Call of Duty: Black Ops
Ett till spel där allt handlar om att mörda fienden. Ett spel där man slaviskt tar fasta på saker som eldstyrka och mängden olika vapen, ett spel där man alldrig stannar upp och funderar på varför just den där koden maskerad som en soldat ska dö med eldhagel i pannan.
Människan ska framstå som de smaartaste på jorden... Endå så spenderar vi ungdomar tid på sådant här, meningslöst våld och obetänksam slakt och fördummande av tanken. Ibland skäms jag av att sådana här spel får så mycket uppmärksamhet.
"På samma gång ville vi öka realismen, fortsätter Lamia, man trycker inte längre bara på ?X? om man vill fira ner sig med rep, man gör rörelserna med kontrollen så som de ska göras."
Som PC-spelare blir jag alltid orolig när utvecklarna pratar sig varma om konsoller.
Inse att PC är dött, eller i alla fall utdöende.
Det är en tråkig verklighet för vissa. Men kan man inte köpa sina spel så får man skylla sig själv. Tråkigt bara för den skaran som faktiskt köper sina spel. De som å andra sidan inte köper sina spel... Rätt åt dem!
Alla konsollspelare köper inte heller sina spel, så lägg ned hela spelbranchen.
Han ser dock omedelbart betydligt mer obekväm ut och slappnar av när näste man ifrågasätter vapnens historiska korrekthet. Något som istället får mig att sucka och börja vrida och vända mig på stolen.
Så, hur historiskt korrekta var vapnen?
Känns inte som att de var så otroligt korrekta om man läser igenom resten...
Ett till spel där allt handlar om att mörda fienden. Ett spel där man slaviskt tar fasta på saker som eldstyrka och mängden olika vapen, ett spel där man alldrig stannar upp och funderar på varför just den där koden maskerad som en soldat ska dö med eldhagel i pannan.
Jo, det är ju faktiskt lättare att få motivation när de skjuter tillbaka.
Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.
Jag tycker infinity ward gör de bästa CoD. Ock Black ops kommer allt för tidigt, direkt när Cod Modern warfare 2 kom ut bestämde de ett utgångs datum för det nya..
Ne de ska allt va battlefiled nu dice är överlägset bättre just nu enligt mig.
och för dem som tycker pc är dött vill jag bara säga:
- Man byter dator lika ofta som ett xbox ändå, kört på min i 6 år funkar fortfarande fint! (Dock inte till de allra nyaste spelen)
-På konsol blir allt så handikappat i och med joysticken, det är inte alls samma reflex spel som på pc där det smäller direkt! Konsol är till för fifa, Nhl och rallyspel om du frågar mig.
-Sen mmo och strategispel kommer aldrig någonsin lanseras på konsol så pc lär i vilket fall leva kvar!
Men visst om man gillar att titta på varandra i 5 min innan man får rätt den där lilla spaken på xbox dosan kör på det! Själv gillar jag lite INSTANT action..