Färsk DirectX11-uppvisning av nästa 3DMark-version

Robot
Färsk DirectX11-uppvisning av nästa 3DMark-version

Missa inte detta teknikdemo i realtid som kommer att bli en del av nästa 3DMark-versions grafiska benchmark.


Medlem
Färsk DirectX11-uppvisning av nästa 3DMark-version

Inte lika Unreal som Unreal

Men det såg väl trevligt ut. Lite svårt att avgöra på riktigt hur bra det är bara, eftersom allt är si-fi-miljö och gör det svårt att relatera till nåt.

Sen är ju rök, ljus och djup och andra detaljer i texturer och geometri alltid trevligt att glo på


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Inte lika Unreal som Unreal

Men det såg väl trevligt ut. Lite svårt att avgöra på riktigt hur bra det är bara, eftersom allt är si-fi-miljö och gör det svårt att relatera till nåt.

Sen är ju rök, ljus och djup och andra detaljer i texturer och geometri alltid trevligt att glo på

Har för mig att 3D Mark används för att kolla hur bra datorn presterar så hur det ser ut gör inte så jätte stor skillnad ^^

Medlem

Det är ju just rök, geomteri, ljus och djup som får ett grafikkort att prestera till max.

Medlem

Vad är meningen med ett tech demo som ser sämre ut än föregående versioner? Man vill ju få ut någon av alla beräkningar också, inte bara att framerated minskar.

Medlem
Skrivet av Paladia:

Vad är meningen med ett tech demo som ser sämre ut än föregående versioner? Man vill ju få ut någon av alla beräkningar också, inte bara att framerated minskar.

Sämre tycker jag inte det ser ut. Däremot är det mer som händer samtidigt än tidigare versioner, vilket är vad det handlar om.

Inaktiv
Skrivet av Paladia:

Vad är meningen med ett tech demo som ser sämre ut än föregående versioner? Man vill ju få ut någon av alla beräkningar också, inte bara att framerated minskar.

Tala om det du har kunskap om. Förmodligen struntade de i högupplösta texturer som inte är så krävande för att klämma in med djup, rök och ljuseffekter eftersom det är det som får ett grafikkort att tröttna.

Medlem

Neo, I think he's the One.

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Paladia:

Vad är meningen med ett tech demo som ser sämre ut än föregående versioner? Man vill ju få ut någon av alla beräkningar också, inte bara att framerated minskar.

Tala om det du har kunskap om. Förmodligen struntade de i högupplösta texturer som inte är så krävande för att klämma in med djup, rök och ljuseffekter eftersom det är det som får ett grafikkort att tröttna.

Uppskattningsvis så är min kunskap i ämnet större än din. Sedan är ditt uttalande om "Tala om det har kunskap om" helt och hållet löjeväckande oaktat detta, då det var en fråga som ställdes. Med det tycker jag de går fel väg när de gör en uppvisning som förvisso innehåller krävande effekter men annars inte är grafiskt imponerande.

Medlem

Inte grafiskt imponerande? Äru go eller? Skaffa glajjor säger jag bara...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar