Killzone 2 fotat och försenat

Robot
Medlem
Killzone 2 fotat och försenat

Precis som att prata om Far Cry 2.
edit; Men dock väldigt bra!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har sett de läcka filmerna och jag kan bara säga wow, holy fuck. Detta spel kommer bli stort, riktigt stort.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

vilka läckta filmer?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

aaah kikade runt på nätet o fann nya gameplay filmer och den nya trailern...

ser ju bara för läckert ut!

men undrar om det står sig även om ett år? (grafikmässigt vill säga)

givet köp i vilket fall som helst!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Dräglar så jag drunknar.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Var inget fan av ettan men tvåan börjar helt klart att ta form!

www.gamersyde.com/news_6429.html


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

Fan detta måste bli nice med all den tiden dom har fått på sig!! Börjar bli van vid dessa förseningar nu sen så har man ju fullt upp med det man har redan ändå

Medlem

Jag tror absolut att det här kommer bli ett riktigt bra spel! Bra gjort utav utvecklare som senarelägger spelet istället för att stressa sammen en halvdan, icke färdig/komplett produkt. Fler utvecklare måste göra det - men under ledning av EA verkar det inte gå... =p

Den här bilden ger mig vibbar ifrån Army of Two. Föreställ er att det hade sett ut så här... WOW!
http://www.fz.se/bilder/?id=64941

Medlem
Skrivet av sibbor:

Jag tror absolut att det här kommer bli ett riktigt bra spel! Bra gjort utav utvecklare som senarelägger spelet istället för att stressa sammen en halvdan, icke färdig/komplett produkt. Fler utvecklare måste göra det - men under ledning av EA verkar det inte gå... =p

Den här bilden ger mig vibbar ifrån Army of Two. Föreställ er att det hade sett ut så här... WOW!
http://www.fz.se/bilder/?id=64941

Det värsta är, att det nästan ser ut så, kolla på olika trailers på gamersyde. Otroligt vackert spel.


signatur

En styck signatur.

FML
Medlem

Riktigt snygga modeller på karaktärerna. Men banmiljön blir man ju spyfärdig av, är det endast såna här miljö som finns i spelutvecklares fantasi?!

Medlem

Ohh ser nice ut blir nog ett köp, Någon som vet om det går att co-op'a igenom storyn?

Medlem
Skrivet av zolidznake:

Riktigt snygga modeller på karaktärerna. Men banmiljön blir man ju spyfärdig av, är det endast såna här miljö som finns i spelutvecklares fantasi?!

Tycker det är ganska så skön miljö, man börjar tröttna lite på exotiska miljöer som nästintill alla utvecklare har börjat satsa på.

Inaktiv

Det är det här spelet som kommer få mig att köpa en PS3, enbart.


signatur

Terapi? Nä, Quake.

FML
Medlem
Skrivet av karbon:
Skrivet av zolidznake:

Riktigt snygga modeller på karaktärerna. Men banmiljön blir man ju spyfärdig av, är det endast såna här miljö som finns i spelutvecklares fantasi?!

Tycker det är ganska så skön miljö, men börjar tröttna lite på exotiska miljöer som nästintill alla utvecklare har börjat satsa på.

Skulle dock välja säga motsatsen. Att det är denna miljön alla utvecklare endast satsa på.

Söndrigframtidsurban alá Gears of War alá Timeshift alá Half-Life 2 alá Unreal Tournament III alá Hellgate: London osv

Medlem

jo men det hade vart rätt konstigt om hellghast hemplanet såg ut som disneyland


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

well får hoppas att förseningarna resulterar i ett bättre utvecklat spel

Inaktiv

Men är det ingen alls som stör sig på att Sony har lockat PS3 köpare med denna titel i snart 3 år!! "spela Killzone 2 nästa vecka köp ditt ps3 nu!!"

Väntar på 4 saker.

1. Att level ska skriva en positiv artikel om alla feta PS3 spel du kan spela nästa vecka
2. Att superplay ska skriva samma artikel.
3. Att FZ skriver samma artikel.
4. Att datumet för killzone, haze, little big planet, home, final fantasy etc skjuts upp igen.

