul, tills dom stött på folk med 5+ års erfarenhet. De slutar spela QL tillslut för att ingen av deras kompisar kör det, just för att det saknas features som jag nämnt.

Jag slutade spela QL för att deras skitdåliga serverbrowser gjorde det ännu svårare att hitta ett game som passade. Dessutom så försvann helt plötsligt majoriteten av alla CTF-servrar, höll upp under en sommaren förra året och när jag kom tillbaka så fanns det helt plötsligt nästan inga att lira mot längre. Då har jag ändå spelat QL sedan de släpptes, och tidigare Q3, Q2, QW sedan 1996..

ctf har varit dött sen 2015 när de gick över till steam, många som hoppa in och spela det för skojs skull var inte villiga att lägga ner pengar på det. De som spelar ctf just nu är tydligen väldigt elitiska från vad jag förstått, så pass att dom kickar alla nya spelare som försöker komma in i det.

Så i andra ord: anledningen ctf servers inte finns är för att ingen spelar det längre, servrarna som funnits står tomma dygnet runt.

Oj, då vart det två somrar sedan. Tänk vad tiden går fort!
Lite synd att folk har tröttnat på CTF, tycker personligen att det fortfarande är riktigt roligt!

Medlem

helvete vad kasst detta ser ut.
Kan man inte stänga av abilities kommer jag inte köpa detta.

12
Skriv svar