Starcraft 2 rapporterar in

Robot
Medlem
Starcraft 2 rapporterar in

Tycker det ser kul ut, som Starcraft fast med snyggare texturer...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bra att de försöker hålla fast i det gammla, men jag tror dom har "under done it". Spelet kommer ju sälja rekord, men ser inte alls särskilt imponerande ut. Fruktansvärt liten skala, ser ut att bli exakt samma "taktiska" upplägg som starcraft 1. De verkar dessutom vara fruktansvärt stolta över sina interaktiva doodads på kartan som man kan använda/förstöra...
Har spelat starcraft och tröttnat, detta lär inte bli roligare.

Medlem

Det var rätt kul att titta på faktiskt.

PS. Rekommenderar att titta på HD-versionen.

Inaktiv

Hahaha, man kiknar ju av skratt när de försöker tala som sportkommentatorer. http://www.youtube.com/watch?v=qvvp_DV2QfE

Medlem

Detta ser bra ut, riktigt bra ut. Äntligen ett bra strategi spel, som kan slå SC 1


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

Undrar hur blizzards kassa ser ut efter alla "fem" projekt!

Måste vara roligt att jobba hos dom hehe

Medlem

Synd bara att dem är så dåliga att man blir irriterad : (

Medlem

"What a great move by the zerg player"
"What a great move by the zerg player"
"What a great move by the zerg player"
"What a great move by the zerg player"
"What a great move by the zerg player"
"What a great move by the zerg player"


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

Medlem

Hade nog inte orkat se om det inte vore för kommentatorerna. Mycket roligare att kolla då. Ungefär som Tales of Heroes, som inte verkar aktivt längre

Medlem
Skrivet av Thanatos84:

"What a great move by the zerg player"
"What a great move by the zerg player"
"What a great move by the zerg player"
"What a great move by the zerg player"
"What a great move by the zerg player"
"What a great move by the zerg player"

Lite upprepande ja

men det ser bra ut!

Ser kul ut synd att jag tvingas bojkotta spelet eftersom de släpper spelet i 3 delar........jag har principer.;)


signatur
Medlem

nice match, jag har själv inte spelat så mycket starcraft innan, men trodde faktiskt inte att marinerna skulle kunna styra upp matchen som de gjorde


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Jeeeses vad han pratarrrrr...


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

det var väl mest marodörerna och de där night hawksen som fixade matchen.

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Jeeeses vad han pratarrrrr...

Det är en bra sak.

Som ovannämnda påpekade redan så hade matchen inte varit i närheten lika intressant om inte kommentarerna var med i leken.

Medlem

zzzz.. efter att ha spelat DOW2 som har stridsenheter direkt från start så måste jag säga att Starcraft 2 är ett riktigt sömnpiller.
Fyra minuter in i filmen och zerg-spelaren har fortfarande inte fått ut stridsenheter för att förstöra marinespelarens bunker.
Visst, nu är det väl zergspelaren som valt att pumpa ut farmare istället för krigare, men det påminner mig bara om hur gammalt Starcraft är, och hur likt tvåan är till ettan.
Hade varit trevligt om SC2 fått evolvera till något fräscht och nytt, men antar att det hade blivit ett ramaskri från sextio miljoner asiater

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

zzzz.. efter att ha spelat DOW2 som har stridsenheter direkt från start så måste jag säga att Starcraft 2 är ett riktigt sömnpiller.
Fyra minuter in i filmen och zerg-spelaren har fortfarande inte fått ut stridsenheter för att förstöra marinespelarens bunker.
Visst, nu är det väl zergspelaren som valt att pumpa ut farmare istället för krigare, men det påminner mig bara om hur gammalt Starcraft är, och hur likt tvåan är till ettan.
Hade varit trevligt om SC2 fått evolvera till något fräscht och nytt, men antar att det hade blivit ett ramaskri från sextio miljoner asiater

Alla koreaner lär bli glada?

Medlem
Skrivet av Philip:

Alla koreaner lär bli glada?