Fatta grejen att förra året när 360:n hade världens jävla lineup så snackade man om hur PS3 skulle äga nästa år med killzone 2, MSG4, Little big planet, Haze, Final fantasy - bara för att spelare skulle avvakta och köpa PS3:an

Av dom spelen vet vi for a fact att MSG4 kommer släppas i år och att Haze kommer att suga. Påminner lite om hur TV4 tar skit, packar in det i godispapper och säljer det till folket som jublar (damallsvenska, div 2 cupmatcher, trav =D).

Medlem

Jag tycker att det är oerhört skönt att se ett spel som inte utspelar sig i paradis, hela den settingen är så OERHÖRT orealistisk överlag.
Vad finns på en söderhavsö att slåss om? kokosnötter?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av viktorelius:

Men är det ingen alls som stör sig på att Sony har lockat PS3 köpare med denna titel i snart 3 år!! "spela Killzone 2 nästa vecka köp ditt ps3 nu!!"

Väntar på 4 saker.

1. Att level ska skriva en positiv artikel om alla feta PS3 spel du kan spela nästa vecka
2. Att superplay ska skriva samma artikel.
3. Att FZ skriver samma artikel.
4. Att datumet för killzone, haze, little big planet, home, final fantasy etc skjuts upp igen.

Fatta grejen att förra året när 360:n hade världens jävla lineup så snackade man om hur PS3 skulle äga nästa år med killzone 2, MSG4, Little big planet, Haze, Final fantasy - bara för att spelare skulle avvakta och köpa PS3:an

Av dom spelen vet vi for a fact att MSG4 kommer släppas i år och att Haze kommer att suga. Påminner lite om hur TV4 tar skit, packar in det i godispapper och säljer det till folket som jublar (damallsvenska, div 2 cupmatcher, trav =D).

mgs släpps i år, inte säkert haze suger och little big planet släpps också i år.

gran turismo, silent hill o.s.v. dessutom finns ett flertal mycket bra spel till ps3 redan som kanske inte hypats lika mycket.

men såhär marknadsför ju alla sina konsoller och spel. synd och drygt att en massa fina spel skjuts upp hela tiden men sånt händer alla.

och nej, jag stör mig inte på det, är van vid det.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

//Soulless

Det är inte ok att marknadsföra sig på det sättet och det är inte ok att svensk spel press inte kritiserar det utan tvärtom legitimerar det. Hade MS skjutit upp ett flertal "AAA" titlar /viktiga funktioner så hade svensk spelpress sågat vid anklarna.

Medlem

Ingen har sagt att killzone 2 släpps nästa vecka?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av viktorelius:

Men är det ingen alls som stör sig på att Sony har lockat PS3 köpare med denna titel i snart 3 år!! "spela Killzone 2 nästa vecka köp ditt ps3 nu!!"

Man måste ju nästan vara född igår ifall man stör sig på sånt. Saker blir ju försenade hela tiden, det är snarare en regel än undantag.

Valve har ju till och med fått en wiki om "valve time" för att visa hur dåliga dom är på att hålla datum.
http://www.halflife2.net/wiki/index.php/Valve_time

Inaktiv

Måste köpa det


signatur

The only one: DutyEA

Medlem

de är de här som får mig att bli sugen på att köpa en PS3:a...


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Detta vill vi se i 60fps, annars inte.

Medlem

Det blir försenat + föra renerade bilder. Yes!

Medlem

min ps3 står bara och dammar, dom e fan sämst som inte får ut nå exklusiva titlar

Medlem

NICE XD. Hoppas spelet blir lika bra/underhållande som grafiken blivit.
Gått en lång väg från att vara renderade filmen de visade 05 till att vara ingame.
http://generationdreamteam.free.fr/afrika/killzone2/KillZone2...
jämförelsen här kan man se tydliga skillnader. De har ändrat designen på en hel del saker också. Transport flyget ser ju dock lika ful ut =(
Kontrollerna är jag orolig över. Hoppas de lyckas med dem eller lägger in stöd för tangentbord och mus =S.

Medlem
Citat:

men kanske har det något att göra med att det inte ska krocka med släppet av Resistance 2.

Känns som Killzone 2 borde gå före. Resistance sög pung och förtjänar ingen uppföljare.

12
Skriv svar