Allvarlig The Division-exploit ännu inte fixad

Robot
Allvarlig The Division-exploit ännu inte fixad
Medlem
Allvarlig The Division-exploit ännu inte fixad

Så kan det gå när man släpper ett spel innan det är färdigt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Whiny cheater:

En del spelare menar att man känner sig tvingade att utnyttja buggen, eftersom man annars blir underlägsna mindre samvetsgranna spelare.

Det är därför dessa människor bör straffas. Som att jag skulle råna en bank för jag inte har lika mycket pengar som en bankrånare har efter en lyckad kupp. Dålig jämförelse visserligen, men den är lika idiotiskt som anledningen folk ger för att exploita.

De som kört den säkert hundratals gånger redan så är det klart de är rädda att bli bannade, de kan ju hoppas att Ubisoft bara tar bort looten (raidens loot) från de som exploitat.
Och även om de kunde läsa "Code of conduct" så kan jag slå vad om att de ALDRIG ens skulle bry sig om vad som står i den tills just något sånt här händer.

Medlem

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Ja, den typen av journalistik saknas faktiskt i spelbranschen.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Skulle ju kräva att FZ beter sig som riktiga journalister vilket aldrig skulle falla dom in, tyvärr är dom för fega att ställa dom svåra frågorna.

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Så kan det gå när man släpper ett spel innan det är färdigt.

Detta har absolut inget att göra med att spelet inte var färdigt. Till skillnad från många andra spel så var The Division i bra skick när det släpptes. Incursions var en uppdatering till spelet som kom efter att spelet släpptes. Att den kanske släpptes lite för tidigt kan vi nog alla komma överrens om.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Orelaterat till ämnet, men Ubisoft ger ingen vidare hjälp, så testar här:

Jag lyckas fortfarande inte logga in i spelet pga Delta-errors.
Ibland kan man spela en hel session, men nästa blir man bara utkastad.

Jag har försökt med de olika tillvägagångssätten som forumen erbjuder, men får det inte att funka.

Någon som har tips på saker man kan göra? har trixat med windows brandvägg, lagt till portar i routern, lagt till spelet i min anti malware-program.

är ingen PC-wizard så vissa moment de vill man ska göra är lite meckiga, men tror jag gjort det mesta jag kan göra.

Om inget annat så får ni ha en bra dag!

mvh Danne

Medlem
Citat:

Andra är upprörda över Ubisofts hot att straffa spelare, och menar att det är Ubisofts fel, inte deras, att buggen finns där.

Bara för att den finns så behöver man inte använda den, vilka idioter. Hoppas Ubisoft bannar alla som använt den.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Jag skulle nog vilja säga att om man lyckas med bedriften "The Division sells more in 24 hours than any Ubisoft game ever made" så är man nog inte pinsamt inkompetent.

Ser man till spelbasen, hur dom lyckats med en del grafiska aspekter och hur dom faktiskt innoverat en del kring konceptet så är jag beredd att säga att dom faktiskt är tämligen kompetenta.

Sedan som alltid när det gäller stora spel som spelas av en stor mängd människor så uppmärksammas problemen mer. Tycker inte detta har varit en speciellt plågad release om man jämför med många andra.

Sen har Massive även erkänt att dom missbedömde hur snabbt användarna skulle nå max-level. Har nog fått dem att känna sig pressade att snabbt få ut mer end-game material. Då är det nog en balansgång mellan att riskera tappa spelare och riskera att inte hunna kvalitetssäkra allt i detalj.

Medlem
Skrivet av Seraium:
Citat:

Andra är upprörda över Ubisofts hot att straffa spelare, och menar att det är Ubisofts fel, inte deras, att buggen finns där.

Bara för att den finns så behöver man inte använda den, vilka idioter. Hoppas Ubisoft bannar alla som använt den.

Jag tror tyvärr att din tro på människan är lite väl god
Du kan ju se på det senaste exemplet i form av Panama Papers att det inte riktigt funkar det här med God Medborgare...

