EA skakar av sig den nedvärderande utmärkelsen
EA är säkra på att ett antal andra stora företag är glada att de inte var nominerade, tänker fortsätta utveckla spel för miljoner gamers och påpekar att företagets samkönade relationer i spel sätter dem i god dager.
#ea, #star-wars-the-old-republic, #mass-effect-3, #bioware
Gamers = This is how we want it.
EA = This is how you get it, deal whit it.
Så länge EA rider på eran av causal gamers framfart så kommer vi inte att få se ett skvatt av ändring. Sörj dina favorit serier som förstörts och rösta med plånboken.
The definition of insanity?
Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.
Säga vad man vill om EA, men rätt löjligt att ge det priset till dem som sagt. När vi har ett antal bolag som är kraftigt inblandade i diverse brott mot mänskliga rättigheter etc. Tycker själv det ligger lite lägre en att ett företag med jämna mellanrum pressar ut inte helt perfekta spel
"Därtill säger Reseburg att företaget stöttas av Human Rights Campaign för företagets initiativ att införa samkönade relationer i Star Wars: The Old Republic och Mass Effect 3"
Varför poängterar han det öht? Duktig idiot som som tycker att att man förtjänar en klapp på axeln för att göra vad som är rätt. Borde jag få en utmärkelse för att jag har deklarerat? Finns det någon relevans i att jag ens föreslår något sådant? Reseburg borde kanske hoppa ner från sin höga häst och inse att det inte är något särskilt med "samkönade relationer" år 2012.
Kvadratich, Praktich , Gut.
Tycker det är tillräckligt bevis att kolla på Bioware, Dragon age tog dem många år att utveckla och göra och det blev riktigt bra. I samma veva blev de uppköpta av EA och 1 år senare släppte de DA2, ett av de SÄMSTA hack and slash spelen jag har spelat. Orkade inte ens spela klart det. Nej som sagt låt tillverkarna göra spelen och EA distribuera dem så blir det nog bra. Men EA ska inte ha något att göra med den kreativa processen för de har de visat att de är usla på!
EA är inget bra företag, dom förstör spel och spel serier. se bara på världens bästa RTS serie Command&Conquer...Mass effekt, Dragon Age. Giriga jävlar är va dom är.
Det är inte ens det att spelen blir förstörda, de mördar studio efter studio. Har inte köpt ett spel som har kommit ifrån EA på väldigt länge då man vet att kvalitén alltid är tvivelaktig.
Hmpf... Bättre att vara tyst.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Själv klagar man ofta på EA men jag spelar både Fifa 12 och Battlefield 3 för tillfället samt att jag införskaffade SWTOR vid release. Jag är dock inte nöjd med deras "service" och det är ju det nya inom gejming.
Om man dessutom är riktigt anti så kan man ju även konstatera att Bioware blivit sämre.
Ooooh the drama!
Själv klagar man ofta på EA men jag spelar både Fifa 12 och Battlefield 3 för tillfället samt att jag införskaffade SWTOR vid release. Jag är dock inte nöjd med deras "service" och det är ju det nya inom gejming.
Om man dessutom är riktigt anti så kan man ju även konstatera att Bioware blivit sämre.
Det kan man konstatera.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
AE är anti-Midas, allt de rör vid blir till skit. Den där "vinsten" är mer än välförtjänt.
EA köper upp bra spel och speltillverkare som blir McGames där de ska mata ut innehållslösa skitspel som om de vore hamburgarvändare på donken.
Behöver jag ens nämna alfa/beta-versionen av BF3 de släppte som ett färdigt spel till fullpris?
Prisbelönta spel... som har Day 1 DLCs och ofärdiga slut, spel som kräver Online Pass, aldrig patchas
och sen alla de spelen som inte blir prisbelönta bara för att EA håller för strikta deadlines. Alice Madness Returns och Shadows of the Damned skulle båda två egentligen ha så mycket mer innehåll som man har sett på forum etc
och sen alla studios som bara går direkt ner i graven tack vare EA. Nej, de förtjänar detta, folk har röstat på dem. This time EA, YOU DEAL WITH IT
"Därtill säger Reseburg att företaget stöttas av Human Rights Campaign för företagets initiativ att införa samkönade relationer i Star Wars: The Old Republic och Mass Effect 3"
Varför poängterar han det öht? Duktig idiot som som tycker att att man förtjänar en klapp på axeln för att göra vad som är rätt. Borde jag få en utmärkelse för att jag har deklarerat? Finns det någon relevans i att jag ens föreslår något sådant? Reseburg borde kanske hoppa ner från sin höga häst och inse att det inte är något särskilt med "samkönade relationer" år 2012.
Om du inte förstod det så syftade han just på det faktum att det finns många företag som inte gör "vad som är rätt" utan snarare den exakta motsatsen. Att då ge EA priset visar bara på att de som bestämt saknar verklighets uppfattning.
Hur fan kan man ge priset till ett företag man tycker gör dåliga dataspel när det finns företag som länsar länder, som utnyttjar fattiga etc etc.