Duke Nukem Forever – ett skitspel enligt japanerna
När Årets skitspel skulle utses i Japan fanns Duke Nukem Forever med bland de nominerade.
De där japanerna vet vad de snackar om:)
Snarare en smaksak vad man själv tycker, det enda dom där vet något om är att dom är dom enda som verkligen älskar tentakel porr. Dom verkar inte kunna utse spel på rätt sätt då det finns faktiskt värre spel än Duke.
Själv tycker jag DNF var bra
Antar att de andra topp fyra sämsta spelen i Japan är spel vi inte ens har hört talas om eftersom de inte nämns.
Står ju, eller har dom redigerat sedan du skrev?:
"Men Duke lyckades trots detta inte kamma hem vinsten. Den gick istället till för oss helt okända Taiheiyo no Arashi -Senkan Yamato, Akatsuki ni Syutsugekisu. Övriga nominerade var railshootern Heavy Fire: Afghanistan och rollspelet Time and Eternity."
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Antar att de andra topp fyra sämsta spelen i Japan är spel vi inte ens har hört talas om eftersom de inte nämns.
Står ju, eller har dom redigerat sedan du skrev?:
"Men Duke lyckades trots detta inte kamma hem vinsten. Den gick istället till för oss helt okända Taiheiyo no Arashi -Senkan Yamato, Akatsuki ni Syutsugekisu. Övriga nominerade var railshootern Heavy Fire: Afghanistan och rollspelet Time and Eternity."
Nej, nej. Det stod från början! Dessutom kan man läsa mer om dom om man klickar på Kotaku-länken.
En Bamseponny av folket
Okej, spelet var inte bäst i världen men gick att spela tack vare Jon St. John.
Sedan att japanerna klagar på att "du får inga ledtrådar på att ta dig vidare" Okej, hur dum får man vara? Minns att jag själv klarade spelet på ett x antal timmar, ganska kort det vill säga. Antar att japanerna likt många andra vant sig vid modernas spel konstanta uppdateringar om var du ska gå?
Ett roligt exempel är ju det nya Walking Dead spelet av activision. Du får en fet kompass som visar var du ska gå, men vissa delar så är det extremt linjärt typ en stig som du inte kan avvika ifrån som i början. Men nej, du kanske går vilse...
Vill se japanerna spela Half-Life 2, kanske med nåt eventuellt mod som lägger in status uppdateringar och en fet kompass som tillbehör så dom inte tappar bort sig?
Kan tänka mig att deras hjärna exploderar av för mycket tankekraft när dom ska lösa det lätta pusslet påväg mot kanalerna. Då syftar jag på träd plankan som du staplar massor av betongblock på för att lyfta upp den, lol säger jag bara...
Okej, spelet var inte bäst i världen men gick att spela tack vare Jon St. John.
Sedan att japanerna klagar på att "du får inga ledtrådar på att ta dig vidare" Okej, hur dum får man vara? Minns att jag själv klarade spelet på ett x antal timmar, ganska kort det vill säga. Antar att japanerna likt många andra vant sig vid modernas spel konstanta uppdateringar om var du ska gå?
Ett roligt exempel är ju det nya Walking Dead spelet av activision. Du får en fet kompass som visar var du ska gå, men vissa delar så är det extremt linjärt typ en stig som du inte kan avvika ifrån som i början. Men nej, du kanske går vilse...
Vill se japanerna spela Half-Life 2, kanske med nåt eventuellt mod som lägger in status uppdateringar och en fet kompass som tillbehör så dom inte tappar bort sig?
Kan tänka mig att deras hjärna exploderar av för mycket tankekraft när dom ska lösa det lätta pusslet påväg mot kanalerna. Då syftar jag på träd plankan som du staplar massor av betongblock på för att lyfta upp den, lol säger jag bara...
Haha, håller med dig helt! DNF är ett exemplariskt spel där ens hjärnkapacitet går på lågvarv och endast "hoppa runt för att inte bli träffad/skjut allt du ser" blir spelets lösning.
Tyckte de att banorna var för stora och att de inte blev vägvisade tillräckligt om hur de skulle ta sig fram? Ärligt talat... Så stora kunde väl inte banorna ha varit och hur mycket mer "hålla handen" vill man ha av en linjär bandesign som Duke Nukem Forever ändå hade. Om man jämför med Duke Nukem 3D alltså...
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
Okej, spelet var inte bäst i världen men gick att spela tack vare Jon St. John.