Medlem

tycker jag hör om stora buggar i The Division hela tiden

Vad håller de på med?

Redaktör
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Skulle ju kräva att FZ beter sig som riktiga journalister vilket aldrig skulle falla dom in, tyvärr är dom för fega att ställa dom svåra frågorna.

Man vinner inget på att konfrontera folk. Det finns en ofta felaktig uppfattning om att skjutjärnsjournalistik är bäst, men i själva verket är det tvärtom - anklagar man folk så blir de vaksamma och sluter sig.

Vi täcker spelet både i recension och nyheter, och då berättar vi att det inte funkar perfekt. Om vi dammar ner till Malmö för att ställa nån mot väggen är det mest sannolika som händer att vi inte får tag på någon som säger något vettigt om saken.


signatur
Medlem

Ubisoft har redan sålt långt över förväntan, så varför prioritera fixar? Folk köper trasiga spel ändå.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Skulle ju kräva att FZ beter sig som riktiga journalister vilket aldrig skulle falla dom in, tyvärr är dom för fega att ställa dom svåra frågorna.

Man vinner inget på att konfrontera folk. Det finns en ofta felaktig uppfattning om att skjutjärnsjournalistik är bäst, men i själva verket är det tvärtom - anklagar man folk så blir de vaksamma och sluter sig.

Vi täcker spelet både i recension och nyheter, och då berättar vi att det inte funkar perfekt. Om vi dammar ner till Malmö för att ställa nån mot väggen är det mest sannolika som händer att vi inte får tag på någon som säger något vettigt om saken.

Har jag fel om jag gissar att skjutjärnsjournalistik helt enkelt inte funkar i den här typen av industrispecifik media? Min första tanke är att den som kör aggressivt och konfronterar utvecklarna riskerar att bli en paria bland företagen och gå miste om framtida recensionsexemplar, nekas intervjuer, och så vidare.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Ja, den typen av journalistik saknas faktiskt i spelbranschen.

Det finns, rockpapershotgun.com försökte ju sig på det när de ställde Peter Molyneux mot väggen. Men de fick ju tyvärr rätt mycket skit för det från sin egen bransch.

Medlem
Skrivet av dlandberg:

Orelaterat till ämnet, men Ubisoft ger ingen vidare hjälp, så testar här:

Jag lyckas fortfarande inte logga in i spelet pga Delta-errors.
Ibland kan man spela en hel session, men nästa blir man bara utkastad.

Jag har försökt med de olika tillvägagångssätten som forumen erbjuder, men får det inte att funka.

Någon som har tips på saker man kan göra? har trixat med windows brandvägg, lagt till portar i routern, lagt till spelet i min anti malware-program.

är ingen PC-wizard så vissa moment de vill man ska göra är lite meckiga, men tror jag gjort det mesta jag kan göra.

Om inget annat så får ni ha en bra dag!

mvh Danne

Jag fick en bunt Delta errors häromdagen, vet inte om det var det jag gjorde som faktiskt fixade det men du kan ju alltid testa samma sak, allt jag gjorde var radera State.cfg i documents\my games\the division. Fick tipset från steamforumet

Medlem

[quote=Fuidama]

Skrivet av Whiny cheater:

Det är därför dessa människor bör straffas. Som att jag skulle råna en bank för jag inte har lika mycket pengar som en bankrånare har efter en lyckad kupp. Dålig jämförelse visserligen, men den är lika idiotiskt som anledningen folk ger för att exploita.

Nu har jag inte varit i närheten av detta uppdraget men jag tycker det låter mer som ett "Mamma ställer fram ett fat med kakor, säger att man bara får ta en men låter fatet stå kvar på bordet när hon lämnar hemmet"

Medlem

Det är komiskt att folk klagar på att de inte fixar problemen. När de endast haft några dagar på sig och har faktiskt fixat en exploit som de flesta använde redan (dock borde incursion blivit avstängt tills det fixades men ändå). Massive har varit snabba med att ge respons och jobba med de största problemen när de poppar upp, allt har inte varit problemfritt. Men att de inte gör någonting är långt från sanningen.