Jepp

Har inget emot att det är basbyggande i det så länge det sköts bra. Bara för att en del spel börjat strunta helt i det behöver inte alla göra det, blir bara en tråkig spelmarknad om allt likriktas till den graden. Se hur FPS-scenen ser ut just nu med all autohealing och skit.

Det ser kul ut och verkar ha en hel del spelmöjligheter. Det är allt jag vill veta.

Medlem

Världens bästa strategi spel. Ingen tvekan. Jag hoppas bara att varje del kostar max 100kr.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

zzzz.. efter att ha spelat DOW2 som har stridsenheter direkt från start så måste jag säga att Starcraft 2 är ett riktigt sömnpiller.
Fyra minuter in i filmen och zerg-spelaren har fortfarande inte fått ut stridsenheter för att förstöra marinespelarens bunker.
Visst, nu är det väl zergspelaren som valt att pumpa ut farmare istället för krigare, men det påminner mig bara om hur gammalt Starcraft är, och hur likt tvåan är till ettan.
Hade varit trevligt om SC2 fått evolvera till något fräscht och nytt, men antar att det hade blivit ett ramaskri från sextio miljoner asiater

Tycker spel där man måste börja från scratch och bygga upp en bas är bra mycket roligare än spel där man kan köra offensivt direkt från start. Basbyggandet är ju lika roligt som själva krigandet!

Medlem

Ska bli intressant att se hur mkt de tar betalt

kommer iof köpa oavsätt men endå.

Skrivet av Remus:

Världens bästa strategi spel. Ingen tvekan. Jag hoppas bara att varje del kostar max 100kr.

Haha, inte en chans.

Skulle jag gissa vore det på första delen fullpris (450kr), resterande expansionspris (250-350kr styck).

Medlem
Skrivet av Fisse:

Bra att de försöker hålla fast i det gammla, men jag tror dom har "under done it". Spelet kommer ju sälja rekord, men ser inte alls särskilt imponerande ut. Fruktansvärt liten skala, ser ut att bli exakt samma "taktiska" upplägg som starcraft 1. De verkar dessutom vara fruktansvärt stolta över sina interaktiva doodads på kartan som man kan använda/förstöra...
Har spelat starcraft och tröttnat, detta lär inte bli roligare.

Tror du måste börja förstå att alla spel är inte till för alla, starcrarft koncepter nog inte för dig då ska du se, med tanke på hur stort SC orginalet är så.

[edit]
@ FL3JM
måste hålla med. Jag tror att det finns lite mer utrymme för taktik när man inte tvingas köra offensivt direkt utan har lite tid och kunna göra flera val. det är ju inte meningen att matchen ska vara vara över dom första 4 minuterna som jag sett vissa spel. bara en sak som samla intelligens är grymt intressant spel moment imo.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ser kul ut synd att jag tvingas bojkotta spelet eftersom de släpper spelet i 3 delar........jag har principer.;)

Skrivet av Remus:

Världens bästa strategi spel. Ingen tvekan. Jag hoppas bara att varje del kostar max 100kr.

De har sagt att varje del ska ha över 30 uppdrag styck och vara fristående har jag fått för mig. Multiplayer kommer att vara samma i alla delar dock.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

jag kommer garanterat skaffa det enbart för storyn och singleplayer medans jag vändar på nästa DoW2 kampanj, online är DoW2 kung i taktiskt spel där varje match är extremt intensiv och man slipper massa värdelösa "farm" enheter

Medlem

Fan, kolla på en Starcraft 2 match är lika kul som att kolla på valfritt landslags match!

Medlem

Är det bara jag som reagerar på att hunter seeker missiles är typ.. spider mines som skickas ut från ett flygplan och inte nån "Ny grej"..

Medlem

Ser bra och intressant ut men det kommer väl troligtvis inte slå lika högt som ettan gjorde.
Tråkigt att dom valt allt släppa det i delar. Tror inte ett alls att det handlar om bättre kvalite. Men förhoppningsvis så blir det väl bara första delen dom tar fullpris på då trots allt multiplay med alla 3 raserna är med också.

123
Skriv svar