Australien lättar upp spelcensur

Robot
Australien lättar upp spelcensur

Justitieministern i Australien kom med ett förslag om att tillåta spel som får högre åldersmärkning än 15+. Nu har förslaget röstats igenom i representanthuset.

#syndicate, #left-4-dead-2, #aliens-vs-predator


Medlem
Australien lättar upp spelcensur

På tiden... censur är så löjligt för vuxna människor..

Medlem

Censur i spel och annan media är trams. Ska man inte själv (Om man är vuxen) få bestämma både vad man själv, och eventuella barn ska få spela för spel?

Inaktiv

lugna ned er innan storebror hör det här.

Medlem

Skönt att höra att saker ibland går åt rätt håll också

Så flera år efter alla andra får man nu sälja 18+ spel i australien också, lite sent eller

Medlem

Kul att Australiens politiker äntligen har kommit tills sans i den här frågan.

Medlem

kanske dags att börja på mitt spel nu då ultimate kangaroo slaughter of doom


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Tycker man kan fråga sig varför våldet blir mer och mer brutalt och grafiskt, och spelen mer och mer åt halvinspirerade dussinproduktioner. Lite mer censur kanske skulle tvinga speltillverkarna att göra bättre spel istället för att ösa på med blod.

Medlem

Då är det väl bara Tyskland kvar, eller har jag missat något?

Blir inte längre lika chockad när jag ser vilken felaktig bild folk föredrar att förklara Censur med.
Censur är inte till för att sabba ert roliga, censur har faktiskt vettiga syften. Inte enbart förknippat med dagens nyhet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Vem är fascistälskaren som gav mig en minustumme!!!111

Medlem

Vilken tur för Australien att de fick skräpspelet Syndicate förbjudet.

Medlem

Ja censur är säkert skitbra "Traveler in Time"... och vem tycker du är mest lämplig att censurera saker åt dig då? Jag föreslår att jag sköter censuren för jag gillar inte riktigt vad du ser på och tänkte ta och ändra dina vanor en smula.

Alla har någon form av självcensur, men när det börjar gå till den löjliga grad som i tyskland och australien är det endast löjligt. Låt vuxna kunna avgöra själv om ett spel är för våldsamt för dom eller ej, patetiskt.

Censuren har sina positiva sidor, det är synd att "Cedric"... nu när vi direkt märker namn, och alla andra som enbart föredrar att se det som negativt och "ondskefullt", då målar in sig i bekväma hörn.

Ja, jag blir irriterad när enstaka personer skall bli tvingade och motarbetade som någon typ av representation för hela argumentet, för att någon inte gillar vad den andra säger betyder inte det att argumentet eller det stora hela är "fel". Därför svarade jag som jag gjorde.

kan passa på och tipsa om denna kurs som kan hjälpa till att klarna upp historien och de possitiva samt negativa sidorna om vad Censur är och betyder.
http://sisu.it.su.se/search/info/FV1019

sen kan vi samtala normalt fördelarna och nackdelarna med samma kunskaper som grund.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Censuren har sina positiva sidor, det är synd att "Cedric"... nu när vi direkt märker namn, och alla andra som enbart föredrar att se det som negativt och "ondskefullt", då målar in sig i bekväma hörn.

Ja, jag blir irriterad när enstaka personer skall bli tvingade och motarbetade som någon typ av representation för hela argumentet, för att någon inte gillar vad den andra säger betyder inte det att argumentet eller det stora hela är "fel". Därför svarade jag som jag gjorde.

kan passa på och tipsa om denna kurs som kan hjälpa till att klarna upp historien och de possitiva samt negativa sidorna om vad Censur är och betyder.
http://sisu.it.su.se/search/info/FV1019

sen kan vi samtala normalt fördelarna och nackdelarna med samma kunskaper som grund.

Nämn då några av de positiva sidorna med censur istället för att länka till en universitetskurs om du vill skapa förståelse för ditt argument. Du säger att censur kan vara bra och sedan ger du inga exempel.

Medlem

Lustigt att Australien, en ö(om man kan kalla det för det) som fungerade som avstjälpningsplats för grovt kriminella, ska vara de som fungerar som moralens väktare i dagen samhälle. För att inte nämna Tyskland.

1
Skriv svar