Medlem

Tycker att division är fruktansvärt kul men exploits har förstört spelet så pass mycket nu att det nästan är ospelbart på be högre gearscore nivåerna om man inte exploitat. Gå in i darkzone med 200+ och du möter bara exploiters med 220+gear score och 90+ darkzone level. Lite synd då spelet hade högt potential. Bara att hoppas att de gör någon sorts rollback på de som fuskar och inte bara en "slap on the wrists" med ett par dagars temp ban.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Skulle ju kräva att FZ beter sig som riktiga journalister vilket aldrig skulle falla dom in, tyvärr är dom för fega att ställa dom svåra frågorna.

Man vinner inget på att konfrontera folk. Det finns en ofta felaktig uppfattning om att skjutjärnsjournalistik är bäst, men i själva verket är det tvärtom - anklagar man folk så blir de vaksamma och sluter sig.

Louis Theroux, som är känd för att ställa jobbiga och konfrontionella frågor till folk har gjort helt fel hela tiden även fast han är känd för att ha fått både insyn och svar från folk ingen annan har lyckats med? Men saken är ju den, ni behöver ju företagen mer än vad dom behöver er, DET är anledning till varför ni inte skulle gå några svar.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tompa:
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Skulle ju kräva att FZ beter sig som riktiga journalister vilket aldrig skulle falla dom in, tyvärr är dom för fega att ställa dom svåra frågorna.

Man vinner inget på att konfrontera folk. Det finns en ofta felaktig uppfattning om att skjutjärnsjournalistik är bäst, men i själva verket är det tvärtom - anklagar man folk så blir de vaksamma och sluter sig.

Vi täcker spelet både i recension och nyheter, och då berättar vi att det inte funkar perfekt. Om vi dammar ner till Malmö för att ställa nån mot väggen är det mest sannolika som händer att vi inte får tag på någon som säger något vettigt om saken.

Man behöver ju inte fysiskt trycka upp en mikrofon i ansiktet på någon för att få svar. Ställa frågor kan man ju göra på fler sätt, och även ett intetsägande svar kan vara ett svar. Granskande journalistik kan ju ge resultat även om den granskade vägrar samarbeta. Se bostadsministern som nu är fd bostadsminister tex. Att inte vilja konfrontera tycker jag låter svagt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Skulle ju kräva att FZ beter sig som riktiga journalister vilket aldrig skulle falla dom in, tyvärr är dom för fega att ställa dom svåra frågorna.

Man vinner inget på att konfrontera folk. Det finns en ofta felaktig uppfattning om att skjutjärnsjournalistik är bäst, men i själva verket är det tvärtom - anklagar man folk så blir de vaksamma och sluter sig.

Vi täcker spelet både i recension och nyheter, och då berättar vi att det inte funkar perfekt. Om vi dammar ner till Malmö för att ställa nån mot väggen är det mest sannolika som händer att vi inte får tag på någon som säger något vettigt om saken.

Har jag fel om jag gissar att skjutjärnsjournalistik helt enkelt inte funkar i den här typen av industrispecifik media? Min första tanke är att den som kör aggressivt och konfronterar utvecklarna riskerar att bli en paria bland företagen och gå miste om framtida recensionsexemplar, nekas intervjuer, och så vidare.

Jag pekar inte finger mot någon här, men jag upplever det som att speljournalister ofta är väldigt godtrogna och sällan ifrågasätter eller trycker på lite hårdare. Jag menar inte att man ska kritisera eller ställa någon mot väggen, men det vore intressant att faktiskt se lite mer frågor till utvecklare som man ser inom politiken.

Jag kan bara utgå från de presskonferenser på t.ex. E3 är som jag sett via streaming. Men där så sitter alla och jublar och applåderar åt allt som visas. Visst ser allt snyggt och polerat ut och vem blir inte glad av att se en ny del i den mest efterlängtade spelserien. Men varför är inte speljournalister mer kritiska.

