NES-kassett för 350 000 kronor på Ebay

Robot
Medlem
NES-kassett för 350 000 kronor på Ebay

Oh yeah! AVGN!

Medlem

Dags att ta mer studentlån!

Medlem

Nästan det dubbla nu. Det spelar ingen roll hur hög rating en försäljare på Ebay har, jag skulle aldrig betala en sådan summa i förskott.
Jag skulle förstås aldrig betala så mycket för ett spel, hehe.

Medlem
Skrivet av returpack:

Nästan det dubbla nu. Det spelar ingen roll hur hög rating en försäljare på Ebay har, jag skulle aldrig betala en sådan summa i förskott.
Jag skulle förstås aldrig betala så mycket för ett spel, hehe.

Har man råd att betala $100k för en nes-kasett så har man nog råd att ta en flygbiljett och lösa det på plats.

Viktigaste är ju att det är "Free shipping".....

Medlem

Undra vad en guld färgad kommer gå för?

Medlem

är den scn?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Ophe:
Skrivet av returpack:

Nästan det dubbla nu. Det spelar ingen roll hur hög rating en försäljare på Ebay har, jag skulle aldrig betala en sådan summa i förskott.
Jag skulle förstås aldrig betala så mycket för ett spel, hehe.

Har man råd att betala $100k för en nes-kasett så har man nog råd att ta en flygbiljett och lösa det på plats.

Men frågan är nog om man har tid och lust^^


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Ophe:
Skrivet av returpack:

Nästan det dubbla nu. Det spelar ingen roll hur hög rating en försäljare på Ebay har, jag skulle aldrig betala en sådan summa i förskott.
Jag skulle förstås aldrig betala så mycket för ett spel, hehe.

Har man råd att betala $100k för en nes-kasett så har man nog råd att ta en flygbiljett och lösa det på plats.

Men frågan är nog om man har tid och lust^^

Lusten borde ju vara given om man ger sig in budgivningen om inte annat hehe.

Skulle själv nog krävt en form av "låsning" på pengarna tills man fått varan och kan godkänna. Typ a la Bussgods/Schenker.

Själv samlar man mest NES spel man har npgon relation till sedan det begav sig. Blir dyrt nog det hehe

Medlem
Skrivet av Ophe:
Skrivet av returpack:

Nästan det dubbla nu. Det spelar ingen roll hur hög rating en försäljare på Ebay har, jag skulle aldrig betala en sådan summa i förskott.
Jag skulle förstås aldrig betala så mycket för ett spel, hehe.

Har man råd att betala $100k för en nes-kasett så har man nog råd att ta en flygbiljett och lösa det på plats.

Spelet gick för ca 55 tusen dollar, men ja, det har man säkerligen råd med.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Spelet gick för ca 55 tusen dollar, men ja, det har man säkerligen råd med.

Uppe i $98,801 just nu med knappt 5 timmar kvar av auktionen, ska bli kul att se vad den landar på till slut...

Medlem

NES var härliga tider. Och faktiskt första gången man märkte av att hårdvaran inte alltid räcker till mjukvaran..

Medlem
Skrivet av forzo:
Skrivet av Loltron:

Spelet gick för ca 55 tusen dollar, men ja, det har man säkerligen råd med.

Uppe i $98,801 just nu med knappt 5 timmar kvar av auktionen, ska bli kul att se vad den landar på till slut...

aha, trodde du tolkade 350 000 kr som 100 k $ my bad, ah minst sagt intressant, är dock lite inne på samma spår som "angry nerd" att det bara är några banor ur spel som nästan alla haft.

Medlem
Skrivet av Ophe:
Skrivet av returpack:

Nästan det dubbla nu. Det spelar ingen roll hur hög rating en försäljare på Ebay har, jag skulle aldrig betala en sådan summa i förskott.
Jag skulle förstås aldrig betala så mycket för ett spel, hehe.