Sedan att japanerna klagar på att "du får inga ledtrådar på att ta dig vidare" Okej, hur dum får man vara? Minns att jag själv klarade spelet på ett x antal timmar, ganska kort det vill säga. Antar att japanerna likt många andra vant sig vid modernas spel konstanta uppdateringar om var du ska gå?
Ett roligt exempel är ju det nya Walking Dead spelet av activision. Du får en fet kompass som visar var du ska gå, men vissa delar så är det extremt linjärt typ en stig som du inte kan avvika ifrån som i början. Men nej, du kanske går vilse...
Vill se japanerna spela Half-Life 2, kanske med nåt eventuellt mod som lägger in status uppdateringar och en fet kompass som tillbehör så dom inte tappar bort sig?
Kan tänka mig att deras hjärna exploderar av för mycket tankekraft när dom ska lösa det lätta pusslet påväg mot kanalerna. Då syftar jag på träd plankan som du staplar massor av betongblock på för att lyfta upp den, lol säger jag bara...
Japanerna är för kräsna, likaså resten av världens befolkning när det kommer till spel. DNF går ju efter hur Duke Nukem 3D var, alltså vissa simpla saker samt att du ska hoppa runt som en kanin för att undvika skottsalvor, men folk idag vill ha det så avancerat eller så simpelt som möjligt för att bli nöjda.
Alla tycker olika men spelet för mig och många var en besvikelse med tanke på hur mycket tid som las ned på spelet, sedan i jämförelse med vad som finns och fanns för spel på marknaden. Kvaliten var inte där, ljudet, grafiken, handlingen, gameplay osv.
Har ändå smått kul när jag spelar det, helst med all historia spelet har under sin utveckling, men vill jag spela ett BRA SPEL så blir det ju aldrig att jag sätter mig ner och börjar starta DNF.
Dock så klagade Japanarna på grejer som är BRA med spelet.
1. Klart som fan att man inte vill ha en fet vägvisare vart man skall gå hela tiden ala COD-style.
2. Att banorna är stora kan jag inte förstå vad de menar med, nästan tvärt om? Ingen nackdel hursom.
3. Att det hänger sig måste vara något med deras version, mig veterligen har det inte varit allmänt problem för oss i väst.
Sen är det upp till var och en att döma spelets helhet, men jag fann underhållninsvärde i det
Väldigt motsägelsefulla anledningar. DNF är ju inte direkt känt för sina komplexa banor där man får utforska utan att någon håller en i handen genom hela spelet. Har ett spel som heter "en prins kommer till skolan" på pc från 1995 som var tänkt för 5-8 åringar.
Det spelet var mycket mer komplext och svårare än DNF. Det känns som att utvecklingen är på väg ner istället för upp.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |
...enligt resten av världen med.
Är alla gamers i Japan efterblivna?
Får väl ta och utveckla ett spel i deras nivå i sådana fall. En lång och smal gång med pilar på golvet, i taket och på väggarna som visar viket håll man ska gå åt. Sen måste det även finnas en röst som säger om de går åt rätt eller fel håll var femte sekund. Kan tilläggas att det inte går att gå bakåt då väggen bakom än hela tiden flyttas fram när man går framåt.
Förövrigt så tycker jag att DNF är en bra och avkopplande splatter shooter. Skönt att inte behöva tänka ibland också...
Ja för Japanerna gör vettiga spel.... Ja förutom Dark Souls, det spelet är guld. Men annars blääää
Bortsett från Resident Evil och RapeLay så är alla Japanska spel bara ren dynga. Alla japanska utvecklare verkar ju vara pårökta under utvecklingstiden.
PS.
RapeLay var ett skämt
Antar att de andra topp fyra sämsta spelen i Japan är spel vi inte ens har hört talas om eftersom de inte nämns.
Står ju, eller har dom redigerat sedan du skrev?:
"Men Duke lyckades trots detta inte kamma hem vinsten. Den gick istället till för oss helt okända Taiheiyo no Arashi -Senkan Yamato, Akatsuki ni Syutsugekisu. Övriga nominerade var railshootern Heavy Fire: Afghanistan och rollspelet Time and Eternity."
Nej, nej. Det stod från början! Dessutom kan man läsa mer om dom om man klickar på Kotaku-länken.
Jag hade iaf rätt om att man inte kände igen titlarna. Åtminstone lär ytterst få göra det.