Vi som spelare har ju extremt höga krav på utvecklare och spel. Ibland kanske nästan orimligt höga. Sen om det är rätt eller fel låter jag vara osagt. Däremot kommer nog denna mentalitet säkerligen aldrig ändras till det bättre och mer sunda hållet och det är något utvecklare måste förstå. Man kan inte vänta med att t.ex. släppa en patch som fixar spelförstörande buggar eller exploits. Man kan inte släppa halvfärdiga spel eller spel med bristande innehåll. Det är ju som att gräva sin egen grav mer eller mindre.

Medlem

Vet inte om någon annan har skrivit om det. Men det finns en ännu värre glitch med incursion. Och jag vägrar att testa.Och absolut inget jag tänker berätta om. Att hålla på med glitchar för att få bättre gear vägrar jag hålla på med. Synd bara att det finns alldeles för många som vill.
Förstör så extremt mycket :(. På bara några dar är det extremt många som har alldeles för hög gear level.
Är helt otroligt att sånt här inte fixas på en gång.
Det är inte super avancerade fix som behöver göras.

Medlem

Det är rent utvecklingsslarv som gjort dessa glitches tillgängliga. Antagligen har de pushat sitt utvecklingsteam för hårt så de har valts bort att göras ordentligt från början.

Typ att gå igenom väggar glitchen folk användar sig av. Gör området out of bounds så de teleporteras tillbaks till Safe house. Kostar knappt något då mängder av trigger zones redan finns i spelet.

Medlem
Skrivet av resoLehT:

Nu har jag inte varit i närheten av detta uppdraget men jag tycker det låter mer som ett "Mamma ställer fram ett fat med kakor, säger att man bara får ta en men låter fatet stå kvar på bordet när hon lämnar hemmet"

Nu vet vi nog inte exakta anledningen till att de inte kollar efter glitchar i varje vägg som finns i spelet. Men det är ju i princip att man ingår ett avtal att hålla sig till vissa riktlinjer när man installerar spel/program. Terms of usage, code of conduct, End user agreement etc etc. I dessa står det säkert (eftersom de hänvisar till Code of conduct) att utnyttjande av exploits för att kringgå delar eller funktioner i spelet inte är tillåtet och de förbehåller sig rätten att banna eller något sånt.

En exploit, som denna, att ta sig genom väggen är inte en funktion de byggt in. Den tänkta vägen är att gå genom korridoren till ett kontrollrum och då sprängs ett fönster och en jäkla massa mobs kommer i våger plus att APC'n också skjuter ett instant kill skott (downed, med fire/bleed effekt som följd). I detta fall har de undvikit allt sånt. Inga fiender spawnas och ingen skjuter på dem, de kan stå och döda APC'n i sin egen takt utan något hinder.

Medlem

Det här är mycket allvarligt i ett spel som detta. Online competive med normalt spelande betyder grinding grinding. Bästa vore ju rollbacks tills innan buggen.

Med så mycket stora fel detta spelet verkar ha känns det inte som det är värt att lägga ner mycket tid eller spela det här seriöst.

Tack o lov att det inte är månadskostnad för att spela iaf...

Medlem

Detta spelet blev mao en fail, som gissat.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av crowbar82:
Skrivet av Lard von Bacon:

Så kan det gå när man släpper ett spel innan det är färdigt.

Detta har absolut inget att göra med att spelet inte var färdigt. Till skillnad från många andra spel så var The Division i bra skick när det släpptes. Incursions var en uppdatering till spelet som kom efter att spelet släpptes. Att den kanske släpptes lite för tidigt kan vi nog alla komma överrens om.

Att det är i bättre skick än många andra spel betyder inte att det är färdigt. Det säger väl snarare mycket mer om hur tragiskt trasiga andra spel är när de släpps.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Motivationen att spela detta glitch-fyllda spel sjunker något otroligt varje vecka.

12
Skriv svar