Har man råd att betala $100k för en nes-kasett så har man nog råd att ta en flygbiljett och lösa det på plats.

Sant.

Medlem
Skrivet av returpack:

Nästan det dubbla nu. Det spelar ingen roll hur hög rating en försäljare på Ebay har, jag skulle aldrig betala en sådan summa i förskott.
Jag skulle förstås aldrig betala så mycket för ett spel, hehe.

Ebay har ju en sån där "safe buy" funktion där Ebay ställer allt tillrätta ifall det inte går rätt till.

http://pages.ebay.com/coverage/index.html?_tf=110596900314&_t...

Why not, det är ju klassiska grejer det här.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Betalar man 640 000kr för en plastkasett har man knappast alla hästar hemma. Inte ens med en förmögenhet som gör summan till "småpengar" kan det kännas värt det.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Betalar man 640 000kr för en plastkasett har man knappast alla hästar hemma. Inte ens med en förmögenhet som gör summan till "småpengar" kan det kännas värt det.

Det är en investering
Kan vara värt det dubbla om 10-20 år

Ang guldkasetterna var väll dom tillverkade efteråt och i fler ex och inte lika mycket värda?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av kebbe:

Betalar man 640 000kr för en plastkasett har man knappast alla hästar hemma. Inte ens med en förmögenhet som gör summan till "småpengar" kan det kännas värt det.

Det är en investering
Kan vara värt det dubbla om 10-20 år

Ang guldkasetterna var väll dom tillverkade efteråt och i fler ex och inte lika mycket värda?

Lär ju finnas en rad bättre alternativ att investera i. T.ex. guld lär ju hålla värdet betydligt bättre än en åldrande bit plast med "Mario" kluddrat på en avriven etikett.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av kebbe:

Betalar man 640 000kr för en plastkasett har man knappast alla hästar hemma. Inte ens med en förmögenhet som gör summan till "småpengar" kan det kännas värt det.

Det är en investering
Kan vara värt det dubbla om 10-20 år

Ang guldkasetterna var väll dom tillverkade efteråt och i fler ex och inte lika mycket värda?

Lär ju finnas en rad bättre alternativ att investera i. T.ex. guld lär ju hålla värdet betydligt bättre än en åldrande bit plast med "Mario" kluddrat på en avriven etikett.

Guld har ju börjat tappa värdet.

Medlem

Jag tycker vi försöker buda en gång till! Denna gång MED autentisk etikett.

http://m.ebay.com/itm/301080147116?nav=SEARCH&sbk=1

Medlem

vilka sjuka summor för en kassett wtf även om det är 10ex gjorda så inte fan är det värt lika mycket som en lyxbil rofl

Medlem

Många som klagar på att investera i detta. Folk samlar på olika saker. Hade jag haft löjligt mycket pengar hade jag köpt spelet och haft i mitt gaming rum

Medlem

NES, den första och kanske sista konsolen jag köpte, ljuvligt:) "Tyvärr, du är död, börja om från början". Alla spel var hardcore, och ingen care bear-mentalitet, inte konstigt att DayZ faller mig i smaken.

fz fyyyyy inte tipsa folk på en spelsida om sms lån!
det är inte värt det!


signatur

New life, New hope

Medlem

Eller så investerar man lite i Whiskey istället och väntar ett par år

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ang guldkasetterna var väll dom tillverkade efteråt och i fler ex och inte lika mycket värda?

Guldkassetterna finns det bara 26 av och är mer eftertraktade. Det finns 90 av de gråa och de har dessutom unika nummer på etiketten så de är lättare att hålla reda på och verifiera äktheten

Nånting är ju dock väldigt skumt med den här auktionen, tidigare spel har inte sålts för så här mycket och de har haft hel etikett.
http://arstechnica.com/gaming/2014/01/nintendo-world-champion...

Medlem

Pengatvätt känns det som...


signatur

Mikael Karlsson

1
Skriv svar